Miksi auto sammuu risteyksessä?
Miten toyota corollan vuodelta 2001 saa lähtemään liikkeelle ilman sammumista risteyksessä?
Olen juuri saanut kortin.
Äskettäin varmaan 4-5 kertaa peräkkäin risteyksessä käynnistin. Meinas itku päästä. Voisiko saada neuvoja.
Kommentit (16)
Siinä on sammutusautomatiikka, eli ihan normaaliahan tuo on.
Vierailija kirjoitti:
Siinä on sammutusautomatiikka, eli ihan normaaliahan tuo on.
Mikä ihmeen sammutusautomatiikka
Moottorille pitää kaasupolkimella antaa hiukan enemmän kierroksia ja sinun pitää opetella paremmin kytkimen ja kaasupolkimen yhteiskäyttö.
Harjoittele liikkeellelähtöä omassa rauhassasi vaikka jossain kaupan parkkipaikan reunassa.
:-)
Vierailija kirjoitti:
Siinä on sammutusautomatiikka, eli ihan normaaliahan tuo on.
Ei Jeesuksen vanhassa Corollassa ole.
Onko hybridi? Vitsi, vitsi. Vaihde vapaalle ja anna kaasua sille!
Vierailija kirjoitti:
Onko hybridi? Vitsi, vitsi. Vaihde vapaalle ja anna kaasua sille!
Luin kunnolla vasta äsken.. siis et pääse risteyksestä liikkeelle? Vaihde ja kaasua enemmän ja kytkintä hitaasti. Huutaa aluksi ja on noloa, mutta noloahan tietty sekin jos sammui aina. Kyl sä opit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä on sammutusautomatiikka, eli ihan normaaliahan tuo on.
Mikä ihmeen sammutusautomatiikka
Nainen ratissa
Vierailija kirjoitti:
Moottorille pitää kaasupolkimella antaa hiukan enemmän kierroksia ja sinun pitää opetella paremmin kytkimen ja kaasupolkimen yhteiskäyttö.
Harjoittele liikkeellelähtöä omassa rauhassasi vaikka jossain kaupan parkkipaikan reunassa.
:-)
Ei tarvitse kaasua yhtään lisää.
Sen sijaan kytkimen käyttöä kannattaa harjoitella reilusti jossain rauhallisella alueella.
Auto lähtee vaikka jyrkkään ylämäkeen tyhjäkäynnillä jos osaa käyttää kunnolla kytkintä.
Siis onko ongelma nyt kuskissa vai autossa? Jos vika on kuskissa niin kaasua vaan ja kytkin hitaasti ylös.
Harjoittele jossain rauhallisessa paikassa. Jos parkkipaikkakin tuntuu liian julkiselta, niin syrjäisen tien kääntymispaikka tmv. Ja harjoittelua useana päivänä pieni annos, jotta aivoihin jää pysyvämpi muistijälki. Ja sitten pikku hiljaa ensin rauhallisiin risteyksiin ja siitä sitten rutiininomaisempaan ajoon, niin ei tule sitä muun liikenteen painetta heti. Aluksi tulee moottorin huutamista ym., mutta siitä se tuntuma löytyy vähitellen. Jokainen on joskus opetellut sen ensimmäistä kertaa ja kiroillut niitä samoja ongelmia!
Laita kytkin pohjaan ja jarruta hitaasti kun lähestyt risteystä. Sitten pidät kytkimen pohjassa ja jarrun pohjassa. Vaihda ykkös vaihteelle.
Kun valo vaihtuu vihreäksi ota jalka pois jarrulta ja siirrä kaasulle. Paina kevyesti kaasua ja nosta kytkintä hitaasti ylöspäin. Tärkeää tuo hitaasti! Jos teet nopeesti niin aito sammuu :)
Nosta hitaasti ja samalla painat kaasua. Auto lähtee eteenpäin. Sitten painat lisää kaasua, kytkin pohjaan ja vaihdat kakkoselle. Jalka ppis kytkimeltä ja kaasua. Myöhemmin vaihdat kolmoselle jne riippuen tiestä mitä ajat.
Tsemppiä!!!!
Mä muistan miten hirveetä opettelun alussa oli.
Auto ei haluaisi mennä siihen suuntaan, mihin olet sitä viemässä. Sun pitäis olla sille vähän herkempi ja kuunnella sen viestejä eikä jyrätä auton omaa tahtoa.
Paha neuvoa kun ei tiedä missä vika. Luulisi autokoulussa oppivan kytkimen käyttöön ja liikkeelle lähtöön. Mites se inssi meni, tuskin auto koko ajan sammui? Onko ongelma siis vain tuon corollan kanssa ja vain liikkeelle lähtiessä (ei siis sammuile paikallaan ollessaan tyhjäkäynnillä)?
Jos vika on yksinomaan autossa, ei kuskissa, niin veikkaanpa kytkimen olevan kohta entinen. Sen verran kallis remppa korjaamolla teetettäväksi ettei kannata tuon ikäiseen autoon enää tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Paha neuvoa kun ei tiedä missä vika. Luulisi autokoulussa oppivan kytkimen käyttöön ja liikkeelle lähtöön. Mites se inssi meni, tuskin auto koko ajan sammui? Onko ongelma siis vain tuon corollan kanssa ja vain liikkeelle lähtiessä (ei siis sammuile paikallaan ollessaan tyhjäkäynnillä)?
Jos vika on yksinomaan autossa, ei kuskissa, niin veikkaanpa kytkimen olevan kohta entinen. Sen verran kallis remppa korjaamolla teetettäväksi ettei kannata tuon ikäiseen autoon enää tehdä.
Vika saattaa muuten olla autossakin. Ap, anna jonkun enemmän ajaneen testata autoa.
AP ajellut toyota Auriksella ja ei se samalla tavalla sammuillut. Tosin se onkin 2008 malli auris.
Tämä corolla on 2001
Automaattivaihteet.