Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehellä todella huono yleistieto

Vierailija
19.09.2017 |

Yllätyn joka viikko jostain ihan tavallisesta yleistieto-asiasta, jota mieheni ei tiedä. Muu tuttavapiirini tietäisi heti. Mies on älykäs, ja koulujakin käynyt, mutta ihan kuin ei olisi ollut läsnä koulussa ollenkaan, kun ei tiedä ihan perusjuttuja. Hämmentävää. Mistä voi johtua, että joku ei tiedä mikä on esim. Kalevala tai mitä munuaiset tekee, ei kuulemma ole koskaan kuullutkaan?

Kommentit (85)

Vierailija
81/85 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, kyseistä tapausta en todellakaan tunne mutta itselläni on esim.todella vaikea oppia jotain uutta. En osaa tarkemmin selittää, en vain siis edes mielenkiintoisia asioita muista pari minuuttia kauempaa, vaikka aihe kiinnostaisi. Ja vaikka siis oppisin sen, niin en muista...En vain kykene siihen. Mihin lie katoaa tuolta pääkopasta. Olen nainen, ja mieltänyt itseni "tyhmäksi", olen kuitenkin sanavalmis ja oman alani asioissa  muisti pelaa hyvin. Kuitenkin ne ihmiset, jotka minun kanssa keskustelevat, pitävät minua ihan fiksuna ja skarppina. Mutta esim.politiikka on aihealue, joka ei kiinnosta vaikka ehkä pitäisi, yritän väkisin lukea uutisia, vaikka tiedän, etten edes ymmärrä mitä luen. Sitten se pitäisi vielä muistaakin. Joo, Juha Sipilä on pääministeri....Ööh,siihenpä se sitten jääkin. Ja Anneli Jätteenmäki aiheutti aikoinaan jonkun kohun???  Että jos tähän minunkin maailmaan saisi jonkun varsinaisen diagnoosiin, olis helpompi ymmärtää itseään. Sinäänsä pystyn alottamaan pitkänkin keskustelun esim.kengännauhoista ja olenkin erittäin sanavalmis, mutta jos en tiedä, vaikenen ja ehkä kenties huumorilla kuittailen itseni keskusteluun mukaan.

Se voi olla, että miestäsi ei a) kinosta, b) haluaisi puhua jostain ihan muusta,ehkä itsestään, c)tai sitten hänellä on sama oppimis&muistamis-ongelma kuin esim.minulla. Onhan näitä. Mutta älä vielä torppaa häntä :)

Ja joo, ei minunkaan mies tiedä ns.yleissivistyksestä mitään mutta omasta työstään kaiken ja jalkapallosta vielä enemmän.....Ja sen tiedän, että oppimisvaikeuksia ei ole, häntä ei vain yksinkertaisesti kiinnosta mikään muu.

Vierailija
82/85 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi mielenkiintoista kuulla onko ap:n mies koskaan lukenut yhtään kirjaa. Ja mikä hänen lukutaitonsa tilanne ylipäätään on.  Osaako hän kieliä? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/85 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja joo, ei minunkaan mies tiedä ns.yleissivistyksestä mitään mutta omasta työstään kaiken ja jalkapallosta vielä enemmän.....Ja sen tiedän, että oppimisvaikeuksia ei ole, häntä ei vain yksinkertaisesti kiinnosta mikään muu.

Miten tällainen ihminen sitten ystävystyy, saati ihastuttaa ketään? Jos ei kykene keskustelemaan mistään muusta kuin omasta työstään tai jalkapallosta, luulisi että kaveripiiri jää aika pieneksi. Miten sinä häneen ihastuit? Kummasta aiheesta juttelitte treffeillä?

Vierailija
84/85 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivot ovat valahtaneet metrin verran alaspäin. 

Vierailija
85/85 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan neljä