Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Töihin laivalle? Help!

Laivakoira
19.09.2017 |

Noniin. Onko joku ollut töissä laivalla, keittiöllä? Kylmäkkönä tms?

Viking Linella esimerkiksi.
Jos joku tietää jotain, niin kerro kaikki mitä tiedät. Se, että ollaanko tyyliin viikko/kaksi töissä , ja saman verran vapaalla.

Sen tiedän, että aika kova työtahti siellä on ja helpolla ei päästetä. Muistaakseni täytyy myös suorittaa joku merimieslääkärintodistus.

Mites ruotsin kielen taito?

Kiitos vastauksista jo nyt.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy nostaa tämä.

Jos joku osaisi auttaa

Vierailija
2/9 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen laivalla töissä. Yleisin malli on 8 töitä ja 8 vapaata. Merimieslääkärintodistus on oltava voimassa. Ruotsin kielen taito on eduksi, mutta ei välttämätön esim. keittiössä työskennellessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen laivalla töissä. Yleisin malli on 8 töitä ja 8 vapaata. Merimieslääkärintodistus on oltava voimassa. Ruotsin kielen taito on eduksi, mutta ei välttämätön esim. keittiössä työskennellessä.

Kiitos tiedosta!

Mitä tuohon merimieslääkärintodistukseen sisältyy?

Entäs palkka? Ja oletko nimenomaan keittiöllä töissä?

Onko se niin kurjaa mitä yleensä sen kuulee olevan. Että työtahti on aika kova ja hirveitä tyyppejä muutenkin 😂 Ja en tarkoita pahalla, sanon vain mitä olen kuullut.

Vierailija
4/9 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos tiedosta!

Onko se niin kurjaa mitä yleensä sen kuulee olevan. Että työtahti on aika kova ja hirveitä tyyppejä muutenkin 😂 Ja en tarkoita pahalla, sanon vain mitä olen kuullut.

Merimieslääkärintodistuksen saa kirjoittaa vain valtuutettu merimieslääkäri. Ihan normaali lääkärintarkastus, kuulo, näkö yms testit.  On voimassa kaksi vuotta kerrallaan, sitten täytyy uusia. Olen itse tarjoilija, en siis keittiön palkoista tarkemmin tiedä, mutta siinä 2500 ehkä? Merimiesverotus on alhaisempi kuin maissa, joten ihan mukavasti jää käteen. Työtahti on viikkarilla 10,5 h/päivä, Siljalla 10 h. En oikein ymmärtänyt mitä hirveitä tyyppejä tarkoitat? :) Minulla on ainakin ihan loistavat tyhökaverit, matkustajiinhan toki mahtuu jos jonkinlaista vipeltäjää :D :D :D

Vierailija
5/9 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurjaa? Ei todellakaan. Kivoja tyyppejä, tutustuu kunnolla kun vietetään viikko yhdessä aamusta iltaan. Palkka on hyvä, parempi kuin olen maissa saanut. Tykkään kiireestä, koska silloin työviikko kuluu nopeasti. Suosittelen, mutta ei se kaikille sovi. Kannattaa kokeilla - jos yhtään kiinnostaa.

Vierailija
6/9 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako laivalla helposti munaa jos panettaa.

T:Ingrid

Vierailija
7/9 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos tiedosta!

Merimieslääkärintodistuksen saa kirjoittaa vain valtuutettu merimieslääkäri. Ihan normaali lääkärintarkastus, kuulo, näkö yms testit.  On voimassa kaksi vuotta kerrallaan, sitten täytyy uusia. Olen itse tarjoilija, en siis keittiön palkoista tarkemmin tiedä, mutta siinä 2500 ehkä? Merimiesverotus on alhaisempi kuin maissa, joten ihan mukavasti jää käteen. Työtahti on viikkarilla 10,5 h/päivä, Siljalla 10 h. En oikein ymmärtänyt mitä hirveitä tyyppejä tarkoitat? :) Minulla on ainakin ihan loistavat tyhökaverit, matkustajiinhan toki mahtuu jos jonkinlaista vipeltäjää :D :D :D

Kiitos erittäin paljon vastauksista!

Tuo auttoi paljon :) Joo eli mulla jäi ikävä kuva sen takia niistä kokeista esim, kun joskus kouluaikana ravintola-alalla oli mahdollisuus päästä työharjoitteluun laivalle keittiöön, mutta meidän opettaja sanoi, että siellä on oltava sitten koko ajan kärppänä, että siellä ei kukaan kerkeä tulla lohduttamaan jos jäät "jalkoihin " . Eli sen takia jäänyt vain huono kuva.

Mutta hyvä, jos sinulla on ollut siellä hyvä olla. Täytyy itsekin ottaa oikein asiaksi nyt tämä :)

Vierailija
8/9 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kurjaa? Ei todellakaan. Kivoja tyyppejä, tutustuu kunnolla kun vietetään viikko yhdessä aamusta iltaan. Palkka on hyvä, parempi kuin olen maissa saanut. Tykkään kiireestä, koska silloin työviikko kuluu nopeasti. Suosittelen, mutta ei se kaikille sovi. Kannattaa kokeilla - jos yhtään kiinnostaa.

Kiitos sinulle! Hyvä , että joku kumoaa sen mitä olen vain kuullut. Totta tuo, aika kuluu siivillä jos on kiire . Itse pitäisin siitä myös, ja palkkakin houkuttaa. Uudet ihmiset myöskin :)

Vierailija
9/9 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos tiedosta!

Kiitos erittäin paljon vastauksista!

Tuo auttoi paljon :) Joo eli mulla jäi ikävä kuva sen takia niistä kokeista esim, kun joskus kouluaikana ravintola-alalla oli mahdollisuus päästä työharjoitteluun laivalle keittiöön, mutta meidän opettaja sanoi, että siellä on oltava sitten koko ajan kärppänä, että siellä ei kukaan kerkeä tulla lohduttamaan jos jäät "jalkoihin " . Eli sen takia jäänyt vain huono kuva.

Mutta hyvä, jos sinulla on ollut siellä hyvä olla. Täytyy itsekin ottaa oikein asiaksi nyt tämä :)

Kyllä meistä jokainen on ollut aloittelija, kyllä uusia neuvotaan. Mutta toki on hyvä jos on rohkea ja positiivinen asenne. Sellainen "tapetteihin sulautuva" arkajalka ei ehkä sopeudu. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yksi