Laihduttaminenhan on ihan helppoa
En ole syönyt muutamaan päivään juuri mitään (vähän linssikeittoa ja puuroa), mutta nälkä ei silti ole kovin paha. Välillä hieman hiukoo, mutta sitten se menee ohi. Helppoa kuin mikä, jos vain on itsekuria!
Kommentit (58)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se helppoa, syö vähemmän kuin kuluttaa.
Minun ongelmani on se, että olen hemmetin hyvä kokki ja kaikki ruoat maistuvat niin hyvältä, että on pakko saada lisää. Ja lisää.Ongelmasi taitaa kuitenkin olla siinä, että ruokasi ovat sellaisia, jotka vain lisäävät nälkää. Et pysty lopettamaan kun olet saanut tarpeeksi. Eikä se ilmiö johdu ruuan hyvästä mausta. Jos ruoka on hyvin koostettu, syömisen voi lopettaa saatuaan tarpeeksi.
Tiedän, että et tähän usko, mutta ei se mitään, ei usko moni muukaan. Kun kokemus puuttuu.
No meillä tunnesyöpöillä tuo ei mene ihan yhtä helposti.
Vierailija kirjoitti:
Syö vähemmän, liiku enemmän. Siinä se kikka on. Ei tarvita tosiaan kuin itsekuria. Tupakoinnin lopettaminen on ihan yhtä iisipiisi juttu. Ei siihen oikeasti tarvita laastareita tai purkkia. On vain tupakoimatta. Saattaahan se vituttaa jonkin aikaa, mutta ohi se menee.
KAIKKI laihduttamisen asiantuntijat ovat sitä mieltä että itsekurilla ei kannata edes yrittää laihduttamista/painonhallintaa.
Haha ap laihtuu ihan silmissä, ja vaakakapinatyypit huutaa kilpaa ettei saa :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mulla ei sitten vissiin ole lainkaan itsekuria sillä mulle laihduttaminen on ihan helvetin hankalaa. Olen nyt ollut laihdutuskuurilla noin kuukauden ja käyn viikottain vaa'alla. Olin taas lihonut kilon. Tosin syön päivittäin karkkia, suklaata, leivoksia, jätskiä, sipsejä... En vaan voi olla ilman :( Mikään ei tuo elämässäni mulle mielihyvää paitsi ruoka. Ja varsinkin epäterveellinen ruoka. T: 165 cm, 62 kg (tavoite vähintään 50 kg)
Etkö harrasta seksiä ollenkaan? Voin tulla auttamaan sen suhteen.
Harrastan mutta harvoin. Tissittömän, ruman ja läskin naisen on vaikea löytää seksiseuraa. Olen todella nirso. Mutta ei mun mielestä seksi ole läheskään yhtä hyvää kuin ruoka. Ilman sokeria en pärjää päivääkään, seksiä ilman voin olla helpostikin monta kuukautta.
Paitsi että sä et ole läski. Sähän olet normaalipainoinen. Jos nyt laihtuisit tuohon tavoitepainoosi, olisitko onnellinen? Rakastaisitko itseäsi? Tuskin. Sun ongelma on jossain muualla kuin "läskeissä".
BUAHAHHAAAA! HAHAHAAA! Muutamaan päivään. Tule kertomaan muutaman kuukauden päästä paljonko hiukoo ja siitä muutaman vuoden päästä, että paljonko olet lihonut, kun lihakset on surkastuneet ja lihot entistä helpommin.
Telkkarissa oli tänään melkein tunnistamatomaksi laihtunut Hanna Markkula -Kivisilta. Paino pudonnut viime näkymän jälkeen kymmeniä kiloja. Mahdollisesti jopa 40. Hanna oli aikoinaan kokoomuksen kansanedustaja ja siirtyi toistakymmentä vuotta sitte Pelastakaa lapset järjestön leipiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mulla ei sitten vissiin ole lainkaan itsekuria sillä mulle laihduttaminen on ihan helvetin hankalaa. Olen nyt ollut laihdutuskuurilla noin kuukauden ja käyn viikottain vaa'alla. Olin taas lihonut kilon. Tosin syön päivittäin karkkia, suklaata, leivoksia, jätskiä, sipsejä... En vaan voi olla ilman :( Mikään ei tuo elämässäni mulle mielihyvää paitsi ruoka. Ja varsinkin epäterveellinen ruoka. T: 165 cm, 62 kg (tavoite vähintään 50 kg)
Sun ongelmasi on candida albicans eikä huono itsekuri.
Alapeukuttajat pitänevät hörhönä, mutta terveellinen syöminen ei ole koskaan ollut näin helppoa. Voisin kuvitella, että se on tällaista niillä luonnostaan hoikkina pysyvillä. Paino putoaa hitaasti, mutta itsekuria ei ole tarvittu eikä nähdä nälkääkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syö vähemmän, liiku enemmän. Siinä se kikka on. Ei tarvita tosiaan kuin itsekuria. Tupakoinnin lopettaminen on ihan yhtä iisipiisi juttu. Ei siihen oikeasti tarvita laastareita tai purkkia. On vain tupakoimatta. Saattaahan se vituttaa jonkin aikaa, mutta ohi se menee.
Tuossa on vain se ero, että ihminen syö koko ikänsä, mutta tupakointia ei tarvitse aloittaa koskaan. Vertauksesi horjuu.
Ylensyönti ja herkuttelu ei ole synnynnäistä. Jos ihminen alkaa syödä normaalisti ja myös liikkuu tarpeeksi, hän saa pidettyä painonsakin normaalina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
KAIKKI laihduttamisen asiantuntijat ovat sitä mieltä että itsekurilla ei kannata edes yrittää laihduttamista/painonhallintaa.
Keitäs ne laihduttamisen asiantuntijat ovat? Niitä synnynnäisesti laihoja ja laihoina koko ikänsä pysyneitä ravitsemusterapeuttipilatesjumppareita? Eikö kannattaisi kysyä niiltä ihmisiltä, jotka ovat laihduttaneet kymmeniä kiloja? Hehän niitä oikeita asiantuntijoita ovat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun ongelmani on se, että olen hemmetin hyvä kokki ja kaikki ruoat maistuvat niin hyvältä, että on pakko saada lisää. Ja lisää.Ongelmasi taitaa kuitenkin olla siinä, että ruokasi ovat sellaisia, jotka vain lisäävät nälkää. Et pysty lopettamaan kun olet saanut tarpeeksi. Eikä se ilmiö johdu ruuan hyvästä mausta. Jos ruoka on hyvin koostettu, syömisen voi lopettaa saatuaan tarpeeksi.
Tiedän, että et tähän usko, mutta ei se mitään, ei usko moni muukaan. Kun kokemus puuttuu.
En uskokaan, koska kokemus osoittaa toista. Aivan sama teenkö kasvismunakasta, broilerinrintaa wokkivihanneksilla ja hummusta seuraksi tai Burgundin pataa - kaikki maistuu niin hyvältä, että on pakko ottaa lisää, vaikka oikeasti ei vatsaan mahtuisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun ongelmani on se, että olen hemmetin hyvä kokki ja kaikki ruoat maistuvat niin hyvältä, että on pakko saada lisää. Ja lisää.Reippaasti rasvaa lisää, niin et pysty syömään liikaa. Siemeniä, pähkinöitä, voita.
Jep, menee pellillinen siemennäkkileipää ja voita päällä, aamupuurossa saksanpähkinöitä ja manteleita ja lisäksi kanamuna. No puuroa en ota lisää, vaikka sekin on hyvää, sillä keitän sitä vain 2 annosta. Pitäisi kai opetella tekemään pienempiä määriä muutakin ruokaa :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun ongelmani on se, että olen hemmetin hyvä kokki ja kaikki ruoat maistuvat niin hyvältä, että on pakko saada lisää. Ja lisää.Reippaasti rasvaa lisää, niin et pysty syömään liikaa. Siemeniä, pähkinöitä, voita.
Jep, menee pellillinen siemennäkkileipää ja voita päällä, aamupuurossa saksanpähkinöitä ja manteleita ja lisäksi kanamuna. No puuroa en ota lisää, vaikka sekin on hyvää, sillä keitän sitä vain 2 annosta. Pitäisi kai opetella tekemään pienempiä määriä muutakin ruokaa :D
Syö ensin aamulla 2-3 hedelmää ja myöhemmin 500-700 g kasviksia ja pari ruokalusikallista rasvaa. Katso sitten sen jälkeen, kuinka paljon muuta ruokaa uppoaa loppupäivän aikana. Kuvittelisin aika kohtuullista määrää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuossa on vain se ero, että ihminen syö koko ikänsä, mutta tupakointia ei tarvitse aloittaa koskaan. Vertauksesi horjuu.
Ylensyönti ja herkuttelu ei ole synnynnäistä. Jos ihminen alkaa syödä normaalisti ja myös liikkuu tarpeeksi, hän saa pidettyä painonsakin normaalina.
Elimistöstä pitää ensin vaan laittaa ruotuun candida albicans, joka on villiintynyt ylensyödessä ja herkutellessa ja joka tekee joka päivä ruokatilauksia aivojen kautta. Sitten onkin taas helppo syödä terveellisesti ja kohtuullisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö harrasta seksiä ollenkaan? Voin tulla auttamaan sen suhteen.
Harrastan mutta harvoin. Tissittömän, ruman ja läskin naisen on vaikea löytää seksiseuraa. Olen todella nirso. Mutta ei mun mielestä seksi ole läheskään yhtä hyvää kuin ruoka. Ilman sokeria en pärjää päivääkään, seksiä ilman voin olla helpostikin monta kuukautta.
Paitsi että sä et ole läski. Sähän olet normaalipainoinen. Jos nyt laihtuisit tuohon tavoitepainoosi, olisitko onnellinen? Rakastaisitko itseäsi? Tuskin. Sun ongelma on jossain muualla kuin "läskeissä".
En rakastaisi, mutta olisin edes vähän tyytyväisempi.
Liian moni ihminen pitää laihdutuksen asiantuntijana jotain bodaria joka on itseensä hakannut hormoneita ja pahimmillaan jopa amfetamiinia. Tuollainen bodari ei välttämättä terveydestä ja terveellisestä elämästä tiedä kovinkaan paljoa.
Taas oli aamupaino hieman eilistä vähemmän. Eikä ollut edes nälkä aamulla, joten skippasin aamiaisen. Kohta menen lounaalle ja syön ihan normaalin annoksen, en mitään ekstra isoa korvatakseni aamiaisen. Pelkäsin laihduttamisen olevan paljon vaikeampaa ja siksi lykkäsin sen aloittamista. Ihan turhaan!
Ap
Vierailija kirjoitti:
Liian moni ihminen pitää laihdutuksen asiantuntijana jotain bodaria joka on itseensä hakannut hormoneita ja pahimmillaan jopa amfetamiinia. Tuollainen bodari ei välttämättä terveydestä ja terveellisestä elämästä tiedä kovinkaan paljoa.
No vaikka ei tietäisikään paljon mitään terveydestä niin hyvät rahat tekee kun myy niitä riisi ja kana ohjelmia ylipainoisille. Ylipainoiset naiset eivät pyydä rahojaan takaisin vaikka ohjelmat olisivat huonoja.
Eilen söin illalliseksi 2 kanan rintafilettä, kypsennettynä uunivuoassa purkki kermaa päälle (ei kevyt- eikä ruoka-), 15 min ja lopussa lisäsin puoli pakettia aurajuustoa, että ehti sulaa kermaan. Olipa meinaan pehmeää ja hyvää broileria. Illalla vielä vedin leipäjuustoa, vähän kermaa päälle ja mikroon. Päälle vähän marjoja. Teki mieli vaikkei ollut nälkä.
Syö esim. kalaa, kanaa, lihaa, voita, juustoa, pekonia, pähkinöitä, kermaa, munia niin paljon kuin jaksat. Grillimakkaraakin on hiilaritonta, jos sitä tekee mieli. Valitse kaikesta hiilariton tai vähähh vaihtoehto. Marjoja, vihanneksia ja hedelmiä vähän.
Unohda viljat, riisi, pasta, peruna, sokeri. Paino putoaa itsestään.