Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei auta ikääntyviä vanhempiaan, minä hoidan molempien asioita

Vierailija
19.09.2017 |

Hyvin lyhyesti selitettynä tilanne on se, että meidän molempien vanhemmat ovat jo ikäihmisiä, ja kaikenlaista kremppaa ja toiminnan rajoitetta alkaa jo ilmetä. Minun vanhempani ovat raihnaisempia ja vaativat tällä hetkellä erityisen paljon huomiota tiettyjen sairauksien takia. Käyn vanhemmillani auttelemassa noin joka toinen päivä.

Mies käyttää vapaa-aikansa mieluummin meidän kotimme laittamiseen, ystävien tapaamiseen ja harrastuksiinsa. Omaa äitiään hän näkee harvemmin ja on esimerkiksi sanonut, että pihatöitä hän ei tule tekemään päivääkään ja että äitinsä tulee muuttaa rintamamiestalosta kaupunkiin, kun ei enää pärjää. Lääkäriin kyyditsemiset hän haluaa hoidettavan taksilla ja pienetkin rempat ammattilaisilla, vaikka siihen menee älyttömästi äitinsä rahaa. Niinpä minäkin olin viikonloppuna laittamassa anopin pihaa syyskuntoon, ja mies oli ärsyyntynyt, kun emme päässeet yhdessä leffaan ja syömään, niin kuin oli puhetta.

Minua turhauttaa se, kuinka vähän vastuuta mies ottaa meidän molempien ikääntyvistä vanhemmistamme ja miten vähän hän antaa panokselleni arvoa. Häntä turhauttaa se, kuinka paljon aikaa käytän tähän asiaan ja miten hänen mielestään syyllistän osallistumattomuudesta. Kuka tässä on oikeassa?

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä ovat tosi vaikeita tilanteita. Jotenkin anoppi pitäisi saada taivuteltua helpompaan asumismuotoon. Vanhukset tietysti aina stressaantuvat muutoksista. Mitä jos kävisit anoppisi kanssa huvikseen katselemassa kerrostaloasuntoja, joissa on kiva piha? Vähitellen hän alkaisi ehkä kypsyä ajatukseen, että kerrostalossakin voi olla kodikasta ja viihtyisää. Kärsivällisyyttä ja taitavaa psykologista pelisilmää vaativa projekti voi olla kuitenkin palkitsevaa kaikkien kannalta. Sinä olet hyvä ja fiksu ihminen, jolla on sydän paikallaan

Vierailija
22/22 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat on mielipiteeseen oikeassa, mutta väärässä sen suhteen että voisi ohjata toista toimimaan oman mielensä mukaisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi neljä