Tuore suhde, mies kuulee kaiken nalkuttamisena
Ollaan oltu yhdessä vasta reilu vuosi, eli suhde on tuore. Eli ei tässä mitään hirveän pitkää yhteistä nalkuttamishistoriaa ole ehtinyt olla. Silti mies kuulee kaiken nalkuttamisena,siis kaiken pienenkin maininnan että tekisi jonkun asian toisin. En mielestäni nalkuta, ja eksäni ovat kehuneet minua siitä että nalkutan harvinaisen vähän.Saatan kuitenkin välillä pyytää, että "ethän enää uudelleen jätä lavuaaria täyteen partakarvoja parranajon jälkeen, ne voi vaikka huuhtoa siitä pois" tms. Eli sanon vain kerran ja mielestäni ihan nätisti, enkä edes usein sano mistään. Miehen mielestä nalkutan aina jos sanon. Ja häntä selvästi ärsyttää kun "nalkutan". Kysyin sitten että miksi hän kuulee kaiken nalkuttamisena, että ei kaikki sanominen ole nalkuttamista vaan sellainen samasta asiasta monta kertaa jäkättäminen on vasta nalkuttamista. Hänen mukaansa taas nalkuttamista on kaikki "kritiikki". Miksi mies kuulee kaiken sanomisen nalkuttamisena?
Kommentit (118)
Miksi ette seurustelleet riittävän pitkään ennen yhteen muuttamista, jotta toisen tavat ja kommunikaatio olisivat tulleet tutuksi?
No, miestä et joka tapauksessa voi muuttaa, joten voit vain miettiä omaa suhtautumistasi tai muutostasi.
Peilaa hetki omaa käytöstäsi ja laita ylös monta kertaa lauseesi alkaa ethän enää, miksi sinä et koskaan...
Naiset luulee, että heillä on joku kotitaloudellinen valta määritellä ne kodin säännöt yksinään.
Vierailija kirjoitti:
Teillä on nyt kaksi eri käsitystä tästä sanasta "nalkutus", sulle se on sitä tietyllä äänensävyllä ja asenteella tehtyä toisen tekemisten kommentointia ja "ohjeistusta", mutta miehelle se tarkoittaa sitä että sinä jatkuvasti jotenkin kritisoit ja kommentoit hänen jokaista tekemäänsä asiaa.
Eli olette molemmat oikeassa, sinä siinä että et tee sitä nalkutusäänellä ja nalkutusasenteella, mies siinä että sinä kritisoit koko ajan hänen jokaista liikettään.
Jos minä noin kerran kuussa pyydän miestä tekemään jonkun asian toisen, niin onko se sitä että minä koko ajan kritisoin miehen jokaista liikettä? Ja asiat mistä sanon on ihan ns. normaaleja pyyntöjä esim. se että jos partaa ajaessa täyttää lavuaarin partakarvoilla, niin ne karvat voisi siivota sieltä eikä jättää lojumaan sinne lavuaariin. Tai että ei ole ok juoda täydestä mehutölkistä suoraan purkista ja laittaa se takaisin jääkaappiin, koska loppumehu pilaantuu. Tai että jos vie luonani olohuoneeseen astioita niin olisi ok itse viedä ne takaisin keittiöön eikä jättää sinne minun siivottavaksi. Ap.
Vieläkö herran vuona 2017 naiset nielette tuon. "Nalkutus" on miehen keksimä termi sille kun vastakkainen sukupuoli huomauttaa miehen tehneen väärin. Mutta mies ei ole kykenevä /halukas ottamaan vastuuta teoistaan/halukas korjaamaan tilannetta. Vai on sua oikein kehuttu kun et nalkuta. Et siis saa sanoa aiheesta? Ompa kovin tasavertaista. No itse ihminen arvonsa ja asemansa toki määrittää.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ette seurustelleet riittävän pitkään ennen yhteen muuttamista, jotta toisen tavat ja kommunikaatio olisivat tulleet tutuksi?
No, miestä et joka tapauksessa voi muuttaa, joten voit vain miettiä omaa suhtautumistasi tai muutostasi.
Emme asu yhdessä, mutta vietämme paljon aikaa toistemme luona. Ap.
Pistäsin tuollasen ukon takas kiertoon. Jos voi sanoa just vaikka jättämistään sotkuista, niin miten pystyy puhumaan mistään kun suhteeseen iskee kriisi?
Tollasen ihmisen kanssa eläminen täysin tuhoon tuomittu. Kokemusta on!
Kuulostaapa harvinaisen ärsyttävältä mieheltä. Aika paha tilanne, oikeasti. Mies ei vain halua tehdä mitään toisin takiasi jostain periaatteesta/syystä ja on valmiiksi hyvin negatiiivinen. Mietippä yhdessäeloa tuolla asenteella pitemmän päälle...
Vierailija kirjoitti:
Peilaa hetki omaa käytöstäsi ja laita ylös monta kertaa lauseesi alkaa ethän enää, miksi sinä et koskaan...
Naiset luulee, että heillä on joku kotitaloudellinen valta määritellä ne kodin säännöt yksinään.
Minun koti, minun säännöt. Minun kotona ei viedä useita kahvikuppeja ja lautasia olohuoneen eri tasoille ja jätetä niitä sinne päiviksi lojumaan, vaan ne palautetaan takaisin keittiöön eli siivotaan omat jäljet. Ap.
Tuollaisen miehen olisi parasta asua yksin niin ei tarvitsisi ottaa huomioon toisen ihmisen näkemyksiä.
kaiken pienenkin maininnan että tekisi jonkun asian toisin. Miksi hänen sitten pitäisi tehdä pienet asiat tosin? Koska sinä haluat? Mies ei ole sinä, etkä voi häntä sinuksi muuttaa, joten sinukin tulee oppia elämään miehen vikoja ja puutteiden kanssa, jos jonkun kanssa asua haluat.
Ala tehdä jotain miestä ällöttävää, jätä vaikka jos kehtaat käytetyt siteet vessan lattialle / lavuaariin ja kun mies huomauttaa sanot "älä nalkuta!" katso tajuaako.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sittenhän asia on yksinkertainen: kenen koti, sen säännöt. Omassa kotonaan mies juokoon mehutölkistä kuten haluaa ja jättäköön partakarvansa lavuaariin, sinun luonasi taas ollaan sinun säännöilläsi koki mies sen nalkutukseksi tai ei.
Nalkutus -termi on sumuverho sille, että mies henkisesti alistaa sinua. Eli painaa alemmas asemaan, jossa ette ole enää tasaveroisia, et enää uskalla sanoa mistään ja kaikki kotityöt jäävät sinulle ja miehellä on muutenkin enemmän oikeuksia. Älä mene siihen ansaan. Valitettavasti tuon miehen kanssa elämä tulee olemaan sotaa ellet alistu, sillä hän on asettunut yläpuolellesi ja näkee sinut lähtökohtaisesti alempiarvoisena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sittenhän asia on yksinkertainen: kenen koti, sen säännöt. Omassa kotonaan mies juokoon mehutölkistä kuten haluaa ja jättäköön partakarvansa lavuaariin, sinun luonasi taas ollaan sinun säännöilläsi koki mies sen nalkutukseksi tai ei.
En minä hänen luonaan koskaan ole sanonutkaan mistään. Ainoastaan minun luona olen pyytänyt että siivoaa jälkensä. Se kuulemma on kamalaa nalkuttamista, ja kuulemma naiset aina nalkuttaa, mies on miettinyt ääneen mistä voisi löytää naisen joka ei nalkuta. No minä olen hiljaa mielessäni miettinyt että ehkä tervemenoa. Kirjoitin tämän aloituksen nyt vain siksi, että ihmettelen miksi joku voi kuulla kaiken sanomisen nalkuttamisena. Ap.
Vierailija kirjoitti:
Tuollaisen miehen olisi parasta asua yksin niin ei tarvitsisi ottaa huomioon toisen ihmisen näkemyksiä.
Hetkinen nyt. Ne partakarvat ei häiritse miestä vaan aloittajaa, joten miksi se on juuri mies jonka pitäisi ottaa huomioon toisen ihmisen näkemys asiasta?
Vierailija kirjoitti:
Teillä on nyt kaksi eri käsitystä tästä sanasta "nalkutus", sulle se on sitä tietyllä äänensävyllä ja asenteella tehtyä toisen tekemisten kommentointia ja "ohjeistusta", mutta miehelle se tarkoittaa sitä että sinä jatkuvasti jotenkin kritisoit ja kommentoit hänen jokaista tekemäänsä asiaa.
Eli olette molemmat oikeassa, sinä siinä että et tee sitä nalkutusäänellä ja nalkutusasenteella, mies siinä että sinä kritisoit koko ajan hänen jokaista liikettään.
Tämä pitää paikkansa. Minulla on tuollainen MIES, joka suunnilleen kulkee perässä ja kritisoi kaikkea mitä en hänen mielestään tee "oikein". Lue: hänen laillaan. Se miehen tapa on AINOA OIKEA.
Ja kyllä minä kuulen sen jatkuvana nalkutuksena.
Kumpikin saa omassa kodissaan määrätä, minkälaisia siisteys- ja muita tapoja siellä noudatetaan. Jos kumppani ei halua niitä noudattaa, pysyköön omassa kodissaan. En muutenkaan huolisi sellaista miestä, jonka kanssa ei voi puhua yhteisistä pelisäännöistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minä hänen luonaan koskaan ole sanonutkaan mistään. Ainoastaan minun luona olen pyytänyt että siivoaa jälkensä. Se kuulemma on kamalaa nalkuttamista, ja kuulemma naiset aina nalkuttaa, mies on miettinyt ääneen mistä voisi löytää naisen joka ei nalkuta. No minä olen hiljaa mielessäni miettinyt että ehkä tervemenoa. Kirjoitin tämän aloituksen nyt vain siksi, että ihmettelen miksi joku voi kuulla kaiken sanomisen nalkuttamisena. Ap.
Ihminen on sokea omalle käytökselleen. Voit huomaamattasi nalkuttaa enemmän kuin luuletkaan. Parisuhde kuintekin on kahden kauppaa, jossa pelkän yhden osapuolen syyttelyn sijaan tulisikin aina miettiä olisiko kummassakin vikaa.