Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko kaikilla muilla sitten täydellinen, fiksu ja aikuismainen mies?

Vierailija
19.09.2017 |

Olen kirjoittanut tänne palstalle pari kertaa miehestäni, jossa ainoa "vika" on se että hän on joissain asioissa vähän lapsellinen, tai siis ei osaa suhtautua aina aikuismaisen fiksusti ja kypsästi vaan esim. kiukuttelee välillä asioista joista aikuisen ei pitäisi puolisolleen kiukutella. Olen aina saanut vastaukseksi, että vaihda miestä tai että etsi itsellesi mies joka osaa olla aikuinen.

Olen myös lukenut paljon muiden aloituksia, joissa mies ei juo, on töissä, ei ole väkivaltainen tms, mutta on esim. vähän mammanpoika, tai "miesvauva" tms. Aina aloittajaa käsketään vaihtamaan miestä.

Onko oikeasti näiden neuvojien miehet sitten täydellisiä ja aina ja joka hetki aikuismaisen kypsiä ja vastuuntuntoisia? Ja onko oikeasti "markkinoilla" paljon tarjolla tuollaisia aikuismaisia, joihin sen nykyisen "miesvauvansa" voisi vaihtaa?

Itse ainakin myönnän olevani välillä itsekäs ja lapsellinen nainen, joka välillä mielellään luistaisi vastuusta. Luulen, että 99,9 % ihmisistä on kaltaisiani. Joten mistä löydän sen täydellisen miehen, johon minun täällä käsketään vaihtamaan nykyinen mieheni? Missä puussa heitä kasvaa?

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herkkupalat on jo varattu.

Vierailija
2/44 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä puussa kasva, mutta minullapa on sellainen mies. Fiksu, älykäs, menestyvä, hyväkäytöksinen, ottaa minut aina huomioon ja kohtelee kuin prinsessaa. Because I'm worth it!

Hän on rakas mieheni, rakastajani, paras ystäväni ja lastemme isä. En voisi toivoa parempaa miestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mun mies ole täydellinen, mutta on fiksu ja aikuismainen. Tarvittaessa osaa olla lapsenmielinenkin kun heittäytyy lasten kanssa leikkiin. 

En kyllä katsoisi kotona kovin pitkään ihmisiä joiden kanssa ei ole hyvä olla.

Vierailija
4/44 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, siksi erottiin.

Vierailija
5/44 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mieheni oli hitaasti kypsyvää lajiketta. Järki tuli päähän vasta kun tuli perheenlisäystä ja välillä vieläkin huumorintaju on huonohko puoli hänellä. Hän ei ole huumorintajuton mutta huumorintaju on sellaista katupoikahuumoria.

Vierailija
6/44 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Enkä enää tyytyisi vähempään. Ja kun kultakimpaleen vihdoin löytää, häntä tahtoo pitää hyvänä...vuodesta toiseen.

Vierailija
7/44 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täydellistä ihmistä ei olekaan mutta oma miesystäväni on ehdottomasti fiksu ja aikuismainen. Ei tosikko, kyllä me hulluttelemmekin ja paljon, mutta ehdottomasti vastuullinen ja luotettava.

Vierailija
8/44 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On. Enkä enää tyytyisi vähempään. Ja kun kultakimpaleen vihdoin löytää, häntä tahtoo pitää hyvänä...vuodesta toiseen.

No neuvokaa minua mistä sitten löytää näitä täydellisiä miehiä, jos nyt alan harkitsemaan sitä vaihtamista? Ap.

Vierailija
9/44 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et avannut kovin täsmällisesti miehen käytöstä. Ehkä sinun pitäisi opetella erottamaan toisistaan epäkypsyys ja toisaalta henkinen väkivalta.

Vierailija
10/44 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai, tyypillinen av-mamma on täydellinen, joten hänen miehensä ja lapsensakin ovat täydellisiä. Ja perheen koira on valioyksilö. Täydellisiä ihmisiä löytyy mm. Yliopistosta, Ulkomaasta, Vanhempainyhdistyksestä, Mammakerhosta jne. Kun seurustelee Täydellisten ihmisten kanssa, niin ehkä sieltä löytyy ennen pitkää jonkun täydellinen tuttavamies, joka sattuu olemaan sinkku. 

Vierailija
11/44 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No neuvokaa minua mistä sitten löytää näitä täydellisiä miehiä, jos nyt alan harkitsemaan sitä vaihtamista? Ap.

Ihan ekaks kehotan sua tutkailemaan syvemmin syitä miksi valitsit juuri nykyisen miehesi ettet vaan tee samaa virhettä uudelleen. Sen jälkeen voi alkaa miettimään mistä ja miten löydät sen unelmiesi miehen.

Vierailija
12/44 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän kyse ole yksilöistä eikä esiintymistä..? Omani löysin töistä, hitaasti tutustuen, selvin päin, keskellä kirkasta päivää. 6

Vierailija
13/44 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun tuleva aviomieheni on aika lapsellinen toisinaan.. Juuri tuollaista kiukuttelua välillä jos pitää tehdä jotain "ikävää", eli välttämättömiä kotitöitä. Hän on 28. Meillä ei ole lapsia. En tiedä muuttuuko tuosta koskaan. Toisaalta tekee kyllä ruokaa ja on ihan perussiisti. Laiska, tosin, ei harrasta mitään ja minua se ärsyttää.

Vierailija
14/44 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun tuleva aviomieheni on aika lapsellinen toisinaan.. Juuri tuollaista kiukuttelua välillä jos pitää tehdä jotain "ikävää", eli välttämättömiä kotitöitä. Hän on 28. Meillä ei ole lapsia. En tiedä muuttuuko tuosta koskaan. Toisaalta tekee kyllä ruokaa ja on ihan perussiisti. Laiska, tosin, ei harrasta mitään ja minua se ärsyttää.

Älä tee lapsia tuollaisen kanssa, jolle laiskuus, saamattomuus ja kiukuttelu ovat perusluonteenpiirteitä. Tuollaisista tulee niitä taantuvia miesvauvoja perheeseen. Kyllä, kokemuksella (vaihdoin parempaan).

Vierailija
15/44 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niitä liikkuu joka paikassa ihan samalla tavalla kuin niitä pentumiehiäkin. Ne käy töissä ja urheilemassa ja tapahtumissa ja baareissa, kysymys onkin vain että mistä sä osaat erottaa ne, kun et tähänkään mennessä ole osannut.

Vierailija
16/44 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En siitä fiksusta ja aikuismaisesta tiedä, mutta täydellinen hän ainakin on. Sohvalla löhöävä, kaljoitteleva, pieruhuumorille naurava Kummeli-fani. Rakkaani. Joskus laiska, joskus kiukustuva, niin kuin minäkin.

Vierailija
17/44 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis täällähän mikä tahansa asia on syy erolle. Mies voi olla täydellinen kultakimpale, mutta jättää sukat kerran viikossa lattialle niin vastaus on jätä se sika ja porukka on tosissaan. Olen muutaman kerran ihan kokeillut, kertonut jostain selkeästi vähäpätöisestä seikasta ja korostanut että haluan korjata asian, koska mies on aivan ihana ja tekee arjestani hienoa. Silti täällä ei koskaan edes harkita ratkaisua.

Vinkki: jos joskus kysyt täällä mielipiteitä tai neuvoja pparisuhteeseen, toimi täysin päin vastoin kuin neuvottiin. :)

Vierailija
18/44 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen korkeakoulutettu ja töissä vastuullisessa virassa, missä ei saa tehdä virheitä. Teen tällä hetkellä myös väitöskirjaa. Kaikesta tästä huolimatta kotona olen aika lapsellinen ja boheemi. En jaksa oikein yhtään kotitöitä ja tykkään lähinnä vapaa-ajalla tehdä hauskoja asioita.  

En jaksaisi puolisoa, joka suhtautuu esimerkiksi hysteerisesti kodin ylläpitoon ja kotitöihin. Ei ole elämänloppu että tiskit makaavat pari päivää altaassa. Mennään mielummin syömään vaikka kiinalaiseen ravintolaan kuin käytetään kiva päivä siivoamiseen ja tiskaamiseen! Ja ainahan välillä voi palkata siivouspalvelun!

Vierailija
19/44 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ja ei.

Äärimmäisen ystävällinen kaikille, vastuuntuntoinen, ehdottoman turvallinen, huolehtiva, hyvä työssään (alaiset arvostavat todella), huomaavainen, osallistuva (kotitöissä ja lasten kanssa), sellainen jonka kanssa on helppo olla ja elää. Älykäs kaikin tavoin.

Toisaalta... itsepäinen ja äkkipikainen (ei minua kohtaan vaan tekemisiä, esim jos joku remppahomma tökkii), joskus lapsettaa ja pelleilee ja saa mut nauramaan:)  Onhan tuolla tapansa jotka välillä ärsyttää mutta hyviä puolia kuitenkin enemmän.

21v yhdessä

Vierailija
20/44 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä vaiheessa kun mietitään yhteenmuuttamista ja elämänkumppanuutta, kannattaa valita mahdollisimman samankaltainen pari. Sohvaperunat sohvailevat yhdessä, urheiluhenkiset kisaavat pitkin maita ja mantuja jne. Toisen lapsellisia ja huonojakin piirteitä on helpompaa sietää, mikäli itse syyllistyy samoihin vikoihin. Mutta kahta täsmälleen samanlaista ihmistä ei ole, jotkut huonot puolet toisesta on siedettävä, jos ylipäänsä aikoo parisuhteessa olla pitkään. Ja samalla muistaa että niin se puolisokin sietää niitä omia vikoja. Minä en edes haluaisi täydellistä puolisoa, koska siitä tulisi suorituspaineita koko ajan. Saisi hävetä ja pyydellä anteeksi aina itse, ei ikinä se toinen...