Onko kaikilla muilla sitten täydellinen, fiksu ja aikuismainen mies?
Olen kirjoittanut tänne palstalle pari kertaa miehestäni, jossa ainoa "vika" on se että hän on joissain asioissa vähän lapsellinen, tai siis ei osaa suhtautua aina aikuismaisen fiksusti ja kypsästi vaan esim. kiukuttelee välillä asioista joista aikuisen ei pitäisi puolisolleen kiukutella. Olen aina saanut vastaukseksi, että vaihda miestä tai että etsi itsellesi mies joka osaa olla aikuinen.
Olen myös lukenut paljon muiden aloituksia, joissa mies ei juo, on töissä, ei ole väkivaltainen tms, mutta on esim. vähän mammanpoika, tai "miesvauva" tms. Aina aloittajaa käsketään vaihtamaan miestä.
Onko oikeasti näiden neuvojien miehet sitten täydellisiä ja aina ja joka hetki aikuismaisen kypsiä ja vastuuntuntoisia? Ja onko oikeasti "markkinoilla" paljon tarjolla tuollaisia aikuismaisia, joihin sen nykyisen "miesvauvansa" voisi vaihtaa?
Itse ainakin myönnän olevani välillä itsekäs ja lapsellinen nainen, joka välillä mielellään luistaisi vastuusta. Luulen, että 99,9 % ihmisistä on kaltaisiani. Joten mistä löydän sen täydellisen miehen, johon minun täällä käsketään vaihtamaan nykyinen mieheni? Missä puussa heitä kasvaa?
Kommentit (44)
Mies täällä.
Oma periaatteeni on, että mitä vähemmän minulla on vastuita, sitä helpompi on olla vastuullinen. Olen yhtä laiska kuin kaikki muutkin, mutta olen myös tarpeeksi fiksu ollakseni antamatta tyhjiä lupauksia, kasaamatta itselleni ylimääräistä tekemistä ja suostuakseni asioihin, joita en oikeasti halua tehdä.
En siis hanki kanssasi lapsia, en lähde kylään äitisi haukuttavaksi, en siivoa enempää kuin olen luvannut enkä muuta omakotitaloon toteuttaaksesi idylliunelmiasi.
Odotusten hallinta on onnellisuuden edellytys. Minun kanssani seurustellaan, koska olen älykäs, syvällinen, lojaali ja helposti asioista innostuva. Teen parhaani, etten markkinoi itseäni tarmokkaana puuhastelijana ja mukautuvana miellyttäjänä, koska sellaista minusta ei saa.
Samaa suosittelen kaikille miehille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On. Enkä enää tyytyisi vähempään. Ja kun kultakimpaleen vihdoin löytää, häntä tahtoo pitää hyvänä...vuodesta toiseen.
No neuvokaa minua mistä sitten löytää näitä täydellisiä miehiä, jos nyt alan harkitsemaan sitä vaihtamista? Ap.
Ottamalla sinulle kelpaava aihio ja opastamalla se kannustavasti oikeaan suuntaan. EI NALKUTTAMALLA/VERTAAMALLA KAVEREIDEN KUVITELTUIHIN UNELMAMIEHIIN.
En suosittele ottamaan (nuorta) valmiiksi naisten mielestä ihanteellista miestä, koska luultavasti siinä on jotain traumaa takana. Ethän pidä normaalina (nuorta) naistakaan jolla on vain miespuolisia kavereita koska "miesten kanssa kaikki on helpompaa", on kaikinpuolin äijämäinen ja uhoaa koko ajan olevansa vahvin/älykkäin/rikkain/kilpailuhenkisin... nuorelle miehelle tuollainen sonnimaisuus on ihan perus mutta naiselle? Hetihän alkaisit epäillä jonkin menneen pahasti vikaan. ;)
Mutta helpommalla et lopulta pääse näinkään, koska opastaminen on vaativaa ja sitten kun olet muokannut sen kuntoon, alkaa muut naiset vikitellä sitä. Voit joutua katsomaan pari kertaa jotakin tapauksia läpi sormien, jos mies ei ole saanut nuorena vielä tarpeeksi naista jne.
Pitäisi varmaa tehdä aloitus: Onko kaikilla muilla sitten hiljainen nalkuttamaton nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun tuleva aviomieheni on aika lapsellinen toisinaan.. Juuri tuollaista kiukuttelua välillä jos pitää tehdä jotain "ikävää", eli välttämättömiä kotitöitä. Hän on 28. Meillä ei ole lapsia. En tiedä muuttuuko tuosta koskaan. Toisaalta tekee kyllä ruokaa ja on ihan perussiisti. Laiska, tosin, ei harrasta mitään ja minua se ärsyttää.
Älä tee lapsia tuollaisen kanssa, jolle laiskuus, saamattomuus ja kiukuttelu ovat perusluonteenpiirteitä. Tuollaisista tulee niitä taantuvia miesvauvoja perheeseen. Kyllä, kokemuksella (vaihdoin parempaan).
Toisaalta hän on myös herkkä ja huomaavainen, hellä ja rakastava. Kaikilla meillä on huonoja piirteitä. Ehkä mä olen vain liian nipottava. Että ei se ole ihan niin yksinkertaista.
On aivan mahdollista, että vikaa on enemmän sinussa. Tosiasia on kuitenkin, että parisuhde, jossa toisella on vanhemman ja toisella lapsen rooli ei pidemmän päälle toimi.
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi varmaa tehdä aloitus: Onko kaikilla muilla sitten hiljainen nalkuttamaton nainen.
Snowball's chance in hell
Miehessäni olen erityisen kiitollinen siitä että hänen kanssaan pystyy keskustelemaan rakentavasti. Esim. Minua ärsyttää kun hän jättää vaikka kengät keskelle lattiaa, sanon hänelle että tämä ärsyttää minua, mies vastaa että kas hyvä kun sanoit, yritän muuttaa Tapani! Ja sama toisinpäin. Eksien vastaus oli aina jotain "älä valita! Et sinäkään täydellinen ole, minuakin ärsyttää kun sinä sitä ja sitä!" eikä edes yritystä muuttaa tapojaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei niitä puussa kasva, mutta minullapa on sellainen mies. Fiksu, älykäs, menestyvä, hyväkäytöksinen, ottaa minut aina huomioon ja kohtelee kuin prinsessaa. Because I'm worth it!
Hän on rakas mieheni, rakastajani, paras ystäväni ja lastemme isä. En voisi toivoa parempaa miestä.
Joo sisarellani on tuollainen kans, erittäin hyvää vuosimallia.
Mulla puolestaan on hitaasti käynnistyvä, pakokaasupäästöinen mutta ei ikinä jätä tielle, kestävää tekoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun tuleva aviomieheni on aika lapsellinen toisinaan.. Juuri tuollaista kiukuttelua välillä jos pitää tehdä jotain "ikävää", eli välttämättömiä kotitöitä. Hän on 28. Meillä ei ole lapsia. En tiedä muuttuuko tuosta koskaan. Toisaalta tekee kyllä ruokaa ja on ihan perussiisti. Laiska, tosin, ei harrasta mitään ja minua se ärsyttää.
Älä tee lapsia tuollaisen kanssa, jolle laiskuus, saamattomuus ja kiukuttelu ovat perusluonteenpiirteitä. Tuollaisista tulee niitä taantuvia miesvauvoja perheeseen. Kyllä, kokemuksella (vaihdoin parempaan).
Toisaalta hän on myös herkkä ja huomaavainen, hellä ja rakastava. Kaikilla meillä on huonoja piirteitä. Ehkä mä olen vain liian nipottava. Että ei se ole ihan niin yksinkertaista.
Toki on. Toisten huonot piirteet eivät vaan sovi vastuun jakamiseen ja kantamiseen, ja siitä tiimityöstä on lapsiperhevuosina viime kädessä kyse. Jos se ei toteudu, taakka jää vain toisen kannettavaksi, ja epäreiluuden tunne myrkyttää suhteen lopulta niin, että vapaamatkustajaa on mahdotonta kunnioittaa - ja siihen loppuu se rakkauskin, ellei tilanne korjaannu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On. Enkä enää tyytyisi vähempään. Ja kun kultakimpaleen vihdoin löytää, häntä tahtoo pitää hyvänä...vuodesta toiseen.
No neuvokaa minua mistä sitten löytää näitä täydellisiä miehiä, jos nyt alan harkitsemaan sitä vaihtamista? Ap.
Ymmärrä nyt ekaks se, että ei miehiä haeta kaupasta kuin tavaroita.
Vierailija kirjoitti:
Ei niitä puussa kasva, mutta minullapa on sellainen mies. Fiksu, älykäs, menestyvä, hyväkäytöksinen, ottaa minut aina huomioon ja kohtelee kuin prinsessaa. Because I'm worth it!
Hän on rakas mieheni, rakastajani, paras ystäväni ja lastemme isä.
...ja hän vaihtaa jossain vaiheessa nuorempaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niitä liikkuu joka paikassa ihan samalla tavalla kuin niitä pentumiehiäkin. Ne käy töissä ja urheilemassa ja tapahtumissa ja baareissa, kysymys onkin vain että mistä sä osaat erottaa ne, kun et tähänkään mennessä ole osannut.
Näin juuri, ja muistathan ap, että tuollainen laadukas mies vaatii sitä laatua sitten sinultakin. Noilla miehillä on varaa valita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrä nyt ekaks se, että ei miehiä haeta kaupasta kuin tavaroita.
Poikkeuksena Lidl ja Motonet.
Mun mies on ihan aikuinen mies, en jaksaisi mitään kiukuttelevaa kakaraa.
Just tätä. Monesti AV palstan mukaan lähes jokainen av mamma on valinnut sen täydellisen miehen ja isän seuraavilla ominaisuuksilla: tilipussi min. 8000€/kk (eihän tuo nyt niin paljon mutta pärjäillään kuuluu kommentit...) vähintään remontti reiskan remonttitaidot, isänä se huolehtiva erittäin vastuuntuntoinen jaksava isä joka heti työstä tullessaan hihkuu että "mee sä Marja joogaan Mä hoidan nää lapset", kokkina loistava, itseasiassa parempi kokki kuin av mamma ja tämän takia mies hoitaakin kokkauksen av mamman puolesta, hoitaa kaikista kotitöistä vähintään puolet, oikeastaan hoitaa 60/40 jotta av mamma ei rasitu liikaa. Jos ei edelliset vaatimukset täyty niin "jätä se sika, mitä menit niin huonon miehen ottamaan?"
Aina näitä lukiessa mietityttää, ovatko nämä miestensä joitakin huonoja ominaisuuksia moittivat itse sitten täydellisiä.
Vierailija kirjoitti:
Just tätä. Monesti AV palstan mukaan lähes jokainen av mamma on valinnut sen täydellisen miehen ja isän seuraavilla ominaisuuksilla: tilipussi min. 8000€/kk (eihän tuo nyt niin paljon mutta pärjäillään kuuluu kommentit...) vähintään remontti reiskan remonttitaidot, isänä se huolehtiva erittäin vastuuntuntoinen jaksava isä joka heti työstä tullessaan hihkuu että "mee sä Marja joogaan Mä hoidan nää lapset", kokkina loistava, itseasiassa parempi kokki kuin av mamma ja tämän takia mies hoitaakin kokkauksen av mamman puolesta, hoitaa kaikista kotitöistä vähintään puolet, oikeastaan hoitaa 60/40 jotta av mamma ei rasitu liikaa. Jos ei edelliset vaatimukset täyty niin "jätä se sika, mitä menit niin huonon miehen ottamaan?"
En ymmärrä, mistä tämä mielikuva palstan naisista on tullut. Suurin osa miehiin keskittyvistä aloitukistahan on sitä miesten haukkumista milloin mistäkin, mies pettää, mies ei tee kotitöitä, mies pitää liikaa yhteyttä äitiinsä tms. Ja jos jossain palkkakeskustelussa joku erehtyy sanomaan tuloikseen enemmän kuin sairaanhoitajan tulot niin alapeukkua satelee.
Kyllä täällä on joskus sen suuntaisia vastauksia että tasa-arvo kunniaan ja kaikki aina puoliks. Vaikka toinen kävisi töissä ja toinen olisi kotona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä, mistä tämä mielikuva palstan naisista on tullut. Suurin osa miehiin keskittyvistä aloitukistahan on sitä miesten haukkumista milloin mistäkin, mies pettää, mies ei tee kotitöitä, mies pitää liikaa yhteyttä äitiinsä tms. Ja jos jossain palkkakeskustelussa joku erehtyy sanomaan tuloikseen enemmän kuin sairaanhoitajan tulot niin alapeukkua satelee.
Koska harva jaksaa aloittaa keskustelua siitä, miten hyvän miehen on saanut. Negatiivisia aloituksia on enemmän, koska ihmiset haluavat purkaa huonoa oloaan johonkin. Tehdään keskustelu palstalle, kun miehessä ärsyttää jokin.