Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opettaja kirjoitti lapsesta ikävästi wilmaan

Vierailija
18.09.2017 |

" (lapsen nimi) oli jättänyt läksyt tekemättä ja ei suostunut myöntämään syyllisyyttään. Jäi tunnin jälkeen puhutteluun."

No asia oli niin että lapsi oli perjantaina unohtanut kirjat kouluun. Miten hän voisi tehdä läksyjä, jos ei ole tehtäviä? Lapsi on nyt hyvin ahdistunut ja varmaankin jää huomenna kotiin, koska ei kykene menemään tuon opettajan tunnille.

Kommentit (173)

Vierailija
41/173 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajan viesti on outo: mitä syyllisyyttä siinä nyt on käyty läpi ja onko lapsi valehdellut? Itse haluaisin tarkempaa selvitystä asiasta ja onko tapahtunut jotain muutakin. Läksyjen tekemättämyys ei kaada maailmaa. Oppii olemaan huolellisempi.

Vierailija
42/173 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkaa asianajaja. Opettaja taitaa olla syyttäjä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/173 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä samaa keskustelua käyty ystävän kanssa. Wilma tai Helmi aina täynnä negaa lapsesta. Mun lapsen ope soittaa, jos on jotain ei niin positiivista kertottavaa - tai kehuttavaa. Wilma/Helmi on vain infoa varten. Tästä pidän itse. Risut ja ruusut selvitetään puhelimessa.

Tosi kiva ajatus. Minulla on 140 oppilasta. Työpuheluita ei makseta. Rupeanpa soittelemaan koteihin, että Maikki oli tänään jättänyt läksyt tekemättä ja Petrus häiritsi tänään tuntia älämölöllä.

Se Wilma on sitä varten, että sinne kirjataan asiat. Kotiin soitetaan vasta sitten, kun tilanne on vakava.

Ups ja anteeksi. Mä kirjoitin ton kommentin että meillä ope soittaa vanhemmille, jos jotain selvitettävä on. Oppilaita 12 . Mutta ystävän lapsesta joka päivä Wilmassa vain negaa. Lapsi turhautuu, äiti turhautuu.

Vierailija
44/173 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä samaa keskustelua käyty ystävän kanssa. Wilma tai Helmi aina täynnä negaa lapsesta. Mun lapsen ope soittaa, jos on jotain ei niin positiivista kertottavaa - tai kehuttavaa. Wilma/Helmi on vain infoa varten. Tästä pidän itse. Risut ja ruusut selvitetään puhelimessa.

Tosi kiva ajatus. Minulla on 140 oppilasta. Työpuheluita ei makseta. Rupeanpa soittelemaan koteihin, että Maikki oli tänään jättänyt läksyt tekemättä ja Petrus häiritsi tänään tuntia älämölöllä.

Se Wilma on sitä varten, että sinne kirjataan asiat. Kotiin soitetaan vasta sitten, kun tilanne on vakava.

Ups ja anteeksi. Mä kirjoitin ton kommentin että meillä ope soittaa vanhemmille, jos jotain selvitettävä on. Oppilaita 12 . Mutta ystävän lapsesta joka päivä Wilmassa vain negaa. Lapsi turhautuu, äiti turhautuu.

Mitäs perseilee? Noita lapsia oikeasti on oppilaissa, joiden kohdalla saisi vetää rastin seinään, jos edes yksi päivä lukuvuodesta menisi ilman yhtään huomautusta tai kurinpidollisia toimenpiteitä. Lievempiä tai vakavampia. Vuodesta toiseen. Muu luokka kärsii. On palautteensa ansainnut. Ja vanhemmat syyllisyydentuntonsa, kun eivät saa ongelmapesäkettään järjestykseen. Kaikista ei ole menestyjiksi tässä maailmassa.

Vierailija
45/173 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveä denial päällä, jos kertoo vanhemmille, että teidän Niklas 12-v. muuten polttelee välituntisin ja koulun jälkeen pilveä. Vanhemmat kaverinsa osa kuulemma jo piikittää amfetamiinia. Yläastetta odotellessa. T. Kivaope

Älkää sitten välittäkö ja syyttäkää vaan opettajaa ja kavereitaan valehtelijaksi. Vähänkin kokeneempi ulkomailla reissannut tietää kyllä, miltä hasanatsa näyttää ja pilvi haisee.

Vierailija
46/173 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettaja ei ole tässä tehnyt mitään väärää.

Vierailija
47/173 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äärettömän huono.

Vierailija
48/173 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei lapsesi pyytänyt luokkakaverilta kuvaa tehtävästä ha tehnyt niitä oaperille? Niin muut tekevät.

Lapseltasi oli läksyt tekemättä, turha siinä selitellä.

Näin meidänkin lapsen luokalla toimitaan.

Meidän lapsen opettaja ei hyväksyisi tätä. Läksyt olisivathänen mielestään edelleen tekemättä, kun ne on tekemättä lapsen omassa kirjassa.

Vierailija
49/173 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettaja ylireagoi.

Wilmaan vaan kirjataan että läksyt tekemättä.

Ei mitään syyllisyyskuulusteluja tai puhutteluja.

Vierailija
50/173 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi voi sentään. Onko lapsesi joku "eritiyslapsi"?

Eiköhän muista seuraavalla kerralla ottaa ne kirjat mukaan. Opettaja toimi oikein. Turha mielensä pahoittaa oman kersan ihan omasta mokasta.

Vierailija
51/173 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi on varmaan erityisherkkä. Ja masentunut. Eläkepaperit vetämään.

Vierailija
52/173 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä kuulee todella usein. Opettajan tehtävä ei ole latistaa ja haukkua vaan kannustaa ja opettaa. Tuskin toi Wilma sitä varten on, että elämäänsä kyllästyneet opettajat haukkuvat ja räksyttävät siellä lapsia ja vanhempia.

Jos liiallisuuksiin alkaa opettajien käyttäytyminen ja syyttely mennä, niin kunnianloukkassyytettä ja valitutusta asiattomasta käytöksestä.

Vierailija
53/173 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjojen unohtuminen kouluun huomattiin niin myöhään, että niitä ei voinut enää käydä hakemassa? Pitäisikö lapsen opetella tekemään läksyt suoraan koulun jälkeen, eikä vasta viime tingassa sunnuntai iltana? Yksi vaihtoehto olisi ollut myös mennä vähän aikaisemmin sinne kouluun, että olisi ehtinyt tehdä ne läksyt ennen tunnin alkua.

Vierailija
54/173 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsesi ei ole tehnyt kotitehtäviään jos ei kerran huolehtinut kirjojaan kotiin. Ihan aiheellinen huomautus.

Myös koulukirjoista huolehtiminen, että ovat mukana, kuuluu kotitehtäviin.

Ope ja äiti

Vierailija
55/173 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjojen unohtuminen kouluun huomattiin niin myöhään, että niitä ei voinut enää käydä hakemassa? Pitäisikö lapsen opetella tekemään läksyt suoraan koulun jälkeen, eikä vasta viime tingassa sunnuntai iltana? Yksi vaihtoehto olisi ollut myös mennä vähän aikaisemmin sinne kouluun, että olisi ehtinyt tehdä ne läksyt ennen tunnin alkua.

Kaikki ei asu koulun vieressä. Meillä lapsi kulkee yli tunnin matkan. Eli jos koulu loppuu kahdelta, ei ehdi enää hakemaan niitä kirjoja.

Aamuisin ei edes koulurakennukseen pääse sisään ennen tuntien alkua. Saati luokkiin.

Vierailija
56/173 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsesi ei ole tehnyt kotitehtäviään jos ei kerran huolehtinut kirjojaan kotiin. Ihan aiheellinen huomautus.

Myös koulukirjoista huolehtiminen, että ovat mukana, kuuluu kotitehtäviin.

Ope ja äiti

Wilma-merkintä on aiheellinen. Syyllistämiset ja puhuttelut ylireagointia.

T. Ope ja äiti

Vierailija
57/173 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki ei asu koulun vieressä. Meillä lapsi kulkee yli tunnin matkan. Eli jos koulu loppuu kahdelta, ei ehdi enää hakemaan niitä kirjoja.

Aamuisin ei edes koulurakennukseen pääse sisään ennen tuntien alkua. Saati luokkiin.

Tulee mieleen ne tyhjät parkkipaikat perjantai-iltapäivisin;)

Vierailija
58/173 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenköhän lapsi on vastannut opelle kun on huomattu että läksyjä ei ole tehty? Open kommentti on kyllä aika mielenkiintoinen mutta tulee mieleen että asian selvittely on vienyt aikaa tavallista enemmän.

Vierailija
59/173 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajat käyttäytyvät nykyään todella huonosti. He haukkuvat, kuinka huonoja lapsia ja vanhempia kouluissa on. Näen punaista jos lehdissäkin on juttua esim.tyhmistä vanhempien kysymyksistä vanhempainillassa.

Kaikki on negatiivista ja huonoa.

Vierailija
60/173 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tämä ei ollut läheskään ensimmäinen kerta, keskustelu aiheellinen. Jos ensimmäinen, niin ope liian ankara ehkä. Sanavalinnoista päätellen opettaja on jotenkin neuvoton lapsesi kanssa. Miten käyttäytyy ja suoriutuu koulussa muuten?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yksi