Työkaverina kyylä, mikä olisi sopiva vastaisku
Tekispä mieli napauttaa takaisinkin päin joskus jotenkin. Vai pitääkö mielestänne vain tyytyä olemaan ns. parempi ihminen ja pitää mölyt mahassa ja "take the high road" niin sanotusti?
Joka asiasta tää kyylä naputtaa jos ei mene hänen mallinsa mukaan. Ja vaatii syyllistä tilille. Milloin on joku parkkeerannut väärin, milloin roskiksessa sitä tai tätä väärää tai asiat väärin kaapissa. Muiden näppisten naputteluakin jo kytätään, että mitäs siellä nyt kirjoitat. Olisko pitänyt sanoa että no itseasiassa kun nyt satuit kysymään niin teen sinusta aloitusta aaveelle?!?!? XD
Kommentit (16)
Vierailija kirjoitti:
Paskanna hänen autonsa tuulilasille työpäivän aikan. Ei muuten lähde pyyhijöillä vaan leviää vaan koko lasille. Testattu juttu.
Jos et halua siinä auton konepellillä kyykkiä, niin voit poimia muutaman suht tuoreen koiran jätöskasan puistosta muovipussiin. Jos ovat jo hieman kuivia, kaada hieman lämmintä vettä sekaan, puristele sekaisin, ja levitä valittuun kohteeseen.
Mulla meni kerran hermo kyylään ja kysyin eikö sulla ole todellakaan muuta tekemistä? Kysyi mitä tarkoitan. Vastasin, että kyylätä muita. Nyt ei puhu mulle enää kuin pakolliset työasiat ja mulkoilee sitruunana. Ei kivaa tämäkään.
Vierailija kirjoitti:
Mulla meni kerran hermo kyylään ja kysyin eikö sulla ole todellakaan muuta tekemistä? Kysyi mitä tarkoitan. Vastasin, että kyylätä muita. Nyt ei puhu mulle enää kuin pakolliset työasiat ja mulkoilee sitruunana. Ei kivaa tämäkään.
Joo, työkavereille suoraan vastaansanominen ei kannata. Samoin kuin ei kannata kehityskeskusteluissa hakkua firmaa, pomoja, tai mitään muutakaan. Kaikki tuo kaatuu vain sinun omaan niskaan. Parempi kostaa iloisesti salassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parempi kostaa iloisesti salassa.
Miksi ihmeessä? Eikö olisi parempi vain opetella parkkeeraamaan oikein, laittamaan roskat oikein ja tekemään asiat muutenkin kunnolla ettei kenenkään tarvitsisi niistä huomautella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parempi kostaa iloisesti salassa.
Miksi ihmeessä? Eikö olisi parempi vain opetella parkkeeraamaan oikein, laittamaan roskat oikein ja tekemään asiat muutenkin kunnolla ettei kenenkään tarvitsisi niistä huomautella.
Kun olisikin kyse minun parkeeraamisesta. Syyksi riittää vaikka kadulle parkeeraus, jonkun toisen. Ja itse teen asiat kunnolla mutta kun en tee niitä hänen tavallaan kaikki on päin veetä hänen mielestään. En kyllä ala kysellä mille hyllylle rouva haluaa tyhjennettävän minkäkin motin astiakoneesta, jos ei tekeminen kelpaa, tehköön itse. Ja tuo että kyttää koko ajan toisen tekemisiä ja menemisiä ja syömisiä on jo hulluutta..
No voitko valittaa hänestä esimiehelle ja sitten hänen kanssaan käytäisiin keskustelu siitä, että joo, vaikka jotkut asiat ovatkin huonosti, niin jatkuva valittaminen ei paranna työilmapiiriä.
Toisaalta mielestäni voisitte myös työyhteisössä keskustella siitä, voiko asioita myös parantaa niin, että noita pieniä hänen toivomiaan asioita korjataan, eli laitetaan ne roskat oikein ja astiat oikein, ilmeisesti hän kokee, että saa korjailla muiden jälkiä?
Itse olen ollut harjoittelupaikassa jossa oli tommonen vanhempi joku lähelle 60v nainen. Teki just tota samaa kaikille tyyliin "sakset sojottaa väärään suuntaan jne"
kyllä meni mielenterveys hetkeksi siinä paikassa
Minulla oli kyylä työkaveri 5 vuotta. Jos asiat eivät menneet kuten hän halusi, alkoi möykkäys ja syyllistäminen. Muita epäiltiin jatkuvasti, milloin jengi varasti kahvimaitoja, milloin huijasi työaikamerkinnoissä, milloin mitäkin. Kyylä tarkisti vuosia vanhoja juttuja, toivoen löytävänsä virheitä muiden työstä. Jos sitten jotain löytyi, tästä nostettiin armoton meteli ja virheistä huomauteltiin sähköpostiviesteillä jotka osoitettiin jakelulla koko firma.
Itse kestin tätä kyyläystä ja jatkuvaa virheiden hakemista sen viisi vuotta. Viimein vati meni nurin kun kyylä työkavderi oli saanut päähänsä että yhtä tiettyä mappia pitää säilyttää hänen työpisteensä kaapissa. Kyylä oli lomalla ja minä tuurasin häntä. Koska käytin tuota mappia päivittäin työssäni häntä tuuratessa + kyylä oli lomalla, säilytin sitä omassa kaapissani.Kyylä kävi lomallaan hakeassa jotain unohtunutta tavaraa työpaikalta ja huomasi että tuo mappi olikin minun työpisteelläni! Tästäkö helvetti repesi. Kyylä laittoi s-postia pomolleni vasikoiden tästä, vaatien että hänen lomansa aikana piti noudattaa täsmälleen hänen ohjeitaan, enkä minä noudattanut nyt kun pidin tuota mappia pisteelläni. Pomoni ei mitenkään ymmärtänyt miksi kyylä hermostui asiasta niin kovin, ja toivoi minun vaan sivuuttavan tuon. Koska olin vuosia ollut tuon hullun piinattavana ja seurannut vierestä miten kyylä omisti koko työaikansa sille että saisi kiinni muita jostain väärinkäytöksestä, tajusin ettei tämä tilanne helpota vaan hain kaikessa rauhassa uutta työtä.
Jälkeenpäin kuulin että minun työssäni aloittanut uusi henkilö oli lopettanut 2 kk jälkeen, samoin sitä seuraava. Koska työssä itsessään ei ollut mitään vikaa/ vaikeaa, ainoastaan äärimmäisen vittumainen kollega, uskon ettei nuo tyypit lopettaneet minkään muun takia kuin kyylän.
Luojan kiitos olen nyt työssä jossa ei ole kyttäävää työkaveria. En ikinä enää jaksaisi sellaista.
T: N33
Siis mulla menee hermot. Vedän pataan tuota kyylää ihan justiin. Tekis kohta mieli vetää sellaiset kilarit sille ettei se uskalla enää sanoa ikinä edes huomenta. Olen aika hiljainen ja ystävällinen ja mukautuva yleensä, ja kohtelias ja diplomaattinen varsinkin työympäristössä mut nyt alkaa mennä kuppi nurin.
Sillä on miesasiat perseellään eli tinder-mätsit jätti vastaamatta joten se purkaa sen muhun. Joka perhanan päivä. Ei kait se mun vikani ole jos hänellä ei onnistu?! Vai pitäiskö tässä olla otettu kun saa olla päivästä toiseen sylkykuppina?!
Kyllä tässä on mielenterveys vaarassa itselläkin..
Vierailija kirjoitti:
No voitko valittaa hänestä esimiehelle ja sitten hänen kanssaan käytäisiin keskustelu siitä, että joo, vaikka jotkut asiat ovatkin huonosti, niin jatkuva valittaminen ei paranna työilmapiiriä.
Toisaalta mielestäni voisitte myös työyhteisössä keskustella siitä, voiko asioita myös parantaa niin, että noita pieniä hänen toivomiaan asioita korjataan, eli laitetaan ne roskat oikein ja astiat oikein, ilmeisesti hän kokee, että saa korjailla muiden jälkiä?
Voi kuule kun se valitus ei lopu siihen. Sitä on nimittäin kokeiltu, siis että tultaisiin häntä vastaan tai huomioitaisiin. Hän keksii mistä tahansa aiheesta aina jotain lisää valittamista. Elämäntapavalittaja siis. Koska hällä on paha olla kaikilla muillakin tulee olla.
Esimieskin yritti puuttua asiaan mutta loppujen lopuksi kävi niin että esimies vaihtui. Katsotaan mitä seuraava saa aikaan..
Käytännössä todettu, että toimivin vastaisku tollasen naputtajan rasittavaan käytökseen on se, kun nolaat sitä julkisesti..ja miksei nyt keskenäänkin. Älä huuda tai kiroile, vaan mollaa yliystävällisesti esittämällä kysymyksiä, kuten "Onkos rouva x nukkunut viimeyön huonosti, kun jo saksienkin väärä suunta häiritsee". Kommentoi aivan kaikkia törkeyksiä. Kyllä se sut sitten jättää rauhaan, kun ei kestä itse kuunnella jatkuvia kommentteja. Suhtaudu huumorilla, vaikka ärsyttäis. Parempi kuitata joka kerta, kuin olla hiljaa😀
Mun mielestä noille ei auta kuin sanoa suoraan.
Just noin, että eikö sulla oikeasti ole mitään muuta elämää kuin kytätä saatana toisten syömisiä ja saksien asentoa??? Sitten kun vetäsee vielä jonkun jutun siitä, että toisilla saattaa olla ihan oikeita ongelmia, kuten vaikka läheinen kuolemassa syöpään tai ehkä jopa oma syöpä, niin mietippä kuinka vähän kiinnostaa nuo sun saksien asento-ongelmat!! Että mee ittees ja mieti edes joskus mitä päästät tuolta suusta ja tuohon ikään mennessä luulisi jo oppineen edes yksinkertaisimmat käytöstavat.
Ainakin tuota suoraan sanomista voi ja pitää kokeilla ennenkuin vaihtaa työtä ja jos se ei auta, niin sanoa lähtemisen syyksi tuon ihmisen.
Sivele näppikselle hunajaa? Sammuta lamppu hänen kohdaltaa konttorista? Sekoita mapit kaapissa? Jätä kaverin loman aikana lähituelle lappu, että koneen saa siivota pois, käyttäjä lopetti? Irrota hiiren johto koneesta? Naureskele 'jostain toisesta' valittajasta sopivaan ääneen konttorissa? Laita sen lounaskippoon joku kuollut iso hyönteinen?
Kuinka raflaavaa vinkkiä ap vielä haluaa?
Paskanna hänen autonsa tuulilasille työpäivän aikan. Ei muuten lähde pyyhijöillä vaan leviää vaan koko lasille. Testattu juttu.