Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tiedätkö 45-vuotiasta, joka on tullut luomusti raskaaksi?

Vierailija
18.09.2017 |

Siinäpä se kysymys oli:). Onko niin harvinaista, kun tilastot antavat ymmärtää?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän 47-vuotiaan, joka tuli ihan luomusti raskaaksi ja myös synnytti terveen lapsen.

Vierailija
22/33 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoäitini äiti vuonna 1905.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajatteletko siis, että tilastot ovat yhtä ja todellisuus jotain toista?

Ymmärrätkö, mihin ne tilastot perustuvat?

Ymmärrän kyllä, mihin tilastot perustuvat. Mutta tilastoja, mitä itse olen löytänyt kertoo synnyttäneiden määrän, siinä ei ole mukana abortteja, joita kuitenkin tehdään ehkä tässä ikäluokassa paljonkin?

Luin myös, että 0,3% yli 45-vuotiaista saa lapsia (tässä mukana hedelmöityshoidotkin) eli tuon mukaan todella harvinaista. Ap

Useimmilla yli 45-vuotiailla on jo lapset tehtynä ja ehkäisy kunnossa. Tarvittaisiin tilasto siitä, miten suuri osuus lasta yrittävistä yli 45-vuotiaista saa lapsen.

Mulle lääkäri teroitti, että ehkäisyä pitää jatkaa, kunnes munasarjat ovat aivan varmasti asettuneet kokonaan lepoon. Raskaaksi tulemisen todennäköisyys on toki pienempi, mutta toisaalta ei se vaadi kuin sen yhden osuman, ja pum, paksuna ollaan. Ystävälleni kävi näin 50-vuotiaana - jätti ehkäisyn pois, kun ajattelin olevansa jo pitkällä vaihdevuosissa. Terve tyttö tuli.

Vierailija
24/33 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän, tosin hän oli saanut edellisen lapsensa 43-vuotiaana ja sitä ennen jo kuusi... 

Vierailija
25/33 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kuka nyt jostain jellyjortikasta voi tulla raskaaksi?

Voi, kun tietäisit kuinka aktiivisia tämän ikäiset naiset on;) Eikä tartte jellyjortikkaan tyytyä.

Vierailija
26/33 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän, oli tuota vanhempiakin raskaaksi tullessaan. Hän ei halunnut vauvaa vaan teki keskeytyksen

Vierailija
27/33 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän, oli tuota vanhempiakin raskaaksi tullessaan. Hän ei halunnut vauvaa vaan teki keskeytyksen

Vierailija
28/33 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika harva tuossa iässä enää haluaa lapsen joten siksikin niitä syntyy niin vähän. Kuitenkin jos katsoo kirkonkirjoja ajalta ennen ehkäisyä niin yli 45-vuotiaat synnyttäjät on ihan tavallisia. Onpa joukossa myös 50-52-vuotiaitakin suht säännöllisesti.

Vierailija
29/33 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika harva tuossa iässä enää haluaa lapsen joten siksikin niitä syntyy niin vähän. Kuitenkin jos katsoo kirkonkirjoja ajalta ennen ehkäisyä niin yli 45-vuotiaat synnyttäjät on ihan tavallisia. Onpa joukossa myös 50-52-vuotiaitakin suht säännöllisesti.

Näin itsekkin ajattelen.

Vierailija
30/33 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassa suvussani on kans näitä mummu ja pappaiäisiä, jotka ovat syntyneet yli viisikymppisille vanhemmille aikana jolloin ei ollut hedelmöityshoitoja tai ehkäisyäkään niin aktiivisessa käytössä. Itse olen 40- v. ja keskustellut "lopun ajan" ehkäisystä lääkärissä. Reilusti yli viisikymppiseksi olisi pitänyt jatkaa kierukan käyttöä (valitsin vaan toisen menetelmän). Itselläni on lapsiluku täynnä, mutta iänpuolesta koen olevani vielä ihan hyvässä lastentekoiässä.

Vierailija
31/33 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen kaksi nelitosena vahingossa raskaaksi tullutta.

Toinen sai tytön ja toinen sai pojan.

Vierailija
32/33 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän naisen, joka sai kaksoset 50-vuotiaana luomusti.

Mun isoisoäiti muunmuassa on saanut kaksoset 50+ iässä.

Vierailija
33/33 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppini kertoi tehneensä nykyisen avioliittonsa aikana kaksi aborttia. Suhde on kestänyt 9 vuotta ja anoppi on 60 v. Olisivathan ne raskaudet tietysti voineet mennä myöhemmin keskenkin, mutta siis ainakin tuli luomusti raskaaksi päälle viisikymppisenä. En udellut tarkemmin tapausten ajankohtaa, mutta sain käsityksen, ettei ihan hiljattain sentään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yksi