Liityin sitten minäkin Konmari-ryhmään Facebookissa. Voi luoja!
Osa ryhmäläisistä on "marittanut" lähes kaiken. Minusta huippuna "maritettu" olohuone, keittiön ruokapöytä ja pakastin. Jollakin mies oli jo ymmärtänyt "marittaa" itse itsensä, osa tulee varmasti tekemään sen itse.
Ja tämä kaikki vain siksi, että joku japanilainen käskee. Miettivät vielä miten tehdä "marittaminen" oikeaoppisesti.
Henkilökohtaisesti mietin sitä, miten porukka yleensä on saanut kotinsa täyteen kaikkea tavaraa, joka ei "tuota iloa". Minä en ole koskaan elämässäni hankkinut muuta kuin tarpeellista ja iloa tuottavaa. Saatan pohtia hankintaa pitkäänkin. Meillä ei koskaan kaapit ole pursuneet tavaroista. Vaatekaappinikin oli ihan liian tyhjä, koska iloa tuottavia vaatteita on vaikea löytää.
Meilläkin kolme lasta ja pehmoleluja on ollut vain muutamia. Meillä on pieni suku, joten lahjojia ei ole ollut. Isovanhempien kanssa on sovittu, että lapsi esittää yhden lahjatoiveen ja isovanhemmat hankkivat sen. Muutenkin lelumäärät ovat kohtuullisia, kun leluja ostetaan vain synttäri- ja joululahjoiksi.