Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Liityin sitten minäkin Konmari-ryhmään Facebookissa. Voi luoja!

Vierailija
17.09.2017 |

Osa ryhmäläisistä on "marittanut" lähes kaiken. Minusta huippuna "maritettu" olohuone, keittiön ruokapöytä ja pakastin. Jollakin mies oli jo ymmärtänyt "marittaa" itse itsensä, osa tulee varmasti tekemään sen itse.

Ja tämä kaikki vain siksi, että joku japanilainen käskee. Miettivät vielä miten tehdä "marittaminen" oikeaoppisesti.

Henkilökohtaisesti mietin sitä, miten porukka yleensä on saanut kotinsa täyteen kaikkea tavaraa, joka ei "tuota iloa". Minä en ole koskaan elämässäni hankkinut muuta kuin tarpeellista ja iloa tuottavaa. Saatan pohtia hankintaa pitkäänkin. Meillä ei koskaan kaapit ole pursuneet tavaroista. Vaatekaappinikin oli ihan liian tyhjä, koska iloa tuottavia vaatteita on vaikea löytää.

Kommentit (41)

Vierailija
41/41 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tällaista ideologiaa toteutetaan perheissä? Toinen puoliso haluaa konmarittaa, mutta toinen ei? Kuka päättää, mistä lastentarvikkeista ja leluista luovutaan? Mitä jos lapsi haluaa säilyttää muistoja, mutta ne ovat vanhempien mielestä turhia?

Meillä lapset kyllä joutuvat luopumaan tarpeettomista leluista koska niille ei ole tilaa. Jos haluaa säästää dublonsa ja kaikki sata pehmolelua niin käytännössä se vaan tarkoittaa että uusia ikätasoa paremmin vastaavia leluja ei mahdu eikä voi siis hankkia. Lapsi voi itse päättää säästääkö vai tekeekö tilaa muulle. Ihan opettavaista minusta. Mies huolehtii omista tavaroistaan. Välillä joutuu muistuttamaan että mitä jos noita tietokoneenraatoja tms roudaisi kierrätykseen.

Miksi jollakin lapsella on sata pehmolelua? Ei ne keskenään lisäänny, joku ne on sille lapselle hankkinut. Maritukselle pitäisi keksiä joku edeltävä este, eli että ei sinä krääsää kertyisi niin valtavasti. Siinäpä mammoille haastetta, kuka sellaisen kirjan kirjoittaisi.

Eikö sulla ole lapsia? Pehmoleluja tulee joka tuutista. Niitä kannetaan jo laitokselle, sen jälkeen joka synttäreillä ja jouluna ja sukulaiset ostaa tuliaiseksi. Tuo nyt oli kuitenkin vain esimerkki. Olen itse hävittänyt pehmoleluja joka vuosi, joten ei niitä nyt meillä ihan oikeasti sataa ole. Otatko aina kaiken kirjaimellisesti?

En ole äskeinen. Meillä on kolme lasta, muttei todellakaan satoja pehmoleluja, sanoisin että alle 20. Unilelut on ostanut isoisä yksivuotislahjoiksi. Osa on itse ompelemiani. Muutama sukulaisten virkkaamia. Roskiin on heitetty alle viisi, lähinnä käyttökelvottomiksi menneitä. Kannattaisiko sinun puhua niille sukulaisille, eihän tuossa ole luonnonkaan kannalta mitään järkeä.

Meilläkin kolme lasta ja pehmoleluja on ollut vain muutamia. Meillä on pieni suku, joten lahjojia ei ole ollut. Isovanhempien kanssa on sovittu, että lapsi esittää yhden lahjatoiveen ja isovanhemmat hankkivat sen. Muutenkin lelumäärät ovat kohtuullisia, kun leluja ostetaan vain synttäri- ja joululahjoiksi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kahdeksan