Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis liikkuuko lentokone ilmassa

Vierailija
17.09.2017 |

Minä olen siinä käsityksessä, että se pysähtyy ilmassa ja pääsee määränpäähän maapallon pyörimisen ansiosta. Kerroin anopille tästä ja hän väitti, että lentokone liikkuisi ilmassa.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos juokset kovaa pellolla ja hyppäät, pysähdytkö ilmaan ja odotat maapallon pyörivän alta pois, vai liikutko itse ilman halki suhteessa maahan?

Vierailija
22/33 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikettä ei oikeastaan ole olemassakaan. Havainto kytkeytyy ainoastaan universaaleihin tarkastelupisteisiin, joista havaitsee liikkeen ja joista ei absoluuttisesti voi todentaa sitä. Olemme siis aina puolittain vain paikallamme.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisääntyneet hirmumyrskyt johtuvat siitä että on rakennettu niin paljon tuulivoimaloita jotka tekevät enemmän tuulia kun ennen.

Tuulivoimala=tuulelle voimaa antava laite.

Vierailija
24/33 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä olen nähnyt valokuvia ilmassa olevista lentokoneista, niin eivät ne mihinkään liiku.

Vierailija
25/33 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin lentokone liikkuu ilmassa. Eihän se muuten edes pysyisi siellä, vaan tipahtaisi alas.

Noin tyhmää ei voi olla... Lentokone pysyy ilmassa, koska sillä on moottorit!

Ap

Myöskin siipien olemassaolo on merkityksellinen ja tietysti lentoasennon ja ohjattavuuden kannalta. Fysiikan lait.

Vierailija
26/33 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuolla tavalla voisi matkustaa vain länteen.

Mutta jos pysyy riittävän kauan ilmassa, niin eikö lopulta ole kierretty koko kierros ympäri?

Mutta pohjoiseen tai etelään ei pääsisi. Kuitenkin olen lennellyt Kuopio-Helsinki väliä, ja perille olen aina päässyt.

Vierailija
27/33 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentokone ei liiku, ei liiku maapallokaan. Ilma liikkuu...

Vierailija
28/33 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maapallo pyörii n. 1600 km tunnissa. Matkustajakoneiden lentonopeus on n. 900 km tunnissa. Joten mikä vie välistä nopeudesta 700 km  ?

Vierailija
29/33 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

VMP...käsittämätöntä skeidaa. Täällä on jotkut äo alle 80 kokoontumisajot käynnissä.

Vierailija
30/33 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maapallo pyörii n. 1600 km tunnissa. Matkustajakoneiden lentonopeus on n. 900 km tunnissa. Joten mikä vie välistä nopeudesta 700 km  ?

Noille on omat käsitteet: maanopeus (koneen nopeus + ilman nopeus suhteessa maahan) ja ilmanopeus (koneen nopeus suhteessa ympäröivään ilmaan).

Vierailija
31/33 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noille on omat käsitteet: maanopeus (koneen nopeus + ilman nopeus suhteessa maahan) ja ilmanopeus (koneen nopeus suhteessa ympäröivään ilmaan).

Haluan tuoda ilmi kyseessä olevan maanopeus. Maallikoille on helpompaa käsittää lentokoneen nopeus kun se tuodaan ilmi millä vauhdilla lentokone liikkuisi maanpinnalla.

Vierailija
32/33 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän aloituksen tekijä on varmasti se sama ihminen, joka väitti, että maapallo on litteä :D

Vierailija
33/33 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain linnut lentävät, koska ne heiluttavat siipiään. Lentokone ei heiluta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi viisi