Siis liikkuuko lentokone ilmassa
Minä olen siinä käsityksessä, että se pysähtyy ilmassa ja pääsee määränpäähän maapallon pyörimisen ansiosta. Kerroin anopille tästä ja hän väitti, että lentokone liikkuisi ilmassa.
Kommentit (33)
Liikettä ei oikeastaan ole olemassakaan. Havainto kytkeytyy ainoastaan universaaleihin tarkastelupisteisiin, joista havaitsee liikkeen ja joista ei absoluuttisesti voi todentaa sitä. Olemme siis aina puolittain vain paikallamme.
Lisääntyneet hirmumyrskyt johtuvat siitä että on rakennettu niin paljon tuulivoimaloita jotka tekevät enemmän tuulia kun ennen.
Tuulivoimala=tuulelle voimaa antava laite.
Mitä olen nähnyt valokuvia ilmassa olevista lentokoneista, niin eivät ne mihinkään liiku.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin lentokone liikkuu ilmassa. Eihän se muuten edes pysyisi siellä, vaan tipahtaisi alas.
Noin tyhmää ei voi olla... Lentokone pysyy ilmassa, koska sillä on moottorit!
Ap
Myöskin siipien olemassaolo on merkityksellinen ja tietysti lentoasennon ja ohjattavuuden kannalta. Fysiikan lait.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuolla tavalla voisi matkustaa vain länteen.
Mutta jos pysyy riittävän kauan ilmassa, niin eikö lopulta ole kierretty koko kierros ympäri?
Mutta pohjoiseen tai etelään ei pääsisi. Kuitenkin olen lennellyt Kuopio-Helsinki väliä, ja perille olen aina päässyt.
Lentokone ei liiku, ei liiku maapallokaan. Ilma liikkuu...
Maapallo pyörii n. 1600 km tunnissa. Matkustajakoneiden lentonopeus on n. 900 km tunnissa. Joten mikä vie välistä nopeudesta 700 km ?
VMP...käsittämätöntä skeidaa. Täällä on jotkut äo alle 80 kokoontumisajot käynnissä.
Vierailija kirjoitti:
Maapallo pyörii n. 1600 km tunnissa. Matkustajakoneiden lentonopeus on n. 900 km tunnissa. Joten mikä vie välistä nopeudesta 700 km ?
Noille on omat käsitteet: maanopeus (koneen nopeus + ilman nopeus suhteessa maahan) ja ilmanopeus (koneen nopeus suhteessa ympäröivään ilmaan).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noille on omat käsitteet: maanopeus (koneen nopeus + ilman nopeus suhteessa maahan) ja ilmanopeus (koneen nopeus suhteessa ympäröivään ilmaan).
Haluan tuoda ilmi kyseessä olevan maanopeus. Maallikoille on helpompaa käsittää lentokoneen nopeus kun se tuodaan ilmi millä vauhdilla lentokone liikkuisi maanpinnalla.
Tämän aloituksen tekijä on varmasti se sama ihminen, joka väitti, että maapallo on litteä :D
Vain linnut lentävät, koska ne heiluttavat siipiään. Lentokone ei heiluta.
Jos juokset kovaa pellolla ja hyppäät, pysähdytkö ilmaan ja odotat maapallon pyörivän alta pois, vai liikutko itse ilman halki suhteessa maahan?