Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taloussanomat: Lähihoitaja laittaa palkastaan säästöön 1000e/kk

Vierailija
17.09.2017 |

http://www.is.fi/taloussanomat/oma-raha/art-2000005369823.html

Melkoinen summa :) Ja aina lähärit itkee palkkakuopastaan myös täällä palstalla.

Kommentit (64)

Vierailija
61/64 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse saan 1000e/kk palkkaa ja osittaista päivärahaa n. 400e. Netto siis 1400e. Lapsia 2.

Oma osuus vuokrasta 440e, päivähoitomaksuista 130e, kauppalaskuista 250e, vakuutuksista 90e, bensoista ja auton muista kuluista 100e, opintolainalyhennys 100e (2 vuotta vielä jäljellä). Puhelin 12e, nettijumppavalmennus 10e (salijäsenyyteen ei varaa). Päälle hammaslääkärilaskut, 1 lapsen halpa harrastus, vaatteet, silmälasit, hiustenleikkuut, gyne silloin tällön, lääkkeet, rikkoutuvat kodinkoneet, kengät jnejne. Asp-tilille laitan 25e/kk, en suoraansanottuna tiedä miksi kun en sitä käsirahaa tuu kokoon varmaan koskaan saamaan.

Jokainen laskekoon huvikseen kuinka paljon jää säästöön sijoittamista varten lähihoitajalla kun pitää ne lapset elättää täällä Suomen päässä. Ilman lapsilisiä tekisi tosi tiukkaa.

Vierailija
62/64 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei tuo lähihoitajan palkka kovin huonolta kuulosta. Vai täytyykö tuohon, että saa 1700e käteen, tehdä myös iltatyötä ja viikonloppua? Itse olen luokanopettaja ja saan n. 1900 e käteen, joten pieni on ero palkassa.

Luokanopettajana sinulla on lomaa parikolme kertaa enemmän kuin lähihoitajalla. Sinulla on myös päivätyö merkittävästi pienemmillä työtunneilla viikossa kuin lähihoitajalle.

Merkittävästi pienemmillä viikkotunneilla? Teen töitä viikolla 8-16 eli 40h viikossa. En usko, että lähihoitajankaan viikkotuntimäärä paljon tuon suurempi on.

Ja siksi kysyinkin sisältääkö tuo summa ilta- ja viikonloppulisiä, kun en tiennyt. Ihmettelin vain, että miksi puhutaan pienestä palkasta, kun ei tuo päivätyöstä niin huono minusta olisi. Itse pärjään oikein hyvin palkallani eikä tarkoitus ollut valittaa.

Päivätyöstä lastenhoitajan brutto 2020e/kk, nettona käteen jää nippanappa 1500e.

Eli joo, on sulla parempi palkka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/64 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

http://www.is.fi/taloussanomat/oma-raha/art-2000005369823.html

Melkoinen summa :) Ja aina lähärit itkee palkkakuopastaan myös täällä palstalla.

Se nainen ei elä vaan tinkii kaikesta itseen liittyvästä, elättää lapsensa ja äitinsä.

Ennenkuin esittää typeriä olettamuksia lähärien palkoista niin kannattaa ensin itse pohtia tykönänsä, olisitko itse valmis elämään samoin kuin jutun nainen?

Vierailija
64/64 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisiköhän lähettää lapset ja mamma johonkin halpamaahan? Eikös Puolassa ole edullista elää ja on lähelläkin? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän viisi