Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taloussanomat: Lähihoitaja laittaa palkastaan säästöön 1000e/kk

Vierailija
17.09.2017 |

http://www.is.fi/taloussanomat/oma-raha/art-2000005369823.html

Melkoinen summa :) Ja aina lähärit itkee palkkakuopastaan myös täällä palstalla.

Kommentit (64)

Vierailija
1/64 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On olemassa lähäreitä ja lähäreitä; toiset vaan on toista maata :)

Vierailija
2/64 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se säästä mitään, vaan elättää lapsensa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/64 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dela Cruzin mukaan hänelle jää verojen jälkeen palkasta käteen 1 700 euroa, josta hän lähettää lapsilleen ja heitä siellä hoitavalle äidilleen Filippiineille parhaimmillaan 1 000 euroa kuukaudessa.

Taloussanomille hän kertoo, että pystyy säästämään ison osan tuloistaan, koska menot ovat pienet.

– Asun Puolangalla, jossa asuminen on edullista. Asun yhdessä ystäväni kanssa kaksiossa ja jaamme vuokran ja sähkölaskun puoliksi. Ruoan ostan usein Lidlistä, Dela Cruz kertoo.

Jos hänen tarvitsee ostaa uusi vaate tai kengät, mitä tapahtuu harvoin, hän tekee ostokset verkkokauppa Zalandossa.

– Siellä on usein halvempaa kuin liikkeissä, jotka ovat kaukana Oulussa. Sinne kulkee täältä vain yksi bussi päivässä, Dela Cruz sanoo.

36-vuotias Dela Cruz kertoo haaveilevansa, että pystyisi jonain päivänä elättämään kouluikäiset kaksoslapsensa Suomessa. Lapsiaan hän on tavannut viimeksi viime jouluna, mutta pitää heihin päivittäin yhteyttä videopuheluyhteyden avulla.

Vierailija
4/64 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osan rahoistaan hän säilöö tilillään, osa menee muun muassa yksityiskoulua käyvien lasten koulumaksuihin ja muihin kuluihin ja osan hän sijoittaa kotimaassaan osakkeisiin ja rahastoihin.

Vierailija
5/64 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sijoittaa osakkeisiin ja rahastoihin filippiineillä ja osan säilöö tilillään.

Vierailija
6/64 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan.

Vierailija
7/64 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä, ei nainen säästä vaan elättää perhettään.

Vierailija
8/64 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tienaan nettona 2200€ kuussa ja saisihan siitä varmaan 1500€ säästöön jos haluaisi, mutta se ei mielestäni ole mukavaa elämää. En halua asua syrjäseudulla ahtaasti kämppiksen kanssa. Minulle raha on elämistä varten, mukava asunto, hyvä auto, hyvää ruokaa, mukavia iltoja ystävien kanssa jne. Siihen menee rahaa, mutta elämistä varten se raha onkin. Ja säästöönkin jää, mutta nekin rahat on loppupeleissä käytettäväksi tarkoitettuja.

Vierailija
9/64 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin voisin siirtää kaikki lasten ruokaan, vaatteisiin, harrastuksiin ja heidän osuutensa asumiskuluista menevät rahat eri tilille ja kutsua sitä säästämiseksi.

Silti kyllä nostan hattua tuolle naiselle. Rankkaa on oikeasti elämä, kun pitää lähteä pois lastensa luota toiselle puolella maailmaa voidakseen elättää heidät.

Vierailija
10/64 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sille jää käteen palkasta 1700€. Se ei ole mikään iso summa. Mä en ainakaan täällä pääkaupunkiseudulla tulis sillä toimeen. Mutta sehän kertookin tossa jutussa miten on mahdollista että se pärjää itse niin vähällä rahalla. Mieti pärjäisitkö itse tai olisitko valmis elämään niin. Mä oon edelleen sitä mieltä että lähihoitajan palkka on ihan liian huono. Joku lähihoitaja voi vaikka säästää koko palkkansa jos on rikas mies joka kustantaa kaiken. Ei se sitä palkkaa silti paremmaksi muuta.

Vierailija
11/64 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä, ei nainen säästä vaan elättää perhettään.

Rahastoihin ja osakkeisiin sijoittaminen ja tilillä säilyttäminen eivät ole mielestäsi säästämistä?

Vierailija
12/64 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tuo lähihoitajan palkka kovin huonolta kuulosta. Vai täytyykö tuohon, että saa 1700e käteen, tehdä myös iltatyötä ja viikonloppua? Itse olen luokanopettaja ja saan n. 1900 e käteen, joten pieni on ero palkassa.

Vierailija
13/64 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin voisin siirtää kaikki lasten ruokaan, vaatteisiin, harrastuksiin ja heidän osuutensa asumiskuluista menevät rahat eri tilille ja kutsua sitä säästämiseksi.

Silti kyllä nostan hattua tuolle naiselle. Rankkaa on oikeasti elämä, kun pitää lähteä pois lastensa luota toiselle puolella maailmaa voidakseen elättää heidät.

Onko suomalaisten luetun ymmärtäminen noin heikkoa? Nimenomaan käyttää vain osan palkastaan lastensa elättämiseen ja koulumaksuihin, filippiineillä ruoka on halvempaa kuin Suomessa. Nsinen sijoittaa rahojaan osakkeisiin ja rahastoihin Filippiineillä ja jättää osan tililleen säästöön.

Vierailija
14/64 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

1000 euroa filippiineillä taitaa olla aika hemmetin paljon rahaa.

Vierailija
15/64 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisin mäkin tonnin kuussa säästöön jos yhtäkkiä tienaisin 1700-2000 e. Nyt tienaan alle tonnin ja mies vähän päälle tonnin, joten perusarjessa ollaan totuttu olemaan persaukisia.

Ensi vuonna sitten palkka nousee, sitä odotellessa.

Vierailija
16/64 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kaikilla on yksi elämä, toiset vaan ei elä sitä, ne säästää.

Vierailija
17/64 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1000 euroa filippiineillä taitaa olla aika hemmetin paljon rahaa.

Pitääkö filippiineille sijoitetuista rahoista maksaa pääomatuloa?

Vierailija
18/64 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä useimmilla on kaveri jota ei vaan viitsi koskaan kutsua mukaan, koska se sanoo ihan kaikesta "ei mennä sinne/tehdä sitä... kauhean kallista".

Ne on näitä. Ne säästää.

Vierailija
19/64 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sille jää käteen palkasta 1700€. Se ei ole mikään iso summa. Mä en ainakaan täällä pääkaupunkiseudulla tulis sillä toimeen. Mutta sehän kertookin tossa jutussa miten on mahdollista että se pärjää itse niin vähällä rahalla. Mieti pärjäisitkö itse tai olisitko valmis elämään niin. Mä oon edelleen sitä mieltä että lähihoitajan palkka on ihan liian huono. Joku lähihoitaja voi vaikka säästää koko palkkansa jos on rikas mies joka kustantaa kaiken. Ei se sitä palkkaa silti paremmaksi muuta.

Et tulis toimeen?! Mitä hittoa?

Vaikka maksaisin kaksiomme 850 e vuokran YKSIN 1700 eurosta, jäisi laskuihin ja elämiseen toinen 850 euroa.

Sekö ei muka riitä?!

Vierailija
20/64 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä useimmilla on kaveri jota ei vaan viitsi koskaan kutsua mukaan, koska se sanoo ihan kaikesta "ei mennä sinne/tehdä sitä... kauhean kallista".

Ne on näitä. Ne säästää.

Mihin säästää? Muuten vaa vai tyyliin asuntoon?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yksi