Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taloussanomat: Lähihoitaja laittaa palkastaan säästöön 1000e/kk

Vierailija
17.09.2017 |

http://www.is.fi/taloussanomat/oma-raha/art-2000005369823.html

Melkoinen summa :) Ja aina lähärit itkee palkkakuopastaan myös täällä palstalla.

Kommentit (64)

Vierailija
21/64 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt voi Sipi taas alkaa polkemaan palkkoja alas, kun selvästi tonni vähemmänkin kuukaudessa riittää.

Vierailija
22/64 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nätin näköinen hoitsu:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/64 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmmm eli käteen jää verojen jälkeen 1700e, josta siirtää parhaina kuukausina 1000e Filippiineille. Eli hän elää 700 eurolla kuussa, ei maha olla autoa tai kotivakuutusta. Asuu kaverinsa kanssa...mahtaakohan tehdä sivubisnestä ns tuontivaimona ja "kaveri" elättää?

Vierailija
24/64 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos laittaisin säästöön hoitajan palkastani 1000e, käyttöön jäisi alle 500e. Se riittäisi juuri vuokraan, muihin laskuihin ja ruokaan ei sitten jäisi euroakaan.

Vierailija
25/64 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ne lapset olisivat Suomessa elätettävänä, ei tuosta palkasta jäisi mitään säästöön.

Ihmetyttää aina tämä ulkomaisen työvoiman hehkutus, kuinka heille vaan huonosti palkatut työt kelpaa ja ei suomalaisille kelpaa (vrt vaikka virolaiset raksatyöläiset). Unohdetaan vaan mainita, että ulkomaisen työvoiman elinkustannukset on ihan toista luokkaa kuin suomalaisilla, jotka elättää itsensä ja perheensä täällä Suomessa julmetun kallilla asumis- ym. kustannuksilla. Pistetäänpä tuokin lähihoitaja pääkaupunkiseudulle (jossa lähäreitä tarvitaan) lastensa kanssa asumaan, niin jo on kelan luukkua koputeltava kun palkasta menee reilusti yli puolet pelkkään vuokraan.

Mutta ei silti, hattua nostan tälle naiselle, ei varmasti ole helppoa elämää.

Vierailija
26/64 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei maksa asuntolainaa, ei autoa, kuluttaa vain itseensä, asuu kimppakämpässä. Tätäkö nyt sitten pitäisi ihailla? Jättää lapsensa toiseen maahan, no mikäs siinä on sitten säästäessä. Koittaisi säästää palkastaan kotimaassaan samasta työstä ja maksaisi perheen asunnosta ja koulusta paikallisella palkkatasolla. Kuka tuonkin on tänne ottanut töihin, en haluaisi olla noin kylmän ihmisen hoidettavana.

Vierailija
27/64 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sille jää käteen palkasta 1700€. Se ei ole mikään iso summa. Mä en ainakaan täällä pääkaupunkiseudulla tulis sillä toimeen. Mutta sehän kertookin tossa jutussa miten on mahdollista että se pärjää itse niin vähällä rahalla. Mieti pärjäisitkö itse tai olisitko valmis elämään niin. Mä oon edelleen sitä mieltä että lähihoitajan palkka on ihan liian huono. Joku lähihoitaja voi vaikka säästää koko palkkansa jos on rikas mies joka kustantaa kaiken. Ei se sitä palkkaa silti paremmaksi muuta.

Et tulis toimeen?! Mitä hittoa?

Vaikka maksaisin kaksiomme 850 e vuokran YKSIN 1700 eurosta, jäisi laskuihin ja elämiseen toinen 850 euroa.

Sekö ei muka riitä?!

No ei se riitä, jos sen 850 euron vuokran lisäksi yrittäisit saada 1000e sääatöön ulkomaille. Jäisit miinukselle ja laskut maksamatta ;)

Vierailija
28/64 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei tuo lähihoitajan palkka kovin huonolta kuulosta. Vai täytyykö tuohon, että saa 1700e käteen, tehdä myös iltatyötä ja viikonloppua? Itse olen luokanopettaja ja saan n. 1900 e käteen, joten pieni on ero palkassa.

Eiköhän tuossa ole lisät mukana. Uskoisin, että hän pyrkii tekemään mahdollisimman paljon öitä ja sunnuntai-vuoroja saadakseen rahaa kokoon mahdollisimman paljon. Tavoitehan hänellä on saada lapsetkin Suomeen, jolloin menot kasvavat reilusti.

Sairaanhoitajana sain nyt perjantaina käteen tuon 1700 euroa. Kesäloman vuoksi tuli pelkkä peruspalkka.

Vierailija
29/64 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo tosiaan ei säästä, vaan elättää perheensä kuten kaikki muutkin. Toki sillä erotuksella, että itse sniiduilee koska perhe asuu eri maassa. Mutta ei se poikkea jostain rakennusmiehestä, joka asuu kämppämajoituksessa kun perhe on toisella paikkakunnalla.

Omat menoni ovat kasvaneet yhdessä tulojen kanssa, vaikka elän samassa asunnossa. Jos eläisin edelleen yhtä säästeliäästi kuin työttömänä ollessani, saisin nyt melkein 2000 €/kk säästöön. Mutta eipä siinä juuri olisi mitään järkeä, että etsisi punalappuisia sika-nauta-paketteja pakkaseen, jos kerran rahaa on ostaa sitä mitä haluaa. Turhassa tuhlailemisessa ei ole järkeä, mutta ei ole myöskään pihiydessäkään. Yhteiskunta pyörii vähän paremmin, jos ihmiset käyttävät mahdollisuuksien mukaan rahaa esim. kahviloissa ja ravintoloissa tai ostavat muita palveluita yrittäjiltä.

Vierailija
30/64 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sille jää käteen palkasta 1700€. Se ei ole mikään iso summa. Mä en ainakaan täällä pääkaupunkiseudulla tulis sillä toimeen. Mutta sehän kertookin tossa jutussa miten on mahdollista että se pärjää itse niin vähällä rahalla. Mieti pärjäisitkö itse tai olisitko valmis elämään niin. Mä oon edelleen sitä mieltä että lähihoitajan palkka on ihan liian huono. Joku lähihoitaja voi vaikka säästää koko palkkansa jos on rikas mies joka kustantaa kaiken. Ei se sitä palkkaa silti paremmaksi muuta.

Et tulis toimeen?! Mitä hittoa?

Vaikka maksaisin kaksiomme 850 e vuokran YKSIN 1700 eurosta, jäisi laskuihin ja elämiseen toinen 850 euroa.

Sekö ei muka riitä?!

No ei se riitä, jos sen 850 euron vuokran lisäksi yrittäisit saada 1000e sääatöön ulkomaille. Jäisit miinukselle ja laskut maksamatta ;)

Mitä sä selität?

"Sille jää käteen palkasta 1700€. Se ei ole mikään iso summa. Mä en ainakaan täällä pääkaupunkiseudulla tulis sillä toimeen.(!!!)"

Puhuttiin toimeen tulosta, ei tonnin heittämisestä säästöön.

Vierailija
31/64 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on tyypillinen filippiiniläinen elämäntapa, sieltä on oltu iän kaiken mm arabimaissa piikomassa ja lapset jätetty isovanhempien hoitoon. Kysymys kuuluukin millaista ja minkä arvoista elämää se oikein on? Ei opi omia lapsiaan tuntemaan? Tässä kuviossa on suuri vastuu näitä vastaanottavilla mailla. Se on itse asiassa nykyajan siirtomaa-riistoa, käytämme hyväksi filippiiniläistä, köyhän maan, työvoimaa.

Vierailija
32/64 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minullakin olisi elämäntilanne, jossa luontaisesti saisin moninkertaistettua palkkani maan rajojen ulkopuolella, toki sinnittelisin henkiinjäämisbudjetilla ja siirtäisin kaiken liikenevän sinne moninkertaisen ostovoiman pariin.

Vierailija
33/64 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei skypeäiti ole sama kuin äiti läsnä, kovaa hintaa maksetaan rahasta.

Vierailija
34/64 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tämä uutinen on tehty? Pitäiskö tuota ihailla vai mitä ihmettä? Huono juttu mun mielestä, joku voi tulkita otsikosta että lähihoitajilla on liian iso palkka. Toisaalta tulee tunne että tollasta pihistelyä ihannoidaan ja ihmisten pitäisi ottaa mallia. Tuokin nainen on saanut työpaikan suomesta=joku suomalainen jäi ilman. Tuhlaa täällä mahdollisimman vähän jotta voi laittaa rahat kotimaahansa eli suomi ei hyödy mitään, suomalainen tuhlaisi kaikki rahat täällä joka tukisi taloutta paremmin ja syntyisi uusia työpaikkoja. Mä olen sitä mieltä että ulkolaisia palkattaisiin vasta siinä vaiheessa kun ei löydy suomalaista työhön

Vierailija
35/64 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin tuon jutun alkuviikosta kodinkuvalehdestä. Netto 1700e on hyvä palkka! Mutta kun w t lähäreillä pitää saada olla 2 autoa, merkkilaukkuja rahaa suihkurusketukseen ja hiuslisäkkeisiin. Ja tuo 1700€ on liikaa vaipanvaihdosta. Onneksi hoitoapulaisia palkataan lh tilalla tulevaisuudessa. Säästyy verorahat.

Vierailija
36/64 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

http://www.is.fi/taloussanomat/oma-raha/art-2000005369823.html

Melkoinen summa :) Ja aina lähärit itkee palkkakuopastaan myös täällä palstalla.

Ymmärrätkö että jos kaikki ihmiset rupeaisivat käyttäytymään tuolla tavoin kuin jutun henkilö, niin koko Suomen talous romahtaisi? Kannattaa miettiä joskus asiaa vähän laajemmasta näkökulmasta.

Samoin miksi muuten lääkäreille täytyy maksaa heti koulun jälkeen ökypalkkoja? Kukaan akateeminen ei saa vastaavia palkkoja heti valmistuttuaan. Yhtä säästäväinen lääkäri pystyisi säästämään joka palkastaan 3000e.

Vierailija
37/64 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei tuo lähihoitajan palkka kovin huonolta kuulosta. Vai täytyykö tuohon, että saa 1700e käteen, tehdä myös iltatyötä ja viikonloppua? Itse olen luokanopettaja ja saan n. 1900 e käteen, joten pieni on ero palkassa.

Kyllä siinä kuule täytyy tehdä, luultavasti myös yötä, koska on vasta kolme vuotta ollut lähihoitaja. Itse urani huipulla tienaan 1800€/netto, 14v lähihoitajana ja teen kahta vuoroa, joka kolmas viikonloppu vapaa.

Vierailija
38/64 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luin tuon jutun alkuviikosta kodinkuvalehdestä. Netto 1700e on hyvä palkka! Mutta kun w t lähäreillä pitää saada olla 2 autoa, merkkilaukkuja rahaa suihkurusketukseen ja hiuslisäkkeisiin. Ja tuo 1700€ on liikaa vaipanvaihdosta. Onneksi hoitoapulaisia palkataan lh tilalla tulevaisuudessa. Säästyy verorahat.

Netto 1700e ei ainakaan pääkaupunkiseudulla ole todellakaan hyvä palkka.

Vierailija
39/64 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Asun Puolangalla, jossa asuminen on edullista. Asun yhdessä ystäväni kanssa kaksiossa ja jaamme vuokran ja sähkölaskun puoliksi. Ruoan ostan usein Lidlistä, Dela Cruz kertoo."

Ensinnäkään ei siis säästä niitä rahoja, vaan lähettää ne lapsilleen. Ja melkoisia uhrauksia on tehnyt että pärjää 700 eurolla kuukaudessa. Lapsiparat.

Vierailija
40/64 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luokanopettajana sinulla on lomaa parikolme kertaa enemmän kuin lähihoitajalla. Sinulla on myös päivätyö merkittävästi pienemmillä työtunneilla viikossa kuin lähihoitajalle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kolme