Mitä ihmettä lihaliemikuutioille on tapahtunut, kun ne eivät enää sula millään ruokaan?
Jos sitä kuutiota ei murusta, niin se ei myöskään liukene millään ruokaan. Nyttenkin yksi pala on killunut hernekeitossa jo monta tuntia ja edelleen sen sieltä löytää. Eikä ole ensimmäinen kerta kun näin käy. Kyllä ne ennen sulivat ruokaan vaikka kokonaisena oiskin laittanut. Vaan ei enää.
Onko joku muukin huomannut saman? Mitähän ällöä niihin on lisätty, etteivät enää liukene? Pitää varmaan siirtyä kokonaan jauheeseen tai fondiin.
Kommentit (28)
Vähän ot, mutta mihin ruokiin käytätte liemikuutioita? Olen muistaakseni yhden paketin joskus kauan sitten ostanut, ja se meni roskiin kun luin mitä kaikkea kuutio sisältää. Toki markkinoille on varmaan tullut vähemmän lisäaineita sisältäviä vaihtoehtoja? Hyvin on pärjätty mausteilla ja yrteillä.
Vierailija kirjoitti:
Vähän ot, mutta mihin ruokiin käytätte liemikuutioita? Olen muistaakseni yhden paketin joskus kauan sitten ostanut, ja se meni roskiin kun luin mitä kaikkea kuutio sisältää. Toki markkinoille on varmaan tullut vähemmän lisäaineita sisältäviä vaihtoehtoja? Hyvin on pärjätty mausteilla ja yrteillä.
Risottoon, joko kana- tai kasvislientä riippuen muista ainesosista.
Keittoihin.
Pitkäjyväisen riisin keittoon. Tulee todella maukasta ja hyvää riisiä. Lapsuudesta opittu tapa, josta en luovu.
Kalaliemikuutiot ovat olleet kohdallani juuri tällaisia ruoassa "lasittuvia". Jos niitä ei murenna ruokaan, niin paakuiksi jäävät.
Leikkaa saksilla murusiksi.
Sama homma astianpesukonetableteille, pohjalle murusina.
Vierailija kirjoitti:
Makaroonin ja riisin keittoon, joskus myös ruskeaan kastikkeeseen. En vain osaa maustaa.
Olen huomannut saman. Onneksi löysin Lidlin lihaliemikuutiot, jotka sulavat ja ovat vielä halvempiakin, kuin nää Maggit ja Knorrit
En käytä enää lihaliemikuutioita. Kaupasta saa tetroissa Puljongin tekemää valmista lihalientä, samoin kana- ja kasvislientä. Paljon parempi maku!
Vertaistuestakaan et ole näköjään koskaan kuullut. Ei ollut kyse hölmöydestä, vaan siitä, että jokin asia on muuttunut. Se, että kuutiot ovat mielestäsi aina olleet kuraa, on ihan eri asia kuin mistä me muut nyt puhumme.