Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi oletetaan, että alle 25-vuotias nainen on parempaa työvoimaa kuin yli 25-vuotias?

Vierailija
16.09.2017 |

Nämä nuoret tyttöset saavat kyllä töitä, mutta esimerkiksi 27-vuotias vastavalmistunut ei saa mitään, vaikka olisi ihan yhtä hyvä kuin ne alle 25-vuotiaat. Oletetaanko tässä, että alle 25-vuotias ei vielä tee lapsia vuosikausiin? Kaikki tuntemani alle 25-vuotiaat AMK:sta valmistuneet ovat sanoneet olevansa epävarmoja alavalinnasta ja luultavasti jatkavat vielä yliopistoon. Mitä hyötyä siis palkata sellainen, joka haluaa pian lähteä opiskelemaan jotain muuta?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska suomalaisista naisista tulee lastensaanti-iässä pääsääntöisesti kananpersetukkaisia muumimammoja, jotka valittavat kaikesta. Siksi.

Vierailija
2/9 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse valmistuin 23-vuotiaana amkista ja olin 1,5 vuotta työtön. Ja samaten oli moni muukin aikansa. En näe tukea väitteellesi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmoisia palkkaan, koska ne ovat yleensä paremman näköisiä. 

Sinkkumies

Vierailija
4/9 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmistuin labrahoitajaksi 32-vuotiaana. Sain tehdä pelkkiä keikkatöitä ja satunnaisia määräaikaisuuksia näytteenotossa yli kaksi vuotta, kunnes sain vähän mielenkiintoisemman työn. Samaan aikaan valmistuneet 23-vuotiaat pääsivät heti unelmiensa hommiin.

Vierailija
5/9 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen palkannut hyvin koulutettuja ihmisiä, jotka ovat olleet viisikin vuotta "lähdössä" opiskelemaan omaa alaansa.

Se on ihan riittävä panos työyhteisölle ja syy palkata.

Sinkkumies

Vierailija
6/9 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun et näistä asioista tajua mitään, niin miksi lässyttää? Voisit vain kysyä meiltä viisaammilta.

Sinkkumies

Vierailija
7/9 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lieneekö noin? Itse palkkaan mieluiten yli 45-vuotiaita naisia, eivät enää hanki lapsia. Muutenkin vanhemmat naiset ovat kaikinpuolin parhaita työntekijöitä; ahkeria ja sitoutuvat työhönsä yleensä sillä mielellä, että voi olla heille eläkepaikka. Hyvä tietysti, että joku palkkaa nuoriakin, pitäähän heidänkin saada kokemusta. 

Vierailija
8/9 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa opiskella niin, että voi hakea suuryrityksiin töihin. Siellä ei talous kaadu kenenkään lapseen. Parhaimmat niihin hakevatkin.

Vierailija
9/9 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, koska nuoremmat eivät ole pullat uuniin -iässä. Ja toisekseen, heille voi maksaa surkeampaa palkkaa ja ovat muutenkin poljettavissa toisin kuin ikäistään vanhemmat.

Loogista.