Miksi oletetaan, että alle 25-vuotias nainen on parempaa työvoimaa kuin yli 25-vuotias?
Nämä nuoret tyttöset saavat kyllä töitä, mutta esimerkiksi 27-vuotias vastavalmistunut ei saa mitään, vaikka olisi ihan yhtä hyvä kuin ne alle 25-vuotiaat. Oletetaanko tässä, että alle 25-vuotias ei vielä tee lapsia vuosikausiin? Kaikki tuntemani alle 25-vuotiaat AMK:sta valmistuneet ovat sanoneet olevansa epävarmoja alavalinnasta ja luultavasti jatkavat vielä yliopistoon. Mitä hyötyä siis palkata sellainen, joka haluaa pian lähteä opiskelemaan jotain muuta?
Kommentit (9)
Itse valmistuin 23-vuotiaana amkista ja olin 1,5 vuotta työtön. Ja samaten oli moni muukin aikansa. En näe tukea väitteellesi.
Semmoisia palkkaan, koska ne ovat yleensä paremman näköisiä.
Sinkkumies
Valmistuin labrahoitajaksi 32-vuotiaana. Sain tehdä pelkkiä keikkatöitä ja satunnaisia määräaikaisuuksia näytteenotossa yli kaksi vuotta, kunnes sain vähän mielenkiintoisemman työn. Samaan aikaan valmistuneet 23-vuotiaat pääsivät heti unelmiensa hommiin.
Olen palkannut hyvin koulutettuja ihmisiä, jotka ovat olleet viisikin vuotta "lähdössä" opiskelemaan omaa alaansa.
Se on ihan riittävä panos työyhteisölle ja syy palkata.
Sinkkumies
Kun et näistä asioista tajua mitään, niin miksi lässyttää? Voisit vain kysyä meiltä viisaammilta.
Sinkkumies
Lieneekö noin? Itse palkkaan mieluiten yli 45-vuotiaita naisia, eivät enää hanki lapsia. Muutenkin vanhemmat naiset ovat kaikinpuolin parhaita työntekijöitä; ahkeria ja sitoutuvat työhönsä yleensä sillä mielellä, että voi olla heille eläkepaikka. Hyvä tietysti, että joku palkkaa nuoriakin, pitäähän heidänkin saada kokemusta.
Kannattaa opiskella niin, että voi hakea suuryrityksiin töihin. Siellä ei talous kaadu kenenkään lapseen. Parhaimmat niihin hakevatkin.
No, koska nuoremmat eivät ole pullat uuniin -iässä. Ja toisekseen, heille voi maksaa surkeampaa palkkaa ja ovat muutenkin poljettavissa toisin kuin ikäistään vanhemmat.
Loogista.
Koska suomalaisista naisista tulee lastensaanti-iässä pääsääntöisesti kananpersetukkaisia muumimammoja, jotka valittavat kaikesta. Siksi.