Olen hakenut avioeroa, eikä mulla ole siitä muistikuvaa! Apua!
Olo on kuin kauhuelokuvasta, kun tänään tuli käräjäoikeudesta lasku nimissäni. Olen hakenut miehestä avioeroa, keväällä! Kysyin mieheltä, mitä hulluutta tämä on, niin kertoi jo huhtikuussa käyneensä käräjäoikeudessa, missä kertoivat avioerohakemuksesta. Kysyin mieheltä, eikö tullut mieleen jutella asiasta, ja hän vastasi, että madellako olisi pitänyt, että älä eroa. Keväällä meillä oli tosi vaikea aika parisuhteessa. Mutta en muista hakeneeni eroa, nähdessäni laskun olin ihan varma, että kyseessä on virhe. Olenko tullut hulluksi? Mies istuu tuolla rauhassa, sanoo vaan, että mun aivot on blokannut koko asian. Mitä oikein tapahtuu?
Kommentit (89)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No oliko aito?
ei ole minun lähettämäni hakemus. Ap
Sitten seuraava osoite on poliisiasema ja rikosilmoituksen teko. Tuo on vakava rikos! Identiteettirikos.
Näin. Egdottomasti tee rikosilmoitus! Noin vakava asia kyseessä. Ja haluat varmuudella saada asiaan selvyyden
Pidän 100% varmana, että mies on tehnyt sen. Hän on pimeä. Kaasuvalotuksesta on kyse ja tärkeästä sellaisesta. Tottakai eroat siitä miehestä lisäksi. Hänhän on aivan hullu ja psykologisesti väkivaltainen. Ja just... ei ole muka sanonut asiasta mitään koko aikana. Kun pysähdyt miettimään rauhassa, ymmärrät, ettei se ole normaalia käytöstä pelottava hullu suorastaan, hankkiudu eroon nopeasti. Onko muuten avioehtoa, miten rahoille käy? Kummalla on enemmän rahaa, jos menee jakoon?
ei ole normaalia, ei. Yritän keksiä, mitä suunnittelee selkäni takana.
Vierailija kirjoitti:
Ot, mutta mikä ihmeen lasku? Laitoin itse eropaperit viime viikolla menemään, ja tänään tuli käräjäoikeudesta vahvistus harkinta-ajan alkamisesta, mutta ei ole käynyt mielessäkään, että se voisi maksaa jotakin :O
Minkähänsuuruisesta summasta on kyse ja mistä siinä tarkalleen ottaen maksetaan?
Ensimmäinen vaihe 200€, toinen vaihe 100€. Varmaankin syynä se, että eroja ei haettaisi noin vain harkitsematta.
Vierailija kirjoitti:
0/5
No äläs nyt. Minusta aika hyvä jopa..Jos ap ei mokaa, niin saattaa yltää parhaimmistoon..=)
Vierailija kirjoitti:
Miten menee, teitkö rikosilmoituksen tms, ap?
en. Mietin, pääsenkö vähemmällä, jos vaan maksan eron.
Vierailija kirjoitti:
Mitähän tässä pitäisi tehdä? Kuulostan hullulta, jos soitan käräjäoikeuteen ja sanon, etten muista hakeneeni eroa. Vielä hullumpaa taitaa olla, jos väitän jonkun väärentäneen hakemuksen. Pitääkö mun maksaa vaan? Ap
En ole koskaan avioeronnut, joten voi olla että puhun läpiä päähäni, mutta jos maksat laskun ja jäät vaan oottamaan? Tuomitaanko avioeroon tuon ensimmäisen hakemuksen jälkeen, siis puoli vuottako se harkinta-aika on, vai onko siinä joku toinenkin hakemus?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitähän tässä pitäisi tehdä? Kuulostan hullulta, jos soitan käräjäoikeuteen ja sanon, etten muista hakeneeni eroa. Vielä hullumpaa taitaa olla, jos väitän jonkun väärentäneen hakemuksen. Pitääkö mun maksaa vaan? Ap
En ole koskaan avioeronnut, joten voi olla että puhun läpiä päähäni, mutta jos maksat laskun ja jäät vaan oottamaan? Tuomitaanko avioeroon tuon ensimmäisen hakemuksen jälkeen, siis puoli vuottako se harkinta-aika on, vai onko siinä joku toinenkin hakemus?
pitää hakea vielä toisen kerran eroa ja aikaa on vuosi. Jos odottaa yli vuoden, ero raukeaa. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ot, mutta mikä ihmeen lasku? Laitoin itse eropaperit viime viikolla menemään, ja tänään tuli käräjäoikeudesta vahvistus harkinta-ajan alkamisesta, mutta ei ole käynyt mielessäkään, että se voisi maksaa jotakin :O
Minkähänsuuruisesta summasta on kyse ja mistä siinä tarkalleen ottaen maksetaan?
Ensimmäinen vaihe 200€, toinen vaihe 100€. Varmaankin syynä se, että eroja ei haettaisi noin vain harkitsematta.
Oho! Tuli kyllä ihan puskista tuo, ei käynyt mielessäkään että siitä pitää maksaa. Jännä, ettei sitä lukenut käräjäoikeuden sivuillakaan. Laskuttaisivat mieluummin avioitumisesta, niin ehkä ihmisten ei tulisi mentyä niin heppoisin perustein naimisiin ;)
Laskua odotellessa siis... Ihan kuin ei olisi rahat muutenkin tiukoilla eron takia, äh.
Onko ero omaisuuden määrässä teillä suuri?
Tosin se ei voine olla motiivi pelkästään, koska ilman avioehtoa se jaettaisiin kuitenkin vaikka mies avoimesti hakisi eroa itse.
Kauanko avioliittonne on kestänyt? Juristikaverini sanoi, että ilman avioehtoa, jos kestänyt alle 5 v, niin ei välttämättä jaetakaan puoliksi, kun katsotaan niin lyhytaikaiseksi. Jos mies yrittää kiertää tätä ja srvelee voivansa tienata todennäköisemmin, jos näyttää sinun hakeneen eroa?
Onko teillä lapsia? Jos hän toimii noin yrittääkseen saada huoltajuuskiistassa enemmän etuja.
Tai ehkä kyse on puhtaasta kiusanteosta. Se voi olla jo yksistään tosi vahva motiivi sairaalla ihmisellä.
Kaikissa näissä tapauksissa sun kannattaa tehdä rikosilmoitus! Tee se ilman, että paljastat miehelle epäileväsi häntä. Kannattaa alkaa salassa valmistella eroa, tuo mues voi olla väkivaltainen yllättäen. Palkkaa itsellesi myös heti nyt jo ennakkoon juristi.
Ota huomioon, että miehellä lienee pääsy nettiyhteyksiisi. Vähintään salasanat ja tunnukset. Noin hullu voi olla asentanut vakoiluohjelmiakin.
ei ole avioehtoa, ja olen miestä varakkaampi. Ap