Olen hakenut avioeroa, eikä mulla ole siitä muistikuvaa! Apua!
Olo on kuin kauhuelokuvasta, kun tänään tuli käräjäoikeudesta lasku nimissäni. Olen hakenut miehestä avioeroa, keväällä! Kysyin mieheltä, mitä hulluutta tämä on, niin kertoi jo huhtikuussa käyneensä käräjäoikeudessa, missä kertoivat avioerohakemuksesta. Kysyin mieheltä, eikö tullut mieleen jutella asiasta, ja hän vastasi, että madellako olisi pitänyt, että älä eroa. Keväällä meillä oli tosi vaikea aika parisuhteessa. Mutta en muista hakeneeni eroa, nähdessäni laskun olin ihan varma, että kyseessä on virhe. Olenko tullut hulluksi? Mies istuu tuolla rauhassa, sanoo vaan, että mun aivot on blokannut koko asian. Mitä oikein tapahtuu?
Kommentit (89)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lasku tulee kyllä jo heti eroa haettaessa, eli harkinta-ajan aluksi. Juuri itse kesällä sellaisen makselin, ja muistan sekä eron hakemisen että laskun maksamisen.
Mulla on tässä aidon näköinen lasku käräjäoikeudesta, jossa on eräpäivä lokakuun alussa. Ja mies käynyt oikeudessa huhtikuussa. En tiedä sun laskuista, mutta mulla on näin. Onko muilla tullut lasku vasta 6 kk myöhemmin?
Ei siellä oikeudessa edes tarvitse käydä. Ihan postiin 1. avioerohakemus ja pian tulee lasku.
miehelle oli tullut kutsu, ei minulle. Koska minä olen allekirjoittanut hakemuksen.
Ei tule mitään kutsua. Tulee kirjeet kotiin molemmille, jossa vahvistetaan, että harkinta-aika on alkanut.
miestä oli puhelimitse pyydetty käymään, näin väittää.
Miehesi valehtelee. Eivät ne soita tuollaisesta asiasta. Mies on väärentänyt allekirjoituksesi jotta lasku tulisi nimelläsi.
Tämä. Ei mies olisi ollenkaan noin tyyni ja pyörittelisi normaalia arkea jos sinä olisit hakenut eroa ilmoittamatta hänelle mitenkään etukäteen. Mies on itse puuhaillut eron ja vielä siten, että sinä saat laskun ja näytät eron aiheuttajalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lasku tulee kyllä jo heti eroa haettaessa, eli harkinta-ajan aluksi. Juuri itse kesällä sellaisen makselin, ja muistan sekä eron hakemisen että laskun maksamisen.
Mulla on tässä aidon näköinen lasku käräjäoikeudesta, jossa on eräpäivä lokakuun alussa. Ja mies käynyt oikeudessa huhtikuussa. En tiedä sun laskuista, mutta mulla on näin. Onko muilla tullut lasku vasta 6 kk myöhemmin?
Ei siellä oikeudessa edes tarvitse käydä. Ihan postiin 1. avioerohakemus ja pian tulee lasku.
miehelle oli tullut kutsu, ei minulle. Koska minä olen allekirjoittanut hakemuksen.
Ei tule mitään kutsua. Tulee kirjeet kotiin molemmille, jossa vahvistetaan, että harkinta-aika on alkanut.
Ei varmana ole. Ainakaan tästä syystä.
oletko varma? Miksei? Ap
Koska niin ei vain tehdä. Kirjeitse tulevat kaikki postit käräjäoikeudesta. Täällä palstalla on monta avioeron läpikäynyttä ihmistä. Kaikki ovat yhteistä mieltä, että soittoa tästä asiasta ei tule.
mies sanoi, että saattoi olla tekstarikin.
Ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehesi valehtelee. Eivät ne soita tuollaisesta asiasta. Mies on väärentänyt allekirjoituksesi jotta lasku tulisi nimelläsi.
no eikö hakijan puolison muka pidä käydä allekirjoittamassa papereita?
Ei.
Siis miehesi on niin tuppisuu ettei ole vaivautunut sanomaan mitään? Ehkä avioero olisikin paikallaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
oletko varma? Miksei? Ap
Koska niin ei vain tehdä. Kirjeitse tulevat kaikki postit käräjäoikeudesta. Täällä palstalla on monta avioeron läpikäynyttä ihmistä. Kaikki ovat yhteistä mieltä, että soittoa tästä asiasta ei tule.
Siinä tapauksessa jos vastaanottajaa ei tavoiteta tai hän ei kuittaa lähetystä vastaanotetuksi niin asia siirretään haastemiehelle. Haastemies voi soittaa ja pyytää käymään omaa työtaakkaansa helpottaakseen. Jos haastettu ei suostu niin sitten haastemies joutuu oikeasti ansaitsemaan palkkansa.
Mutta tämä siis edellyttää, että mies ei olisi reagoinut ensimmäiseen tiedoksiantoon kirjeitse. Enkä ymmärrä miksi hän ei olisi siihen vastannut jos kerta itse on ollut eroa järkkäämässä (väärentämällä vaimon allekirjoituksen erohakemukseen).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä voivat soittaa. Haastemies yrittää ensin hoitaa asiat mahdollisimman kevyesti ja vasta viimeisenä vaihtoehtona tulee karhuryhmän kanssa kotiovesta läpi. Harva viitsii pakoilla haastemiestä vaan käy vapaaehtoisesti paikalla kuittaamassa paperit vastaanotetuksi.
Mitähän tässä pitäisi tehdä? Kuulostan hullulta, jos soitan käräjäoikeuteen ja sanon, etten muista hakeneeni eroa. Vielä hullumpaa taitaa olla, jos väitän jonkun väärentäneen hakemuksen. Pitääkö mun maksaa vaan? Ap
Voi tulla noinkin viiveellä lasku, jos kyse Helsingistä. Soittelin itsekin kesällä keväisen hakemuksen laskun perään, heillä oli kuulemma ruuhkaa laskutuksessa. Ruuhka tosiaan jatkui, mun lasku tuli vasta sen jälkeen, kun tuomio avioerosta ehti jo tulla.
Vierailija kirjoitti:
Voi tulla noinkin viiveellä lasku, jos kyse Helsingistä. Soittelin itsekin kesällä keväisen hakemuksen laskun perään, heillä oli kuulemma ruuhkaa laskutuksessa. Ruuhka tosiaan jatkui, mun lasku tuli vasta sen jälkeen, kun tuomio avioerosta ehti jo tulla.
Helsingistä on kyse. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
oletko varma? Miksei? Ap
Siinä tapauksessa jos vastaanottajaa ei tavoiteta tai hän ei kuittaa lähetystä vastaanotetuksi niin asia siirretään haastemiehelle. Haastemies voi soittaa ja pyytää käymään omaa työtaakkaansa helpottaakseen. Jos haastettu ei suostu niin sitten haastemies joutuu oikeasti ansaitsemaan palkkansa.
Mutta tämä siis edellyttää, että mies ei olisi reagoinut ensimmäiseen tiedoksiantoon kirjeitse. Enkä ymmärrä miksi hän ei olisi siihen vastannut jos kerta itse on ollut eroa järkkäämässä (väärentämällä vaimon allekirjoituksen erohakemukseen).
No niin. Mies voi siis puhua tottakin? Mutta miksen saanut vahvistusta? Ja ennen kaikkea, miksen muista lähettäneeni hakemusta, jos sen tosiaan tein? Ap
Pyydät nähdä sen. Tunnistat kyllä käsialasi. Eivät ajattele hulluksi. Ja ihan sama vaikka ajattelisi. Voit sanoa ettet muista tehneesi. Tunnistan allekirjoitukseni, vaikka paras työkaveri, paras väärentäjä, olisi sen tehnyt.
Vierailija kirjoitti:
Pyydät nähdä sen. Tunnistat kyllä käsialasi. Eivät ajattele hulluksi. Ja ihan sama vaikka ajattelisi. Voit sanoa ettet muista tehneesi. Tunnistan allekirjoitukseni, vaikka paras työkaveri, paras väärentäjä, olisi sen tehnyt.
Miten tunnistat käsialan netissä tehdystä hakemuksesta?
Vierailija kirjoitti:
En tunne prosessia, mutta luultavasti jokin tunnistautumismenettely on nettihakemuksissakin. Onko miehelläsi esim. pankkitunnistautumistietosi? Pyydä nyt nähtäväksi ns. avioerohakemuksesi. Jos allekirjoitus ei ole sinun, voit kiistää sen. Toisaalta aina voit peruuttaa hakemuksen, mutta jos miehesi on junaillut asian, lienee syytäkin erota - turha roikkua suhteessa, josta toinen osapuoli haluaa lähteä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tunne prosessia, mutta luultavasti jokin tunnistautumismenettely on nettihakemuksissakin. Onko miehelläsi esim. pankkitunnistautumistietosi? Pyydä nyt nähtäväksi ns. avioerohakemuksesi. Jos allekirjoitus ei ole sinun, voit kiistää sen. Toisaalta aina voit peruuttaa hakemuksen, mutta jos miehesi on junaillut asian, lienee syytäkin erota - turha roikkua suhteessa, josta toinen osapuoli haluaa lähteä.
mies kertoi, että hakemuksessa oli minun allekirjoitus ja että hän sai siitä kopion haastemieheltä. Lupasi etsiä sen tänään. Sitten nähdään, onko allekirjoitus aito. Ap
Vierailija kirjoitti:
No oliko aito?
ei ole minun lähettämäni hakemus. Ap
mies sanoi, että saattoi olla tekstarikin.