Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyllä ihmiset pukeutuvat niin eri lailla näillä keleillä :)

Vierailija
15.09.2017 |

Kävin äsken kaupassa ja samalla reissulla näin esim. isän vaunuilemassa t-paidassa ja shortseissa. Itse vedin jalkaani jo ohuet villasukat samalle kauppamatkalle (lenkkarit jalassa muuten), takkina päällä oli vuorillinen softshell.

Kännykän mittarissa näköjään 12 astetta.

Kommentit (70)

Vierailija
61/70 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko nää lenkkeilijöiden vaatteiden vähyyden ihmettelijät koskaan itse käynyt juoksemassa?? Tai harrastanut mitään liikuntaa ikinä?

Totta!

Kunnon juoksulenkillä ei pakkasellakaan tarvitse tuulitakkia kummempaa. Hiihto vielä hikisempää touhua, kuormittaa jokaista lihasryhmää siten, että lämpöenergiaa totisesti riittää. 

Totta. Minun ei tarvitse talvellakaan käyttää mitään erityistä talvitakkia, kun tulee hiki niin helposti. Eilen, kun täällä oli lämmintä noin 7 astetta ja satoi vettä, minulla oli päälläni farkut (ei kalsareita), flanellipaita ja nahkatakki. Kauppareissun jälkeen taas huomasin että flanellipaita oli liikaa, siitä oli selkä jo märkänä kun palasin kotiin. T-paita olisi riittänyt. Olin liikkeellä polkupyörällä, ja en ole ylipainoinen vaan hoikka mies.

Vierailija
62/70 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikkuessa minulle tulee helposti kuuma mutta kuljen yleensä autolla, siinäkin on tietysti lämmitys. Eli kesätakki, t-paita ja farkut päällä menen, yhtenä sadepäivänä oli myös pitkähihainen. Kesällä asusta puuttui takki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/70 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taitavat olla erilaisia nämä ihmiset. Villasukat jalkaan? Ihan oikeastiko?! Minä liikun ulkona t-paidassa, eikä ole yhtään vilu. Minulla on mukava niin. Itsekin näin kaupassa nuoren naisen toppatakissa, enkä kyllä hänen kanssaan ole näissä pukeutumisasioissa samoilla linjoilla.

Sinun ihosi kautta ei taida paljon karata lämpöä. Tuttu käyttää shortseja jopa -10 C. Jotenkin jopa ihailtavaa, extremeä. Samalla vähän hullua, kuten hän voisi ajatta minun pukeutumisestani. Laitan itse jo ulkohousut jalkaan kun nollan alapuolella.

Vierailija
64/70 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa muistaa, että naiset tuottavat 35% vähemmän lämpöä kuin miehet.

Lisäksi ainakin just ennen menkkoja on niin jäässä, ettei auta mikään pukeutuminen paleluun.

Vierailija
65/70 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni pukeutuu kalenterin mukaan, ei lämpömittarin.

Itse olen edelleen käynyt esim. kaupassa lyhythihaisessa kauluspaidassa. Kävelen ostosmatkat ja liikkuessa tulee aina lämmin, joten en ole enempää kaivannut. Vähän olen miettinyt, näytänkö ihan omituiselta. 

Vierailija
66/70 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä oikein nautin viileydestä ja kuljen t-paidassa ja shortseissa alle 15 asteessa, yleensä niissä lämpötiloissa on kuitenkin joko pitkät housut tai pitkähihainen pusero lisänä. Keväällä jo kymmenen asteen tuuleton sää voi houkuttaa t-paitasilleen, eikä tule edes kylmä.

Joskus taas on tarve pukeutua pitkiin vaatteisiin yli 20 asteessa ja silti voi paleltaa. Muutoinkin pukeudun enemmän omien tuntemusten, kuin sään tai lämpötilan mukaan. Eli vaihtelee se kylmän/lämmönsieto ihan yksilön sisälläkin.

M

Vierailija
67/70 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja toukokuussa sama +10-15 ja ihmiset ilman pipoja ja ilman takkeja

Vierailija
68/70 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käytän hame+paita/mekko+ballerinat+neuletakki -yhdistelmää, hyvin tarkenen paljain säärin. Sukkia käytin viimeksi maaliskuussa :D Säästä riippuen ehkä marraskuussa alistun taas sukkahousuihin. Lenkillä käyn shortseissa+hihattomassa topissa+hupparissa tällä hetkellä. Tampereen seudulla asun, ja eilen dösässä lämmöt täysillä, miksi >:/

Vierailija
69/70 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaatepoliisi, yksi rasittavimmista ihmistyypeistä! Jokainen saakoon pukeutua mieltymyksensä mukaan eikä vuodenaikojen tai säätilojen mukaan kunhan nyt ei alasti liiku. Mulla kaveri joka kahdessakymmenessä asteessa vetää villatakkia ja takkia siihen vielä päälle ylleen ihmetellen samalla eikö mulla ole kylmä. No ei oo ja jos ois laittaisin vaatetta enemmän päälle! Voi jankata asiaa vielä toisenkin kerran.

Kyllä minua miehenä häiritsee, jos naiset eivät pukeudu naisellisen kauniisti ja seksikkäästi kesähelteillä, vaan pukeutuvat silloinkin mieluummin joihinkin laatikkomaisiin kaapuihin, jotka hävittävät kaiken naisellisuuden.

Naiset, kesähelteillä ei tule laittaa päälle mitään laatikkomaisia kaapuja! Ei, ei ei! EI! Sen sijaan kauniit kesämekot, sopivat shortsit ja sopivat T-paidat sekä hihattomatpaidat ovat ehdoton KYLLÄ! Muistakaapa naiset siis nämä ohjeet sitten seuraavien kesähelteiden aikaan.

Vierailija
70/70 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaatepoliisi, yksi rasittavimmista ihmistyypeistä! Jokainen saakoon pukeutua mieltymyksensä mukaan eikä vuodenaikojen tai säätilojen mukaan kunhan nyt ei alasti liiku. Mulla kaveri joka kahdessakymmenessä asteessa vetää villatakkia ja takkia siihen vielä päälle ylleen ihmetellen samalla eikö mulla ole kylmä. No ei oo ja jos ois laittaisin vaatetta enemmän päälle! Voi jankata asiaa vielä toisenkin kerran.

Kyllä minua miehenä häiritsee, jos naiset eivät pukeudu naisellisen kauniisti ja seksikkäästi kesähelteillä, vaan pukeutuvat silloinkin mieluummin joihinkin laatikkomaisiin kaapuihin, jotka hävittävät kaiken naisellisuuden.

Naiset, kesähelteillä ei tule laittaa päälle mitään laatikkomaisia kaapuja! Ei, ei ei! EI! Sen sijaan kauniit kesämekot, sopivat shortsit ja sopivat T-paidat sekä hihattomatpaidat ovat ehdoton KYLLÄ! Muistakaapa naiset siis nämä ohjeet sitten seuraavien kesähelteiden aikaan.

Miehet, keskittykää te vain kesähelteillä pitämään kaljamahanne piilossa ja antakaa naisten olla rauhassa! Muistakaapa miehet siis nämä ohjeet sitten seuraavien kesähelteiden aikaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kaksi