Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kyllä ihmiset pukeutuvat niin eri lailla näillä keleillä :)

Vierailija
15.09.2017 |

Kävin äsken kaupassa ja samalla reissulla näin esim. isän vaunuilemassa t-paidassa ja shortseissa. Itse vedin jalkaani jo ohuet villasukat samalle kauppamatkalle (lenkkarit jalassa muuten), takkina päällä oli vuorillinen softshell.

Kännykän mittarissa näköjään 12 astetta.

Kommentit (70)

Vierailija
41/70 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko nää lenkkeilijöiden vaatteiden vähyyden ihmettelijät koskaan itse käynyt juoksemassa?? Tai harrastanut mitään liikuntaa ikinä?

Totta!

Kunnon juoksulenkillä ei pakkasellakaan tarvitse tuulitakkia kummempaa. Hiihto vielä hikisempää touhua, kuormittaa jokaista lihasryhmää siten, että lämpöenergiaa totisesti riittää. 

Vierailija
42/70 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kaikkea shortsien ja toppatakin väliltä on nähty täällä Helsingissä. Itse pukeudun mielestäni "oikein" eli siltä väliltä oleviin syys- tai ns. välikausivaatteisiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/70 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä pukeudutaan laidasta laitaan. Mulle on ihan sama kuinka ihmiset pukeutuvat. Itse siirryn talvisiin vaatteisiin vasta kun on pakko. Sen takia, että niitä saa pitää niin hemmetin kauan. Näkee tuolla ihan talvitakkejakin, useimmat kuitenkin vanhusten yllä. Käsittääkseni ainakin joillakin vanhoilla ihmisillä on heikentynyt verenkierto, joten palelevat herkemmin. Hgissä myös tuulee lähes aina, sekin lisää kylmyydentunnetta.

Vierailija
44/70 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me tultiin just Välimereltä jossa lämpötila pysytteli noin 30 asteessa koko viikon, välillä ylikin. Me turistit hengattiin rannalla bikinit päällä mutta paikallisilla oli jo farkut jalassa ja nahkatakki päällä, "kun onhan jo syyskuun puoliväli" 😆

Vierailija
45/70 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin on vilkas verenkierto eivätkä palele oikeastaan minkäänlaisella säällä, kun taas jotkut hytisevät jopa keskikesällä vilusta. On ymmärrettävää, että vanhukset pukeutuvat tukevammin kuin nuoriso, sillä heillä liikkuminen on vähäistä ja sen myötä myös verenkierto on heikompaa, joten kylmä yllättää helposti. Mummeleilla on näkynyt jo usean viikon ajan toppatakkeja ja Kuoma-saappaita, kun lämpöasteita on vain +10. Mutta ei minulla ole tullut mieleenikään tehdä asiasta aloitusta palstalle. Eikä siitäkään, että eilen näin koululuokan olevan pyöräretkellä ja muutamilla pojilla oli vain lyhythihainen t-paita ilman päällystakkia. Olivat sellaisia kymmenkesäisiä. Minä siirryin ilman kosteuden ja pienen sateen takia fleecestä kuoritakkiin tällä viikolla.

Vierailija
46/70 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihanaa kun kohta saa kaivaa talvitakit esiin <3

Jos nyt kaivat talvitakin, niin kuolet kun Talvi tulee.

??

Vitsi vaiko sammakosta ennustaja?

Vierailija
47/70 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

As they said: ´Winter is coming´

Vierailija
48/70 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on aina kylmä. Palelin viime viikolla Madridissa, jossa oli MUKA 30 astetta. 

Eikä ollut - ainakaan varjossa.

Kannattaa käydä lääkärissä. Kyse on luultavasti jostain verenkierron häiriöstä tai kilpirauhasen toiminnan häiriöstä jos noissa lämpötiloissa on kylmä.

Minulle on tehty syöpähoitona allogeeninen kantasolusiirto ja olen ollut viluinen siitä lähtien. Sain aiemmin suuria määriä kortisonia, joka vielä pahensi viluisuutta.

Verenkierto on onneksi ok, samoin kilpirauhanen. 

Vierailija
49/70 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tosi hankalaa pukeutua oikein, kun aamulla töihin lähtiessä (pyörällä) saattaa olla +3 lämmintä ja iltapäivällä +15...pakko on kyllä aamulla laittaa sormikkaat, kun muuten kädet ihan jäässä. Muuten vielä aika samanlainen varustus kuin koko "kesän", farkut, tennarit, tuulen ja sateen pitävä parka sekä huivi.

Vierailija
50/70 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On tosi hankalaa pukeutua oikein, kun aamulla töihin lähtiessä (pyörällä) saattaa olla +3 lämmintä ja iltapäivällä +15...pakko on kyllä aamulla laittaa sormikkaat, kun muuten kädet ihan jäässä. Muuten vielä aika samanlainen varustus kuin koko "kesän", farkut, tennarit, tuulen ja sateen pitävä parka sekä huivi.

Hyvin sä vedät. Ainakaan et oo nolo toppatakki tyyppi.

Vierailija
51/70 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai tässä nyt kukaan arvostellut toisten pukeutumista? Mun mielestä on ainakin hauska seurata miten eritavoin ihmiset pukeutuu. Jos joku haluaa kulkea sortseissa heti kun lämpötila on plussanpuolella niin kulkekoot. Mutta varsinkin syksyisin on pukeutumista laidasta laitaa ja samalla bussipysäkillä voi olla kesävaatteista talvivaatteisiin pukeutujia. Omista lapsistani nuorin on sellainen lämpöpatteri, että kulkisi näillä keleillä ihan hyvin vielä kesävaatteilla, mutta olen sanonut, että kouluun voisi kuitenkin laittaa pitkälahkeiset housut ja sitten sen t-paidan. Itse taas olen jo siirtynyt syysvaatteisiin ja villasukkiin.

Vierailija
52/70 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta on hienoa, että suomalaisten kuuluisa tuulipuku on vaihtunut tähän lyhyeen toppatakkiin. Vähintään joka toisella vastaantulijalla on sellainen päällä. Suomi nousuun!

Vierailija
53/70 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet kattoo kalenterista miten pukeudutaan. Ei lämpömittarista.

Mua jostain syystä ärsyttää tämä ihan tajuttomasti. Eilenkin näin naisen pipo päässä ja sormikkaan kädessä. Ja vauvoja on puettu kevyttoppapukuihin. Haloo! Syyskuu ja +14. Samaa säätä ollut koko kesä.

No ei ole meillä kuin +5 ja vähän ylempänä tuli jo lunta.

Vierailija
54/70 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

T-paita + takki on hyvä kombo, ja pitkät housut esim. farkut. Takin voi tarvittaessa avata/riisua.

Vierailija
55/70 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rovaniemellä ainakin on jo niin koleaa ja märkää että ei kesävaatteissa enää tarkene. Mulla on pitkään jo ollut kuoritakki käytössä ja nyt aloin käyttää kevyttoppaa jos ei sada. Koiraa kun ulkoiluttaa niin fleece alle vielä.

Vierailija
56/70 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta on hienoa, että suomalaisten kuuluisa tuulipuku on vaihtunut tähän lyhyeen toppatakkiin. Vähintään joka toisella vastaantulijalla on sellainen päällä. Suomi nousuun!

Kuule, ihan sama ilmiö on näkyvissä täällä Italiassakin. Lämmintä on 20-25 astetta ja ihmisillä on kevyet toppatakit tai nahkatakit.

Vierailija
57/70 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet kattoo kalenterista miten pukeudutaan. Ei lämpömittarista.

Mua jostain syystä ärsyttää tämä ihan tajuttomasti. Eilenkin näin naisen pipo päässä ja sormikkaan kädessä. Ja vauvoja on puettu kevyttoppapukuihin. Haloo! Syyskuu ja +14. Samaa säätä ollut koko kesä.

Minulla oli eilen sormikkaat kädessä kun pyöräilin, täällä satoi vettä ja lämmintä oli 7 astetta. Kohtalainen tuuli myös vaikutti viilentävästi.

Vierailija
58/70 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isäni, 82v. käyttää jo nyt pitkiä alushousuja housujen alla sekä villasukkia. Itse ilman sukkia ja varvastossuissa menen pakkasiin saakka.

Minä käytän villasukkia ympäri vuoden, ainakin työkengissä (sellaiset pitkävartiset turvakengät) pitää olla kesälläkin villasukat, niitä käyttäen jalat eivät hikoa niin märäksi. 

Vierailija
59/70 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on edelleen kangaskengät ilman sukkia. Eilen oli pitkähihainen t-paidan päällä. Liehun hameissa ympäri vuoden. Kilpirauhasen liikatoiminta, yleensä aina kuuma. Nautin viileästä kesästä, mutta vettä tulee liikaa.

Vierailija
60/70 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päiväkodissa on työntekijä, jolla on ollut jo pari viikkoa toppatakki, toppahousut, kaulaliina korviin asti kiedottuna ja kaiken kruunaa pipo ja lapaset :D

Tämä Helsingissä, jossa on koko ajan ollut iltapäivisin ainakin n. 15 astetta plussaa. Lapset riekkuvat trikoopaidoissa.

Mielenkiinnolla odotan tämän ihmisen talvipukeutumista. 

Talvella, eli kun lämpötila on hivenen pakkasen puolella, alkaa näkyä näitä Michelin-ukkoa muistuttavia olentoja kahisemassa pitkin kauppoja pipot päässä sisälläkin. :D