Miten oppia kirjoittamaan englantia kauniisti ja sulavasti?
Kirjoitan englanniksi, koska ajatuksenkulku on jotenkin luontevampaa englanniksi. Välillä tuntuu vain vaikealta saada kieliasua sulavaan muotoon. Teksti tuntuu jotenkin kankealta ja töksähtelevältä.
Olen julkaissut kirjoituksiani eri alustoilla jotta saisin mahdollisimman paljon vinkkejä, rakentavaa kritiikkiä ja palautetta. Ongelmana on vain se, etteivät ihmiset joko kommentoi mitään tai sitten kommentit ovat tyyliä "This is awesome!" tai "You suck."
Tiedän etteivät tekstini ole hyviä, mutta siksi haluaisinkin oikeaa palautetta. Ilmeisesti tämä internetjulkaiseminen ei olekaan oikea lähestymistapa.
Kommentit (114)
Mistä tuo sun nimi tulee? Mulla on yksi tuon niminen opiskelija... Ei kai se ole AP?
Vierailija kirjoitti:
"She fell to the floor made of cheap plastic mat, while keeping her big toe with both hands tightly, it was a great position to observe her room from a new perspective, her life.. and where it is heading."
She fell to the floor made of cheap sheet vinyl while holding her big toe with both hands tightly. It was a great position to observe her room from a new perspective, her life and where it was heading.
Ei kukaan natiivi ymmartaisi tuota 'mat' juttua. Keeping the toe tarkoittaa sita etta on paattanyt pitaa varpaan eika antaa pois :).
Ei ole viela julkaisukelpoista tekstia.
Heh, niin kuin sanoin jo, tuo on paska, parissa minuutissa sutaistu, ei oikoluettu, ei yhtään hiottu, eli raaka.
Mikä oli tarkoitukseni, mitä AP:n tai kenen tahansa aloittelijan kannattaa tehdä on edetä hyvin rauhassa, keskittyä aluksi hteen osaan omaan tekstissä ja hioa se kuntoon, ennen kuin hyppää eteenpäin ilman, että oppi mitään.
Jos kirjoittaa aina roskaa, on riski, että sitä roskaa tulee myös tulevaisuudessa. Itse kirjoitan nopeasti aina tuollaista roskaa, jos palaisin siihen ja keskittyisin sen parantelemiseen, voisi tulevaisuudessa tulla hieman parempaakin tekstiä jopa.
Vihaan ihmisiä jotka kirjoittavat tuohon ap:n tai tuon yhden tyylillä
Vituttaa lukea kun täälläkin.on jotkut idiootit julistaneet että ap:lla on muka jotain LAHJOJA?! Luetteko te oikeasti mitään muuta kuin seiskaa jos tälläisellä paskalla saa teidät vakuutettua?
Onkos ap:lla lupa noihin kahteen lainaukseen, jotka ovat muiden kirjoittamia? Eipä taida olla.
Vierailija kirjoitti:
Vituttaa lukea kun täälläkin.on jotkut idiootit julistaneet että ap:lla on muka jotain LAHJOJA?! Luetteko te oikeasti mitään muuta kuin seiskaa jos tälläisellä paskalla saa teidät vakuutettua?
Kuka on väittänyt että ap:lla olisi lahjoja?
Vierailija kirjoitti:
"She had no family, not really. She had two sisters and a father, but they all despised her, aching symptom of ignorance from her part. "
Mitä helvettiä tämä kohta tarkoittaa?
AP, haluan edelleen kuulla vastauksen tähän.
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin jännä, kun toisaalta huomaa, että kirjoittaja kuitenkin osaa englantia suomenkieliseksi tosi hyvin, ja sit taas toisaalta joukossa on alkeellisia virheitä ja epäluontevaa tekstiä.
Totta, hän käyttää ns. haastavampia sanoja kuin mitä ihmiset keskimäärin käyttävät. Tuo teksti on sanavarastoltaan laajempi sellaiseen yksinkertaiseen englantiin verrattuna mutta lauserakenteissa esiintyy virheitä. Itse en kykenisi tuottamaan edes tuollaista tekstiä, veikkaan myös ettei kovin moni muukaan tähän ketjuun vastaava pystyisi samaan. Aloittajan täytyy hioa taitojaan, ja paras metodi on se mitä täällä on jo useaan otteeseen esitettykin eli lukea paljon laadukasta englannin kielistä kirjallisuutta ja harjoitella lauserakenteita.
Mene ap jollekin englannin alkeiskurssille. Ihan naurettavan alkeellisia kielioppivirheitä.
Ja mitä tämä haukkuminen on?
Mielestäni kirjoitat hyvin.
Paremmmin kuin minä, vaikka olen asunut englannissa 5 vuotta.
Ap, vaikka kuinka tuntuisi siltä, että olisi kiva saada hiomattomiin teksteihin palautetta itse luomisvaiheessa, älä missään nimessä julkaise tekstejä ennen kuin ne ovat täydellisen julkaisukelpoisia!
Paskan kirjoittajan maineesta ei pääse mitenkään eroon, nyt wattpadderit näkevät vaan, että sulla on tarina, jossa on paljon lukuja, mutta ei yhtään yläpeukkua tai kommentteja...
Oonko ainoa, joka tuntee vähän myötähäpeää ap:ta kohtaan?
Täähän oli mainio. Milloin tulee jatkoa? :D