Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyttären käynnin jälkeen jää aina tyhjä olo

Vierailija
15.09.2017 |

Haikeeta ja vaikeeta, kun lapset muuttaa omilleen. Tekis mieli sanoa, että älä lähde, mulla on ollut ikävä meidän hassuja juttuja ja hullua huumoria. Mutta, eihän niin voi sanoa. Pakko päästää lintu lentoon ja toivoa, että siivet kantaa.

Kommentit (73)

Vierailija
61/73 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mie kyllä toivon, että olisin yhteydessä lapsiini lähes päivittäin. Monta kertaa! Olen pienestä pitäen ollut yksinäinen, äiti oli aina poissa (töissä, harrastuksissa). Emme viettäneet perheen yhteistä aikaa juuri koskaan. Semmoista rentoa, tavallista arkea tai yhdessäoloa. Sen vuoksi olen omassa perheessäni halunnut, että me olisimme paljon yhdessä. Minä olen pitkään ollut kotiäiti. Meille (minä ja lapset) muodostui ihan omat jutut.

Teimme kaikkea mahdollista yhdessä.

Kunnes lapset tulivat teini-ikään, ja sosiaalinen media  (älypuhelin) asettui asumaan meille. Nykyään teinit ovat vetäytyneenä someen/puhelimelle. No, niin se menee.

Olen kyllä aika yksinäinen  ihminen. Mies on työnarkomaani, nytkin töissä. Perjantaina kello 19:n jälkeen. Kuten aina.

Toivon, että en ripustaudu lapsiini kuitenkaan, vaikka olen yksinäinen. Yksinäisyyteen olen tottunut.

On niistä älypuhelimista hyötyäkin. Kun lapset muuttaa kotoa, on helppo pitää yhteyttä. Meillä on lasten kanssa yhteinen ryhmä jossa whatsapp-viestit lentävät päivittäin ja kaikki ovat siinä samalla yhteyksissä toisiinsa.

Vierailija
62/73 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu. Olen tosin tytär ja lähemmäs jo kolmeakymppiä. Nyt erityisesti joulun aikaan olin vanhemmillani 4 päivää.

Parasta oli ihan vaan olla samassa tilassa ja kaikki lukivat vaan kirjoja, pelattiin, visaltiin, syötiin ja ihan vaan oltiin ja saunottiin. Kissat ja koirat yöt kainalossa nukuin, vanhassa omassa huoneessa. Aamulla kahvit keitettynä ja ihanat aamuherätykset, kun vanhemmat oikein odotti milloin lapsi herää.

Kun lähdön aika taas koitti, melkein aloin itkeä, vaikka omilleen muutosta on jo monta vuotta. Taino pidättelin itkua heippoja sanoessa mutta autossa taas itketti.

Mua välillä ihan hävettää, kun tunnen niin valtavaa haikeutta aina kun lähden lapsuuden kodista omaan nykyiseen kotiin. Tosin mulla ei ole puolisoa, omaa perhettä eikä lemmikkejä. Ihmeen äkkiä sitä kuitenkin taas tottuu ihan normiarkeenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/73 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olkaa iloisia että suurella osalla teistä on hyvät äidit. Kaikilla ei ole. Mun äiti on narsisti, julma lapsenhakkaaja, heitti lapsensa ulos maailmalle ilman mitään apua ja tukea kun lapsi täytti 18.

Sen jälkeen ei olla saatu kertaakaan mitään apua tai tukea, ei pennin latia edes hädässä, ei mitään välittämistä tai yhteydenpitoa. Äiti ikäänkuin hylkäsi lapsensa.

Edes lapsenlapset ei muuttaneet asiaa, äitini ei ole koskaan halunnut tavata lapsiani.

Itkettää kun ei ole koskaan ollut oikeaa äitiä elämässä. Eikä tule olemaan.

Vierailija
64/73 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti kuoli kun olin nuori. Olkaa kiitollisia niistä välittävistä äideistänne, niin kauan kun vielä elävät.

Vierailija
65/73 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wallah. kirjoitti:

Mä just pyysin äidin yökylään ens viikon viikonlopuksi! :) Käydään ensin yhdessä kampaajalla ja sen jälkeen jotain ruokaa ja viiniä pe, lauantaina shoppailemaan ja sen jälkeen saunan lämmitykseen ja varmaan tilataan pizzat ja katotaan joku leffa. Ajoin miesystävän kaverinsa luokse, nyt äiti-tytär laatuajan paikka! 

Kuulostaa ihanalta. Olisin joskus halunnut tehdä jotain kivaa yhdessä oman äitini kanssa, käydä edes shoppaamassa, kahvilla, jutella...mutta ei ole koskaan ollut sellaisia välejä :(

Vierailija
66/73 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se haikeaa! Minun tyttäreni muutti suoraan kotoa ulkomaille opintojen perässä viime keväänä. Hirveä ikävä on. Soitellaan joka päivä facetimen kautta, ihanaa kun voi jutella kasvotusten.

Ikävä on kuitenkin kova, kaipaan sitä kun ulko-ovi aukeaa ja tyttö huutelee moikat ovella. Nytkin alkaa itkettää, joulun aika on ollut vaikea. Hän on ollut meidän perheen jouluihminen.

Meillä on aina ollut todella läheiset välit, luopuminen on vaikeaa, mutta niin se elämä menee. Toinen tyttäremme on onneksi vielä kotona. Tyhjää on, kun molemmat ovat maailmalla.

Vierailija
67/73 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tulkitsin sen niin, että hän haluaa minusta eroon! Little I knew."

😂😂😂😂😂🤦🏼‍♀️ Voisitteko ihan oikeasti lopettaa tuon englannin tukemisen SUOMENKIELISIIN VIESTEIHIN? Tuokin "sanonta" oli aivan päin vítt.ua kirjoitettu😂😂😂 en käsitä miksi ette voi vain kirjoittaa suomea 😑😑

Vierailija
68/73 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ihanat tyttäret ja hyvä välit. Tehdään yhdessä kaikenlaista hauskaa ja viihdytään harvinaisenkin hyvin. Mutta ei minua itketä kun he lähtee tai että päivittäisin ikävöisin ja kaipaisin ja soittelisin, ihan kuin olisivat jotenkin vastuussa minun hyvinvoinnista. Minulla on oikein mukava elämä silloinkin kun eivät ole täällä ja uskon, että hekin pärjäävät mainiosti ilman minua.

Vierailija
69/73 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas tämä haikean raastava ketju. Äitini itki vuolaasti pihalla kun muuttokuormani lähti. Muistan olleeni hänelle siitä katkera, mikset voinut iloisesti kannustaa kun minulla on elämä edessäni? Nyt ehkä ymmärrän paremmin.

Vierailija
70/73 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootte te kyllä aika mofoja noiden juttujenne kanssa

Vierailija
71/73 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ootte te kyllä aika mofoja noiden juttujenne kanssa

Silti luet? Onko äitiä ikävä?

Vierailija
72/73 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on mofo?

Vierailija
73/73 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Tulkitsin sen niin, että hän haluaa minusta eroon! Little I knew."

😂😂😂😂😂🤦🏼‍♀️ Voisitteko ihan oikeasti lopettaa tuon englannin tukemisen SUOMENKIELISIIN VIESTEIHIN? Tuokin "sanonta" oli aivan päin vítt.ua kirjoitettu😂😂😂 en käsitä miksi ette voi vain kirjoittaa suomea 😑😑

Voitko ihan oikeasti lopettaa aiheeseen liittymättömien viestin tunkemisen ketjuihin?!?!? Asdfdfg😒😞😔😟😕😏🥳🤩🥸😎😎😜🤪🤨😔🤨😣😣😢😡😢😔☹️😣🥳😍😋🥳😔

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi viisi