Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tilillä on 16 euroa rahaa

Vierailija
14.09.2017 |

Ei haittaa, huomenna on tilipäivä ja lisäksi on säästötili sekä taloustili erikseen. Testaan vain, moniko kommentoi pelkkää otsikkoa lukematta viestiä.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tartte kuin lukea otsikko, niin tajuaa miten perseellään sun rahankäyttö ja talous on.

Paitsi että olen todella säästäväinen ja tarkka. Kyse oli vain mun käyttötilistäni, jolta siirrän heti tilipäivänä suurimman osan muille tileille ja sitten ennen tilipäivää aina niin paljon, että sinne jää tuo parin kympin suuruinen summa. Siellä oli vielä iltapäivällä enemmän, mutta siirsin loput toiselle tilille. ap

Vierailija
22/27 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisin myydä sinulle sillä rahalla jotain rikkinäistä Arabiaa, jossa korjaus on huomioitu hinnassa....

Ei kiitos. En käytä rahaa turhuuksiin, edes tunnearvosta en halua maksaa. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljonko siirsit ja paljon siellä säästötilillä on nyt? Kauanko oot sinne siirrellyt?

Itse siirsin just eilen samalla logiikalla 84 euroa.

Vuosia olen siirrellyt, mutta joskus sieltä on tarvinnut ottaa isompiin hankintoihin rahaa, tai sellaisiin, kuten viimeksi, taloyhtiön viemäriremonttiin. Mutta pystyi maksamaan koko summan kerralla. ap 

Vierailija
24/27 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on aina ennen tilipäivää vaan muutama killinki tilillä. Lapioin heti tilipäivänä rahastoihin ja toisille tileille niin paljon kuin vain liikenee, ja  jätän vain sen mikä menee tarpeellisiin menoihin. Jos tilille jää muutama euro, laitan nekin vielä säästöön joten päivää ennen palkkapäivää tilillä ojn pyöreä nolla. Kuinkahan perseellään minun rahankäyttöni on?

Mihinkä vitun rahastoihin ja mihinkä vitun toisille tileille?

Mitenkä toisten ihmisten raha-asiat nyt noin menevät sinulla tunteisiin?

Koska en usko apta. Jos ihmisellä menee tili nollille kuun lopussa oli se miten köyhä tahanwsa, niin sellaisella henkilöllä on yksinkertaisesti aivot tohjona.

Ei millään mene jakeluun, että pidän käyttötilin saldon tietoisesti pienenä? Kuten sanoin, testaan kuinka moni luki pelkän otsikon. Mä en tarvitse tänään rahaa mihinkään, joten siirsin ylimääräiset säästötilille ennen tilipäivää, kuten tapana on. Jännä, että sillä pääkäyttötilillä, mihin palkka tulee, pitäisi olla hirveästi rahaa. Miksi? Jos on tarve ostaa jotain kuten vaatteita tai käyttötavaraa, sitten en tyhjennä sitä muille tileille. Mutta viime tilipäivän jälkeen ei ole tarvetta ollut ostaa juuri mitään, joten siirsin aika varhaisessa vaiheessa suurimman osan muille tileille. ap

Tajuatko sinä miten naurettava korko näillä tämänhetkisillä säästötileillä on?

Vierailija
25/27 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tartte kuin lukea otsikko, niin tajuaa miten perseellään sun rahankäyttö ja talous on.

Mun mielestä on erittäin järkevää siirtää osa tuloista heti säästötilille ja budjetoida elämä siten, että pärjää jäljelle jäävillä rahoilla. Käyttötilin saldo ei vielä kerro mitään.

Vierailija
26/27 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on aina ennen tilipäivää vaan muutama killinki tilillä. Lapioin heti tilipäivänä rahastoihin ja toisille tileille niin paljon kuin vain liikenee, ja  jätän vain sen mikä menee tarpeellisiin menoihin. Jos tilille jää muutama euro, laitan nekin vielä säästöön joten päivää ennen palkkapäivää tilillä ojn pyöreä nolla. Kuinkahan perseellään minun rahankäyttöni on?

Mihinkä vitun rahastoihin ja mihinkä vitun toisille tileille?

Mitenkä toisten ihmisten raha-asiat nyt noin menevät sinulla tunteisiin?

Koska en usko apta. Jos ihmisellä menee tili nollille kuun lopussa oli se miten köyhä tahanwsa, niin sellaisella henkilöllä on yksinkertaisesti aivot tohjona.

Ei millään mene jakeluun, että pidän käyttötilin saldon tietoisesti pienenä? Kuten sanoin, testaan kuinka moni luki pelkän otsikon. Mä en tarvitse tänään rahaa mihinkään, joten siirsin ylimääräiset säästötilille ennen tilipäivää, kuten tapana on. Jännä, että sillä pääkäyttötilillä, mihin palkka tulee, pitäisi olla hirveästi rahaa. Miksi? Jos on tarve ostaa jotain kuten vaatteita tai käyttötavaraa, sitten en tyhjennä sitä muille tileille. Mutta viime tilipäivän jälkeen ei ole tarvetta ollut ostaa juuri mitään, joten siirsin aika varhaisessa vaiheessa suurimman osan muille tileille. ap

Tajuatko sinä miten naurettava korko näillä tämänhetkisillä säästötileillä on?

So? Ei ole tarkoitus tienata, vaan pitää jemmassa sen verran, että riittää äkillisiin menoihin. En halua sijoittaa. On kyllä ylimääräinen omistusasunto, joka on menossa myyntiin. Ei ole haluttu vuokrata sitä, mieluummin pidetään tyhjänä. 

Vierailija
27/27 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ilmeisesti monien mielestä käyttötilillä pitäisi olla aina rahaa?

Kai se on sama onko rahat käyttötilillä vai säästötilillä, ehkä jopa rahastossa? Sama turvallisuuden tunne siitä tulee, kun tietää että ikinä ei jää tyhjän päälle vaikka pesukone hajoaisi tai asunnossa tehtäisiin remppaa.