Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kihlattu nainen haistattelee riidellessä - miten paljon tätä pitää sietää

Vierailija
14.09.2017 |

Meillä on ongelmana riidellessä esiin tuleva naisen haistattelu ja erolla uhkailu. En oikein tiedä mitä pitäisi tehdä sillä monesti riidan aikana nainen korottaa ääntään ja haistattelee **ttua, käyttäytyy halveksuvasti ja lopuksi uhkailee vielä erolla (ei kuitenkaan ole vielä eronnut). Itse en ole ikinä mennyt noin henkilökohtaisuuksiin, ääntä olen kyllä korottanut joskus. Pyrin aina käyttäytymään kunnioittavasti vaikka kuinka naisystäväni tekisi edellämainittuja asioita.

Näistä haistatteluista itselle tulee aina surullinen olo, ja olenkin asiasta kertonut että ei riidellessä tarvitse mennä noin pitkälle ja tehdä siitä noin rumaa. Mutta tämä ei tunnu vaikuttavan mitenkään, monesti hän jättää vielä pyytämättä anteeksikin vaikka olisi kuinka rumasti tehnyt. Sitten vain kertoo kuinka hänellä meni hermo. Tuntuu että riidat ja tällaiset raivoamiset jäävät aina käsittelemättä ja ne vaan sivuutetaan, vaikka haluaisin että asiat käytäisiin läpi. Selvästi huomaa että välimme viilenevät joksikin aikaa myös minun puolelta, kun pitää pelätä jatkuvasti seuraavaa riitaa.

Olen kuitenkin perusmies joka ei juopottele juurikaan, käy kokopäivätöissä ja elättää perheen sillä, osallistuu kotitöihin (usein enemmän kuin kihlattu, valittaa usein päänsärkyä ja selailee tietokoneella facebookkia). Koitan aina ottaa parhaani mukaan myös kihlattuni huomioon kun teen ratkaisuja elämässä, mutta jotenkin olen nyt alkanut väsymään jatkuvaan halveksuntaan ja vähättelyyn.

Jotenkin välillä tulee narsistisia piirteitä esille hänessä. Hänen siskonsa on narsisti ja kihlattuni pyysikin vuosia sitten että huomauttaa jos alkaa esiintyä narsistisia piirteitä hänessä.

Mitä tehdä?

Kommentit (42)

Vierailija
41/42 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä464 kirjoitti:

Kiinnostaisi tietää miksi jotkut miehet tai naiset sitten mököttävät jopa viikkoja putkeen? Miksi jotkut mököttävät eivätkä kerro mahd. Pahasta olosta kumppanille? Olisi kivaa jos joku kyökkipsykologi vastaisi tähän.

Voin vastata oman puolisoni puolesta. Hän on alkoholistiperheestä ja on ilmeisesti ihan pienestä asti oppinut sulkeutumaan, kun vanhemmat ovat riidelleet. Hän ei osaa yhtään tunnistaa tunteitaan eikä lainkaan ymmärrä sitä, että asiat pitää selvittää. Jos hänellä on jotenkin huono olla, hän tiuskii, huutaa ja lopuksi sulkeutuu totaalisesti kuoreensa. Sama tapahtuu, jos yritän ottaa mitään ikävämpää asiaa esille. Mies ei siis vaan osaa muita tapoja toimia kuin ikävien asioiden tukahduttamisen.

Minulle asioiden selvittäminen ja puhuminen olisi todella tärkeää, joten voin tässä suhteessa huonosti. Olen joskus riidan yhteydessä käyttäytynyt ap:n kihlatun tavoin, koska en yksinkertaisesti ole kestänyt miehen tapaa jäädyttää minut kokonaan ulkopuolelle ja olla puhumatta.

Meillä tämä miehen sulkeutuminen alkoi lapsen tulon myötä, joten kynnys lähtemiselle on ollut korkea. Nyt yritetään vielä terapiassa katsoa, että saisiko tätä pelastettua, ettei tarvitsisi hajottaa lapsen perhettä. Miehessä on paljon hyvää, mutta en vaan yksinkertaisesti jaksa enää tätä puhumattomuutta enkä myöskään haluaisi olla ap:n kihlatun kaltainen. Aiemmissa suhteissani en ole koskaan haukkunut tai kiroillut, joten häpeän käytöstäni itsekin.

Vierailija
42/42 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä oli vähän samanlainen tilanne, paitsi eron lisäksi uhkailtiin etten näe enää ikinä lapsiani. Aina vaan huutoa kuin idiootti olen enkä osaa tehdä mitään. paskaraivareita imuroinnista tai siitä että kävin töiden jälkeen kaverilla enkä tullut suoraan kotiin jne Lopuksi vaan haistatin vitut ja nyt on paljon kivempaa olla sinkkuna, ei haittaa vaikka jää imuromatta sohvan alta :) ja nään lapsiani kun tajus itse että niissähän onkin yllättävän paljon hommaa hoitaa :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä viisi