Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

AUTTAKAA MINUA! Ankaran uskonnollisen kasvatuksen takia en ole ikinä

Vierailija
05.04.2006 |

saanut orgasmia mieheni kanssa. Vain kaksi kertaa olen sen saanut miehen nuollessa... mutta muuten, ei mitään. En edes kiihotu kunnolla. Mikä auttaisi minua? Millä tavalla kasvatus on vaikuttanut teidän seksielämään? Jokainen meistä kun tietää, miten tärkeää se on parisuhteessa...

Kommentit (134)

Vierailija
21/134 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis lyhesti sama:

Jehova todistajuus on elämäntapa,mutta kyllä siinä silti jää seksille aikaa :D Sehän on oleellinen osa parisuhdetta!!

Vaikka kokouksia ja kenttää riittää,niin etkö sinä sitten käy harrastuksissa tmv? Minä tingin niistä ja käyn sen sijaan kentällä ja kokouksissa :) Mutta kyllä " harrastuksista" huolimatta varmaankin seksillekkin aikaa riittää?? Niin minullakin...

Suuseksiä ei ole kielletty.

Seksilelut,no,sitä voi miettiä miet' tarkoitusta varten ne on.

t. 17 (kai??)

Vierailija
22/134 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tosiaan,ei suuseksiä eikä seksileluja ole kielletty. Kielletty on sellainen seksi ja muu siihen liittyvä jotka voi johtaa haureuteen tai kiihottaa väriä sukupuolisia haluja. Eli aviorikos, homous ym. Ne eivät ole raamatusta.

Avioparien avioliitossa harrastamaan seksiin ei ole kieltoja,paitsi miinus nyt noi jotkut perversioit joista voi miettiä onko ne edes hyvän maun mukaisia...

Seksileluista tosiaan,minusta (tää on MUN mielipide,ei JT eikä raamattuun pohjautuva) jos seksilelu on masturbointitarkoituksella tehty,se menee samaan kastiin masturboinnin kanssa!

JOS se on sellainen " pariskuntalelu" niin silloin se menee avioliitto-seksin kanssa samaan kastiin ja tottakai sallittu!!

t. edelleen 17

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/134 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun minä olin jt, oli suuseksi kielletty! Onpa outoa jos koko ajan vaihdellaan! Ihan sairasta! Mulle sanottiin että masturbointi ja suuseksi oli kielletty, samoin seksilelut. T:AP OLette sairaita jos koko ajan vaihtelette näkemystänne! Tajuatteko yhtään mitä se aiheuttaa?

Vierailija
24/134 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan tietää mistä puhun?? Tienraivaajanakin toimin 4v.

Hmm... oletko varma,että kun itse sanoit,että olet lapsena saanut kasvatusta Jehovan todistajuuteen,että lapsen mieli on käsittänyt asiota hieman erilailla kuin aikuisen?? Tai joku ihminen (Jt) on sanonut sinulle OMIA käsityksiään ja olet vetänyt johtopäätöksen että ne ovat Jehovan todistajien käsityksiä....??

t: 17

Vierailija
25/134 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

aviovuoteeseen on niitä määräyksiä mikä on sopivaa ja mikä ei siis elämä on kaikilla osa-alueilla täysin kontrolloitua. Suuseksi oli vielä ainakin 80-luvulla täysin kiellettyä. Normaalin seksin määrite on yhdyntä eikä tietenkään seksileluja sovi käyttää. On irstasta ja perverssiä.

opetukset on vahvoja ja ei saa/ei voi/ tai kellekään ei edes tule mieleen kyseenalaistaa ja jos tulee niin ei uskalla sitä tehdä jos tekee sen ääneen on kapinoitsija

uskon kyllä Jehovaan edelleen ja niihin perusoppeihin, mutta uskonto on pilattu liialla pilkunviilauksella. Raamatussa ei ole niin tarkkoja ohjeita mutta tämä uskonto on niitä kyllä rakentanut ja mennyt tässä liiallisuuksiin. Lukekaa uudesta testamentista tämä " Uuden käskyn minä annan teille, että .... Uusi liitto jumalan ja ihmisen välillä.

Ihmisen oma likainen mieli tekee joistakin asioista synnillisiä siihen aikaan kun olin lapsi oli kauhea " sota" pukeutumisasioissa jos hame oli polven yläpuolelle se oli säädytön. Kääk ja minä olin viaton lapsi ja halusin hameen joka oli vähän yläpuolelle polven ehkä 5 cm se luokiteltiin rivoksi.

Kaikki kyttää toistensa tekemisiä ja ihmetellään miksi se tai tuo ei ollut nyt kokouksessa ja sitten tullaan kotiin kyselemään mikä on vialla jne.

Vierailija
26/134 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin ovat SALLITTUJA? Ja mikä " lapsen mieli" Olen kuule yli kolmekymppinen, ja ollut ihan teini-iässä jt.

Ja mulla sattuu olemaan VIISI sisarusta sekä MONIA MONIA tuttuja jotka ovat myös olleet/ovat jehovan todistajia!

Ja suuseksi ON OLLUT KIELLETTY! Olen asunut todella monella paikkakunnalla! Pohjoisesta Helsinkiin, ja sama juttu! Seurakunnasta tai vanhimmista riippumatta! Joten enköhän tiedä mistä puhun? Vai olenko kenties luopio, miksi sinä meitä " vääräuskoisia" kutsuisit?

Tosin en ikinä tehnyt sitä virhettä että olisin mennyt kasteelle, onneksi.

Koska jos olisn, oma isäni ei olisi halunnut pitää minuun mitään yhteyttä!

T: AP

Vierailija
27/134 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

no on se nyt kumma kun itse olen vm82, aina ollut jt, enkä ikinä ole moisista kielloista kuullut!

eikun hei, olenhan! eräs vanhempi pappa oli eräälle avioliittoon astuvalle naiselle sanonut, että suuseksi on kiellettyä. mutta tämä nainen oli sitten kysynyt asiasta muilta, eikä ollut siis totta. tämä oli vaan tämän dementoituneen papan oma kielto, mikä ei siis perustunut mihinkään.

voisiko olla, että olet jutellut asiasta myöskin niin vanhojen ihmisten kanssa, ketkä henk. koht. pitävät suuseksiä pervona, ja näin kiellettynä?

no, Raamatusta et kohtaa löydä, mikä tukisi tätä suuseksikieltoa, joten sitä ei ole olemassakaan, muutakun ehkä joidenkin päässä.

Vierailija
28/134 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...nimittäin toisen kunnioittamisena ja siinä,ettei vaadi kumppaniltaan sellaisia asiota joista tämä ei pidä.

Aviovuoteeseen ei kuitenkaan ole ikinä ollut mitään määräyksiä. Edelleen,osaattehan te ihmiset erottaa muissakin asioissa jonkun yksittäisen ihmisen OMAT mielipiteet tämän ihmisen edustamista asiosta???

Jos esim. automyyjä sanoisi sinulle,että suuseksi on väärin,niin sanoisitko,että KAIKKI automyyjät kieltä suuseksin??? Nii-in.... ;)

Normaaliin seksiin tai muuhunkaan seksiin ei IKINÄ ole ollut mitään

määritteitä,että se olisi vain yhdyntä. Vai väitätkö todellakin lukeneesi tuon esim. Vartiotornista??!! :O

Ja tuosta hameenpituudesta,siitä puhutaan edelleen :) Se nimittäin näyttää olevan todellinen ongelma joillekkin,ettei tajuta,että Jehovan todistajan pukeutuminen heijastaa ihmisille käsityksiä Jehovan todistajuudesta. Ei niihin mitään centti-sääntöä ole,myönnän,et 80-luvulla meidänkin seurakunnassa YKSITTÄISET ihmiset höyrysivät noista pituuksista ihan mitat mielessään,mutta ne oli niiden yksittäisten ihmisten käsityksiä.

Yleinen neuvohan edelleen on,että pukeudu niin,että et edusta ääripäitä " nykymaailman" pukeutumisesta ja niin,että pukeutumistasi voi sanoa sellaiseksi ettei se aiheuta hämmennystä muissa ihmisissä silloin kun esittelet itsesi JT:ksi.

Rivoksi lapsen hameenpituutta ei oo varmaan sanonut muut kuin oma äitisi ;) jos hänkään...

Teini-ikäisellä voi nykyäänkin miettiä taas sitten sitä,että puhutaanhan nyt ihan yleisesti siitä,et pitäiskö tietynpituiset hameet kieltää ihan kouluissa,koska teini-ikäiset pukeutuvat liian provosoivastai... 80-luvulla noita provosivia oli vielä niinkin viattomat asiat kuin minihameet :D

t.17

Vierailija
29/134 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
30/134 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

KErronpa sinulle jotain. OLen itse jt. Eräs sukulaiseni joka ei enää halunnut olla jt, ilmoitti siitä kirjeellä seurakunnalle, asia sillä selvä. Tämä henkilö myös asuu vielä kotonaan, vaikka on täysi-ikäinen, eipä ole hänenkään vanhemmat häntä hylänneet, eikä kenenkään muunkaan tietämäni eronneen/erotetun. Eikä tähän myöskään kannusteta. Tiedän kyllä monia jotka eivät tämän jälkeen halua olla tekemisissä enempää kuin on tarvis, mutta yleensä tämä on kyllä silloin molemminpuolista.

Ja miksei ikinä puhuta niistä hylkäämisistä jotka tapahtuu kirkkolaisten toimesta silloin kun jostakusta perheenjäsenestä tai sukulaisesta tulee jt?

Itse sain kokea tällaista kun aloin käydä jt kokouksissa asuessani vielä kotona (olin 17v) Isäni vastusti tätä asiaa kovatsi, olisin ennemmin saanut alkaa vaikka puliukoksi, kuin jt:ksi..??

Erään ystäväni sukulainen taas katkaisi välit useaksi vuodeksi vain siksi että ystävästäni tuli jt. Ystäväni sitten näiden vuosien aikana piti silti sukulaislapsiinsa yhteyttä, lähetteli lahjoja yms. koska ei halunnut että välit rakkaisiin sukulaislapsiin katkeaa. Vuosien päästä ystäväni lähisukulianen sitten soitti ja pyysi anteeksi käytöstään, sitä että oli moisesta syystä katkaissut välit. Onnellinen loppu, mutta näitä kokemuksia olisi kasapäin, miksei niitä puhuta?

Aika yksipuolisesti haukutaan todistajia, haluamatta kertoa sitä totuutta että ei ole asiat todellakaan näin yksipuolisia. :)

Vierailija
31/134 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan saanut orkkuja yhdynnässä, kenenkään kanssa. Mutta issekseen saan vaikka 10 peräkkäin, hetkessä. Mikä lie tekninen vika minussa?

Vierailija
32/134 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan kaikki tuppaavat kertomaan asioista vain itselleen edullisemman version... Totuutta minäkin kaipaa, en muuta..!

Vierailija
33/134 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan jt ei ole esim. minulle aiheuttanut minkäänlaista vaaraa, muihin uskontoihin kuuluvat kylläkin...!

Vierailija
34/134 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

raamatusta tappelemiseksi. Eli minun. Minä synnyin vuonna 75, ja silloin kun minä elin nuoruuttani, oli todellakin nuo asiat kielletty mitä nykyään saa muka tehdäkin... eli aikamoista asioiden muuttamista sillä hinnalla että jotkut oikeasti kärsii.. ! Ja minä olen muuttanut hyvin monta kertaa, joten turha selittää että ei olisi kokemusta eri seurakunnista. No, antaa olla. Kummasti muuten LUOPIOIKSI haukkuvat ihmistä jolla on oma pää ja omat ajatukset...

Vierailija
35/134 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kaikella sillä mitä raamattuun on kirjoitettu on syynsä.

Vierailija
36/134 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen TODELLA kiinnostunut kuulemaan MITÄ sinulle on sanottu noista asiosta?? Et tunnu vastaavan kysymyksiin vaan jankkaat samaa,että sinulle on sanottu,mutta et kuitenkaan osaa sanoa MITÄ?

Pälyilevässä nuoressa parissa selityksiä löytyy varmasti vaikka kuinka. Yksittäisiin tapauksiin on turha takertua,koska niitä perimmäisiä syitä ei voi tietää.

Tupakointitapaus, mistä tiedät ettei tämä ko. henkiö sitten ollut tupakoinut??

ja se,että sinä vierailit tuolla parilla jsota väitettiin olevan perheväkivaltaa,niin sun viereiluko sen todistaa ettei mies lyönyt??

Tiedätkö monessako ei Jt perheessä tapahtuu perheväkivaltaa ilman että kukaan sitä tietää??

Vierailija:

olen elämäni varrella saanut todellakin jehovan todistajilta aivan erilaisia selityksiä milloin mihinkin asiaan.

Ja kiitos vaan, en ole tyhmä, olen vain alkanut ajatella omilla aivoillani.

Olen todellakin yli 30 vuotias, teini-iän vielä uskossa ollut.

Ja juuri näin niin kuin kirjoitin on minulle aina kerrottu ja olen niin jehovan todistajien kirjoista lukenut. Olen asunut monella eri paikkakunnalla, niin pienissä kuin isoissakin. Joten kokemusta löytyy.

Ja mitä tuohon " pälyilevään" nuoreen pariin tuli, kumpikaan ei seurustellut...olivat molemmat vapaita.

Myös tämä tupakointitapaus, kukaan ei oppinut siitä mitään, päin vastoin juoruilu jatkui.

Ja samoin eräs toinen tapaus Hesassa, jossa joku väitti aviomiehen pahoinpitelevän vaimoaan... ei pitänyt paikkaansa, mutta näin juoruttiin ympäri Helsingin seurakuntia. Ja minä tiedän koska tunsin hyvin kyseisen parin, ja olin heillä monta kertaa kylässä.

Kukaan ei koskaan pyytänyt anteeksi.

Arvaas miten nykyään uskon? Uskon sekä jumalaan että kehitykseen. Kuten esim, viirukset voivat kehittyä, mutta esim. talo on aina jonkun " luoma" ...

T:ap

Vierailija
37/134 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Raamatussa tosiaan viitataan kahtiin synytmäpäiviin negatiivisesti. Kaikella sillä mitä raamattuun on kirjoitettu on syynsä.

Useimmilla,ellei kaikilla tavoilla jotka nykyisin liittyvät synttäreiden viettoon on alkuperät taikuudessa ja pakanallisuudessa.

Miksi tuo Kol 2:16 kohdalla ei sitten ole vastaavaa merkitystä kuin synttäreillä? Miksi kummassa Raamatun eri kohtia arvotetaan jt-piireissä eri tavalla?

Vierailija
38/134 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta siltikään, et voi yleistää, että tuollaista on kaikissa jt-perheissä, ei edes suurimmassa osassa.

ja tuohon risun antamiseen..no, sehän on nykyään lailla kielletty, ja me noudatamme tätä lakia, tietenkin.

minäkin muistan joulut, mutta en ikinä ollut katkera siitä, ettei niitä vietetty. ja nykyään vielä vähemmän. päinvastoin, kaikki kaverit olivat kateellisia minulle, koska sain lahjoja ympäri vuotta.:)

oikeesti säälin lapsia, ketkä eivät ikinä saa lahjoja kuin jouluna ja synttärinä..

meitä ei ikinä kielletty olemasta kaveria muiden kanssa. Huono seura tarkoittaa huonoa seuraa, mitä kaikki ei-jt:t eivät ole. toki kannustetaan etsimään ystävät seurakunnasta, mutta monestihan tämä ei ole mahdollista, koska ikätovereita ei ole välttämättä.

ja häät..Jeesuskin oli mukana hääjuhlissa, ja teki vedestä viiniä..:)

t:vm82

Vierailija
39/134 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos tarkoitat lakiliiton aikaisia kuukautissäännöksiä (mm. nainen epäpuhdas 7pvää jne),niin ne olivat sen ajan hygienia käsitysten mukaisia. Tämän lisäksi Jeesuksen uhrikuolema lopetti lakiliiton.

t. 17

Vierailija
40/134 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika kehno perustelu masturbointikiellolle tuo porttiteoria (" kohta se ei riitä ja haetaan jotain muuta" ). Puhumattakaan vertauksesta nälkään. Kumpikahan on kiinnostuneempi ruoasta ja ahneempi sitä saamaan, kylläinen vai nälkäinen?

Masturbointi sammuttaa himon (joksikin aikaa ainakin), ei se sitä lietso. Puutteessa olemisen vaikutukset jokainen aikuinen tietää... Se vasta sitä kiusausta teettääkin.

Aina on kyllä ihmisiä, jotka addiktoituvat (vaikka seksiin), mutta minä uskon, että addiktioaltis kehittää sen kohteen jostakin joka tapauksessa, eikä onanointi nyt ihan pahimmasta päästä ole (vrt. lailliset ja laittomat huumeet, uhkapeli,muiden asioiden ja elämisen jatkuva kyttäminen...). Paheiden summa on vakio.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä viisi