Mitä teette jos mies mököttää?
Haluaisin kuulla muilta kokemuksia siihen mitä teette, jos miehenne mököttää. Esimerkiksi jos mies alkaa herkästi mököttää pienistäkin syistä. Itse olen nuori nainen ja avoliitossa. Joskus käy niin, että mies suuttuu jostain esim. illalla ja menee mököttäen nukkumaan eli ei vastaa mitään eikä anna illalla suukkoa ennen nukkumaan menoa yms.
Olen itse opiskelija ja mies käy töissä, käyn silti itsekin töissä opiskelun ohella jotta saadaan rahaa. Opiskelu vie luonnollisesti energiaa, minkä takia olen joskus väsynyt. Olen melko herkkä ja empaattinen ihminen, joten jos mies mököttää, se vie keskittymiskykyni opiskeluun ja esim. sellaisena iltana en pysty tekemään kouluhommia kun minulla on niin paha mieli mököttämisen takia.
Onko muilla vastaavia kokemuksia? Olen itse n. 25 ja mies vuotta vanhempi.
Kommentit (110)
En mitään.
Ollaan nykyisen kumppanini kanssa molemmat mököttäjiä ja molemmilla se johtuu siitä, että halutaan koota ajatuksia eikä sanoa mitään rumaa tunteen tuoksinnassa. Tiedetään siis riidan jälkeen antaa tilaa toiselle ja palataan sitten asiaan, kun tunteet on käsitelty ja pystytään taas keskustelemaan.
Tietty jos toinen käyttää mykkäkoulua ikään kuin syyllistämiseen tai manipulointiin, niin asia on eri. Jotkut ovat ehkä jo lapsena kotona oppineet vanhemmiltaan tuollaisen väsytystaktiikan.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin sanon aina, että rakastan häntä vaikka mököttääkin, ja että on minusta ikävää että on kurjalla tuulella. Silti mökötys jatkuu usein aamuun asti jolloin kaikki on taas normaalisti.
Välillä mietin että ehkä mieheni ei ole kehittynyt vielä niin paljon tunnetaidoissa, siis asui vanhemmilla siihen asti kunnes me muutettiin yhteen.
Ap
itse en osaa mököttää ja mies sattui mököttää useita päiviä. En ala sen kummemmin tässä ruotimaan. Annoin olla omissa oloissa.
Yritän kysellä syytä. Joskus voin häntä "auttaa yli" mökötyksestä, tapa riippuu syystä. Joskus pitää vain antaa mökötyksen mennä ohi.
Mieheni on aikuinen, ei mieslapsi. Ei hän pahemmin mökötä. Mököttäjälle sanotaan suoraan, että mökötysmanipulaatiosi ei tehoa. Jatkan elämääni täydellisen normaalisti, vaikka jatkaisit tuota mölöilyäsi. Kerro myös kaikille aina kun kohtaatte miehesi mökötyksestä, sen kestosta ja siitä, miten olet laittanut sille rajat. "Pera ei ole nyt puhunut minulle pariin päivään. Se on hänen valintansa. Toimikaa kuten minä, eli näin ja näi....".
Hyväntuulinen kirjoitti:
Jokainen aikuinen nainen kyllä tietää että on monta TAPAA poistaa miehen mökötys, Hyvää Uutta Vuotta kaikille Suomen naisille!
Minulla auttoi eroaminen mykkäkouluttajasta ja sellaisen miehen löytäminen, joka ei mökötä. Poistui todellakin mökötys. Nykyään minäkin saan olla rauhassa hyväntuulinen. Hyvää uutta vuotta sinnekin!
En nyt lukenut aloitusviestiä pidemmälle. Pahalla mielellä ja vaikka puhumattakin saa olla, mutta asiasta ja nimenomaan tuosta mököttämisestä pitää sitten pystyä kunnolla puhumaan jonakin muuna hetkenä. Mököttäjän pitää pystyä kertomaan, että miksi ja missä tilanteissa hänellä menee mökötysvaihde päälle, mitä hän silloin ajattelee ja miten hän silloin kokisi kumppanin parhaaksi suhtautua. Jos tästä puhuminen ei mökölle onnistu, niin silloin suosittelen eroa.
Vierailija kirjoitti:
En mitään.
Ollaan nykyisen kumppanini kanssa molemmat mököttäjiä ja molemmilla se johtuu siitä, että halutaan koota ajatuksia eikä sanoa mitään rumaa tunteen tuoksinnassa. Tiedetään siis riidan jälkeen antaa tilaa toiselle ja palataan sitten asiaan, kun tunteet on käsitelty ja pystytään taas keskustelemaan.
Tietty jos toinen käyttää mykkäkoulua ikään kuin syyllistämiseen tai manipulointiin, niin asia on eri. Jotkut ovat ehkä jo lapsena kotona oppineet vanhemmiltaan tuollaisen väsytystaktiikan.
Mykkäkoulu on henkistä väkivaltaa ja kiusantekoa. Kuka mistäkin kiksinsä saa. Tuollaiset tyypit ovat itsekkäitä ja heidän kanssaan eläminen hankalaa, saavat mytiä liemissään maailman loppuun asti .
Lähde muualle ja sano, että palaat kunhan puhe taas luistaa.
Iitin Tiltu kirjoitti:
Yleensä annan pitkän suihinoton, sen jälkeen mies on taas hyvällä tuulella monta päivaa
Miksi tuollaista miestä pitää mielistellä vai johtuuko mökötys puutostilasta ?
Jokainen aikuinen nainen kyllä tietää että on monta TAPAA poistaa miehen mökötys, Hyvää Uutta Vuotta kaikille Suomen naisille!