Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä teette jos mies mököttää?

Vierailija
13.09.2017 |

Haluaisin kuulla muilta kokemuksia siihen mitä teette, jos miehenne mököttää. Esimerkiksi jos mies alkaa herkästi mököttää pienistäkin syistä. Itse olen nuori nainen ja avoliitossa. Joskus käy niin, että mies suuttuu jostain esim. illalla ja menee mököttäen nukkumaan eli ei vastaa mitään eikä anna illalla suukkoa ennen nukkumaan menoa yms.

Olen itse opiskelija ja mies käy töissä, käyn silti itsekin töissä opiskelun ohella jotta saadaan rahaa. Opiskelu vie luonnollisesti energiaa, minkä takia olen joskus väsynyt. Olen melko herkkä ja empaattinen ihminen, joten jos mies mököttää, se vie keskittymiskykyni opiskeluun ja esim. sellaisena iltana en pysty tekemään kouluhommia kun minulla on niin paha mieli mököttämisen takia.

Onko muilla vastaavia kokemuksia? Olen itse n. 25 ja mies vuotta vanhempi.

Kommentit (110)

Vierailija
61/110 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista mököttäneeni kuin kerran, olin ihan helvetin väsynyt pitkän työviikon takia ja unohdin kuorma-auton nosturin ylös kun puhelin soi samalla kun laitoin sitä nippuun, no seuraavaan siltaan se sitten jäi, kotiin kun pääsin, haistatin akalle vitut ja menin suoraan nukkumaan.

Muija nyt mökötti milloin mistäkin, kerran ajattelin että kokeilen miten kauan on puhumatta lepyttelemättä ja viikon jälkeen alkoi tuntumaan ettei ole edes mitään tarvetta puhua, on nyt ex, mutta ikävä kyllä tehtiin lapsi.

Vierailija
62/110 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin. Mies on mököttänyt tosiaan jo yli viikon ja tuntuu kuin hän tuntisi melkein että hänellä on oikeus mököttää. Itse en ole tehnyt mitään pahaa.

Ap

No jos aikuinen ihminen on viikon puhumatta mörököllinä niin ei siinä kyllä toisen toimilla ole mitään vaikutusta, hän vaan on sellainen jonka mielestä on ihan normaalia toimia noin. Varmaan aika kurjaa hänen elämänsä mutta ei siihen kurjuuteen kukaan ole pakotettu jäämään  rypemään. Ei hän. Etkä todellakaan sinä. 

Ihminen halutessaan voi muuttua. Jos ei näe tarvetta tehdä muutosta, usein ne persoonallisuuden piirteet vain vaikuttavat vahvistuvan iän myötä. Tahdotko yrmykän nyt ja tulevaisuudessa? Sinä päätät miten elät elämäsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/110 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnustan, että itse olen myös mököttäjä väillä, mutta kun itsellä on niin pahamieli, en saa sanottua mikä on vialla joten mielummin vetäydyn omiin oloihin ja koitan esim. nukkua sen olon pois koska alan yleensä itkemään holtittomasti jos joku asia oikein vaivaa mieltä + puhun silloin ihan mitä sattuu. Tarvitsen siis aikaa ensin koota omat tunteet. MUTTA pystyn ja pyrin aina vähintään seuraavan päivänä sanomaan mikä vaivaa. En kyllä mitään viikkojen mykkäkoulua ymmärrä. Olen just poikaystävälle sanonutkin että jos olen hiljainen ja vetäydyn omiin oloihin (tai hänestä mökötän) niin sillon yleensä riittää kun käy halaamassa tiukasti hetken ja jättää sit omiin oloihin ellen pysty sti alkaa puhua. Tiedostan ongelman ja koitan sitä työstää. En ole aiemmin seurustellut ja ollut aika pitkään yksinäinen + vaikeista asioista ei oo kotona koskaan suoraan puhuttu, niin tuppaan panttaamaan asioita mielessä. Sitten tulee semmonen et kaikki on liikaa ja meen mökötysmoodiin :D tai en tiiä onko se mökötystä, käsite on vähän hämärä itselleni. Anyways, mietin et ootko sanonut sun miehelle AP: että miltä susta tuo mökötys tuntuu ja et mitä se haluais et teet sillon kun hänel on se mökötys päällä, varsinkin, jos et tiedä syytä eikä hän sano. Että toimiiko, jos hänet vaa jättää sillo rauhaan tai toimisko tällainen halaus tms. juttu niinkun esim. mulla? Ymmärrän et ois paras jos vois suoraa heti puhua ku ongelmat tulee mut kun kaikille, aikuisillekkin, se ei vaa oo niin helppoa. Mut tollainen viikkoja jatkuva mykkäkoulu on jo vähän outoa minustakin, siihen en sentään itsekkään pystyisi ja olis todella raskasta jos toinen niin tekisi ja siitä pitäs kyllä sit ihan keskustella tilanteen mentyä ohi. 

Vierailija
64/110 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kertonut hänelle useasti että minulle tulee paha mieli kun hän mököttää. Silti hän mököttää säännöllisin väliajoin. 

Ap

Vierailija
65/110 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kertonut hänelle useasti että minulle tulee paha mieli kun hän mököttää. Silti hän mököttää säännöllisin väliajoin. 

Ap

Kuulostaa kyllä kurjalta, ja jos ei keskustelukaan auta ja se selkeesti rassaas sua niin en keksi mitään muuta kuin puhuminen vielä ja jos se ei edelleenkään auta, niin joku yhteinen pariterapia. Jos sinne ei suostu, niin sanoisin kyllä sitten jo ite et harkitsen jo eroa tuon takia, kun ei ole normaalia enää tollainen. Ei mitään uhkailua tms. vaan sanot, että tämä on oikeasti ongelma ja että asiat ei vaan enää voi jatkua noinkaan. Ei kannata olla liian kilttikään. Jos toinen ei sano mikä on vaikka kysyt ja annat tilaa hänelle niin eihän tossa voi enää oikein mitään tehdä. Sillon sillä miehellä on joku tunnelukko tms. tai oikeasti käyttää tuota kiristyskeinona kun huomaa että se selkeesti tehoaa suhun. Muuta en keksi :/ !

Vierailija
66/110 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai mitäkö tein? Ensin yritin puhua ja selvittää asioita. Ei mitään vastakaikua. Sitten annoin olla ja murjottaa aikansa. Lopulta murjotukset venyivät viikkojen mittaisiksi, jolloin lopulta häivyin. 

Vierailija
67/110 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on totta. En enää välitä mökötyksestä mutta jossain vaiheessa yritän vielä puhua asiasta hänen kanssa. Ehdotan myös pariterapiaa. Jos se ei auta niin täytyy varmaan erota. Miehen pitäisi oppia keskustelemaan jos haluaa olla parisuhteessa. Minusta myös se että linnoittautuu aina playstationin ääreen ja mököttää on lapsellista.

Mietin onko kasvatuksessa voinut mennä joku pieleen kun on tällaista?

AP

Vierailija
68/110 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä mikä tällaisissa murjottajamiehissä on. 

Vierailija
69/110 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
70/110 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mököttää edelleen.

Ap

Vierailija
71/110 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa toisessa ketjussa palstalla on haukuttu mököttävän miehen vaimoa alistavaksi narsistiksi. Tasapuolisuuden vuoksi pitää haukkua tämänkin ketjun ap hulluksi ja säälitellä hänen miestään, joka on ap;n uhri.

Vierailija
72/110 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on mököttelevä mies. On oikein hämmästyttävää, miten olemattoman vähän miehen lapsuudenperheessä on keskusteltu asioista. Mies ei ole oppinut alkeellisestikaan sanomaan, mikä fiilis hänellä milloinkin on. Ei se perhe vieläkään puhu yhtään mistään. Keskustelu on naurettavan pinnallista. Mutta mies kyllä minun kanssa opettelee ja haluaa oppia. Vähän tympeältä tuntuu olla opettajana, kun mennään leikki-ikäisen lapsen tasolla noissa tunteiden sanoituksissa.

Tosi usein mietin, että onko tässä suhteessa mitään järkeä. Ja tiedän, että helpommallakin pääsisi. Mökötystilanteita tulee, mutta ne ovat vähentyneet, kun mies on oppinut, että niistä on enemmän haittaa kuin hyötyä. Mies ei pääse mököttämällä niskan päälle vaan silloin minä pääsen. Voin päättää kaikesta yksin, kun mies ei pysty kieltäytymään tai kieltämään, kun ei voi sanoa, että ei kiitos. Sitä käytän surutta hyödykseni, vaikka vain siksi, että mies saa opetuksen.

Tosi hienoa... ei ole. Mutta vain se saa miehen ymmärrykseen upotettua sen, että mököttäminen on typerää ja lapsellista.

Vierailija
73/110 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa erota mitä pikimiten tuollaisesta mököttäjästä, tilanne ei ainakaan helpota vuosien saatossa, ellei mies itse herää huomaamaan typerää käytöstä. Pääset helpommalla, kun vaihdat miestä

Vierailija
74/110 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa miettiä oisko parempi lähteä suhteesta. Yleensä tuo vaan pahenee ajan kanssa. Mun yks exä oli sellainen, et se saattoi saada ihan ihme mökötyskohtauksia niinkin pienestä kun että esim. liukastui talvella ulkona, niin sitten päivä meni sen takia pilalle. Ei koskaan enää mököttävää miestä! Se on henkistä väkivaltaa.

Vierailija
75/110 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuaikoina kun mökötti, ja viimein sain puhumaan asioista, niin sanoin että on viimeinen kerta. Saat mököttää maailma tappiin jos ei suutansa auki saa. Lupasin että hän saa ottaa eronkin jos siltä tuntuu. Ei sen jälkeen ole minun tarvinnut kysellä.

Vierailija
76/110 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies aloitti mykkäkoulu joulun alla. Pyysin lähtemään pois ,ettei pilaa muiden joulua omalla kusipäisyydellään. Oli viikon pois.Eilen tuli kotiin ja edelleen mököttää. Ilmeisesti aikoo muuttaa pois. 3kk saman katon alla.Sillähän tämä on sitten ratkaistu.Huoh.

Vierailija
77/110 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä ongelmaa. Jos toinen ei puhu mitään, silloin saa ihan itse tehdä omat päätökset ja ratkaisut oman mielen mukaan.  Jälkikäteen toisella ei ole niihin mitään sanomista, jos ei vastannut mitään silloin, kun kysyttiin.

Ei kai parisuhde tarvitse jatkuvaa seurustelua ja rupattelua olla. On ihan ok olla välillä hiljaa.

Älkää olko niin riippuvaisia toisesta ihmisestä, että te tekee tavallisen elämän vaikeaksi. Eläkää ihan omaa elämäänne.

"Mies haluaa, että laitan hänelle vaatteet valmiiksi ..." Mitä ihmettä minä juuri luin?! Olen luullut, että sisäköt ovat jääneet historiaan jo viime vuosisadalla. Maksaako hän edes palkkaa käyttäjä464:lle? Vai luuleeko häntä äidikseen ja siksi kiukuttelee?

Vierailija
78/110 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sanon kaiken mitä ajattelen riidasta ja vielä senkin et ihan pentumaista mököttää.

Vierailija
79/110 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä hyppään autoon ja menen vaikka johonkin kylpylään joksikin aikaa.

Mies laittaa viestin, kun on puhehaluja.

Ikinä en kerro, missä olen ollut.

😃

Vierailija
80/110 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

alat kyselemään, että milloin sinusta tulee aikuinen? jos pienistä asioista alkaa mökötys, niin mies vaihtoon jos se ei kykene ilmaisemaan, mikä on vialla. tämä ei tule koskaan muuttumaan. kokeiltu on. olette vielä nuoria, ja ehdit vielä löytämään mököttämättömän miehen. tosin se voi olla aika haasteellista. mökötys tuntuu kuuluvan suomalaiseen kansanperinteeseen, ja aina voi vähän mököttää, mutta kun mitta täyttyy, niin pojanplanttu vaihtoon. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kuusi