Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä teette jos mies mököttää?

Vierailija
13.09.2017 |

Haluaisin kuulla muilta kokemuksia siihen mitä teette, jos miehenne mököttää. Esimerkiksi jos mies alkaa herkästi mököttää pienistäkin syistä. Itse olen nuori nainen ja avoliitossa. Joskus käy niin, että mies suuttuu jostain esim. illalla ja menee mököttäen nukkumaan eli ei vastaa mitään eikä anna illalla suukkoa ennen nukkumaan menoa yms.

Olen itse opiskelija ja mies käy töissä, käyn silti itsekin töissä opiskelun ohella jotta saadaan rahaa. Opiskelu vie luonnollisesti energiaa, minkä takia olen joskus väsynyt. Olen melko herkkä ja empaattinen ihminen, joten jos mies mököttää, se vie keskittymiskykyni opiskeluun ja esim. sellaisena iltana en pysty tekemään kouluhommia kun minulla on niin paha mieli mököttämisen takia.

Onko muilla vastaavia kokemuksia? Olen itse n. 25 ja mies vuotta vanhempi.

Kommentit (110)

Vierailija
81/110 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisilla miehillä ei ole tarpeeksi testosteronia. Ehkä siksi ne on tollasia mököttäviä ja kiukuttelevia neitejä. Eivätkä osaa ilmaista tunteitaan ilman hirveää showta. Mutta siis, jos mies vain mököttää, niin antaa mököttää. Jos lähtee kesken riidan muualle mököttämään, menen vähän ajan päästä perässä ja yritän selvittää asian puhumalla.

Vierailija
82/110 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon mököttäjille ihan suoraan, että kasva aikuiseksi ja opettele selvittämään asiat puhumalla. Tuollainen käytös ei ole mistään kotoisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/110 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisilla miehillä ei ole tarpeeksi testosteronia. Ehkä siksi ne on tollasia mököttäviä ja kiukuttelevia neitejä. Eivätkä osaa ilmaista tunteitaan ilman hirveää showta. Mutta siis, jos mies vain mököttää, niin antaa mököttää. Jos lähtee kesken riidan muualle mököttämään, menen vähän ajan päästä perässä ja yritän selvittää asian puhumalla.

Mököttäminenhän on nimenomaan miehinen, testosteronin aiheuttama ongelma. Samoin kuin väkivaltaisuus, äkkipikaisuus ja suuruusharhat.

Vierailija
84/110 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annan sille pildee. Ei mökötä enään.

Vierailija
85/110 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko annan mököttää tai yritän saada nauramaan jollain hölmöllä ilveellä.

Vierailija
86/110 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mun mies pitäis mykkäkoulua ja mökötystä niin sais kyllä mököttää yksinään. En kattelis tollasta mieslasta yhtään. Kunnon keskustelun kävisin että toi käytös ei ole kovin aikuismaista ja aiheuttaa itselle ahdistusta, jos mies ei tajua niin laita vaihtoon vaan.

Vierailija
87/110 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiljaista vallankäyttöä

Vierailija
88/110 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha viisaus on paikallaan: Älä anna vihasi laskeutua auringon kanssa! Tarkoittaa varmaan sitä, että asiat pitäisi selvittää ennen nukkumista! Voihan sattua niin, ettei aamulla herääkkään!

Vierailija
89/110 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Annan mököttää. En kiinnitä huomiota. Jos aikuinen ihminen ei saa suutansa auki, niin se on sitten voevoe. En huomaa ja oho, mökötys loppuu ja alkaa puhuminen.

Hän toisinaan osoittaa yhä mieltänsä mököttämällä. Sen ajan, että saa mietintänsä päätökseen, että miten asia kannattaa ottaa esille. ;)

23 v yhdessä.

Sama. 28v yhteistä taivalta takana. Mies mököttää harvoin, mut esim jos kipeä tai jotain muuta harmia, ei useinkaan heti kerro. Sit arvailen mielessäni... annan mököttää. Puhun tavalliset asiat. Ajastaan sit kertoo...

Vierailija
90/110 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

alat kyselemään, että milloin sinusta tulee aikuinen? jos pienistä asioista alkaa mökötys, niin mies vaihtoon jos se ei kykene ilmaisemaan, mikä on vialla. tämä ei tule koskaan muuttumaan. kokeiltu on. olette vielä nuoria, ja ehdit vielä löytämään mököttämättömän miehen. tosin se voi olla aika haasteellista. mökötys tuntuu kuuluvan suomalaiseen kansanperinteeseen, ja aina voi vähän mököttää, mutta kun mitta täyttyy, niin pojanplanttu vaihtoon. 

Ootte te surkeita parisuhdeneuvojia.

Ei mulla muuta.

Vierailija
91/110 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annan miehen mököttää. Mitä enemmän ikää tulee, sen kauemmin mies jaksaa pitää mykkäkoulua. Itsehän jatkan normaalia arkea siinä rinnalla. Voimme olla päiväkausia puhumatta toisillemme. En koe sitä painostavana, ei ole minun ongelma jos mies ei osaa käsitellä tunteitaan.

Vierailija
92/110 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten, jos suuttuneena alkaa huutamaan, niin nainen vastaa siihen että ei mulle tartte huutaa.

Vierailija
93/110 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanha viisaus on paikallaan: Älä anna vihasi laskeutua auringon kanssa! Tarkoittaa varmaan sitä, että asiat pitäisi selvittää ennen nukkumista! Voihan sattua niin, ettei aamulla herääkkään!

Raamatussakin sanotaan "Sopikaa riitanne ennen auringonlaskua". Vihassa muhiminen ei tee hyvää kenellekään.

Vierailija
94/110 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten, jos suuttuneena alkaa huutamaan, niin nainen vastaa siihen että ei mulle tartte huutaa.

Miksi sä huutaisit sun naiselle? Opettele puhumaan normaalilla volyymilla, sanoja käyttäen.

Vierailija
95/110 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus olen aikoinaan kysellyt, josko voisi keskustella. Olen päättänyt että jos ei saa suutaan auki, niin mököttäköön maailman tappiin. Pidemmän päälle ero on paras ratkaisu, niin herra saa mököttää omassa rauhassaan. 👍7

Vierailija
96/110 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olisi suhteessa miehen kanssa, joka ei ole henkisesti kypsä eikä osaa kommunikoida.

Vierailija
97/110 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on samalla lailla. Usein kun kysyn illalla mikä on mies ei puhu mitään tai mumisee vain ja jatkaa mökötystä. Aamulla on usein ok. Se tuntuu silti minusta pahalta jos illalla keskittymiskykyni on huono mökötyksen takia. Jos mies mököttää illalla, joskus myös kun menen sitten nukkumaan hänen viereen hän tönii minua kun en saisi tulla siihen. :(

Ap

Anna sen miehen olla rauhassa ja äläkä pahoita mieltäsi toisen mökötyksestä. Jos ei kerro mikä vaivaa, vaikka kysytään, niin  mitä sinä sille enää voit? Antaa lisää huomioita? Ihan turhaa. Ehkä sille kannattaa joskus kertoa, että aikuisen ihmisen on lapsellista pitää mykkäkoulua ja sen voisi nyt lopettaa. Jos vielä jatkaa, on ihan sinusta itsestäsi kiinni, jäätkö katsomaan tuollaista käytöstä vai etsitkö jonkun, joka osaa puhua.

Vierailija
98/110 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hienoa yleistämistä. Yli 2 miljoonaa ihmistä laitettu samaan lauseeseen.

Vierailija
99/110 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä464 kirjoitti:

Mies mököttää joskus siksi ettei saa päättää jostain asiasta (jos minä sanon oman mielipiteen). Mies myös haluaa että laitan hänelle aina vaatteet valmiiksi yms.

Lapsuudenperheessään äiti tosiaan voimakastahtoinen mutta "perinteinen nainen ", esim. Äiti siivoaa edelleen heidän kodissa niin paljon että siellä ei tahroja näy yhtään. Minä en ihan samaan muottiin sovi...

Ap

Kyllä minäkin sen verran siivoan, ettei nyt tahroja sentään missään ole. Eri asia pari villakoiraa nurkassa joskus tai pyykkipino viikkaamatta jonkun aikaa.

Vierailija
100/110 |
27.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan Tinderistä nuoren orin jalkoväliin, saa taas mies murjottaa niin kauan kuin haluaa :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme neljä