Mitä teette jos mies mököttää?
Haluaisin kuulla muilta kokemuksia siihen mitä teette, jos miehenne mököttää. Esimerkiksi jos mies alkaa herkästi mököttää pienistäkin syistä. Itse olen nuori nainen ja avoliitossa. Joskus käy niin, että mies suuttuu jostain esim. illalla ja menee mököttäen nukkumaan eli ei vastaa mitään eikä anna illalla suukkoa ennen nukkumaan menoa yms.
Olen itse opiskelija ja mies käy töissä, käyn silti itsekin töissä opiskelun ohella jotta saadaan rahaa. Opiskelu vie luonnollisesti energiaa, minkä takia olen joskus väsynyt. Olen melko herkkä ja empaattinen ihminen, joten jos mies mököttää, se vie keskittymiskykyni opiskeluun ja esim. sellaisena iltana en pysty tekemään kouluhommia kun minulla on niin paha mieli mököttämisen takia.
Onko muilla vastaavia kokemuksia? Olen itse n. 25 ja mies vuotta vanhempi.
Kommentit (110)
Nyt mies on mököttänyt taas jo 6 päivää. Alan miettiä vakavasti eroa. Kai järkeviä miehiäkin on olemassa.
Ap
Luulen että tämän käytöksen on oppinut äidiltään joka on myös mököttäjä. Äitinsä suuttui kerran minulle ja mökötti jonkun aikaa jostain mitättömän pienestä. Taisi olla se kun en suostunut maksamaan puolia Helsingin Sanomista jotka mies halusi tilata. Äitinsä suuttui siitä minulle.
Ap
En olisi tuollaisen miehen kanssa yhdessä. Mykkäkoulu on henkistä väkivaltaa.
Laitoin sen hommaamaan oman asunnon. Oman kotini ovessa lukee vain oma nimeni.
Hyvä aloittaja. Jos sinulla tosiaan on tuollainen suhde, lopeta se mitä pikimmiten ja etsi aikuisempi mies. Voin vannoa, että tuosta ei tule yhtään mitään ja tilanne vain pahenee ajan myötä. Miksikö tämän tiedän?`Olin itse nuorempana tuollainen 'mököttäjä', milloin mistäkin syystä. Ja sehän siinä juuri on niin kivaa, että toinen ei yhtään tiedä, miksi mökötän. Voin hallita häntä ja tuoda esille kaikki pikkuasita jotka harmittavat. Tai olla vain hiljaa ja loukkaantuneen oloinen.
Tunnistin myös tuon tavan olla oikeassa ja koettaa kontrolloida mitä toinen puhuu. Onneksi löysin naisen, joka auttoi minua näkemään asian ja tulemaan paremmaksi ihmiseksi. Siksi osaan sinuakin nyt neuvoa. Jos ei asia puhumalla muutu (kuten tuskin käy), niin etsi fiksumpi kaveri. Löydät sellaisen varmasti.
Jos yhteenmuuton jälkeen mies olisi aloittanut mököttämisen, olisin räjähtänyt hillittömään nauruun ja sitten etsinyt itselleni uuden asunnon.
Henkiselle ja fyysiselle väkivallalle nollatoleranssi.
Niin kyllä. On silti hankalaa kun toisaalta olen edelleen rakastunut mieheen. Myös yksin jääminen pelottaa. Miehessä on myös hyviä puolia jotka tulevat välillä esiin.
Ap
Edelleen mököttää. Nyt olen tosin eri paikkakunnalla työharjoittelussa. Luulen että mököttää sen takia. Olen 3 vk eri paikkakunnalla harjoittelussa ja mies ei kestä sitä.
Ap
Minä annan murjottaa vähän aikaa ja sitten jossain vaiheessa, kun tilanne on rauhottunut, halaan ja/tai annan suukon. Ollaan molemmat tuollaisia, että tarttuu todella herkästi kaikki murjotus ja paha mieli, eikä meinaa muun tekemisestä tulla oikein mitään kun miettii miksi se toinen on niin poissa tolaltaan.
Meillä on tuon takia puhuttu riitelystä sen verran, että vihaisena ja kiukutellen ei saa kumpikaan mennä nukkumaan tai lähteä kotoa, ellei ensin kerro mikä mättää. Otti päähän sitten tyhjentämätön astianpesukone tai maailman pahuus, niin huomattavasti paremmat yöunet molemmille kun on asiat puhuttu halki ja halattu, tai jos on niin kurja olo että vaan itettää, niin saapahan sitten itkeä sen toisen sylissä itsensä uneen. Jos ei illalla saada täyttä selvyyttä asioihin, niin puidaan aamulla vielä hetki. Meillä myös halataan ja suukotetaan ennen kotoa lähtemistä ja sinne palatessa.
Sitten taas jos ollaan nälkäisiä, niin sanotaan se ihan reippaasti ja ei sen ihmeemmin oteta itseemme jos toista vähän kiukuttaa. Voi jutella ruuan jälkeenkin!
Minun mieheni kyllä mököttää ilman syytä ja se on minusta väärin, ja nyt on mököttänyt jo yli viikon putkeen.
AP
Vierailija kirjoitti:
Minun mieheni kyllä mököttää ilman syytä ja se on minusta väärin, ja nyt on mököttänyt jo yli viikon putkeen.
AP
No tuollainen kannattaa sitten varmaan pistää pihalle, jos ei osaa/kehtaa kerran edes kertoa mikä nyppii. Sille kun on aina syynsä.
Aluksi muuttaisin omaan huoneeseen. Jos pieni kämppä, niin olohuoneeseen tms. Alkaisin suunnittelemaan omaa elämää. Kun mies on poissa, tilaisin taksin ja lähtisin lopullisesti pois tavaroineni. Sitä ennen olisin tietenkin hankkinut oman kämpän.
Mitään viestiä en jättäisi. En olisi enää missään yhteydessä. Hankkisin prepaid- liittymän. Unohtaisin koko tyypin. Tämä on minun tapani toimia ja suosittelen sitä muillekin.
Niin. Itse olisin halunnut alunperin elää koko elämäni tämän miehen kanssa, hankkia lapsia yms :( Muutama vuosi meni hukkaan. Mies ei ole kertonut mikä harmittaa. Itse olen puhunut hänelle ihan normaalisti puhelimessa ja hän on vastannut vain "mmm, mmm".
Ap
Miehellä on ollut tämmöinen tapa jo pitkään. Saattaa suuttua jostain ihan pienestä enkä aina edes ymmärrä mistä. Sitten mököttää, katsoo minua ilmeellä "Sinun vikasi kaikki" ja pelaa Playstationia. Tekisi mieli kertoa miehen äidille tästä että tietäisi millaisen pojan on kasvattanut. Mies on nyt 28-vuotias.
AP
Mun mies mököttää joskus parikin viikkoa. Syy riitoihin on joku mun näkökulmasta pieni asia, mutta sille iso asia. Olen esimerkiksi sanonut jotain töksäyttävällä tai kiivaalla äänellä tai mulkaissut pahasti. Itse en edes ole tiedostanut sellaista. Olen vain ollut väsynyt ja stressaantunut töistä. Mies on kai tottunut siihen, että kaikki asiakaspalvelijanaiset ovat aina hyvin hienovaraisia ja ystävällisiä ja kokee mun kotikäytöksen loukkaavan epäystävällisenä. En vaan jaksa pitää kuminaamaria päällä kotona. Missä ihminen voi olla oma itsensä, jos ei kotona? En ole sentään sanonut mitään epäystävällistä. Kyse on kuitenkin vain äänenpainosta tai ilmeestä, mikä mun mittakaavalla on mitätöntä. Huoh...
Painostan keskustelemaan koska en kestä mökötystä, mutta en voi suositella koska mököttäjä ei kestä painostusta. Päätettiin sitten yhdessä lopettaa molemmat huonot tapamme.
Suhtaudun kuten toivon että muhun suhtaudutaan jos on huono päivä: ihan normaalisti, puhun hänelle jos ei ole erikseen sanonut että olisi mielellään hiljaisuudessa, kysyn mukaan jos olen lähdössä lenkille, jos on iltapalan laitto edessä pyydän mukaan sitä laittamaan.
Saa olla hiljaa jos tahtoo, saa hiljaisuutta tahtoessaan. Mutta mitään yrmy-mökötystä en jaksa katsoa pitempään. Onneksi sellaista ei oo vastaan tullutkaan joka ei osaa kertoa mitä päässä liikkuu pienen mietintätauon jälkeen.
Niin. Mies on mököttänyt tosiaan jo yli viikon ja tuntuu kuin hän tuntisi melkein että hänellä on oikeus mököttää. Itse en ole tehnyt mitään pahaa.
Ap
Up