Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsuutesi elokuvatrauma?

Vierailija
13.09.2017 |

Tällainen oli noista kirjoista, mutta entäs elokuvat? Mikä elokuva aiheutti sinulle traumoja?

Kommentit (226)

Vierailija
181/226 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin pieni, mun isä asui yksiössä ja katsoi aina iltaisin telkkaria kun olin mennyt "nukkumaan". Eli olen nähnyt tosi nuorena tosi paljon aikuisten elokuvia, joita katselin isäni selän takaa sängystä. Erityisesti on jäänyt mieleen joku sellainen villin lännen sarja, jossa raa'asti tapettiin väkeä joka kohdassa. En muista mikä tämän nimi oli, osaisin kyllä hyräillä tunnusmusiikkia. :D Toinen oli Eyes wide shut, ei ehkä ihan sopinut ikäiselleni (olin alle 12v). 

Vierailija
182/226 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

The Omen eli Ennustus. Se alkuperäinen vuodelta 1976. Pelkästään sen pikkupoika-pirun katse oli jotain karmivaa.

Katsoppa Herttuatar Catherine Middletonista tehtyä muotokuvaa ja vertaa Omenin vihreälenikiseen naiseen niin se on ihan hirveetä !!

Vertaappa:

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Portrait_of_Catherine,_Duchess_of_Cambr…

http://omen.wikia.com/wiki/Holly_(1976)

Ellei jälkimm linkki heti näytä kuvaa niin paina Holly 1976 kohtaa kuva tulee

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/226 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elokuva, jossa avaruusoliot tulivat ja ottivat ihmisiä valtaansa. Nämä ihmiset tunnisti niskamerkistä. En tiedä elokuvan nimeä.

Tämä minullakin.

Vierailija
184/226 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mars hyökkää. Olin lapsi, kun näin vilauksen tuosta karmeasta kauhuelokuvasta. Yli vuosikymmenen mietin mikähän se elokuva mahtoi olla, sattumalta löytyi tänä kesänä  ja kyllä nauratti miten olin sitä pelännyt :D 

SAMA. Meillä katsottiin koulussa ala-asteella, vaikkei kaikkien ikä ikärajaan (12) riittänytkään. Kyseessähän on musta komedia, mutta multa meni kaikki komiikka ihan ohi. Yöllä uni ei meinannut tulla lainkaan ja isä soitti aamulla vihaisen puhelun koululle.

Vierailija
185/226 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään hajua oli kyseessä elokuva vai sarja, eikä mitään hajua nimestäkään. Muistan että siinä oli humanoideja ja sitten joku humanoidi-ihmishybridi lapsi, se houkutteli jotain lasta mukaansa tai jotain. Tuo oli todella traumatisoiva, pitäisi ehkä katsoa näin aikuisena uudestaan, jos joskus saan selville mikä tuo on.

Pelon Lähettiläät!

Vierailija
186/226 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuudes aisti

Hohto

The gift (2000)

Salaisuus pinnan alla

Vierailija
187/226 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elokuva, jossa avaruusoliot tulivat ja ottivat ihmisiä valtaansa. Nämä ihmiset tunnisti niskamerkistä. En tiedä elokuvan nimeä.

Tämä minullakin.

En tiedä, mutta olisikohan elokuvan nimi Uhka tuntemattomasta (The Puppet Masters) vuodelta 94? Tuossa lyhyen googlailun tulos :D

Vierailija
188/226 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bambi. Kun sen äiti kuoli.

Vierailija
189/226 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli VHS:llä "Kuka pelkää noitia" :D Aivan tajuttoman karmiva niiden noitien ulkonäön vuoksi, olin ala-asteikäinen ja pelkäsin ihan helvetisti. Jo sen VHS:n kansikuva oli niin kammottava, etten meinannut uskaltaa vetää kasettia esiin videohyllystä.

Erityisesti jäänyt mieleen se joku hiirennäköinen hirvitys, vieläkin puistattaa :|

Pari havainnollistavaa kuvaa kiinnostuneille (jälkimmäinen tyyppi oli myös VHS:n kannessa):

http://3.bp.blogspot.com/-eUqu9cWlSpI/U8ev2eDdqvI/AAAAAAAAKOQ/YNjJJhkLZ…

http://2.bp.blogspot.com/-cuhJIO8PvMY/T83evS7QCqI/AAAAAAAAAwU/VnZ-3VEjW…

Vierailija
190/226 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Child's Play.

Kaikki nukkejutut, peilissä näkyvät tai näkymättömät jutut, esim. takapenkille ilmestyvä taustapeilissä näkyvä ihminen ja vampyyrien näkymättömyys, tai The Ringissä tummaa pitkää tukkaansa harjaava nainen peilissä, vaikkei peilin edessä olekaan.

Nukkumatti on tullut aikuisenakin unissa kurkkimaan ikkunan taakse.

Vierailija
191/226 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki yliluonnolliset, mutta varsinkin THE THING. Jumankauta sitä hirveää pelkoa, näin painajaisia viikoittain useiden vuosien ajan sen jälkeen! Se oli jotain aivan hirveää. Ajattelin sitä oliota usein myös hereilläollessani ja kärsin ahdistuskohtauksista. Miten voikin yksi elokuva vaikuttaa niin syvästi lapsen mieleen.

Aikuisena katsoin sitten X-fileseja, ja vaikka olinkin suuri fani ( ja olen edelleenkin!), jäi niistä moni asia mieleen kummittelemaan viikkokausiksi jälkeenpäin. Myös Twin Peaksin ahdistava yleisfiilis jäi päälle moneksi päiväksi, vaikka olin silloinkin jo iso teini.

Nykyään olen synkän scifin suurkuluttaja ja nautin etenkin dystooppisista tulevaisuudenvisioista. Enää en pelkää, vaan tykkään.

Vierailija
192/226 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille Twilight Zone (se Twilight Show taisi myös tarkoittaa tätä) -faneille voisin vinkata Neflixistä löytyvän Black Mirror -sarjan. Eikä kannata järkyttyä ekan kauden ekasta jaksosta.. niissä on todella mietityttämään jääviä aiheita ja juonia. Ei välttämättä jos ollenkaan pelottavia, mutta ajatuksia herättäviä ja "vaivaavia". Sekä ehkä maailman ihanin kasarijakso San Junipero (jonka jutut tajuaa parhaiten toisella katsomiskerralla).

Vierailija
193/226 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se oli joku 1700-1800luvulle sijoittuva sarja jos oikein muistan. Jäänyt mieleen, että siinä joku puukotti raa'asti kauniin naisen muistaakseni mustasukkaisuuksissaan kun nainen liehitellyt toista miestä. Erityisesti se puukotus ja naisella oli vitivalkoinen mekko joka värjäytyi verestä ja nainen tuskissaan pyöri valkoista rapattua seinää vasten johon jäi verinen käden jälki. Taisi mennä yöunet muutamaksi yöksi, oli karmaiseva juttu.

Carinin paronittaren katkera kohtalo

Mä muistan tämän myös! Sen lisäksi että sarja oli jännittävä, siinä oli myös (kiellettyä) kiihkeää rakkautta ja sovinismia mikä ärsytti pientä feministiä :D Se paronitarhan oli vanhan ällön gubben kanssa naimisissa, mutta rakastui nuoreen komeaan mieheen. Paroni tappoi sitten naisen ja se jotenkin kummitteli siellä, ja seinässä näkyi ikuisesti se verinen kädenjälki. Ja sitten tämä traaginen tarina jotenkin toistui myöhemmin uudestaan ja uudestaan tai jotain..

Vierailija
194/226 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vieraana kauhujen talossa. Hyi saatana. Opin lukemaan neljävuotiaana ja sain katsoa kaiken, mitä televisiosta silloin tuli. :(

Pahat jäljet jätti myös juutalaisvainojen dokumentit. :(

Siis mikä tuon Vieraana kauhujen talossa filmin alkuperäinen nimi on? Eikai se ole tuo Usherin talo, jonka just listasin ketjuun..

Nyt kun olen uskaltanut asiasta selvää ottaa, niin löytyy nimellä House of Usher. :D

Ainakin 2 Usherin talon traumatisoimaa palstalaista! :D

Vierailija
195/226 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulisipa tuo Painajainen Areenaan tms. Kuulostaa jännältä!

Itselleni tuli mieleen lapsuudesta leffa Langolierit, jossa lentokone matkustaa aikapoimun läpi tulevaisuuteen (?) tms. Hyi se oli kamala.

Painajainen (se sarja, jossa Eero Melasniemi esitti juoppoa taiteilijaa) oli MTV:n ohjelmistoa ja se on julkaistu DVD:nä ja löytyy kirjastoista.

Painajainen löytyy YouTubesta 👍Aloin juuri katsomaan.

Vierailija
196/226 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muumion kirous tms, myös noita Vincent Pricen aikakauden elokuvia (itse Vincenttiä ei tainnut tässä olla) eli 70-luvulta (ellei jopa 60-luvulta). Jostain löytyi egyptiläisen prinsessan muumio. Muumion käsi oli leikattu ranteesta irti ja käsi oli jossain rasiassa. Samalla hetkellä kun hauta avattiin, löytäjän vaimo synnytti tyttölapsen. Jolla oli syntymämerkkinä outo punainen raita ranteessa..

Muumio tuotiin kotiin ja yritettiin herättää henkiin jollain oudolla rituaalilla.

Se irtokäsi piti tietysti ottaa myös rasiasta sitä varten. Hrrr...

Jotenkin juttu päättyi niin, että muumion henki siirtyi siihen tyttöön. Lopussa tytär seisoo istuvan miehen selän takana kädet muumioasennossa ristissä rinnoilla, täysi egyptiläismeikki, korut ja vaatteet päällä ja tuijottaa erittäin pahanilkisesti tuota tavallista kuolevaista.

Tämä oli ihan kauhea, kauhea elokuva. Minulla oli just samanlainen rasia kuin elokuvassa se missä sitä helkutin kättä säilytettiin. Piti sitten tarkistaa joka ilta, onko siellä irtokättä. Ja lopulta siirtää se toiseen huoneeseen.

Vierailija
197/226 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 30- vuotias. Äidilläni oli lapsuudessani aika paha alkoholiongelma ja katsottiin tosi paljon kavereiden kanssa kauhuleffoja videolta tai telkkarista.

Pahimmat traumat tuli ehdottomasti Manaajasta, Hohdosta ja Painajainen Elm Streetistä. Lisäksi Entity - Tuntematon voima oli aivan kamala ja The Fly - Kärpänen. Näin näistä suunnilleen joka yö painajaista ja kömmin aina äidin viereen keskellä yötä, kun en uskaltanut nukkua yksin. Edelleen edellämainitut elokuvat saavat aikaan kylmiä väreitä. :D

Vierailija
198/226 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

10v katsoin Likaisen Harryn, ja se ahdisti, kun kadonnut teinityttö nostettiin kuolleena ha slastomaba jostain. Aikuisena mieleen on jäänyt joku uudelleenfilmtisointi, jossa pahista näytteli Robert de Niro ja puraisi naiselta poskesta palan. Aivan järkyttävä kohtaus

Vierailija
199/226 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää?

Vierailija
200/226 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

10v katsoin Likaisen Harryn, ja se ahdisti, kun kadonnut teinityttö nostettiin kuolleena ha slastomaba jostain. Aikuisena mieleen on jäänyt joku uudelleenfilmtisointi, jossa pahista näytteli Robert de Niro ja puraisi naiselta poskesta palan. Aivan järkyttävä kohtaus

Tämä taitaa olla Cape Fear, oikein mainio jännityselokuva edelleenkin.