Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Dna katkaisi liittymäni, koska en ollut maksanut 1kk puhelinlaskua. Onko muilla operaattoreilla näin nopea käytäntö?

Vierailija
13.09.2017 |

Oma vikani kyllä, kun en pystynyt maksamaan laskua heti. mutta 1kk ei luulisi vielä olevan liittymän sulkemisen paikka, kun muut laskut olen hoitanut? Eli lasku oli elokuun alussa eräpäivä, eikä vanhempia laskuja ollut maksamatta. Siitä syystä liittymä kiinni. Onko tällainen normikäytäntö nykyään?

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietipä jos olisit itse yrittäjä, asiakas ei maksaisi tilaamiaan tuotteita vielä kuukaudenkaan kuluttua eräpäivästä eikä vaivautuisi pyytämään lisää maksuaikaa.

Ottaisitko riskin ja lähettäisit hänelle lisää tuotteitasi?

No yrityksethän tekevät tuota koko ajan. Ostat heiltä tuotteen eikä sitä kuulu vielä kahdenkaan kuukauden kulttua mutta rahojakaan et saa pois. 

Vierailija
22/59 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suositelkaa hyvää puhelinliittymää mulle? Kohtuulliset maksut eikä tehdä tuollaisia temppuja asiakkaille. Ap

Elisalta 4G rajoittamaton data, rajoittamattomat puhelu ja viestit. 19,90€/kk.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suositelkaa hyvää puhelinliittymää mulle? Kohtuulliset maksut eikä tehdä tuollaisia temppuja asiakkaille. Ap

Osta prepaid.

Suomessa ei ole kuin kolme oikeaa operaattoria joten mitään kilpailua ei ole. Samanlaisia saastoja ne kaikki on.

Vierailija
24/59 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

19,90 euroa jostain puhelimen käytöstä? Järjetöntä!

Vierailija
25/59 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

DNA: ta en suosittelisi kenellekään, tosin kaikki liittymien tarjoajat lienevät enemmän tai vähemmän huijarifirmoja.

Vierailija
26/59 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskutusliittymissä yhteydet katkaistaan aika pian sen jälkeen, kun lasku on erääntynyt. Katkaisu on yleensä manuaalinen toimenpide, joten tuurista riippuen liittymä saattaa olla eräpäivästä huolimatta käytössä joko yli kuukauden tai alle kuukauden. Tähän ei ole mitään selvää aika-asetusta operaattorien välillä. Kyseessä on normaali käytäntö, eikä siltä voi välttyä.

Jos laskut ahdistaa, on muutamakin vaihtoehto:

* Moi-liittymä (veloittaa automaattisesti kk-maksun tililtä)

* Prepaid (maksat etukäteen)

Moi käyttää DNA:n verkkoa, eli siinä mielessä palvelu ei muuttuisi jos siihen siirtäisit. Numerosiirronkin pystyt tekemään helposti.

Vierailija
27/59 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljonko sinä maksat puhelimen käytöstä?

Vierailija
28/59 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietoa. Maksan laskut ajoissa ja mielellään maksaisin etukäteen. Harmi. Etteivät useinkaan suostu ottamaan etukäteismaksua.

Sinkkumies

Vierailija
29/59 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljonko sinä maksat puhelimen käytöstä?

7,90. 

Mikä on tietenkin liikaa. Kun olen ollut "toisten" töissä, niin olen vaatinut puhelinedun. Nyt teen töitä freelancerina.

Sinkkumies

Vierailija
30/59 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietipä jos olisit itse yrittäjä, asiakas ei maksaisi tilaamiaan tuotteita vielä kuukaudenkaan kuluttua eräpäivästä eikä vaivautuisi pyytämään lisää maksuaikaa.

Ottaisitko riskin ja lähettäisit hänelle lisää tuotteitasi?

No yrityksethän tekevät tuota koko ajan. Ostat heiltä tuotteen eikä sitä kuulu vielä kahdenkaan kuukauden kulttua mutta rahojakaan et saa pois. 

No se on silloin poliisiasia. Kuten tietysti aloittajankin toiminta olisi.

Vierailija
31/59 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tietoa. Maksan laskut ajoissa ja mielellään maksaisin etukäteen. Harmi. Etteivät useinkaan suostu ottamaan etukäteismaksua.

Sinkkumies

Öh? Voithan sinä maksaa laskun vaikka heti. Olkoon laskun eräpäivä tänään huomenna tai 3 viikon päästä.

Minä olen jopa maksanut vuokran kerralla vuoden ajalta ja hyvin kelpasi raha.

Vierailija
32/59 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Telialla pystyy netissä siirtämään maksupäivää.

Vierailija
33/59 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinkkumies

Ens kerralla kun saat sen 7,90 euron laskun, niin verkkopankissa laitat ykkösen ja nollan eteen => 107,90 euroa. Tämä näkyy sinulle siten että saat melkein kahden vuoden ajan nolla-laskuja. Kyllä se raha perille menee ja ne yleensä hyvittää ylijäämällä tulevia laskuja. 

Vierailija
34/59 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on monta kertaa unohtunut Elisan lasku eikä ole katkaistu liittymää.

Vierailija
35/59 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Köyhälle voi ollakin.

Tosiaan, tuohon kuuluu rajoittamaton netti rajoittamattomien puheluiden ja viestien lisäksi.

Vierailija
36/59 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinkkumies

Öh? Voithan sinä maksaa laskun vaikka heti. Olkoon laskun eräpäivä tänään huomenna tai 3 viikon päästä.

Ainakin omalla operaattorillani lasku tulee vaan kerran kuussa paria viikkoa ennen eräpäivää.

Vierailija
37/59 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on monta kertaa unohtunut Elisan lasku eikä ole katkaistu liittymää.

Yli kuukaudeksi?

Vierailija
38/59 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinkkumies

Kysyin tavaran toimittajalta, että voinko maksaa etukäteen esim. puoli vuotta. Vastaus oli ei voi. Mikä nyt on vain yksinkertaisesti tyhmää olla ottamatta rahaa vastaan.

Sinkkumies

Vierailija
39/59 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kenellekään muulle ei ole käynyt samoin? Kommentointi on ollut pääosin asiallista. Yksi kommentoija oli asiaton, johon viittasin. Ap

Vierailija
40/59 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinkkumies

Ainakin omalla operaattorillani lasku tulee vaan kerran kuussa paria viikkoa ennen eräpäivää.

Joten voit maksaa laskun kaksi viikkoa ennen eräpäivää. Laskut jotka ovat vakioita kuten vuokra, nettiliittymä ja osittain puhelinlasku voidaan maksaa useita kuukausia etukäteen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yksi