Dna katkaisi liittymäni, koska en ollut maksanut 1kk puhelinlaskua. Onko muilla operaattoreilla näin nopea käytäntö?
Oma vikani kyllä, kun en pystynyt maksamaan laskua heti. mutta 1kk ei luulisi vielä olevan liittymän sulkemisen paikka, kun muut laskut olen hoitanut? Eli lasku oli elokuun alussa eräpäivä, eikä vanhempia laskuja ollut maksamatta. Siitä syystä liittymä kiinni. Onko tällainen normikäytäntö nykyään?
Kommentit (59)
Tosiasia on, että puhelinlaskut yksinkertaistavat organisaatiossa toimivien vastuunalaista asennetta.
Mikset pyytänyt lisää maksuaikaa? Elisalla ainakin pystyy netin kautta omaelisassa siirtämään eräpäivää helposti jos tarvis.
Ja kyllä liittymät suljetaan nopeastikin jos lasku jää maksamatta.
Eli liittymä katkaistiin mutta laskua ei viety perintään/ulosottoon? Sinänsä reilua, niin et saa häiriömerkintää. DNAkin tarvitsee rahansa, jotta voi maksaa verot ja palkat.
Ihan tosissaan kysyt? Toivottavasti meni oppi perille, laskuja ei ikinä jätetä maksamatta! Olisit soittanut ennen eräpäivää ja sovitellut maksuaikaa. Ja miten suuri lasku edes oli?
Mietipä jos olisit itse yrittäjä, asiakas ei maksaisi tilaamiaan tuotteita vielä kuukaudenkaan kuluttua eräpäivästä eikä vaivautuisi pyytämään lisää maksuaikaa.
Ottaisitko riskin ja lähettäisit hänelle lisää tuotteitasi?
Ei ehditty katkaisemaan, mutta kerran sain työpäivän aluksi viestin, että puhelinyhteyteni katkeaa, jos en maksa puhelinlaskua välittömästi.
Katkaisivatkin sen muutaman tunnin päästä! (En siis pääse koneelle työpaivän aikana tarkistelemaan asian tilaa). Yhtään laksua ei ollut maksamatta.
Kotiin tultuani sain eri liittymän tietokoneellani chat-yhteyden soneraan. Siellä tarkistivat asian ja totesi vaan, että onpas outoa, ei pitäis olla liittymä katkasitu, kun kaikki maksut ovat ok. Pahoitteli ja sanoi, että yhteys aukeaa hetken kuluttua.
Mulla Elisa katkaisi kerran. Lasku oli myöhässä n. 28 päivää, ei edes täyttä kuukautta. Tästä oppineena pitää tässä loppuvuodesta taktikoida missä kuussa kannattaa jättää lasku väliin niin jäisi enemmän käyttövaraa.
Mutta eihän mulla ollut pidemmältä ajalta maksamatta kuin yhden kuukauden ajalta. Ymmärtäisin, jos olisi pidemmältä ajalta maksuja hoitamatta.
Saunalahdella mulle kävi niin kun olin juuri vaihtanut liittymätyyppiä ja laskut menivät nettiin. Olin maksanut laskut ja silti katkesi liittymä. Tarkistin asiaa niin olin unohtanut yhden kuukauden laskun. Vaikka olin maksanut kaksi seuraava kuukautta. Jostain syystä ne eivät voineet huomioida noita myöhempiä maksuja siihen vanhempaan laskuun. Nykyään toimii paremmin, eli kun olen maksanut laskun niin se huomioidaan ensisijaisesti vanhimmalle laskulle.
Puhelinlasku kuuluu niihin tärkeimpiin maksettaviin. Mulla oli kerran n. kuukauden myöhässä niin pimeni sekä puhelin että netti. Ja molemmista piti maksaa sen laskun lisäksi avausmaksut erikseen.
Suositelkaa hyvää puhelinliittymää mulle? Kohtuulliset maksut eikä tehdä tuollaisia temppuja asiakkaille. Ap
Joskus 90-luvun lopulla olin opiskelija. Liittymäni lasku tuli minulle, mutta liittymä oli isäni nimissä. Kerran unohtui maksaa lasku niin ei riittänyt että minun liittymä suljettiin, vaan kaikki perheen liittymät meni kiinni vaikka niiden laskut oli maksettu. Operaattorina silloin joku Soneran edeltäjä.
Vierailija kirjoitti:
Suositelkaa hyvää puhelinliittymää mulle? Kohtuulliset maksut eikä tehdä tuollaisia temppuja asiakkaille. Ap
Elisa latausliittymä. Maksat aina kuukauden etukäteen. Jos unohdat maksaa niin liittymätyyppi vaihtuu vain sellaiseksi että siitä ei mene kuukausimaksua. Sinulle voi soittaa mutta sinä et voi jos et ole maksanut.
Vierailija kirjoitti:
Taitaa prepaid olla sulle se sopivin vaihtoehto
Vierailija kirjoitti:
Ihan tosissaan kysyt? Toivottavasti meni oppi perille, laskuja ei ikinä jätetä maksamatta! Olisit soittanut ennen eräpäivää ja sovitellut maksuaikaa. Ja miten suuri lasku edes oli?
Alapeukuttajat on vissiin niitä jotka jättää laskut maksamatta.
Asiallista kommentointia, kiitos. Prepaidia en ole tähän astikaan tarvinnut. Ap
Vierailija kirjoitti:
Olet saanut hyvin asiallisia vastauksia. Ja sinulle ei ole mitään temppuja tehty, et ole maksanut laskuasi, joten palvelu katkaistiin. Se nyt on ihan selvä. Jos ostat jotain, mitä et maksa, se on varkaus.
Vierailija kirjoitti:
Aloitukses perusteella oisit jo tarvinnut 😂
Vierailija kirjoitti:
Ei prepaid-liittymässä ole mitään vikaa. Ainakaan sitä ei koskaan katkaista maksoi tai ei, paitsi jos ei ole ladannut saldoa tms.vuoteen.
On. Olisit soittanut ja pyytänyt maksuaikaa. On taas uusavuttomuus huipussan. Toivottavasti opit kerrasta opiksesi.