Dna katkaisi liittymäni, koska en ollut maksanut 1kk puhelinlaskua. Onko muilla operaattoreilla näin nopea käytäntö?
Oma vikani kyllä, kun en pystynyt maksamaan laskua heti. mutta 1kk ei luulisi vielä olevan liittymän sulkemisen paikka, kun muut laskut olen hoitanut? Eli lasku oli elokuun alussa eräpäivä, eikä vanhempia laskuja ollut maksamatta. Siitä syystä liittymä kiinni. Onko tällainen normikäytäntö nykyään?
Kommentit (59)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tietoa. Maksan laskut ajoissa ja mielellään maksaisin etukäteen. Harmi. Etteivät useinkaan suostu ottamaan etukäteismaksua.
Sinkkumies
Öh? Voithan sinä maksaa laskun vaikka heti. Olkoon laskun eräpäivä tänään huomenna tai 3 viikon päästä.
Minä olen jopa maksanut vuokran kerralla vuoden ajalta ja hyvin kelpasi raha.
Ainakin omalla operaattorillani lasku tulee vaan kerran kuussa paria viikkoa ennen eräpäivää.
Joten voit maksaa laskun kaksi viikkoa ennen eräpäivää. Laskut jotka ovat vakioita kuten vuokra, nettiliittymä ja osittain puhelinlasku voidaan maksaa useita kuukausia etukäteen.
Kun ei voi. Kysyin asiakaspalvelijalta, että voinko esim. laittaa parisataa euroa sisään ja hän vastasi, että ei voi maksaa ylimääräistä.
Mitä sä jankutat, jos FAKTANA asia on todettu toisin.
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tietoa. Maksan laskut ajoissa ja mielellään maksaisin etukäteen. Harmi. Etteivät useinkaan suostu ottamaan etukäteismaksua.
Sinkkumies
Ens kerralla kun saat sen 7,90 euron laskun, niin verkkopankissa laitat ykkösen ja nollan eteen => 107,90 euroa. Tämä näkyy sinulle siten että saat melkein kahden vuoden ajan nolla-laskuja. Kyllä se raha perille menee ja ne yleensä hyvittää ylijäämällä tulevia laskuja.
Olen tätä kokeillut. Joiltakin tulee nolla laskuja, toisilta laskutus jatkuu entiseen tapaan, eli sisään maksettua rahaa ei korvata. Se pitäisi itse velkoa takaisin mihin en jaksa lähteä.
Olen kokeillut muutamilla euroilla kepillä jäätä. Joskus sisässä on ollut tietty esim. parikytä euroa, mutta laskuttavat silti normaalisti. Jotkut huomioivat kyllä, kaikki eivät.
Sinkkumies
Eli Elisan liittymä kannattaisi olla? Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asiallista kommentointia, kiitos. Prepaidia en ole tähän astikaan tarvinnut. Ap
Olet saanut hyvin asiallisia vastauksia. Ja sinulle ei ole mitään temppuja tehty, et ole maksanut laskuasi, joten palvelu katkaistiin. Se nyt on ihan selvä. Jos ostat jotain, mitä et maksa, se on varkaus.
Heh.. mulle Sonera ei lähettänyt laskua, koska sopimuksessa luki, ettei paperilaskua. Keräsivät puoli vuotta korolle korkoa ja piikkiä. Palvelu ei koskaan katkennut. Kaikki "oikeat" laskut mitkä tuli, niin maksoin, mutta korkoja en, koska laskuja ei koskaan tullut.
Sitten pamahti yli 200e maksettavaksi korkoja. Maksoin ja lopetin yhteistyön soneran kanssa.
Nuo maksamattomat laskut johtuivat siitä, että olivat nostaneet hintaa joka kerrottiin jossain sopimuksessa, mutta nehän lentää yleensä roskiin..
Maksoin siis vakio vanhaa hintaa netti liittymästä.
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinkkumies
Öh? Voithan sinä maksaa laskun vaikka heti. Olkoon laskun eräpäivä tänään huomenna tai 3 viikon päästä.
Ainakin omalla operaattorillani lasku tulee vaan kerran kuussa paria viikkoa ennen eräpäivää.
Joten voit maksaa laskun kaksi viikkoa ennen eräpäivää. Laskut jotka ovat vakioita kuten vuokra, nettiliittymä ja osittain puhelinlasku voidaan maksaa useita kuukausia etukäteen.
Kun ei voi. Kysyin asiakaspalvelijalta, että voinko esim. laittaa parisataa euroa sisään ja hän vastasi, että ei voi maksaa ylimääräistä.
Sinkkumies
Sinähän tässä jankutat. Usko nyt jos lasku pysyy samana niin ihan helposti voit maksaa vaikka vuoden etukäteen. Tai enhän minä tiedä millaisesta laskusta sinä puhut ja mikä asiakaspalvelija on kyseessä...
Olisihan se ollut liikaa vaadittu, että sonera olisi lähettänyt kirjeen ja ilmoittanut asiasta.
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinkkumies
Sinkkumies
Sinähän tässä jankutat. Usko nyt jos lasku pysyy samana niin ihan helposti voit maksaa vaikka vuoden etukäteen. Tai enhän minä tiedä millaisesta laskusta sinä puhut ja mikä asiakaspalvelija on kyseessä...
Maksaa voi, hyvitetä välttämättä ei. Joka toinen hyvittää, joka toinen ei.
Sinkkumies
Sain kerran 10c laskun. Maksoin kiusallani 10e. Mitään ei hyvitetty seuraavassa laskussa. Mutta sainpahan makoisat naurut 10 eurolla.
Sinkkumies
Totuus on siis se, että useinkaan ei hyvitetä, vaan varastetaan.
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suositelkaa hyvää puhelinliittymää mulle? Kohtuulliset maksut eikä tehdä tuollaisia temppuja asiakkaille. Ap
Elisalta 4G rajoittamaton data, rajoittamattomat puhelu ja viestit. 19,90€/kk.
Miten sulla on noin halpa? Mulla kympin kalliimpi. Tekisi mieli vaihtaa Elisalta kokonaan pois.
Eräällä talvilomalla naapuri, joka huolehti postista, oli onnistunut ohittamaan juurikin puhelinlaskun, joten en siellä hiekkarannalla tajunnut sitä kaivata, vaikka muut laskut maksoin sitä mukaa, kun hän niitä minulle ilmoitteli. Kotona vasta tajusin, kun aloin odottelemaan seuraavaa puhelinlaskua, et enpäs ole tainnut maksaa edellistäkään. Olimme reissussa viisi viikkoa ja laskun maksoin 23 päivää myöhässä. Koskaan ei tullut mitään sanomista tai ylimääräistä maksettavaa. Ei edes korkoja, joita odotin. Tästä on nyt kolme ja puoli vuotta aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Eli kenellekään muulle ei ole käynyt samoin? Kommentointi on ollut pääosin asiallista. Yksi kommentoija oli asiaton, johon viittasin. Ap
Eikö puolenkymmentä kohtalotoveria riitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suositelkaa hyvää puhelinliittymää mulle? Kohtuulliset maksut eikä tehdä tuollaisia temppuja asiakkaille. Ap
Miten sulla on noin halpa? Mulla kympin kalliimpi. Tekisi mieli vaihtaa Elisalta kokonaan pois.
Olin vaihtamassa numeroa pois. Sitten sain tarjouksen 19,90€/kk 24kk. kesto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli kenellekään muulle ei ole käynyt samoin? Kommentointi on ollut pääosin asiallista. Yksi kommentoija oli asiaton, johon viittasin. Ap
Eikö puolenkymmentä kohtalotoveria riitä?
Kyllä riittää. Elisalla ei näköjään ole samanlaista "palvelua", että liittymä katkaistaan samantien. Taidan vaihtaa Elisaan. Toki yritän jatkossa maksaa aiemmin. Ap
Vierailija kirjoitti:
Sain kerran 10c laskun. Maksoin kiusallani 10e. Mitään ei hyvitetty seuraavassa laskussa. Mutta sainpahan makoisat naurut 10 eurolla.
Sinkkumies
Millaisten huijari firmojen laskuja maksat ? Jos minä maksan vahingossa vaikka 10 euroa ylimääräistä niin aina se on otettu huomioon seuraavassa laskussa. Aina voi myös mainita asiasta laskuttavalle taholle...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinkkumies
Millaisten huijari firmojen laskuja maksat ? Jos minä maksan vahingossa vaikka 10 euroa ylimääräistä niin aina se on otettu huomioon seuraavassa laskussa. Aina voi myös mainita asiasta laskuttavalle taholle...
Usein pää jää vetävän käteen. Katsotaan asioita pitkällä juoksulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin vaihtamassa numeroa pois. Sitten sain tarjouksen 19,90€/kk 24kk. kesto.
Samma här. 100 meganen.
Sinkkumies
Ei kukaan jätä tahallaan maksamatta. Siinä kohtaa jos talous on mennyt hetkellisestikkin kuralle ja priorisoit lapset ,ruoka vai puhelin...voi olla että se hyvin tärkeä laite onkin viimeisenä listalla. Jokainen pyrkii tämän maksamaan sillä se on aika tärkeä väline tällä hetkellä. Joskus tilanne vaatii veronsa. Mikä on ikävää. Mutta ei se moittiminen auta...kuitenkaan vaikka niin toivoisimme.
Näiden jokakuukautisten laskujen hoitaminen on yhtä tympeää, kuin että pitäisi maksaa auton maksut joka kuussa tai katsastaa se kuukauen välein.
Itse hoitaisin laskut puoli vuotta / vuosi etukäteen. Lisäksi kyseessä on win / win tilanne. Asiakas ja palvelun tarjoaja voittavat.
Sinkkumies