Mitä haluaisit kysyä kristityltä (siis uskovaiselta)?
Kommentit (44)
ja elämästä riittää puhetta. Uskoon tuleminen on suuren seikkailun alku, siinä riittää pohdittavaa ja kasvamista tunteista nyt puhumattakaan. Toiset ilmaisevat ja elävät uskonsa eri tavalla, tottakai siitä riittää pohdintaa, eroista ja opillisistakin asioista.
Raamattu on yhtä totta, kuin mikä tahansa jonkun tai joidenkin ihmisten kirjoittama kirja. Mitä sitten haluaa pitää totena, on toinen juttu. Muistathan sen, että ABSOLUUTTISTA TOTUUTTA EI OLE! Usko perustuu siihen, että uskoo, vaikka todeksi ei pystyttäisi todistamaankaan. Joten ei voi muuta kuin kokea eksistentiaalista tuskaa etsiessään totuutta - mistä kukakin. Ja eikai kukaan enää kysele, että mitä pitäisi tehdä tai toimittaa, että " pelastuisi" ? Sitähän voisi tehdä vaikka niin, kuin kirkkoisät parisataa vuotta suomessa kehottivat:" kun raha kirstuun kilahtaa, niin sielu taivaaseen vilahtaa."
Jeesus sanoo: Minä olen tie, totuus ja elämä. On siis olemassa yksi totuus. Ja ei mitään tarvitse tehdä pelastuakseen, vain OTTAA VASTAAN! Kyse on lahjasta enkä voi käsittää miksei joku halua ottaa vastaan ELÄMÄN lahjaa? Mutta saatana on voimakas ja ovela, tosin voitettu vihollinen.
Ai mitään ei tarvitse tehdä - vain ottaa vastaan? No, mitäs se vastaanottamien on?
Jos haluaa ottaa vastaan elämän lahjan, riittää kun sanoo vaikka itse mielessään: Tule Jeesus, tahdon ottaa vastaan Elämän lahjan. Anna minulle Uusi Elämä, tule sydämeeni.
Muuta ei tosiaan tarvitse ' suorittaa' tai ' tehdä' . Ihminen ei voi, mutta Jumala voi!
Sanotaankohan raamatussa, että jumala on armollinen, vai muistanko väärin? sehän tarkoittaisi silloin sitä, että vaikka en ottaisi yhtään mitään vastaan, kelpaisin silti sellaisena kuin olen, tekemättä, suorittamatta tai jopa itsekseni hokematta mitään. Ja jos en sellaisena, tekemättömänä, vastaanottamattomana kristittyjen jumalalle kelpaa, ei minulle kelpaa kristittyjen jumala. Minun jumalani nimittäin on armollinen; kaikki pelastuvat tekoihin, tapoihin, uskomattomuuteen katsomatta, minun jumalani ei luokittele eikä varsinkaan tuomitse!
Ja piru vie olen elossa, henki kulkee tuhansia kertoja päivässä lävitseni ees sun taas!
Jumala tule väkisin kenenkään elämään, mutta jos ihminen antaa Jumalalle luvan tulla elämäänsä, silloin ihmiselle avautuvat sellaiset ovet ja mahdollisuudet joita ei ihan tältä istumalta uskoisi.
Ihminen ei voi hallita tässä elämässä oikeastaan mitään. Harva pystyy hallitsemaan edes omia tunteitaan. Jumalalle KAIKKI on mahdollista eikä mikään ole mahdotonta.
Jumala on koko ajan sinua lähellä, vain sinä itse olet kääntyneenä pois Hänestä. Hän vain odottaa, koska Rakastaa Sinua enemmän kuin mitään.
kuin tarut taivaasta ja helvetistä voi ottaa tosissaan. En tuomitse, sallin uskosi sinulle, ihmettelen vain. Uskon itsekin Jumalaan, mutten ikinä voisi uskoa Raamatusta jokaista sanaa mm. taivas ja helvetti.
pillua nuolla ? Kaikki uskovaiset ei hyväksy suuseksiä vaan pelkkää lähetyssaarnaajaa siis takaapäin pano on kielletty on eläimellistä yms. mites teillä
Suurin osa tuntemistani kristityistä kertoo vääräuskoisten joutuvan helvettiin. Saman kohtalon tulevat kokemaan kirkkoon kuulumattomat kirkollisveroja kavahtavat syntisäkit. Noissa puheissa paistaa pahantahtoisuus joka on hyvin kaukana hyväsydämmisyydestä. '
Miksi te kristityt nostatte itsenne jalustalle ja moralisoitte muiden tapaa uskoa?
seksi ja siitä nauttiminen. Myös suuseksi molemminpuolin.
ap
Olen vain surullinen heidän puolestaan, koska uskon Raamattuun ja Raamatussa sanotaan, että kuka ei usko Jeesukseen joutuu helvettiin. En nosta itseäni jalustalle. En usko olevani yhtään sen parempi ihminen kuin muutkaan. Teen aivan jatkuvasti syntiä niin kuin kaikki ihmiset. Minun ja ei-uskovan ero on vain siinä, että minä saan syntini anteeksi Jeesuksen ristinkuoleman tähden, koska uskon Jeesukseen.
ap
Oletkos koskaan tullua ajatelleeksi, että tuo toimii myös toisin päin. Muslimi, juutalainen tms. ei-kristitty tai ateisti voi sääliä aivan samoin sinua. Minäkin säälin. Ei kukaan täsysipäinen kai usko vetten päällä käveleviin kuolleistaherättäjiin. Arjen pyörteissä en näitä säälinajatuksiani vain julkea tuoda esiin. Samaa toivoisin myös teiltä lähimmäistänne kovasti rakastavilta uskovaisilta. Annetaan kaikkien uskoa kuin haluavat. Koska usko on uskon, eikä tieteen avulla oikeaksi todistettu, asia, jokainen uskokoon kuin parhaaksi näkee.
En halua julkituotua sääliä aiheesta, joka ei ole ongelma kenellekään muulle kuin kaltaisillesi.
Eihän täydellinen kantajalleen hyvää tuova uskontoa tarvitse julistaa. Eikä uskonnon kaltainen hyvä voi levitä itsekseen omalla painollaan? Vai tarvitaanko mielestäsi kristinuskon kaupparatsuja?
Jos ei usko jeesukseen, joutuu helvettiin. - siis täytyy sittenkin tehdä jotain tullakseen hyväksytyksi. Ja pelko on rakkauden vastakohta: mitähän käy, jos en osaa oikein uskoa?
Eipä ole ristiriitaista ei.
Eli millainen on kristittyjen jumala, summa summarum: Pelolla hallitseva tuomari, jolla oikeus käy armon edestä, ei siis kummempi kuin esimerkiksi suomen laki.
Uskonto se tuo ne paskat mukanaan, ei usko
En ainakaan ole tällaista huomannut. Minusta jokainen saa uskoa mihin haluaa. Varsinkin kun itse en ole mitään julistajatyyppiä... Mulle on ihan sama kastaako joku lapsensa vai ei. Kenenkään kristityn ei pitäisi tuomita toisia, koskaan täällä maapallolla ei ole todellakaan ketään synnitöntä. Kukaan ei ole toistaan parempia. Siksi meidän on vaan luotettava ja uskottava Jumalan rakkauteen ja armoon.
ap
(joka ei vaihtanut hiippakuntaa, lapset vaan heräsi päiväunilta. eikä täällä voi muutenkaan koko päivääroikkua :))
Ei tarvinnut lukea kuin 6 vastaajan viestiin asti, kun alkoi luokittelu, suvaitsemattomuus ja oman paremmuuden ylistäminen! Sellaisiahan me kaikki ihmiset olemme, karvoihin katsomatta! Ei se jumala kenenkään uskoa mihinkään tarvitse, varsinkaan paikkojen varaamista varten ties mistä? Ihminenhän se uskoa tarvitsee täällä maan päällä todistellakseen itselleen ja muille sitä sun tätä. Ja niin on tämäkin ketju siitä todistuksena :-D
nimim: ei-luokiteltu ihminen