Lue keskustelun säännöt.
Alue: Aihe vapaa
Mitä haluaisit kysyä kristityltä (siis uskovaiselta)?
05.04.2006 |
Kommentit (44)
kun osa teistä ei-uskovista/ateisteista ei edes itse hyväksy kristittyjä. Naurettavaa vaatia toiselta sellaista mihin ei itsekään pysty, tekö suvaitsevaisia?
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Eikö nimenomaan kristityn pitäisi omata laaja sydän? Kristinusko, ainakin minun saamieni oppien mukaan, oli uskonto, jota alunalkaen vainottiin. Miksi te kristityt vainoatte kritisoimalla valtion kirkosta eronneita? Tai sellaisia vanhempia, jotka eivät omia lapsiaan halua kirkon yhteyteen kastaa? Mitä pahaa me olemme teille tehneet?
Eipä kuulosta kovin kristityltä henkilö, joka ei hyväksy muita uskontoja. Ymmärtäminen on eri asia, mutta hyväksyä täytyy. Jos haluaa itse hyväksyntää.
Alue: Aihe vapaa
Sinulle joka etsit tunteita, fiiliksiä ja kokemuksia, niin usko ei ole sitä. Usko on yksinkertaisesti sitä, että uskoo Jeesukseen. Ei siinä tartte missään hurmoksessa olla.
Toki Jumala antaa uskoville Pyhän Hengen lahjoja, että joku voi vaikka puhua vierasta kieltä rukoillessaan, mutta eivät kuitenkaan kaikki, lahjat ovat erilaisia, joita Jumala jakaa. Uskoa on vaikka ei tuntisi mitään. Minulla usko on lujaa luottamusta Jeesukseen, lepoa ja rauhaa, että kerran pääsen perille taivaaseen.
Itse olen luterilainen, tosin kirkko on hyvin maallistunut, mutta suosittelen luterilaisia järjestöjä, kuten sleytä, kansanlähetystä, opkoa ja kansanraamattuseuraa. Saa todella raamatullista opetusta, eikä mene liian karismaattiseksi, toki rukoillaan ja ylistetään mekin Jeesusta, mutta ei tanssien ym. kuten vapaissa suunnissa enemmän. Toki en sitäkään tapaa tuomitse. Joskus menee vaan yli..
Sinulle joka kuvaat Jumalaa Suomen lakiin, niin voin sanoa, että Suomen lailla yritetään meille kaikille hyvää, että voisimme kaikki hyvin täällä yhteiskunnassa. Samaten Jumalan laki esim. käskyt, ovat meille ihmisille parhaaksi. Kaikki olisivat onnellisempia, jos esim. emme pettäisi puolisoitamme jne.
Tsemppiä vaan kaikille!