Miksi hammaslääkärin asiakkaat ryöstetään?
Kunnallisella puolella käynti maksoi 77 euroa eikä tehty juuri muuta kun vähän rapsuteltiin.
Kommentit (33)
Kävin yksityisellä. Tehtiin ns. 360 asteen kuva ja paikattiin yksi hammas. Hinta yht. 313€. Pitäisi vielä mennä juurihoitoon, mutta kun ei vaivaa niin en mene.
Vierailija kirjoitti:
Kävin yksityisellä. Tehtiin ns. 360 asteen kuva ja paikattiin yksi hammas. Hinta yht. 313€. Pitäisi vielä mennä juurihoitoon, mutta kun ei vaivaa niin en mene.
Odota vaan. Kyllä se vielä alkaa vaivata. Hinnat nousevat koko ajan. No, poistattaahan aina voit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunnallisella puolella käynti maksoi 77 euroa eikä tehty juuri muuta kun vähän rapsuteltiin.
Eräs ryhmä pääsee suoraan jonojen ohi yksityiselle ja me maksamme heidän hammaslääkäri käyntinstä. Mietippä sitä.
Tämä korpeaa minua aika lailla, olen omasta pussistani maksanut kalliit hammashoidot, kun tuli vähän enemmän remontoitavaa.
Äänestyskopissa on helppo valinta.
Vierailija kirjoitti:
Mä kävin yksityisellä juurihoidossa ja summa yhteensä: 578,30 euroa. AUTS.
Mä kävin kanssa, erikoislääkärillä eli ontodontilla. Hampaan hinnaksi tuli yli 700. Tosin teki loistavaa työtä, kunnallisella olisi revitty koko hammas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä kävin yksityisellä juurihoidossa ja summa yhteensä: 578,30 euroa. AUTS.
Mä kävin kanssa, erikoislääkärillä eli ontodontilla. Hampaan hinnaksi tuli yli 700. Tosin teki loistavaa työtä, kunnallisella olisi revitty koko hammas.
Ontodontti 😆
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä siellä silti jotain tehtiin, jos tuollaisen laskun sait. Laskussa on erittely tehdyistä operaatioista yms., listaapa tänne niin katsotaan. Pelkkä tarkastus mahdollisine toimistomaksuineen ei ole kunnallisella tuon hintaista.
Sama kokemus mulla. Ap on ihan oikeassa. Mistä vaan löydän hyvän yksityisen, kun edellinen sairastui? Kunnallinen hammashoito on törkeän kallista. Jos joutuu ostopalveluna yksityiselle, niin rahastavat surutta. Kaupataan posliinipaikkoja, hammasrautoja, yökiskoja. Kunnallinenkin on kallista nykyään kaikkine palvelumaksuineen. Kuitenkin huonot hampaat ovat yhteydessä sydäntauteihon, paksusuolensyöpään jne... eli lääkäreitä koulutetaan liian vähän, niin heillä on häpyä pyytää mitä tahansa.
Terveiset Tampereelta.
No ihan varmasti. Ostopalveluna ei edes tehdä hammasrautoja eikä kyllä yleensä myöskään keramisia täytteitä.
Itse olen ollut Treen kaupungin ostopalveluun tyytyväinen,saan hoidon yksityiseltä nopeasti ja lasku tulee kunnan kautta (Tampereen kaupunki maksaa yksityisen ja julkisen puolen hinnan erotuksen)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eräs ryhmä pääsee suoraan jonojen ohi yksityiselle ja me maksamme heidän hammaslääkäri käyntinstä. Mietippä sitä.
Samalla tavalla menevät kuin muutkin vaikka persuissa muut luulot.
Onko väitteellesi jotain lähdettä?
Vierailija kirjoitti:
Itse käytän kunnallista hammashoitoa, ja kyllä hinnat ovat mielestäni vähän turhan kalliita joskus.
Esim. kahden hampaan pieni kuva ja paikkaus yht. ~70€. Pelkkä käyntimaksu reilun kympin! Ja ihan sama, miksi sinne menee, hintaan lisätään "suun suppea tutkimus", vajaa 7€. Kertyyhän siitä.
Sitä vähän ihmettelin kun poistettiin yksi hammas ja operaatio kesti 20 sekuntia, mutta laskussa lukee "vaativa hampaanpoisto". Ööh...mikä se tavallinen sitten on, jos tuo oli vaativa??
Halpaa kuin saippua.
Ainahan voit mennä ykstyisellä ja maksaa muutaman saturaisen lisään tuohon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä korpeaa minua aika lailla, olen omasta pussistani maksanut kalliit hammashoidot, kun tuli vähän enemmän remontoitavaa.
Äänestyskopissa on helppo valinta.
Laita rastiin persut tai kokoomus niin saata maksaa vielä enemmän.
Jos mahdollista, kannattaa suosia pienten paikkakuntien yksityisiä hammaslääkäreitä. Asun itse pääkaupunkiseudulla, mutta käyn hammashoidossa Pohjois-Suomessa samalla, kun pistäydyn kotiseuduilla. Vertailuna:
Vaativa hampaan korjaus puudutuksella pääkaupunkiseudun yksityisellä = 400 euroa
Vaativa hampaan korjaus, 5 muuta hampaan korjausta ja puudutukset maaseudun yksityisellä = 400 euroa