Oli muuten viimeinen kerta, kun kutsun vegaanipariskunnan meille syömään!
Meillä oli eilen vegaanipariskunta syömässä. Tuttu pariskunta, mutta alkaneet vegaaneiksi vasta pari kuukautta sitten. Mies oli ennen sekasyöjä, nainen lakto-ovo-pesco-kasvissyöjä. Nyt kumpikin vegaaneja.
No. Tiesin tämän ja tottakai siis tarjoilut olivat vegaanisia. Mutta voi luoja kun ruoanlaittoon meni aikaa!! Piti kuoria, raastaa, liottaa, pilkkoa, nyppiä ja repiä niin hirveitä määriä kasviksia ja yrttejä, että minulta meni viisi tuntia ruoanlaittoon. VIISI!
Tarjolla oli ruokaisaa salaattia (mm. tuoreita yrttejä, kikherneitä, paljon pilkottavaa, suikaloitavaa ja raastettavaa) sekä porkkana-kukkakaalipaistosta, kasvispyreetä ja vegaanista leipää. Jälkiruoaksi raakasuklaakakku.
Olisi varmaan helpommallakin päässyt, mutta enpä ollenkaan tajunnut etukäteen. Meni eilinen päivä keittiössä :(
Kommentit (22)
Mä oon kyllä niin kyllästyny näihin ovo-lakto-peco-meko-vega-nega-lässynlää-diipadaapa nirppanokkiin. Voi v-ittu sentään :DD Onko se oikeasti niin trendikästä olla joku rehuja mussuttava pupujussi? Tuollaset ruokavammaset sais ihan itte tuoda omat eväänsä kyläilemään mennessä :D Noloa!
Mä en ymmärrä tota yrttien nyppimiseen vaikeutta tai hitautta.
Koko puntti leikkuulaudalle ja veitsellä silpuksi tai magic bulettiin. Molemmilla tavoilla alle minuutissa valmista. Ne varret on ihan yhtä veganiisia kuin lehdet. Ja kauheeta tuhlausta heittää ne pois.
Paitsi rosmariini mut sen nyt riipii sekunneissa.