Eikö tori.fi myyjät katso myymiensä tuotteiden tämänhetkistä myyntihintaa uutena?
Naurattaa, että jotkut yrittävät myydä esim. nuhjuisia merkkilenkkareitaan samoissa hinnoissa kuin mitä saa monista nettikaupoista tällä hetkellä.
Esim. Reebokin nuhjuiset lenkkarit tori.fissä 60 e ja ehkä päälle vielä toimituskulutkin, kun nettikaupasta saa täysin samat, mutta uutena ilman toimituskuluja 59 e.
Miksi ihmiset haluavat nuhjuista kengistään takaisin saman hinnan minkä maksoivat itse niistä uusina? Ei vaan voi käsittää.
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Kengät mahtuu pakettiautomaatin s-koon lokeroon, 5,90€.
En minä osaa mitään pakettiautomaatteja käyttää. Lähetin ihan vanhanaikaisesti :)
Tarjosin mehulingosta vitosen vähemmän kuin mitä pyydetty hinta oli. Siihen kaatui kauppa, myyjä ei tehnyt edes vastatarjousta (Huutonet).
Oman kokemukseni mukaan Torissa myytävien vaateiden hinnat ovat kyllä vahvasti yläkantissa ja myytävä tavara on kuitenkin kirpparilaatua. Kirppareilta löytyy ok vaatteita 1-5 eurolla, jos on aikaa tonkia. Torissa tuohon hintaan ei saa mitään, jos ottaa postikulut huomioon. Halpisliikkeiden käytetyistä rievuista pyydetään pokkana 10 euroa, koska tämä on ollut niin ihaana huppari minulla jo monta vuotta. Sitten jos on joku kalliimpi merkki kyseessä niin hinta on tosi suolainen tai rikkinäisestä/täysin kulahtaneesta vaatteesta pyydetään 10-30 euroa..
Vierailija kirjoitti:
Tarjosin mehulingosta vitosen vähemmän kuin mitä pyydetty hinta oli. Siihen kaatui kauppa, myyjä ei tehnyt edes vastatarjousta (Huutonet).
Eikö Huutonetissä olekin aina pohjahinta ilmoitettuna? Ja sitten sen päälle huudetaan. Erikseen lukee jos matalampikin tarjous huomioidaan.
Torissa voi kyllä tarjota ja tinkiä. Btw en ymmärtänyt kun tuossa jotkut itkivät tinkaajia. Sehän on täysin normaalia kaupankäyntiä! Ei ole pakko suostua tinkaajan ehdotukseen tietenkään, mutta ei kai siitä tarvitse suuttuakaan.
Vierailija kirjoitti:
Mua on taas lähipäivinä ihmetyttänyt joidenkin tinkaamisen ylilyönnit. Myyn mielestäni hyvin "realistisilla" hinnoilla. Esim. Uusi tuote laput kiinni, hinta kaupassa 150 €, linkki kauppaan ilmoituksessa, hintana 40 € ja saan viestiä, mikä olisi tingattu hinta. Ymmärtäisin tuollaiset kyselyt, jos hinta olisi ollut 140. No, onneksi kaikki eivät ole tinkaajamaanikoita ja tuokin tuote löysi uuden kodin alle tunnissa. Tinkaajalle teki mieli vastata, että tingattu hinta juuri hänelle on 400000000 €.
Jep. Itse myin täysin käyttämätöntä tavaraa, laput kiinni vielä. Hintapyyntö puolet siitä mitä kaupassa samasta. Joku olisi halunnut että olisin myynyt tuon neljäsosalla siitä pyyntihinnastani. Olin valmis hiukan pudottamaan hintaakin, mutta tuolla hinnalla myyminen olisi ollut niin turhaa, että olisin pitänyt mieluummin itselläni koko tavaran. Parin päivän sisällä meni mukisematta pyydetyllä hinnalla.
Näitähän riittää kaikilla myydään, vaihdetaan, annetaan yms foorumeilla. Vaatteet kulutettu loppuun mutta pyydetään käytännössä kuitenkin lähes alkuperäinen hinta kun "ollut vain yhdellä lapsella käytössä". Minulle on ihan sama vaikka olisi ollut yhden kerran yhdellä lapsella, käytetty on aina käytetty. Mutta enpä kyllä näiltä sitten mitään ostakaan.
Minua on viime aikoina huvittanut (ehkä ärsyttänytkin) eniten halpojen Ikea-kalusteiden myyminen lähes samalla hinnalla kuin Ikeassa uutena. Kaikki vanha roju on lisäksi nimetty siellä "retroksi", noloa.
Itsekin olen katsellut lastentarvikkeita, ja huomannut että usein pyydetään jopa yli puolet alkuperäisestä hinnasta jos tuote on siisti ja hyväkuntoinen. Mitä sitten, jos valmistaja lanseeraa uuden mallin 1-2 vuoden välein, ja kyseistä vanhaa mallia myydään nettikaupoissa valtavalla alennuksella pois uusien mallien tieltä. Parhaimmillaan sama tuote on siis käyttämättömänä halvempi kuin käytettynä, kun myyjä takertuu alkuperäiseen hintaan joka on nyt sen tuliterän uuden mallin hinta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kengät mahtuu pakettiautomaatin s-koon lokeroon, 5,90€.
En minä osaa mitään pakettiautomaatteja käyttää. Lähetin ihan vanhanaikaisesti :)
No, Ärräpaketin saa about samaan hintaan ja Matkahuollon paketin K-marketeista sun muista. Ei tarvitse asioida pakettiautomaatin kanssa.
Menkääpä käymään jossakin kivijalkakirpputorilla. 90% ylihinnoiteltua kaatopaikkatavaraa nykyään. Tämän viikon huutonaurua aiheuttaneet kohteet. 15v vanha mikro, 40e. Laatikollinen vhs-kasetteja ja piratioistuja cd-levyjä. No en muista hintaa mutta useampi kymppi... Eipä sieltä kannata ostaa muuta kuin kirjoja nykyään. Ja joskus löytää kivoja vaatteita.