Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Puoli kiloa päivässä täyteen, mutta enimmäkseen hedelmillä ja marjoilla. Epäterveellistä?

Vierailija
12.09.2017 |

Mitä mieltä olette? Minun on aivan helppo saada puoli kiloa kasviksia täyteen jos syön reilusti hedelmiä ja marjoja. Tietysti siitä tulee aika paljon fruktoosia, mutta missään ei sanota että pitäisi syödä nimenomaan vihanneksia. Eihän?

Esim. tänään olen syönyt pari desiä mansikoita ja mustikoita, viinirypäleitä, banaanin. Ruoassa oli reilusti paseerattua tomaattia, sipulia ja valkosipulia, lisäksi söin porkkanan ja persiljaa. Mutta valtaosa kasvisgrammoista tuli kyllä marjoista ja hedelmistä.

Olen huonomahainen ja marjat ja hedelmät sulavat minulla paljon paremmin kuin kasvikset. Mielenkiintoista sinänsä, että tomaatti (hedelmä), sulaa hyvin mutta paprika (hedelmä sekin) ei niinkään.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paljon sokeria. Itse jätän hedelmät kauppaan ja syön vihanneksia ja hieman marjoja.

Vierailija
2/13 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on epäterveellistä. Esim sitrushedelmät syövyttää hampaita ja lisäksi se furktoosi ei ole sen parempi kun sokeri.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika paljon sokeria. Itse jätän hedelmät kauppaan ja syön vihanneksia ja hieman marjoja.

Niin, sanoin itsekin että fruktoosia tulee aika paljon. Mutta jopa Robert Lustig on sitä mieltä että fruktoosi hedelmässä syötynä ei ole ongelma. Ongelmaksi se muodostuu vain mehuissa tai glukoosifruktoosisiirapissa.

Ja kuten sanoin, vatsani ei sulata useimpia vihanneksia kovinkaan hyvin. Vaihtoehtona on siis joko tämä linja tai melko vähän kasviksia.

Vierailija
4/13 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekeekö mielesi koskaan makeaa? Millä tyydytät sen?

Syön liikaa hedelmiä, tiedän sen. Fruktoosia tulee liikaa, kun hedelmät on jalostettu överimakeiksi ravintoaineiden kustannuksella.

Vierailija
5/13 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö vain just sitä mitä tykkäät syödä. Siihen sokeriin ei kuole, ja hedelmät on terveellisempiä kuin että et söisi hedelmiä ollenkaan. Minäkin saan suurimman osan "puolesta kilosta" hedelmistä ja marjoista. Ihan hoikka ja terve olen, veriarvot oli erinomaiset kun viimeksi katsottiin muutama kuukausi sitten. :)

Vierailija
6/13 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä päätät, ap, ihan itse millä sen puolikiloa täytät. Jos haluat sen täyttyvän sokerista, se on ihan ok. Ei kukaan ole siitä kiinnostunut.

Vierailija
7/13 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hedelmien ja marjojen syöminen on ihan hyvä vaihtoehto, jos muuten kasviravinto jäisi reilusti alle puolen kilon. Ei ideaali, mutta kuitenkin ihan ok. Viinirypäleitä söisin vain herkkuna, muut kaikki voi pitää jokapäiväisessä käytössä. Koska syöt kuitenkin paljon sokeria hedelmien mukana, kannattaa muu sokerin käyttö pitää vähäisenä. Lisäksi kannattaa kokeilla mitä kasviksia vatsa kestää ja nauttia niitä päivittäin.

Vierailija
8/13 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ravinnollinen suositis on hedelmä päivässä ja mielellään ei omenaa, eikä banaania.

Vierailija
9/13 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin tuo hatusta vedetty puoli kiloa perustuu? Siihen, että tyhmät ihmiset lihoo, jos mahaa ei täytetä riittävällä määrällä vähäkalorista ruokaa.

Vierailija
10/13 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän marjat on paljon terveellisempiä kuin joku salaatti, niissä on paljon antioksidantteja ja vaikka mitä, salaatti on lähinnä vettä. Omenat ovat myös todella terveellisiä, karppaajatkin syö omenia.

Vierailija
11/13 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttäkää mulle se ihminen, joka on hankkinut ylimäääriset kilonsa eli lihonut ylipainoiseksi syömällä marjoja ja hedelmiä. Nyt terveysnatsit järki käteen!

Vierailija
12/13 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näyttäkää mulle se ihminen, joka on hankkinut ylimäääriset kilonsa eli lihonut ylipainoiseksi syömällä marjoja ja hedelmiä. Nyt terveysnatsit järki käteen!

Niinpä. Teidän logiikalla aika monella afrikkalaisella ja aasialaisella on sitten varmaan kaikilla rasvamaksa syötyjen hedelmien takia. Siinä hedelmässä on niin paljon kaikkea muuta kuin sitä sokeria.

Mutta ainoastaan Suomessa diabetrs tulee näköjään nimenomaan liiasta hedelmien syönnistä........

Vierailija
13/13 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ravinnollinen suositis on hedelmä päivässä ja mielellään ei omenaa, eikä banaania.

Mikä banaanissa sitten on vikana, väärä väri?