Valkoinen sisustus out - bloggarit pulassa
Habitare -messujen ennakkojuttujen mukaan värit ja tummat sävyt tulevat. Tämä tietää kiireisiä aikoja netin kymmenille sisustusbloggareille. Nyt viimeistään harrastajat tippuvat kyydistä ja ammattilaiset erottuu. Ammattilaisethan saavat kotiin ilmaiseksi kokeiltavaksi tai halvalla hankittavaksi huonekalut, sisustusesineet ja tekstiilit. Harrastajat ovat sitten innokkaita perässähiihtäjiä, joiden myös "pitää saada" tämä ja tuo muissa blogeissa nähty valkoinen tai vähintäänkin vaalea ihanuus - ja pitää maksaa omalla rahalla.
Suurella vaivalla kootut sisustukset menevät uusiksi lattiasta alkaen. Vaaleaksi sävytetyt lattiapäällysteet, valkoiset sohvat ja kaapistot, ruokailuryhmät, lamput, seinät.... keittiö uh huh... kaikki vaan uusiksi. Eivät edes graafisiksi tehosteiksi tarkoitetut mustatkaan esineet sovi kotiin. Mitä sitten tehdään "Love/Home is..". "Kitchen", "Wellcome" yms. tauluille??? - - mutta blogien lukijoille kiinnostavaa uutta vihdoinkin ja vaikuttaja-/blogimarkkinoinnin ammattilaisille oikea kultasuoni.
Kommentit (30)
Nämä valkaisuremontit tehdään yleensä aivan vääränlaisella maalilla, jolloin pinnat eivät kestä käyttöä. Nahkeaa muovimaalia vedellään jopa lakatun puun päälle. Varma keino pilata kaapin ovet.
Anteeksi nyt vain, mutta olette kaksi vuotta myöhässä...
Nämä sisustelijat eivät varmaan edes tiedä, että on erilaisia maaleja. Ainoastaan erivärisiä.
Vierailija kirjoitti:
Tän huomaa fb-kirppareilla. Sitä valkomustaa roskaa on seinä täynnä. Toivoisin, että muotiin tulisi käytännöllisyys ja aitous. Ylimääräiset sisustushärpäkkeet minimiin, tilalle esimerkiksi kirjoja ja vanhoja kunnon ryijyjä akustiikkaa parantamaan. Aidot taulut ja itämaiset matot ahh.. Tulkaa jo!
Mä muutin omaan kotiin vuonna 1993. Ostin heti ekalla opintolainalla aidon maton, Hästensin ja Artekin ruokapöydän. Mulla on noi kaikki edelleen. Toki vuosien saatossa olen hankkinut paljon lisää oman makuni mukaista designia ja aitoja mattoja. On minulla valkoistakin; kaikki katot, pari seinää ja ruokapöydän kansi. Siis miksi sinä et voi sisustaa kuten haluat, vaan odotat trendien vaihtumista?
Vierailija kirjoitti:
Näin ne markkinat toimii, taas saadaan myytyä uutta sisustusroinaa kun nyt pitää ollakin värikästä. Kierrätyskeskukset ja kaatopaikat täyttyy niistä valkoisista, entisistä ihanuuksista.
Kerskakulutus on inhottavaa, mutta toisaalta näin valkoisen (joskaan ei kokovalkoisen) ystävänä kiva jos kirppiksille yms tulee enemmän minua miellyttävää tavaraa. En sisusta muodin mukaan, joten ihan sama vaikka oma koti olisi muiden mielestä kuinka out, pääasia että itse viihdyn. Olisi aika ahdistavaa jos pitäisi seurata että onhan koti nyt varmasti tarpeeksi trendikäs.
Ihana semmoinen nuhruinen valkoinen lateksi johon on kolhittu ja alta paljastuu entinen väri.
Vierailija kirjoitti:
Tän huomaa fb-kirppareilla. Sitä valkomustaa roskaa on seinä täynnä. Toivoisin, että muotiin tulisi käytännöllisyys ja aitous. Ylimääräiset sisustushärpäkkeet minimiin, tilalle esimerkiksi kirjoja ja vanhoja kunnon ryijyjä akustiikkaa parantamaan. Aidot taulut ja itämaiset matot ahh.. Tulkaa jo!
Tulkaa jo, mistä? Ne ovat olleet olemassa koko ajan. Eikä kukaan tarvitse lupaa niitten käyttämiseen ja niillä sisustamiseen.
Senkun ostat taulun, maton ja ryijyn. Mitä ihmettä kitiset.
Kohta hinkataan maalinpoistoaineella puuoviin töhrättyjä latekseja, kun pitääkin saada takaisin luonnolliseksi.