TAMMIMASUJEN TO-PE
Kommentit (24)
Mulla on flunssa ja ihan loppu oon ku ei sitä oikeestaan saa sairastaa kahden pienen kaa...Miten muilla oletteko pysyneet terveenä??
25.7 olisi neuvolalääkäri ja samalla pojan puolitoistavuotis neuvola jossa sit saa rokotuksen,samalla vissiin pojallakin se lääkäri.
Nyt aamupalan laittoon ja flunssaa hoitamaan.
Eli Penelope77 uskaltaa vihdoin ilmoittautua listaan. Vähän sama tilanne kun MOELPAlla (olikohan oikea nimimerkki?) eli pientä ja vähän suurempaakin vuotoa aina silloin tällöin, mutta rohkeasti ilmoittudun matkalle mukaan.
Synnytyspaikka SatKs ja aika 20.1.
En ole enää päivitellyt isompaa esittelylistaa,tämä kun tuntuu toimivan niin hyvin.Jos joku muu haluaa päivitellä sitäkin niin saapi niin tehdä.
29.12.tjw----------------------28v------eka-------------Jorvi
1.1.kimmi------------------33v----viides---------K-SKS
1.1.ninette------------------30v----toinen--------TYKS
3.1.noffetus----------------26v----eka
5.1.jasper08--------------26v-----kolmas--------kättäri
6.1.trio----------------------38v------kolmas-------kättäri
7.1.Eno-Elmeri-----------35v------toinen---------Jorvi
8.1.döner78---------------30v------toinen---------hyvinkää
9.1. Tii75--------------------33 v----toinen----------KOS
11.1.puhkarhu--------------31v----toinen---------LKS
12.1.tepa84-----------------24v-----eka-------------TAYS
13.1.mae3------------------27v-----kolmas--------kättäri
13.1.ela----------------------26v-----eka------------TYKS
13.1.minnikki---------------24v-----neljäs--------SatKs
14.1.pineli-------------------37v-----toinen---------kättäri
14.1.Ronjakasperi--------32v-----eka------------Oys
14.1.Anni09-----------------31v-----eka
14.1.Niinanii----------------34v-----toinen--------naistenklinikka?
14.1. Salsatar---------------27v-----toinen--------OYS
15.1.3xäippä74-------------33v----viides--------Seks
15.1.footprint74------------34v-----seitsemäs
15.1.äitiliini2004-----------24v-----kolmas------kättäri
15.1.amelie-----------------21v------eka------------Oulu
17.1.Pinkspinks------------26v-----toinen
17.1.Kohka------------------31v-----toinen-------Seks
17.1.Laura 1981-----------26v-----kolmas------tammisaari
18.1.kesämamma83-----24v-----toinen-------SAS
18.1.Dazka------------------31v-----kolmas------VKS
18.1.winterangel-----------31v-----eka
19.1.Nasu-------------------28v------kuudes-------Jorvi
19.1.lootuskukkanen----27v-----kolmas--------jorvi
19.1. Littlestar-------------- ------eka-----------
20.1.Thilia-thalia-----------26v-----eka-----------KSKS
20.1.Peppi_82--------------25v-----kolmas-------OYS
20.1. Lila82------------------26v-----eka------------NKL
20.1penelope77-----------?---------?---------------SatKs
21.1.Peregriina-------------25v------eka------------TAYS
21.1.krista_81--------------27v------eka------------Lohja
22.1.TiiaMariia-------------26v------eka
22.1. Sinnuli----------------31v-------eka-----------Naistenklinikka
22.1. maimu----------------24v-------toinen-------PKKS
22.1. Ahemo-----------------?---------kolmas------Hys
23.1.Vauhtiviuhti----------23v-------eka------------Hys
24.1.eikkuli80--------------28v------kolmas-------SEKS
25.1.milo84-----------------23v------eka-----------kättäri?
25.1.jonna-78--------------29v------seitsemäs------PKKS
25.1.Blomma-76-----------32v------toinen-------Lohja
25.1.raisa78-----------------29v------toinen-------PKKS
25.1.marie1981------------26v-----eka-----------?
26.1.aino-maaria-----------23v------eka----------Tays
26.1.vilivilijonkka-----------21v------kolmas------pkks
28.1.Emmuli81--------------26v------toinen--------TAYS
28.1.pumpuli85-------------23v------eka
28.1.Stiina--------------------31v-------toinen--------NKL
28.1. KainoElvi-------------37v---------viides------------ ?
28.1. Shei---------------------22v--------kolmas------ulkomailla
29.1.basilika5----------------32v------neljäs---------kättäri
29.1.ukku---------------------34v-------kolmas-------TAYS
29.1.curious------------------33v------toinen--------PKKS
29.1.Pantsa-------------------31v------toinen---------NKL
30.1.hömppä82--------------26v-----eka------------terveyskeskus b
30.1.miuwau-----------------33v------kolmas-------SKS
30.1. Minna_J----------------30v------kolmas-------Hyvinkään sair.
30.1. Jaffa76------------------31v-----kolmas-------KOS
27.1. pibii--------------------33v.-----toinen---------TYKS
Moi!
Olen ollut tosi laiska kirjoittelemaan, vain yhden esittelyviestin olen saanut muutamia viikkoja sitten aikaiseksi.
Olenkin ainoa jonka laskettu aika on 27.1. No, eihän ne kuitenkaan sinä päivänä synny.
Omaa napaa... Kävin eilen nlassa kuuntelemassa sydänääniä ja kun kaksi th:ta oikein etsi, löytyi vahvat äänet viimein. Ensi viikon keskiviikkona on ensimmäinen lääkärintarkastus ja samana päivänä vielä np ultra. Paikkaa pitää vaan vaihtaa välillä, meidän terveyskeskuksessa ei ole ultra laitetta, vaan palvelu ostetaan yksityiseltä lääkäriasemalta.
Mitäs muuta. Väsy on kokoaikainen tuttavuuteni ja edelleen painan joka päivä töiden jälkeen suoraan päiväunille. Esikoinen, kohta 5v, herättää äidin sitten kun lastenohjelmat loppuvat. On muuten hauska katsoa miten tuollainen pieni poika käsittelee uuden vauvan tulemista. Kun ollan kaksistaan, hän kyselee vaivihkaa millainen se vauva sitten on ja on huolissaan siitä että meillä ei ole vauvojen leluja (miettii pienessä päässään ottaako vauva sitten hänen ritarinsa). Ihanaa kyllä, esikoinen on innoissaan vauvasta, miettii vaan välillä asioita.
Kerroinko jo että mulla alkaa kesäloma! Ihanaa, nyt saa neljä viikkoa vaan olla perheen ja kasvavan vatsan kanssa.
Jo kesälomatunnelmissa
pibii
Tyksiin,ja siellä sanottiin että tulokset oli ne pikatulokset,muita ei sitten tulekaan.
Tiedän siis että terveet kromosomit pojalla on,mutta en mitään muuta..
Sitten varailin neuvolaa ja rakenneultraa.Molemmat menee pitkälle elokuuhun,eli tulee istukkatutkimuksen jälkeen 7!!!! viikon tauko ilman edes perusneuvolakäyntiä,ja vauvalla kuitenkin on/oli se massiivinen turvotus,että kyllä tuntuu hieman heitteille jätetylle!
Soittelin sitten uudelleen neuvolaan ja pääsen sinne ultaraan,kahden viikon päästä!!Sattui loma-aikaan tämä väli minulla ennen rakenneultraa.Tekisi mieli varata yksityiselle ultra,mutta mahtaisikohan siitä selvitä alle satasella?Typerälle tuntuu maksaa ,kun neuvolan utraan en pääse siksi että muutama terveydenhoitaja joka osaa ultralaitetta käyttää on lomalla.
Olen käynyt siis yhden kerran neuvolassa,seuraava on lääkärikäynti,viikolla 19,kai se on vaan luotettava että mitään häikkää ei ole,ja se ei ole helppoa,kun tietää sydänvaiva epäilyistä jne.
Äitipolilla jonne varasin rakenneultarn oli niin tyly eukko joka ei kyllä ihan tiennyt mistä puhui,ja hän ei minua sinne päästänyt lääkärin juttusille.Oma terveydenhoitajani on lomalla..huoh.Kyllä tosiaan niin huonossa välissä on tämä minun huoleni vauvelin hyvinvoinnista...
valitellen tänään;
kimmi ja masukki rv15+1
Heips ja tervetuloa uusille mukaan :)
Eilen tuli käytyä kauan odotetussa ultrassa, ja mukava kokemus oli! Vauveli näytteli "taitojaan", laittoi kättä suuhun ja aukoi suutaan, heilutteli jalkojaan ym. 12+2 oli viikot, vastasi 12+4 mutta ei alettu vaihtamaan tietenkään laskettua aikaa. Muuten, onko kenelläkään np-ultrassa tunnistettu sukupuolta? Meille sanottiin ettei voi nähdä (ei kyllä haluttu tietääkään). Niin, ja np-mitta oli normaali mikä tietysti hyvä uutinen!
Dazka 12+3
Kimmille voimia! Terveet kromosomit ovat kuitenkin hyvä juttu, joten toivotaan, että ei ole pojalla mitään sydänvaivoja tai muitakaan.
Penelope: Minä jo aloin ihmetellä, että on se nyt kumma, kun tällä palstalla on porukkaa näin paljon, mutta minä ainoa, jonka synnäri SatKs!? Onneksi sinäkin ilmoittauduit. =) Tosin ehkä ei olla samaan aikaa (tai mistäs sitä ikinä tietää!), mulla la 13.1. ja jos tulee samoin kun kolme aiempaa, rv 39+3, niin syntyisi 9.1.09. Saa nähdä.
Jaha, vessasta kuuluu "pyyhkimään!", joten pitää mennä apuun.
Hei ja onnea kaikille hyviä ultrauutisia ja -kuvia saaneille!
Mun on nyt ihan pakko mainostaa, kun tämä on jotain niin uskomatonta: Eilen kävin eka kertaa itse ruokakaupassa varmaan seitsemään viikkoon, ja laitoin piiitkästä aikaa ihan ruokaakin illalla. En tiedä, vaikuttaako vielä tiistaina otettu pahoinvointilääke, vai alkaako oikeasti helpottaa. Jälkimmäinen olisi tietty aika hyvä.
Ilmoitin tänään esimiehelleni (joka kyllä on nainen) raskaudesta, jotta ehtii vähän tottua ajatukseen, ennen kuin elokuun puolessavälissä sitten palataan töihin (olen siis opettaja ja nyt kesälomalla). Onnitteli tietysti ja oli iloinen, vaikka sanoi että ongelmiahan tämä tietysti heille tietää, mutta se on elämää ja niin se pitää ollakin. Kehui kuitenkin mua työnantajaystävällisestä ajoituksesta, kun kärsin pahoinvointini loma-aikaan:-)
Tii75 rv 14+0
Ensiksi Kimmile jaksamista piinalliseen odotteluun ja Lootuskukalle pikaisia paranemisia. Kaikille uusille palstalaisille tervetuloa mukaan.
Sitten omaa napaa. Kävin eilen sielä hartaasti odotetussa np-ultrassa. Kaikki ok, turvotusta ei ollut ja kaverilla mittaa huimat 3,8 cm. Verikokeiden tulokset saadaan sitten muutaman viikon päästä, mutta kummasti jo helpotti se, ettei ultrassa löytynyt mitään poikkeavaa. Sain ajan jo rakenneultraankin joka viikolla 20+ eli tuolla syyskuun puolessa välissä.
Mun l.a siirtyi tuon ultran mukaan muutaman päivän eteenpäin ja on nyt virallisesti 30.1.09. Meidän yksikään lapsista ei kylläkään ole syntynyt laskettuna aikana vaan joko reilusti jälkeen tai ennen, joten mulle kyllä riittää kun saan edes jonkun suuntaa antavan eräpäivän jota sitten odotella.
Silloin kun me käytiin esikoisesta 4d ultrassa niin sitä suositeltiin tehtäväksi viikoilla 24-27 (jos olen väärässä niin korjatkaa). Helsingissä omavastuu Kelakorvauksen jälkeen oli noin 160e. Kelahan on tiukentanut noita korvauksiaan niin että ns. mukavuusultrista ei enää korvauksia myönnetä, joten en tiedä joutuuko tänä vuonna myös omavastuun maksamaan itse. Hinta taisi olla silloin reilut 200€.
Mulla pahoinvointi alkaa pikkuhiljaa helpottamaan. Ruokailujen jälkeen tule hetkeksi aikaa sellainen ällöttävä olo samoin jos syön liikaa kerrallaan tai liian harvoin, mutta tuokin ällötys on huomattavasti lievempäää kuin ennen. Kävin muuten eilen vaalla ja painoa tullut tähän mennessä 1,6kg joten ihan riittävästi olen saanut mätettyä ruokaa napaani huonosta olosta huolimatta.
Mut nyt kuulostaa siltä kuin pikkuväki tulisi ulkoa sisälle joten täytyy mennä paimentamaan niitä päiväunille.
Jaksamisia päivää itse kullekkin
KainoElvi ja kaveri 10+6
Mulla on huomenna np-ultra ja mieskin pääsee mukaan, kun ollaan lomalla ja saatiin lapsillekin hoitaja siksi aikaa. Pahoinvointi alkaa olla voitettu, sillä tällä viikolla olen oksentanut vain kerran (viime viikolla oli vain 1 päivä jolloin en oksentanut...). Masu kasvaa huimaa vauhtia, mutta ei haittaa jos vain vauvalla on kaikki ok =0)
Kesälomaa saa vielä viettää reilut 3vko ja sitten alkaa viimeinen puristus töissä ennen mammalomaa ja hoitovapaata. Oleeteko jo miettineet jäättekö hoitovapaalle ja jos jäätte niin kuinka pitkäksi aikaa? Mä olen kotona varmaan aika tarkkaan sen 3 vuotta, sillä tämä on todennäköisesti perheen viimeinen lapsi ja myös viimeinen mahdollisuus jäädä kotiin hyvällä omalla tunnolla...
Sokerirasitus ohi ja onneksi selvisin siitä (puuuuuh...), arvot 5,2 - 8,1 - 5,7 mutta vähän jäi mietityttämään, kun tuo paastoarvo oli vain 0,1 yksikköä alle rajan... nimittäin litkin aika runsaasti vettä paaston aikana kun ei tullut neuvolassa puheeksi ettei vettäkään saisi juoda kuin lasin tai pari!!! Aamullakin lähdin liikenteeseen varmaan puolen litran juonnin jälkeen :/ Että mahtoiko se sitten vaikuttaa tulokseen eli olisinko napsahtanut tästä muuten?!?!
Samalla kun soitin noita tuloksia niin kuulin, ettei minulla ole parvorokkovasta-aineita, eli kun työt alkavat niin niitä testataan 2 viikon välein 20.viikolle siksi kun on lasten kanssa tekemisissä. Eli lisää labrakäyntejä tiedossa, eipä niitä vielä ollutkaan valmiiksi :S Toivottavasti nyt omat lapset pysyisivät erossa siitä taudista tämän aikaa...
Eipä tänne kai sen kummempia muita, vähän mietin kyllä tuon sokeritestin jälkeen että pitäisikö sittenkin yrittää pikkuisen keventää ruokavaliota nyt kun pahoinvointikin on hellittänyt. Eipä siitä ainakaan haittaa luulisi olevan. Mutta mikähän se kalorimäärä raskaana olevilla on, joka pitää vähintään syödä? 2000kcal ehkä?
tuumii eikkuli ja hippuska 11+6
Taian olla ainut joka ei ole vielä käyny neuvolassa.. En ole vielä saanut aikaseks, pitäs varmaan soitella. Mutta eipä sillä kiire, täällä (Ruotsissa) eivät ole ennenkään kuunnelleet sydänääniä ennen 14 vkoa eikä muutenkaan niin tarkkaa mikään kuin Suomessa. Viime raskaudessa ei ollut kertaakaan lääkäriä, pissanäyte piti antaa pari kertaa ja hemoglobiini korkeintaan 3 kertaa. (vaikka oli aika alhanen kokoajan.) Joten nauttikaa te Suomen hyvistä neuvoloista. Ultrakin mulla on vasta rv 19. Jälkitarkastusta ei ole tehty kummankaan lapsen jälkeen.. Yms.. ?:|
terkuin shei rv 11+1
Kävin tänään alennusmyynneissä. Tuli ostettua yhdet äippähousut sitä aamua varten, kun napit ei enää mee kiinni. Sanoivat Lindexillä, että niiden valikoimasta poistuu äitiysvaatteet. Hennesiä ei oo kauheesti tullut käytettyä, mutta nyt se taitaa olla ainoita suht edullisia vaihtoehtoja, jos haluaa jotain uutta ostaa.
Sanoin sitten sille kolmannelle esimiehelleni raskaudesta (kaikki miehiä). Muut on ottanut asian iloisena yllärinä, mutta tää hyppäs kaulaan ja sano et onneks olkoon tätä mä oon vähän oottanutkin. Mä olin aika yllättynyt reaktioista, kun aina vain on kuullu kauhukertomuksia näistä tilanteista. Mutta kai se miesvaltasella alalla ei sitten oo niin suuri katastrofi, jos yksi tippuu pois vähäksi aikaa.
Että näin täällä.
Marie rv 11+4
Kysyin varovasti onko hän (mies) huomannut että olen loman aikana nielassut potkupallon :)? Hän sanoi nähneensä jo kauan sitten mun kasvojen väristä että olen raskaana. Naureskelin hänelle että menin joskus vannomaan ettei meille tule enempää lapsia niin hän kommentoi että "Turha sitä on enää räpistä kun on jo housuissa". Mulla jäi suu auki.
Sitten tuumas että "tuli kettumaiseen väliin tämä raskaus ja heille vaikea tilanne". Sanoin että "mun täytyy silti elää elämääni, mutta ymmärrän hänen huolensa". Sanoin että "saa onnitella!" mutta hän ei sanonut mitään. Että tällasen vastaanoton sai tämä uutinen töissä.. No nyt voin olla vapaasti eikä tarvi salata enää keltään. Hän sanoi vielä että "jos ei olisi huomannut silloin 2 kk sitten mun kasvoista niin nyt olis ollu heidän kannaltaan liian myöhäistä kertoa", vaikka mähän voin pitää suuni kiinni vielä monen monta kuukautta jos siltä tuntuu. sanoin vielä että "näin onnellisesti kävi meille nyt", niin hän totesi että "niin kun on lainsuojaama oikeus". Empäs näitä kullan muruja saadessani mieti laillisia oikeuksiani, tms, vaan lapsia Luojan suomana tulee ja niistä ollaan aidosti onnellisia ja rakastetaan koko sydämestä miettimättä mitä laki sanoo ja mitä ei.
Ei ole eka kerta kun mun pomon suusta sammakot lentelee. Ehkä hänen luonteen tuntien yritän sulkea tämän tapauksen taakseni ja jatkaa mahan kasvatusta ;)
Mae3:lla siis. Onpa tosi ikävää että ihmiset suhtautuu noin. Arvaan - onko itse lapseton ja melko nuori jolppi? Inhottavasti sanottu, eikö yhtään osaa ajatella, että tuosta jää paha mieli? Tosiaan ei tässä voi miettiä työnantajan huolia, vaan elämäähän meidän kaikkien pitää elää. Toivottavasti saat sivuutettua mielessäsi moiset sammakot ja jätettyä ihan omaan arvoonsa.
Kyllä muistan joka hetki olla kiitollinen omasta esimiehestäni (siis esinaisestani, uskon, että tällä on oikeasti paljon merkitystä). Viimeksi nimittäin kun aloin odottaa esikoistani, olin määräaikaisessa työsuhteessa äitiyslomasijaisena ja hain samalla vakituista paikkaa samasta puljusta. Kerroin kuitenkin ennen mitään päätöksiä, että olen raskaana, ja että ymmärrän, jos tämä vähentää mahdollisuuksiani siihen vakipaikkaan. Pomo halasi, onnitteli iloisesti, totesi vielä, että sehän on ihanaa ja sanoi, ettei se missään tapauksessa vähennä mahdollisuuksiani vakipaikkaan (jota en siis pystyisi aloittamaankaan ennen äitiyslomaa). Ja vakipaikan sain, minulle vain otettiin äitiyslomasijainen ennen kuin ehdin koko hommaa ottaa vastaankaan. Se oli minusta niin ihmeellistä, kun olin kuullut juuri näitä toisenlaisiakin juttuja, että pomoni saa töppäillä tosi pahasti, ennen kuin mun suustani kuullaan hänestä jotain poikkipuolista sanottavaa.
Tuollaisen pomon kuin Mae3:lla on turha sitten varmaan odottaa työntekijöiltäkään kovin suurta sitoutumista töihinsä ja firmaan, kun oma asenne on tuollainen. Parempaa mieltä sinne!
Itsekin olen tuon saman joutunut kokemaan, kun jo esikoista odottelin. Sain huudot suoraan naamalle ja pomo sanoi suoraan "että on tosi pettynyt minuun"...no siinä tuli irtisanomisia yms. vielä, mutta joutuivat sen lopulta perumaan. Uskomatonta, mutta olen edelleen saman työnantajan palveluksessa ja kolmas nyt tulossa. Vastaanotto ei ollut lämmin nytkään... mutta kyllä tästä selvitään taas :) Tavoitteena tosin on etten enää palaa samaan työpaikkaan, vaikkei lapsiluku onkin sitten täynnä.
Mutta sympatiat on puolellasi, unohda typerä pomo ja jätä omaan arvoonsa!
Dazka
mut sit ku oon kertonut niin olen saanut suht hyvää "palautetta". Nyt olen viellä kakkosesta hoitovapaalla niin kun ilmoitin mun pomolle niin onnitteli ja sano vaan et kaikki paperit menee suoraan kelaan sit ku tarttee alkaan toimittaa eteenpäin, ei duunin kautta.
Yks päivä just totesin etä kun tämä raskaus tulee oleen mun viimenen niin on oikeestaan aikas ihanaa kun saa nauttia tästä kaikesta kotona, töissä kun olin niin tein aika raskasta hommaa ja se oli jo itselle kamalaa kun selkä ja lantio ihan sökönä.
Nostan teille kyllä kaikille hattua jotka jaksavat olla ja tehdä töitä.
Oma: Alkaa vissiin flunssa pikkasen hellittämään...onneks. Ei sairastamisesta tulle mitään kun on kuitenkin kaks muksuu hoidettavana, olen muuten huomanut että sen jälkeen kun sain lapsia niin en ole ollut niin paljon sairaana:)
Olo on mainion energinen sekin jo varmaan tekee kun viikonloppu tulossa
Kaunista perjantaita teille kaikille
T:Lootuskukkanen ja pörriäinen rv 12+4
Kävin keskiviikkona np-ultrassa ja kaikki oli tosiaan hyvin. Pikkuisella oli pääperämittaa 47.4 mm mikä vastasi viikkoja 11+4. Sen mukainen laskettua aika oli 23.1. eli vain päivää pidemmällä kuin neuvolassa laskettu (22.1.) Siellä se köllötteli mausussa, oli ilmeisesti päiväunilla lounaan päälle. Kätilö sai herätellä jonkin aikaa, että näimme pienten käsien ja jalkojen liikkuvan. Nyt on taas hetkeksi rauhallinen mieli. On tää odottaminen vaan jännää. Toisaalta äärettömän ihanaa ja olo rauhallinen, mutta aina välillä huoli hiipii puseroon.
Mullakin alkaa flussa onneksi jo hellittämään. Sopivasti, kun kesäloma alkaa tänään :)
t.Sinnuli rv 12
Tosi törkeitä kommentteja tullut esimieheltä, mutta niinkuin itsekkin kirjoitit kannattaa jättää tollaiset asiattomat lausunnot ihan omaan arvoonsa.
Oma esimieheni ja työporukkakin on aikalailla ns. lisääntymisiässä olevia naisia, joten itse en onneksi ole koskaan saanut negatiivisia kommentteja näistä asioita kertoessani. Tällä kertaa asia paljastuu todennäköisesti ihan kertomattakin kun palaan töihin hoitovapaalta syyskuussa. Lähipiirin kommentteja sitten odottelenkin mielenkiinnolla, sieltä saattaa kyllä sadella sammako jo toinenkin. Pitäisi miettiä ihan valmiiksi jokin naseva ja tyhjentävä vastaus (ideoita otetaan vastaan) joka sulkisi noiden asiattomasti kommentoivien ihmisten suut ihan lopullisesti.
Mut nyt täytyy päästää esikoinen koneelle ja raahautua ruokakauppaan.
Mukavaan viikonloppua kaikille ja onnea mukavista ultrakuulumisista.
KainoELvi ja kaveri rv 11+0