♥KESÄKUUN KERTTUJEN KESKIVIIKKO♥
Kommentit (33)
Näin kesälomalta.
Eli töihin ei enää tarvitse mennä! Onneksi!
Sijaisen kouluttaminen aiheutti verenpaineen nousua ihan riittävästi (ehdin olla sairaslomallakin pari päivää maaliskuun puolessa välissä), kun oli vähän ihminen peukalo keskellä kämmentä.. Meidän työ on nimittäin suurimmaksi osakseen koneella tehtävää ja kyseinen henkilö ei osannut käyttää hiirtä, lähetti ensimmäisen sähköpostinsa tuossa harjoitellessaan ja muutenkin tuntui esimerkiksi " Tiedosto" valikko olevan ihan hakusessa... *huokaus* En tiedä miten oli paikan saanut, varmaan hyvä valehtelemaan?
No nyt ei kuitenkaan enää tarvitse pohtia moista. Kesälomalla olen koko huhtikuun ja sitten toukokuusta alkaa äitiysloma!
HihHei!
Moniko on jo kotona?
Olo on ollut ihan hyvä, liitokset vain natisee niin että kävely on vaappumista. Niin ja sängyssä kääntyminen on tuskaa. Ehkä se helpottaa sitten kesäkuun jälkeen? Muuten ei tukalampia oireita, turvotustakaan ei ole kuin silloin tällöin ja sitäkään ei niin pahasti.
Tenava potkii säännöllisesti, ja möyrii ja kääntyilee. Aika aktiivinen tuntuu olevan. Mutta sitten sitä huolestuukin heti jos on vähän hiljaisempi iltapäivä.. Kaikki on kuitenkin ollut hyvin ja tenavan syke ollut siinä 140 tienoilla (tyttö vai poika syke??)
Sf-mitta menee yläkäyrän yläpuolella, mutta paino on (omasta mielestä) pysynyt hyvin kurissa, mitä nyt viimeksi oli tullut taas kilo viikossa, mutta sitä edellisellä kerralla oli tullut nelisensataa grammaa per viikko, joten keskiarvo ihan ok. Kokonaisuudessaan taitaa olla 13 kg alusta lähtien.. Ei tuon tuosta tarvitsisi kyllä enää paljoa nousta, mutta en stressaa kun tiedän syöväni terveellisesti.
Nyt pitää keittää aamukahvit.
Mrs.Marple & Rääpäle, rv 30+4
jospa minäkin saisin taas muutaman rivin naputeltua tuolta taustailioiden puolelta. Vauva möyrii kovasti ja olo on ollut tosi hyvä lukuun ottamatta kauheaa väsymystä. huomenna olisi neuvola niin saapahan taas tiedon onko lisärauta tarpeen.
Muakin kiinnostaisi noi sykkeet, vaikka tuskinpa aina paikkansa pitää, mutta jos korkea niin onko tyttö/poika syke?
Ja tuosta sf-mitasta olisin kysynyt, että onko se verrannollinen painonnousuun? mulla on ollut parilla viime kerralla alakäyrällä ja painoa on tullut tähän mennessä " vain" 6kg, eli jos olisi tullut vaikka 15kg, olisiko se sitten yläkäyrällä?
saar@ rv 29+0
lueskelin vielä eilisten iltaihmisten tarinat ja huomasin, että muutamilla muillakin on kuvottavaa oloa/vatsatautia. Sitä on kuulemma paljon liikkeellä.
mulla kans kiertäny vatsassa ja varsinkin maanantaina oli todella huono olo.
voi varmaankin johtua myös kasvasta vatsasta.
mulla oli viikolla 20+ vatsatauti, soitin silloin neuvolaan ja sanoivat ettei syytä huoleen, yrittää vain levätä ja huolehtia nesteytyksestä. Jos alkaa supistelemaan yms niin sitten kannattaa käydä näyttäytymässä. Ja vauvalla ei kuulemma ole hätää. Eli tämmösiä ohjeita sain tammi-helmikuussa.
ihan hirveetä se vatsatauti on, joten tsemppiä vaan sairastuneille!
Joo aikaani kuluttelen, eilen en edes kotoa liikahtanutkaan. Ärsyttää taas oli yön aikana satanut lunta maahan :( tulis jo kevät!
Eilen joku kyseli muistaakseni miten lasketutajat pitäneet paikkansa mun lapset ovat syntyneet 40+4 (sektio), 39+1 ja 38+1
Haluisin et tämäkin syntyis jo toukokuun puolella!
Mulla on alkanut tulla turvotuksia plääh, entäs muilla? Oon yrittänyt välttää suolasta ja juoda paljon, mutta aamulla olo kankea ja sormukset ei lähde pois. Liikkuminen auttaisi mutta lekuri käski ottaa rauhallisesti...
Tilasin söpöt vauvansängyn pinnasuojat+lakanat yms hobbyhallista ja odottelen josko ne ja äippäpakkaus tulis tänään ni ois puuhaa!
hauskaa päivää kaikille!
Gallup: ostatteko/onko teillä ns kakkosrattaita vauvalle mitkä menee helpommin kasaan ja on helpompi otta mukaan matkoille kyläilyyn tms.
Mä aion hommata. Kokemuksia mitkä olis hyvät?! itse haaveilen teutonian kevyt rattaista merkki on " solano" . Ne sais tilattua saksasta ja säästöä tulis jonkun verran ne on niin tuhottoman kalliit suomessa.
Sitten huhuilen Ninniä? onko kukaan kuullut hänestä. hänellähän oli kans paljon supisteluja yms ja oli muistaakseni sairaalassakin muutamia päiviä! Toivottavasti kaikki hyvin!
Mulla kanssa sykkeet sinä 140 hujakoilla, mun mielestä korkeammat sykkeet tarkoitti tyttöä ja matalammat poikaa.en muista mitään lukuja.
mrs.marple mä olen kotona: nyt saikulla ja ä-loma alkaa huhtikuun lopussa.
Olipas kiva kuulla Mrs. Marplenkin kuulumisia! Täällä onkin ihmetelty, että maako sinut on niellyt... ;) Minä olen kotona, tosin ollut jo vuoden vaihteesta kuopuksen 2v. kanssa. Varsinainen äitiysloma alkaa 13.5.
Täällä kans kovin liikkuvaista sorttia tuntuu mahavauva olevan. Välillä tulee niin napakoita potkuja, että oikein sattuu. Eilen päivällä tunnustelin, että vauva olis viimein kääntynyt pää " menosuuntaan" , mutta illalla sitten möyryäminen tuntui enimmäkseen molemmissa kyljissä, joten taitaa olla taas poikittain. Mahtuuhan tuo vielä kääntyilemään. Supistuksia satelee tasaiseen tahtiin. Painoa on mulle tullu n.8kg, mutta ehtiihän tuota vielä tulemaan. Viimeksi tuli 12kg, että yritetään pysyä siinä tälläkin kertaa kun on tuota vararavintoa hieman jo ennestään (BMI23 raskauden alussa).
Saishan tuo kevät jo tulla. Täällä satoi eilenkin koko päivän märkää lunta. Ei huvita oikein ulkoillakaan ku omassa pihassa ei voi tehdä mitään lasten kanssa ku lunta on polviin asti ja kävelyllä en kamalasti pysty käymään ku heti vetää alavatsalihakset kramppiin. Odotan todella lumen sulamista, että päästään omalle pihalle touhuamaan.
On varmaan tästäkin jo puhuttu, mutta missä vaiheessa teillä on vauvan tavaroiden laitto? Mä en oo tehny mitään muuta vauvan eteen ku hakenu ä-pakkauksen postista... En oo pessy ainuttakaan vaatetta, enkä oo kaivanu esille pikkuvaatetta vielä ollenkaan. Veljeltä lainasin kantokopan meidän rattaisiin ja se on jo " esillä" . Meillä alkaa remonttikin tässä kohta ja se yritetään saada valmiiksi ennen vauvaa. Saa nähdä tuleeko mulle kiire...
Mukavaa keskiviikkoa!
Mirju ja pikku-pööpöti 29+3
Sf-mitta ei ole suoraan verrannollinen äitin painonnousuun, koska sillä mitataan kohdun korkeutta, ei äitin lantion leveyttä.. ;)
Toisilla voi olla valtavan kokoinen maha, mutta painoa ei välttämättä nimeksikään, ja toiset taas lihovat runsaasti > tulee painoa, mutta ei suurta mahaa.
Kiva kun on kaivattu!
Töissä ollut kiirettä ja vipinää, omien hommien lisäksi pitänyt siis sijaista opettaa maaliskuun alusta, niin ei ole ehtinyt töissä nettiin livahtaa. Joskus olen kuulumisia käynyt lukemassa, mutta siihen se on sitten jäänyt.
Mirju: Mä olen ostellut ja hankkinut esim, turvakaukalon, vaatteita (pieniä 56-62) Vaunut ostin käytettynä, pinnasänky on, aion homata tuteista lähtien kaikki valmiiksi, matkarattaatkin hommaan tässä kevään aikana. haluan että kaikki on valmiina kun vauva kotiutuu. En tykkää lähteä ihan pienen kanssa shoppailemaan.
Mullahan kyllä nuo kaikki tarvittavat on jo valmiina. Mitään hankintoja ei tarvitse tehdä vauvaa varten. Korkeintaan sitten, jos tuleekin tyttö. Meillä kun sinisiä vaatteita riittää kun poikia on nuo edelliset. Eli en kai sitten niin myöhässä olekaan. Ajattelin laitella joskus rv35 valmiiksi sitten tavarat paikoilleen.
Mrs. Marple, onneksi työkiireet on takanapäin ja saat rauhoittua kotona, ennen vauvan syntymää. :)
Mirju
Minäkin päätin nakutella kuulumisia.
Huomenna olisi lääkärin kontrolli ja selviää antaako sairaslomaa lisää. Itse olen ainakin sitä mieltä etten töihin (lastentarhanopettaja) enää kykene kun välillä pelkkä sohvalta ylös nouseminen aiheuttaa suppareita. Onneksi ne eivät ole olleet muutamaa lukuunottamatta kipeitä. Ajattelin myös pyytää lähetteen äitipolille. Kuinka helposti ne semmoisen mahtaa kirjoittaa??? Olisi kiva päästä ultraan ja nähdä miten päin tämä Pikku2 tuolla masussa asustaa. Välillä tuntuu että olisi jo saattanut kääntyä pää alaspäin kun painaa melkoisesti tuonne häpyluuhun. Huomenna alkaa minullakin rv29 ja odotan 30 rajapyykkiä malttamattomana. Vauvan selviämismahiksethan kasvaa aina mitä enemmän viikkoja on kasassa.
Eilen heräsin minäkin miettimään sairaalakassin sisältöä ja ajattelin ostaa aamutakin, elämäni ensimmäisen sellaisen. Esikoisen saatuani sairaalan aamutakit olivat aikamoisia kauhtanoita ja sopivaa kokoa ei meinannut löytyä millään. Nyt jos veisin oman niin voisi muutenkin olo olla kotoisampi. Ne omat sukat vien myös tällä kertaa! Vauvallekin pitää hommata muutama pieni potkari ja body alkuun. Muuten vauvan tarvikkeet on valmiina kunhan vaan kaivaa ne tuolta kaappien kätköistä. Meillä on vaan muutto suunnitteilla toukokuun puolivälissä joten toivotaan että tämä pikku2 pysyisi yksiössään ainakin sen yli. Saisi sitten purkaa ja laittaa vauvan huoneen uuteen omaan kotiin...toivossa on hyvä elää vai mitä.
No joo, taidan lähteä tästä kahvin keittoon.
PS: ONKO KENELLÄKÄÄN HYVIÄ KIRJOJA MITÄ VOISI LAINATA KIRJASTOSTA? ALKAA AIKA KÄYDÄ PITKÄKSI PELKKIÄ VANHOJA VAUVA-LEHTIÄ LUKEMALLA JA OSTOSTV:TÄ KATSOMALLA...
T: Hansu-75 rv28+6
olen lukenut Härkösen " heikosti positiivisen" ja " ruuhkavuosi" , jonka kirjoittaja on pauliina Susi.
Molemmat kertovat äitiydestä ja odotusajasta, hieman minua ne ahdistivat ja aika rankkaa juttua molemmat heittävät raskaudesta, synnytyksestä ja äitinä olemisesta.
lisäksi olen lukenut Theraplayta ihan vaan loputyötä varten..siinä myös hyvää juttua vuorovaikutuksesta yms.
[color=blue]HANSU-75:kyseli kuinka helposti saa lähetteen äippä polille?...en oikeen osaa sanoa minäkään,samaa olen kyllä miettinyt kun on ollut niin harvakseltaan mulla näitä käyntejä tässä raskaudessa...
kirjavinkeistä: ite esikoista odottaessani varailin aimot pinot odotusajasta kertovia kirjoja ja nimi kirjoja. tiedon jano oli niin suuri...nyt ei oo tullut käytyä kirjastossa pitkiin aikoihin...
MRS.MARPLE: olipa tosiaan kiva kuulla susta pitkästä aikaa :)
kselit MOniko on jo kotona? Minä oon...mutta oon ollut jo useamman vuoden :D äitiysloman alkupäivää en edes muista kun ei oo ollut niin oleellinen tieto mulle :)
Tyttö /Poika sykkeestä: jos muistelen oikein niin tais olla tytöllä korkeampi syke. mulla on aiemmissa raskauksissa pyörinyt 150 hujakoilla ja 2 tyttöä tullut.
LASKETUT AJAT: mulla aika hyvin pitäneet paikkansa: esikoinen Janina 40+2 ja Mimosa 40+0. tosin janinan kanssa neuvolassa sanottiin jo 4viikkoo ennen LA:ta että syntyy viikon sisällä...ja joka käynti kerralla neuvolatäti sanoi aina että ens kerralla sulla on jo vauva...mutta eipä ollut :/
NELJÄKÖ:kyseli turvotuksista...no mulla ei kait oo ollut...ainakaan niin että oisin huomannut. sormukset lähtee ihan hyvin sormista...itseasiassa ne jopa tippuilee välillä :O
-k-
[color=blue]Gallup: ostatteko/onko teillä ns kakkosrattaita vauvalle mitkä menee helpommin kasaan ja on helpompi otta mukaan matkoille kyläilyyn tms.
V:meillä on tommoset sateenvarjorattaat vuodelta yxjakax saatu joskus sukulaisilta.
ja sitte meillä on peg peregon matkarattaat jotka menee kans kivasti kasaan. niitä ei olla kyllä käytetty oikeestaan ollenkaan...
sitten meiltä löytyy vielä emmaljungan ikivanhat kuomurattaat ja brion uudemmat kaksosten rattaat...joskus tuntuu että rattaita on liikaakin mutta kaikkia kuitenkin tullut käytettyä (vievät vaan ikävän paljon tilaa)
OMAANAPAA: mulla onneksi noi kivut loppui siihen yhteen päivään kun olin viimeviikonloppuna siellä kirppiksellä (huh)
asukki potkii ja möyrii ihan mielettömästi edelleen ja mullakin alkanut tuntumaan tuolla alhaalla niitä iki ihani vihlasuja kuin sukkapuikolla meinas siellä tökkiä...
onneks ei vielä oo kuin pari kertaa vihlassut mutta toivompa tosissaan ettei niitä tulis ollenkaan
jäätelöö menis litratolkulla...juusto ällöttää edelleen :/
MIRJU76:kyseli:missä vaiheessa teillä on vauvan tavaroiden laitto?
en oo muuta saanut aikaseksi vielä kuin lajitellut tyttömäiset ja poikavauvalle sopivat eri pahvilaatikoihin.
on ollut nyt niin paljon puhetta tuosta sairaalakassin pakkauksesta että taidan minäkin tässä lähipäivinä pakkailla omani
nuih...johan siinä olikin jotain vastailtu...nyt masu sanoo taas että nälkä vaihteex...ja sit tytöt päikkäreille. Morjenttes
-k- taas
Mummulaan livahdettiin ja taitaa olla tälle mammalle lepäilyä luvassa...
Eilen ihmettelin mihin se maha hävis...? Oikeesti tuntuu et pienentyny ja laskeutunu tosissaan... Paitsi yöllä se oli taas ihan mahottoman korkeella, hassua...
Onkos muita ketkä saa äitiyspäivärahaa esikoisen/edellisen mukaan? Eilen just soitin verokortin muutoksesta, maksoin niin hurjat mätkyt esikoisen äitiyspäiväraha-ajalta että toista kertaa en samaa virhettä tee. Muilleki vinkiks...
Ja Mrs. Marple: On kaivattu ja keretty miettiä ja pohtia onko jotain sattunu.... Mut hyvä et vaan työkiirettä...
Ja nytpä en sit muistakaan mitään muuta... Tarvikkeista/vaatteista oli jotain... Just pyykkitelineellinen pieniä kuivamassa, semmonen hätävara jos tosi aikasessa syntyyki,ei tartte miehen rueta kaivelemaan. Muuten aion vasta toukokuun puolessa välissä rueta esille kaivelemaan. Ja aikaslailla kaikki tarvikkeet löytyy esikoisen ajoilta..
Niin ja kotona oon, helmikuun alussa loppu työt, enkä ees kyselly enempiä, oisin voinu kunnalliselle puolelle kysästä, mut aattelin et näin vähäks aikaa en poikaa lähe hoitoon viemään, olin siis yks.pph. kotona ja poika sai olla kotona... Ja 3.5. alkaa äitiysloma...
Ja istuminen tässä tuntuu mahottomalta, tuntuu et tila loppuu masusta... :)
Suhmura ja Napura 30+6
[color=purple]Saar@lle: Mulla on paino noussut neljä kiloa, mutta silti sf-mitta menee yläkäyrillä, eli ei ole verrannollinen painonnousuun.
Mullekin tais iskeä jonkin sortin mahatauti. Oon tänään ripuloinut jo viidesti, mutta nyt maha tuntui rauhoittuvan. Hirmu väsynyt ja vetämätön olo on muutenkin. Kävin ostaa lehden ja meen ruuan jälkeen sänkyyn makoilemaan. Onneks on loppuviikko koulusta vapaata, joten ei tartte stressata poissaolojakaan.
Taas nukuin viime yön tosi huonosti. Onko tää loppuaika nyt tätä ettei saa nukuttua... Nyt alkaa muutenkin olla jo vähän tönkkö olo. Kävely ei oikein tunnu kivalta kun kolottaa joka paikkaan ja vauvan pää painaa rakkoa.
Enpä nyt keksi muuta fiksua kerrottavaa..
Tytteli-83 rv 30+0
MULLA ON ENÄÄ SINNE RV35 KOLME VIIKKOA! Paniikki on päällä!
Kiva todeta tollainen pieni seikka tossa eilen juuri ennen kuin olin nukahtamassa. Apua!
Eilen yökittyäni päivän mittaan, iltaa kohden olo alkoi vähän kohentua. Se oli just samanlaista kun alkuraskaudessa eli yökkäs mahahapot suuhun ja sit ku pääsi veskiin niin ei tullu mitään. Tänään sitten olen ihan iisisti aloittanut ton syömisen. Ihan monivitamiini tabletilla aloitin ja odottelin,että pysyiskö sisällä,siitä sitten siirryin banskuun ja nyt olis tarkoitus syödä mustikkasopan jämät,mitä tein eilen. Yritetään nyt saada edes jostain energiaa!
Eilen nyytti jatkoi sitä samaa rataa kuin viime yönä! Mistähän sillä oikeen riitti energiaa taas 2 vuorokautta pytkeen myllätä ihan älyttömästi? Se on ollut viime aikoina niin hiljainen,että olen huolestunut moneen kertaan. Tulevalla isälläkin oli siinä viihdykettä kun se silitteli masua ja nyytti mäjäytti aina kunnon potkun takasin :)
Mrs.Marble: kiva kuulla pitkästä aikaa kuulumisia. Ajatelin jo,että toivottavasti mitään ei ole sattunut,kun ei ole mitään kuulunut. Onneksi sielä kaikki on ok! Mäkin olen noita vaavin sykkeitä miettinyt. Nyytillä ne on aina ollut siinä 135-140. Olis kiva jos joku muistais kuis se meni!
Juu-u ja täälä ollaan kans kotosalla EDELLEEN! Sinne äippäloman alkuun sain silloin sen saikun viimeks. Äp-loma alkaa sitten 26.4. Tosin mun tekemiset eivät tästä varmaan radikaalisti muutu vaikka loma alkaakin.
Neljäkö: Täälä kans nostetaan käsi pystyyn turvotuskyselyyn. On ollut turvotusta ensin käsissä ja nyt huomasin myös nilkoissa. Tähän asti en ole aiemmin huomaanut mitään sellasta. Luulin etten saa turvotusta, tais olla turha toivo!
Mirju: Täälä on tosiaankin sen sänky valmiina vauvalle. Ja vaatteita. Muuta sitten ei olekaan. Pitää kait pian mennä hakeen/tilaan.
Lilli81 31+5
Mulla on tänään täynnä 31 viikkoa. Ihna perustutkimukset tehtiin. Hemppa alhainen (114), mutta ei ole laskenutkaan. Painoa eka kerran noussut sopivasti eli noin 300g viikossa kun tähän mennessä noussut 700-900g per viikko. Se vähän ahdisti. Osan painonnoususta selittää turvotus. Kohdun mitta on 31cm ja sitä seuraillaan. Ilmankos on läähpuuh-olo koko ajan. Istuessakin tuntuu kuin tekisi urheilusuoritusta. Vauvan syke oli 170 levossa ja liikkuessa 180. Hurjat lukemat musta. Mistä voisi johtua? Mulla on kyllä ollut flunssaa jonkin aikaa, johtuisko siitä? Tähän mennessä vauvan pulssi on ollut noin 140 joka käynnillä, paitsi siis nyt.
Parin viikon päästä katsotaan tota sf-mittaa, josko se olisikin asentokysymys, eikä mahdollisesti iso vauva. Mulla on raskausdiabetes (hoituu ruokavaliolla), joten ei olisi ihme jos vauva kasvaa. Mua hirvittäisi synnyttää jolu viiskiloinen, ääks.
Käskettiin lepäilemään, mikä onnistuu tosi hyvin neljän lapsen kanssa ;).
Mutta Eipä tässä muuta.
Magdalena rv31
Täällä takana jälleen uneton yö ja olo on sen mukainen, tuo " keväinen sää" ei yhtään auta piristymään :/ Tyttö siis edelleen kipeenä ja mulla alkaa olla oma olo sellainen että pian kutsuu tauti äitiä...
Se on jännä tuo pimatsu, kun se ei juuri koskaan ole kipee, mutta sitte kun se on, niin on sitten TOSI kipee :(
Mrs.Marple tervetuloa takaisin :)
Mitäs niitä muita aiheita oli? Ainakin Hansulle kirjavinkkiä: Dan Brown DaVinci-koodi ja Enkelit ja Demonit. Ihan älden hyviä ja mukaansatempaavia kirjoja! Joy Fieldingin kirjat on hyviä, sitten on Sidney Sheldonin kirjat, James Pattersson yms. Noi on hyviä jos tykkää sellaisesta jännittävämmästä, muttei mistään kauhujutuista :)
Vauvalle olen hankkinut ihan muutamia vaatteita, mutta aikas vähän kuitenkin. Turvakaukalo ostettiin muutama viikko sitten, pinnis täytyy hakea varastosta ja laittaa kasaan. Vaunut hankitaan uudet, mutta vasta varmaan kesäkuun alkupuolella. En tykkää että ne pyörii tiellä koko ajan. Esikoisen vaunut ostettiin aikanaan joulun välipäivinä ja tyttö syntyi 21.4. :) Makkariin tartteisiin lipaston johon saisin pojun vaatteet laittaa, siksikään en ole vielä viittinyt vaatehankintoja suuremmin tehdä.
Sitten la:n pitävyydestä, tyttö syntyi rv 40+2 käynnistyksellä mun synnytyspelon takii ja luulen että tämän tulevan kanssa mennään jotakuinkin samoilla kaavoilla.
Sitten en kyllä enemmän taas muistakaan, vaikka miten pinnistän aivonystyröitäni... Taitaa väsymys ja pieni masennus vaivata. Masennus, koska eilen luovuttiin mein vanhemmasta kissasta :( Mirri sai uuden kodin, kun se ei vaan mitenkään sopinut perhe-elämään. Nyt se onneksi on lapsettoman pariskunnan " pikkupoika" ja saa ansaitsemansa ja tarvitsemansa huomion. Vaan silti vaikka tietää että sillä on kaikki tosi hyvin niin surettaa ihan mahdottomasti.
Iloisempi asia on se, että mä olen tasan viikon enää neiti ja sitten astun rouvasäätyyn :) En oikein malttais enään odottaa!! Ja verottajakin lähetti ehdotelmansa ja mulle tulee palautuksia ihan kivasti :) Vielä ukkokullan mätkyjen jälkeenkin jää kivasti joulurahaa, jipii!!
Niin se vielä, että mä olen jo kotona saikulla ja oon äippälomaan saakka joka alkaa 18.5. Siihen asti otan varovaisesti, mutta sitten saisi jo alkaa supistella silleen että vaikuttaisikin jotain :)
Nyt vois mennä pienille päikkäreille, kun tuo typykkäkin nukkuu jaksas mahdollisesti paremmin valvoa taas ensi yönä :)
Päivänjatkoja kaikille :)
Helmis ja Onsku 28+5
Painoo oli tullut 400g/vko et ihan ok. paineet 120/60, hb 130 (jota vähän ihmettelin et niin hyvä kun en oo kauheesti rautaakaan ottanu, aina välillä vaan ja mua väsyttää koko ajan mutta hyvä et oli sekin hyvä :)!) Sf oli 30, 3 cm kasvanu kahdessa viikossa!! Eli ei mikään ihme et välillä tuntuu että masuasukki ois kurkussa. Iltasin on muutenki välillä tosi hankala olo. Eilenkin alko poikeen tehdä pahaa ja mikään asento ei tuntunu hyvältä. Tyynyjäkin saa välillä pari laittaa jalkojen väliin että saa edes jotenki oltua. Raivotarjonnassa vaavi siellä on ja toivon mukaan pysyykin :) Syke oli 157. Viimeks oli 136. Joten eipä noista oikeen voi päätellä onko tyttö vai poika. Niin oon ainaki kuullu et pojilla ois matalampi syke ja tytöllä korkeempi. Eli pojalla 130-140 ja tytöllä 140-150 tai jotain sinne päin. Mutta ainahan se muuttuu sen mukaan nukkuuko masuasukki vai onko hereillä :) En oikeen usko että noihin sykkeisiin on luottamista...tajusin just et enää 2 neuvolakäyntiä ja sit siellä käydäänki joka viikko! Kauheen nopeeta aika menee, johtuu kait osaltaan kun esikoisen kans on niin paljon touhuttavaa!
Queen rv31+5 ja neiti 1,3v
[color=blue] monta kertaa luin listan läpi että eikö oikeesti ole vielä aloitusta tälle päivälle :)
linkki eiliseen pinoon:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=6899192&p=2&tmode=1&smode…
karsee ilma ulkona :( äsken tuli lunta ja nyt näyttäs tulevan vettä...eipä paljon huvita lähteä tuonne loskan keskelle rämpimään...
nyt on mulla kyllä pää ihan tyhjä eilisistä aiheista...täytyy varmaan käydä lukasemassa uudestaa sieltä ja palailla vaikka myöhemmin
palaillaan
krisse,tytöt ja Aurora/Allu rv29+4 (jee kohta minäkin pääsen kolmeenkymppiin)