Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

♥KESÄKUUN KERTTUJEN KESKIVIIKKO♥

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastailenpas taas tähän aiheeseen... Kyselin niistä nimittäin viime neuvolakäynnillä. Kätilö oli sitä mieltä, ettei niistä voi päätellä mitään. Vasta oli Akuutissa tehty tutkimus, minkä mukaan poikien keskisyke on 135 ja tyttöjen 136, eli onhan siinä todellakin pienoinen ero... ;))) Ja omasta kokemuksesta sen verran, että mulla on kaksi poikaa, joiden sykkeet on aina mitattaessa olleet 150-160 eli se niistä tyttösykkeistä sitten... Nyt tällä kolmosella on ollu n. 140 eikä kertaakaan yli 150. Taitaa tulla oikein tosi mies tällä kertaa. ;)

Mirju taas

Vierailija
22/33 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jostain olen kuullut,että vauvan sykkeeseen vaikuttais äidin verenpaine. Eli jos äidillä on matalat paineet niin vaavin syke on alhainen ja jos äidillä on korkeat paineet niin vauvan syke on korkea.

Lilli81 31+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan se olla noinkin, mutta mulla on luontaisesti alhainen verenpaine myös näin raskaana ollessa ja vauvan pulssi nyt oli himpun liian nopea. Toivottavasti seur kerralla ois taas normaali.

Mitähän muita syitä vois tiheälyöntisyyteen olla?

Vierailija
24/33 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä taas. moneen viikkoon en ole käynyt.

olo on ollut niin mahottoman huono. sairaalassa on rampattu tasaiseen tahtiin ja tuntuu että pää hajoaa. saisi loppua jo tämä raskaus. hattua nostan monisynnyttäjille.

en koskaan kuvitellut raskauden olevan tälläistä ns.tuskaa.

Munuais/virtsatie ongelmat on tällä hetkellä hyvällä mallilla.eli ei vieläkään pissapussia.

kohdunsuu on pehmentynyt ja lyhentynyt. vauva ollut alusta asti kääntynyt alas pain ja nyt sitten takoo niin että meinaa ulos tulla. eli lääkärinmääräyksestä pelkkää lepoa.

saunominen ja liika liikkuminen kieletty. seksin kanssa täytyy olla varovainen ja kortsua käyttää.... mahtavaa.

kyljet on mahottaman kipeenä.

vaavi on mahottoman pieni. nyt seuraillaan jorvissa 2 viikon välein kasvua ultralla ensi ti seuraava käynti. uhkasivat laittaa osastolle jos tippunut alimmalta käyrältä.

mitähän muuta... ei ole oikein mitään mukavaa kirjoteltavaa.. joku kyseli noista tavaroista mitä valmiina. meillä on kaikki ok kun niin uhkailivat että tulee aikaisemmin ulos.

nyt toivoaan että kestäisi sisällä ainaki 5-6 viikkoa ja kasvaisi piruvie.

Vierailija
25/33 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitin pitkän ja seikkaperäisen tekstin ja kaikki hävisi bittiavaruuteen.. Nyyh... :(((

Nyt syöksyn hakemaan pikkuväkeni hoidosta - Ehkäpä ehtisin kirjoittelemaan kaiken uudelleen illalla!

Siihen asti: Pulskia voimisia ja tarrasukkia jokaiselle! :)))

M rv31

Vierailija
26/33 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eiks stressi ja äidin jännitystila nostanut vaavin pulssia!

L81

Magdalena:

Voihan se olla noinkin, mutta mulla on luontaisesti alhainen verenpaine myös näin raskaana ollessa ja vauvan pulssi nyt oli himpun liian nopea. Toivottavasti seur kerralla ois taas normaali.

Mitähän muita syitä vois tiheälyöntisyyteen olla?

Vierailija
27/33 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hei,

kiva kun kirjoittelit pitkästä aikaa.

toivottavasti kaikki on hyvin sinulla ja vauvallasi ja hyvä että olet päässyt tarkkaan seurantaan! raskausaikaan kuuluu välillä kipuilua, masennusta, raivoa, kiukkua..pelkoa, mutta onneksi kaikki yleensä unostuu kun saa oman ihan nyytin syliin :)

Koita jaksella vielä muutama viikko!

Vierailija
28/33 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

7.6.06:

täällä taas. moneen viikkoon en ole käynyt.

olo on ollut niin mahottoman huono. sairaalassa on rampattu tasaiseen tahtiin ja tuntuu että pää hajoaa. saisi loppua jo tämä raskaus. hattua nostan monisynnyttäjille.en koskaan kuvitellut raskauden olevan tälläistä ns.tuskaa.Munuais/virtsatie ongelmat on tällä hetkellä hyvällä mallilla.eli ei vieläkään pissapussia.kohdunsuu on pehmentynyt ja lyhentynyt. vauva ollut alusta asti kääntynyt alas pain ja nyt sitten takoo niin että meinaa ulos tulla. eli lääkärinmääräyksestä pelkkää lepoa.saunominen ja liika liikkuminen kieletty. seksin kanssa täytyy olla varovainen ja kortsua käyttää.... mahtavaa.

kyljet on mahottaman kipeenä.

vaavi on mahottoman pieni. nyt seuraillaan jorvissa 2 viikon välein kasvua ultralla ensi ti seuraava käynti. uhkasivat laittaa osastolle jos tippunut alimmalta käyrältä.

mitähän muuta... ei ole oikein mitään mukavaa kirjoteltavaa.. joku kyseli noista tavaroista mitä valmiina. meillä on kaikki ok kun niin uhkailivat että tulee aikaisemmin ulos.

nyt toivoaan että kestäisi sisällä ainaki 5-6 viikkoa ja kasvaisi piruvie.

V: Ikävää luettavaa! Mulla kans on kohdunsuu lyhentynyt aika lyhyeksi ja pehmentynyt. Ja sama täälä seksiä vaan kumin kanssa saa harrastaa. No eipä kipujen aikaan olekaan ekana mielessä.

Täälä odotellaan lähtöä millä hetkellä hyvänsä. Yritän edes sinnitellä vielä 3 viikkoa,että sais ton 35 täyteen. Se olikin lääkäreidenkin tavoite!

Meillä on vaavilla ihan hyvin painoa. Paitsi,että ne saa joka kerta nyytille paljon vähemmän painoa synnärillä kuin äppäpolilla. Niillä on kuulemma eri arvot syötettynä!

Eipä tässä muuta voi kun pitää peukkuja sinulle ja vaaville. Toivottavasti kaikki menee hyvin!

Lilli81 31+3

Vierailija
29/33 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti stressi ei nosta, sillä sitä mulla on kokolailla. Mutta loogistahan tuo on. Pitäis vaan osata relata.

Vierailija
30/33 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauheen paljon kysymyksiä..

Ensin neuvola kuulumiset RV 30+3:

Painoa oli tullut kuukaudessa vaan 450g eli n.100g/vko

Verenpaine 120/72, Hemppa 131, sf 29,5 (kasvanu 5,5cm/kk ja ihmetteli todella, mitattiinkin uudestaan..mut ihan oikein oli), Raivotarjonta, liikkui paljon ja sykkeet 143, pissa ok ja ei turvotusta!

Joku kysy, et miten on lasketutajat pitäny paikkaansa. Mulla esikoinen synty RV 40+6 ja sykkeistä sen verran, et esikoinen on poika ja sykkeet pyöri 130:ssä. Ja nyt ootan tyttöä (ainakin ultrassa sanottiin) ja sykkeet yleensä 150 luokkaa.

Matkarattaista..Ostettiin oikeen vauvaliikkeestä emma merkkiset (must./pun./valk.) ja on ollu tosi hyvät. Kuomu on ja selkänojan saa laskettua..ei ollu edes kalliit. Muistelisin, et jotain alle 80e ja ne on oikeesti ollu kakkosrattaina tosi hyvät ja käytännölliset. Isot pyörät, jotka menee hiekalla myös hyvin. Etupyörissä lukitus. Lähdettiin hakemaan just jotain halpoja ja ollaan oltu enemmän ku tyytyväisiä!

Tavaroiden valmiiksi laittamisesta, et esikoiselta jäi kaikki sitterit, vaunut yms. Ja vaatteet olen hoitopöydän laatikoihin järjestäny (esikoiselta suurin osa, jotain olen ostanut). Ostin ainakin sen sairaalasta lähtö puvun..ajattelin, et ostan jokeiselle oman puvun, jotka säilytän ja annan ne lapsille myöhemmin.

Niin mulla oli tosiaan painoa tullu kuukaudessa se 450g ja sf oli kasvanu 5,5cm, et en usko et voi verrata niitä keskenään!

Kirjastosta olen lainannut vaan vauvakirjoja ja nimikirjoja..muihin ei ole jääny aikaa!

Muita kysymyksiä en muista! Anteeksi siitä..

Niin, että hyvin pyyhkii, mutta pyyhkiköön :) Hanna*

Vierailija
31/33 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=SeaGreen] täälläpä on ollut tänäänkin paljon keskustelua. hyvä niin :)

LA: esikoinen syntyi rv 41+3, oletan nytkin, että yli menee. eipähän ainakaan tunnu loppuaika niin pitkältä. aina neuvolassa sanottiin, että syntyy minä hetkenä hyvänsä, niin oli kyllä tosi ärsyttävää monta viikkoa odottaa, että milloin tulee lähtö. nyt lähden siitä, että kesäkuun loppuun mennessä varmaan syntyy, kun LA on 16.6.

vauvan tavaroista: melkein kaikki on valmiina. sänkyä ei ole vielä kasattu, eikä vaunuja. vaunujen kankaat pitäis vielä pestä. ja sit vaippojan ajattelin väsätä lisää ja uudet pinnasuojukset tehdä. kankaat ois jo valmiina, odotan vain sopivaa virkeystilaa.

kotona minäkin olen ollut jo joulusta asti saikulla. äitiyslomaan asti siis tuota sairauslomaa, toukokuun alusta alkaa äitiysloma. eipä se taida paljon meikäläisen arkeen vaikuttaa. poika ja mies jää sit kotiin kans kesäkuun puolessavälissä, ellei vaavi enne sitä synny. mies menee takasin töihin heinäkuun puolivälissä, poika jää kotiin kokonaan. ja sit miehen loma jatkuu taas elokuussa (niillä sellainen tilanne, että jonkun on aina pakko olla töissä, ja työkaveri haluaa myös heinäkuussa pitää lomaa).

mahatauti ei vielä ole minuun eilistä kummemmin iskenyt. poikakin vaikuttaa virkeältä, vaikkei mahan toiminta ihan normaalia ole edelleenkään. jospa tästä selvitään... ja kiitos, kun joku vastasi, ettei ole vauvaan vaikutusta, vaikka tuliskin tauti. eipähän tarvii siitä sit olla huolissaan.

eipä tänne muuta tällä kertaa. mukavaa päivänjatkoa kaikille!

gabriela rv 29+5

Vierailija
32/33 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...minä se ehdin koneelle parhaiten näin iltaisin.

Olipa mukava lukea muidenkin sykkeistä. Meillä ollut joka mittauksessa 150 tienoilla. Mä olin luullut että ne olisi alkuvaiheessa nopeammat ja hidastuisi vähitellen. Samaa rataa kuitenkin mennyt. Mulla ollut verenpaine joka mittauksessa vähän koholla, joten ehkä se tosiaan vaikuttaa.

Töissä sattui tänään hauska juttu. Teen töitä vain hyvin osa-aikaisesti ja oon välillä tekemisissä päiväkotilasten kanssa. Oonkin jo odotellut kommenttia mahastani ja tänään tuli ensimmäinen. Eskari-ikäinen tyttö seisoi edessäni ja tökkäsi mahaani. Kysyi sitten ihmetellen miksi se on niin kova ja oli aivan äimistynyt kun kerroin siellä asustavan vauvan. Oli tainnut tottua taputtelemaan äidin tai isän vähemmän kiinteää mahaa eikä taida olla perheessä sitten pikkusisaruksiakaan... Työkaveritkin saivat tänään ihmetellä vatsan liikkeitä puolelta toiselle. Vauva on musta ollut aina rauhallinen, mutta viime aikoina se on ruvennut liikkumaan paljon enemmän. Johtuisiko sitten lisääntyneestä massasta ja voimasta.

Täällä vauvan valmistelu on jäänyt vähälle, mutta asia pyörii mielessä koko ajan enemmän ja enemmän. Miehellä taitaa alkaa työttömyysjakso reilun parin viikon kuluttua. Toisaalta sitä " lomaa" on odotettu ja sit ruvetaan yhdessä miettimään mitä kaikkea täytyy tehdä. Tänne meidän täpötäyteen kaksioon kun pitää tehdä aika paljon järjestelyjä kolmatta varten.

Hyvän yön toivotukset taasen kaikille Kertuille!

Riinuska 29+5

Vierailija
33/33 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos noi pahat olotkin unohtuu pian, niin kyllä nää kaikki muutkin vaivat... Ymmärrän kyllä, et varsinkin sulla ollut kovaa, kun kaikki kivut ja sairaalassa reissaamiset! Harvemmilla täysin vaivoitta sujuu, mutta kyllä se pieni elämä on sen arvoinen! Vaikka oiskin synnytyksenkin jälkeen ratkiuupunut... (koitan muistutella itselleni, et sitten vasta väsynyt onkin alkuun) Se on elämää. Kyllä sitä nukkua ja levätä ehtii sit eläkkeellä... :-) (Nää on samalla tsempityksiä itselle...)

Nyt tämä väsynyt mami menee sänkyyn kurkussa pyörivien vatsahappojen kera :-)

Summersnow rv29