Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Menin ajolakkoon viikonloppuna

Vierailija
11.09.2017 |

Tilanne. En osaa taskuparkkeerausta. Taas sain siitä kuulla mieheltä ja pojaltaan. Ärsyynnyin täysin kun kommentit olivat luokkaa "kauanko mulla on kortti ollu" jne. Ja vielä kakarankin viisastelut päälle. Jätin auton keskelle tietä, sammutin moottorin ja sanoin että herrasväki sitten hoitaa ajot itse tästä eteenpäin, minä hoidan pään rääpimisen jatkossa. Pojalle sanoin et olis hiljaa vaan kun ei erota Honda monkeyta skootterista. Poistuin autosta ja jätin heidät siihen ostoksien kanssa tyhminä ihmettelemään. Välillä parkkeeraus sujuu ja välillä ei. Tästä eteenpäin ajelen vain yksin. Ei tartte ketään kuunnella viisastelua. Eikä sitä tarvi keskenkasvuisen kakarankaan päätään rääpiä kenellekään. Ei varsinkaan aikuiselle.

Kommentit (145)

Vierailija
61/145 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päätä räävitään? Hyi mitä kieltä?

Mies oli humalassa ja kävitte kaupassa? Ja hänen poikansa mukana?

Taidatte muutenkin olla sivistyneistön kermaa.

Kukkahattua kiristää sanamuoto joka tässä asian ydin olikin -.-

Vierailija
62/145 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän sivistymättömienkin on kaupassa käytävä. Mies ei ollut juonu kahta enempää. Ei aja yhdenkään jälkeen. Tosin multa meni hermot kun vittuilu alkoi (se pään rääpiminen). Et siis ole itse kuullut ennen tuota sanamuotoa? Missä kuplassa oikein olet ollut tähän asti?

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/145 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihme mysteeri tuo taskuparkki on? Olen itse juuri autokoulussa. Eilen ensimmäistä kertaa opeteltiin taskuparkkia. Kolme kertaa tehtiin (yksi aika jyrkässä ylämäessä) ja ensimmäisellä onnistui joka kerta. Muuten en todellakaan ole mikään loisto-oppilas, mutta tuo taskuparkki on kyllä ihan helppo juttu. Toinen minkä valittelua en ymmärrä on mäkilähtö. Eihän siinä ole mitään ihmeellistä. 

Odota kun tulee talvi. Se voi yllättää, kuten joka vuosi se yllättää pk-seudulla xD

Odotappa nyt vaan...eihän vasta autokoulun aloittanut ymmärrä ajamisesta kun sen mitä nenästä suhuu valuu. Odotappaa vaan mitä kaikkea liukkaalla ja ahtaalla jne voikaan tapahtua. Voit vaikka kuolla tuolla liikenteessä joka päivä kun tuo liikenne on niin vaarallista ja kaikkea hurjan vaikeaa...

Vierailija
64/145 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

U

Vierailija kirjoitti:

Omalle kohdalle on sattunut jo kahdesti läheltä piti- tilanne liikenneympyrässä kun kolmion takaa on ammattikuski (mies) rekalla tullut eteen ja minulla olisi siis ollut etuajo-oikeus. Jouduin tekemään äkkijarrutuksen ja molemmilla kerroilla on takapuskuriin miltei törmännyt mieskuski koska eihän sitä turvaväliä voi millään pitää koska on mies ja munanjatke kyseessä.

Että hyvin te miehetkin vedätte ;)

T. Nainen

Kolmio liikenneympyrässä.😂

Niin, etkö  tiennyt että ympyrään tulevan on väistettävä siellä  jo ajavia eli kolmioita on?

Vierailija
65/145 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän sivistymättömienkin on kaupassa käytävä. Mies ei ollut juonu kahta enempää. Ei aja yhdenkään jälkeen. Tosin multa meni hermot kun vittuilu alkoi (se pään rääpiminen). Et siis ole itse kuullut ennen tuota sanamuotoa? Missä kuplassa oikein olet ollut tähän asti?

Ap

Meillä päin rääppiminen tarkoitaa runkaamista.  Missä kuplassa oikein olet ollut tähän asti, kun et tiedä että sanoilla on erimerkityksiä tai niitä ei kaikkialla käytetä lainkaan näinkin pieni maa kuin suomi?

Vierailija
66/145 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukkahatuilta meni asian ydin ohi sanontoja miettiessään 😂

Sanontoja on monenlaisia. Ei ne kenestäkään sivistymätöntä tee mitä sanamuotoja käyttääkään 😉

Ja ap antoi opetuksen ukolleen vittuilusta. Noin mäkin tekisin. Oppii poikakin että kannattaa olla joissakin tilanteissa ihan hiljaa vaan.

Olisiko ap:n pitänyt jättää kaupassa käynti väliin sitten kokonaan ja olla ruokkimatta poikaa?

Vierailija
67/145 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanontoja on monenlaisia. Ei ne kenestäkään sivistymätöntä tee mitä sanamuotoja käyttääkään 😉

Ja ap antoi opetuksen ukolleen vittuilusta. Noin mäkin tekisin. Oppii poikakin että kannattaa olla joissakin tilanteissa ihan hiljaa vaan.

Olisiko ap:n pitänyt jättää kaupassa käynti väliin sitten kokonaan ja olla ruokkimatta poikaa?

Vierailija
68/145 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
69/145 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho. Tuli kolme kertaa 😂

Vierailija
70/145 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Meillä päin rääppiminen tarkoitaa runkaamista.  Missä kuplassa oikein olet ollut tähän asti, kun et tiedä että sanoilla on erimerkityksiä tai niitä ei kaikkialla käytetä lainkaan näinkin pieni maa kuin suomi?

Ei tullut mieleen ettei sama sanonta tarkoita kaikkialla samaa asiaa ennen kun kommentoit?

Vierailija
71/145 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja miten jonkun sanonnat liittyi aloituksen asiaan millään tavalla? Ei millään tapaa. Tämänkin ketjun voisi vaan ohittaa kommentoimatta mitään mikä ei itse asiaan liity millään tavalla. Luoja mitä pilkun nussimista jostain sanamuodoista.

Hienoa ap että laitoit lopun touhulle ja kohtelullesi.

Vierailija
72/145 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

U

Vierailija kirjoitti:

Omalle kohdalle on sattunut jo kahdesti läheltä piti- tilanne liikenneympyrässä kun kolmion takaa on ammattikuski (mies) rekalla tullut eteen ja minulla olisi siis ollut etuajo-oikeus. Jouduin tekemään äkkijarrutuksen ja molemmilla kerroilla on takapuskuriin miltei törmännyt mieskuski koska eihän sitä turvaväliä voi millään pitää koska on mies ja munanjatke kyseessä.

T. Nainen

Toivottavasti tämän kirjoittajalla ei ole mitään kulkuneuvoa eikä ajokorttia 😨

Vierailija
73/145 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taskuparkkiin menoon on olemassa hyvin selkeät ohjeet. Kaupungissa ei pärjää ilman sitä taitoa. Tai sit joutuu turhaan jännittämään mihin auton parkkeerais.

Tässä ohjeet:

Aja parkin etummaisena olevan auton viereen oman auton perä ko auton perän kohdalla. Lähde peruuttamaan, käännä rattia koko ajan ja katso vasempaan sivupeiliin. Kun takana olevan auton keula näkyy kokonaisuudessaan vasemmasta sivupeilistä, ala kääntämään rattia toiseen suuntaan.

Parkkeeraukseen vaikuttaa auton koko ja ohjaustehostin. Opettele oman autosi parkkeeraus.

Vierailija
74/145 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sinulle autokoulussa kunnolla selitetty, miten taskuparkkeeraus menee? Minua jo tämä pelkkä selitys auttoi tosi paljon alkuun. Ensin opettaja käski peruuttaa taskuun ilman mitään ohjeita. Miten hitossa olisin voinut osata, ei meidän perheessä ollut edes autoa! Auto meni puoli metriä jalkakäytävän puolelle ja opettaja päivitteli, että eipä ole ennen moista nähnyt. No sitten hän selitti miten se tehdään, ja toinen yritys meni jo tosi paljon paremin.

Mutta ei siinä auta kuin harjoitella. Itse opin aika hyväksi kun asuin Kalliossa ja kun joskus piti parkkeerata alamäessä taskuun (ylämäkeen peruuttamalla), niin kyllä siinä aika velhoksi oppi. Sitten oli pitkä tauko autoilussa ja jouduin opettelemaan tämänkin uusiksi. Kodin luona auto oli parkkiksella, joten siellä ei tullut harjoitusta. Mutta tyttö kävi partiossa Käpylässä ja joka viikko pääsin harjoittelemaan siellä ja vieläpä kahteen kertaan - viedessä ja hakiessa. Joka kerta kun olin parkkeerannut, nousin autosta ulos katsomaan miten kaukana auto oli jalkakäytävästä ja edessä ja takana olevista autoista. Pikku hiljaa se silmä harjaantui. 

Neuvoisin kyllä ihan yksin lähtemään harjoittelukierrokselle ilman niitä neuvojia ja stressaavia tekijöitä. Ei kannata myöskään ottaa stressiä muusta liikenteestä. Vaikka siellä takaa tulee muita, niin rauhassa vaan keskittyy siihen omaan suoritukseensa ja parkkeeraa omassa tahdissa eikä hosumalla. Sitten autosta ulos ja katsaus, miten onnistui. Jos on pahasti pielessä, voi ajaa ulos ja ottaa uusiksi koko homman. 

Sen harjoittelun myötä harjaantuu myös huomaamaan, jos homma lähtee jo alussa menemään niin pieleen, ettei se onnistu. Ei tule sitten yrittäneeksi ihan mahdotonta, vaan ajaa takaisin tielle ja ottaa alusta asti uusiksi.

Ei opetettu millään tavalla koko hommaa :/

Ap

Youtubesta löytyy videoita. Netistä löytyy varmasti sanallisia ohjeita. Siihen on oikeasti olemassa ns. säännöt, jolloin taskuparkkeeraus on helpompi oppia. Sinuna opettelisin, mutta pitäisin myös saarnaan miehelle ja pojalle. Ei kukaan halua ajaa, jos muut aukovat päätään. Voit kysyä heiltä, miltä tuntuisi, jos haukkuisit esim. heidän laittamiaan ruokia. Menisi varmaan ruuanlaittomotivaatio.

Vierailija
75/145 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taskuparkkiin menoon on olemassa hyvin selkeät ohjeet. Kaupungissa ei pärjää ilman sitä taitoa. Tai sit joutuu turhaan jännittämään mihin auton parkkeerais.

Tässä ohjeet:

Aja parkin etummaisena olevan auton viereen oman auton perä ko auton perän kohdalla. Lähde peruuttamaan, käännä rattia koko ajan ja katso vasempaan sivupeiliin. Kun takana olevan auton keula näkyy kokonaisuudessaan vasemmasta sivupeilistä, ala kääntämään rattia toiseen suuntaan.

Parkkeeraukseen vaikuttaa auton koko ja ohjaustehostin. Opettele oman autosi parkkeeraus.

Meinasin kirjoittaa saman ohjeen! :) 

Toinen ohje, jos pitää peruttaa parkkiruutuun siten, että parkkiruudut jää esim oikeallepuolelle "vaakaan" ja itse olet ajamassa suoraan. Joten pitäisi peruttaa ns. L-muodossa ruutuun:

Laske kolme parkkiruutua, ja pysähdy kolmannen auton kohdalle niin, että viimeisen auton perän (oikea reuna) on sinun polvien kohdalla. Sitten vaan käännät ratin vasemmalle "tappiin" ja peruutat. Menee suoraan ruutuun!

Itse sain autokortin 6kk sitten. Ja opettajani opetti molemmat tavat ruutuun pakituksen, että taskuparkin. Ja on kyllä helppoa!! Kertaakaan ei ole tarvinnut jännittää miten käy, aina on onnistunut kerralla, ilman korjaamatta. :)  Moni tuttavani ei meinaa uskoa että minulla on ollut vain näin vähän aikaa kortti. (olen siis 27 vuotias) suurin osa tuttavistani ei osaa parkeerata taskuun, tai peruttaa. Välillä ihmettelen miten he ovat saaneet kortin.. Minun ainakin piti tehdä molemmat peruutukset inssissä.. Kortin sain Helsingissä, ja täällä on PAKKO osata laittaa auto parkkiruutuun.

Tsemppiä ap! Käy vaikka joskus illalla, kun on vähän ihmisiä liikkeellä.. Harjoittelemassa, vaikka niihin tyhjiin ruutuihin. :)

Vierailija
76/145 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs kun takana on moottoripyörä joka häviää peileistä näkökentästä ja takalasi tummennettu siten ettei läpi näe? Tätä ei autokoulussa eikä missään opetusvideoilla kerrota? En ainakaan löytänyt. Monella ei taida tummaa takalasia olla?

Ap

Vierailija
77/145 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

U

Vierailija kirjoitti:

T. Nainen

Toivottavasti tämän kirjoittajalla ei ole mitään kulkuneuvoa eikä ajokorttia 😨

Höh,kaikille on varmasti selvää ilman kolmiotakin missä järjestyksessä ympyrässä ajetaan.

Vierailija
78/145 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

U

Vierailija kirjoitti:

T. Nainen

Toivon ihan omaksi parhaaksesi ettet osu tielleni kun tulet kolmion takaa eteeni. Ei mua sureta lainkaan ajaa kylkeesi koska sä maksat vahingot kun et noudattanut väistämisvelvollisuuttasi. Et taida nauraa vedet silmissä enää siinä kohtaa 😉

Kaikilla on se sama kolmio joten ne kumoaa toisensa.

Kolmio itseasiassa täysin turha ympyrässä.

Peräänajaja maksaa.

Vierailija
79/145 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä ohjeet:

Toinen ohje, jos pitää peruttaa parkkiruutuun siten, että parkkiruudut jää esim oikeallepuolelle "vaakaan" ja itse olet ajamassa suoraan. Joten pitäisi peruttaa ns. L-muodossa ruutuun:

Laske kolme parkkiruutua, ja pysähdy kolmannen auton kohdalle niin, että viimeisen auton perän (oikea reuna) on sinun polvien kohdalla. Sitten vaan käännät ratin vasemmalle "tappiin" ja peruutat. Menee suoraan ruutuun!

Itse sain autokortin 6kk sitten. Ja opettajani opetti molemmat tavat ruutuun pakituksen, että taskuparkin. Ja on kyllä helppoa!! Kertaakaan ei ole tarvinnut jännittää miten käy, aina on onnistunut kerralla, ilman korjaamatta. :)  Moni tuttavani ei meinaa uskoa että minulla on ollut vain näin vähän aikaa kortti. (olen siis 27 vuotias) suurin osa tuttavistani ei osaa parkeerata taskuun, tai peruttaa. Välillä ihmettelen miten he ovat saaneet kortin.. Minun ainakin piti tehdä molemmat peruutukset inssissä.. Kortin sain Helsingissä, ja täällä on PAKKO osata laittaa auto parkkiruutuun.

Tsemppiä ap! Käy vaikka joskus illalla, kun on vähän ihmisiä liikkeellä.. Harjoittelemassa, vaikka niihin tyhjiin ruutuihin. :)

Taisit nähdä myös taustapeilistäkin jotain? Autokoulujen autojen takalasia kun ei tummenneta niin ettei päivä paista. En asu Helsingissä. Oliko takanasi auto vai moottoripyörä? Näiden näkyvyydellä on ero peileistä.

Ap

Vierailija
80/145 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä ohjeet:

Nämähän riippuu sitten autosta, ei ole tuollaista yleispätevää ohjetta että auto kun auto taittuu tuolla tavalla ruutuun. Voi olla että sinun autolla toimii, mutta jos vaihdat vaikka vähän isompaan ja pidempään niin samalla ohjeella kolahtaa.