Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Menin ajolakkoon viikonloppuna

Vierailija
11.09.2017 |

Tilanne. En osaa taskuparkkeerausta. Taas sain siitä kuulla mieheltä ja pojaltaan. Ärsyynnyin täysin kun kommentit olivat luokkaa "kauanko mulla on kortti ollu" jne. Ja vielä kakarankin viisastelut päälle. Jätin auton keskelle tietä, sammutin moottorin ja sanoin että herrasväki sitten hoitaa ajot itse tästä eteenpäin, minä hoidan pään rääpimisen jatkossa. Pojalle sanoin et olis hiljaa vaan kun ei erota Honda monkeyta skootterista. Poistuin autosta ja jätin heidät siihen ostoksien kanssa tyhminä ihmettelemään. Välillä parkkeeraus sujuu ja välillä ei. Tästä eteenpäin ajelen vain yksin. Ei tartte ketään kuunnella viisastelua. Eikä sitä tarvi keskenkasvuisen kakarankaan päätään rääpiä kenellekään. Ei varsinkaan aikuiselle.

Kommentit (145)

Vierailija
41/145 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

U

Vierailija kirjoitti:

Omalle kohdalle on sattunut jo kahdesti läheltä piti- tilanne liikenneympyrässä kun kolmion takaa on ammattikuski (mies) rekalla tullut eteen ja minulla olisi siis ollut etuajo-oikeus. Jouduin tekemään äkkijarrutuksen ja molemmilla kerroilla on takapuskuriin miltei törmännyt mieskuski koska eihän sitä turvaväliä voi millään pitää koska on mies ja munanjatke kyseessä.

Että hyvin te miehetkin vedätte ;)

T. Nainen

Kolmio liikenneympyrässä.😂

Vierailija
42/145 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä juttu,nyt kaikilla on vähän turvallisempaa.

Olen itsekkin kuullut joskus tämän"mihin päin nyt pitää kääntää rattia" kun olen ollut naisen kyydissä.

Luuletko että lopetan ajamisen kokonaan? En lopeta.

Mikä siinä on niin vaikeaa neuvoa ilman vittuilua?

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/145 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

U

Vierailija kirjoitti:

Omalle kohdalle on sattunut jo kahdesti läheltä piti- tilanne liikenneympyrässä kun kolmion takaa on ammattikuski (mies) rekalla tullut eteen ja minulla olisi siis ollut etuajo-oikeus. Jouduin tekemään äkkijarrutuksen ja molemmilla kerroilla on takapuskuriin miltei törmännyt mieskuski koska eihän sitä turvaväliä voi millään pitää koska on mies ja munanjatke kyseessä.

T. Nainen

Ympyrään tulevilla on kolmio jos et ole sattunut huomaamaan moista. Ja näin ollen väistämisvelvollisuus ja ympyrässä olevalla on etuajo-oikeus. Olipas huvittavaa. Suosittelen hankkimaan silmälasit.

Vierailija
44/145 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

U

Vierailija kirjoitti:

T. Nainen

Lukutaito?

Vierailija
45/145 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilanne. En osaa taskuparkkeerausta. Taas sain siitä kuulla mieheltä ja pojaltaan. Ärsyynnyin täysin kun kommentit olivat luokkaa "kauanko mulla on kortti ollu" jne. Ja vielä kakarankin viisastelut päälle. Jätin auton keskelle tietä, sammutin moottorin ja sanoin että herrasväki sitten hoitaa ajot itse tästä eteenpäin, minä hoidan pään rääpimisen jatkossa. Pojalle sanoin et olis hiljaa vaan kun ei erota Honda monkeyta skootterista. Poistuin autosta ja jätin heidät siihen ostoksien kanssa tyhminä ihmettelemään. Välillä parkkeeraus sujuu ja välillä ei. Tästä eteenpäin ajelen vain yksin. Ei tartte ketään kuunnella viisastelua. Eikä sitä tarvi keskenkasvuisen kakarankaan päätään rääpiä kenellekään. Ei varsinkaan aikuiselle.

Olen mies, enkä ole kertaakaan tehnyt taskuparkkia kahteenkymmeneen vuoteen. Osaan kyllä taskuparkin, mutta vältän sitä kuin tautia. Eipä ole autoihinkaan tullut lommoja, toisin kuin näillä "taskuparkkeeraajilla".

Kyllä se vain on fakta että kun sen auton änkee siihen huonoimpaan mahdolliseen parkkiin, jossain vaiheessa kopsahtaa. 

Vierailija
46/145 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

U

Vierailija kirjoitti:

T. Nainen

Toivon ihan omaksi parhaaksesi ettet osu tielleni kun tulet kolmion takaa eteeni. Ei mua sureta lainkaan ajaa kylkeesi koska sä maksat vahingot kun et noudattanut väistämisvelvollisuuttasi. Et taida nauraa vedet silmissä enää siinä kohtaa 😉

Vierailija
47/145 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset eivät kuulu autonrattiin, niin muiden kuten heidän oman turvallisuutensa vuoksi.

Teit oikein kun lopetit autossa kuljettajan paikalla istumisen.

Juu ja laitoin äijän rattiin juoneena.

Ap

Rattijuopumus ja ajoneuvon luovuttaminen juopuneelle. Hienoa.

Vierailija
48/145 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset eivät kuulu autonrattiin, niin muiden kuten heidän oman turvallisuutensa vuoksi.

Ap

Oletko kuullut sarkasmista koskaan?

Ap

Vierailija
49/145 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Ei toimi netissä ilman /s:ää.

Vierailija
50/145 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Tosikot :D

Vierailija
51/145 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihme mysteeri tuo taskuparkki on? Olen itse juuri autokoulussa. Eilen ensimmäistä kertaa opeteltiin taskuparkkia. Kolme kertaa tehtiin (yksi aika jyrkässä ylämäessä) ja ensimmäisellä onnistui joka kerta. Muuten en todellakaan ole mikään loisto-oppilas, mutta tuo taskuparkki on kyllä ihan helppo juttu. Toinen minkä valittelua en ymmärrä on mäkilähtö. Eihän siinä ole mitään ihmeellistä. 

Vierailija
52/145 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain ketjun alkupään lukeneena (en siis tiedä ottiko joku jo tähän kantaa), mikä helvetti näissä autoilukeskusteluissa aina on. Joka kerta, kun joku kirjoittaa ettei hallitse jotain autoiluun liittyvää täydellisesti (kuten ap taskuparkkeerausta silloin, kun kaksi perheenjäsentä aukoo päätään vieressä), ketju täyttyy "luovu ajamisesta kokonaan ennen kuin tapat jonkun"- viesteistä. Uskaltaisin väittää, että sellaiset, jotka kykenevät tarkastelemaan ajamistaan kriittisesti ap:n tapaan ovat liikenteessä parempia ja turvallisempia kuskeja kuin itsensä keskivertoa paremmiksi, elleivät täydelliseksi kuskeiksi itsensä nostaneet pätijät.

Vierailija
53/145 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Tosikot :D

Juu-u.

Vierailija
54/145 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitsisi kadun varteen parkkeerata jos käyttämättömän pallokentän muuttaisi parkkialueeksi. Kasvaa nurmikkoa, keinusta jäljellä kehikko, maaleissa ei enää verkkoja ja muutenkin huonossa kunnossa. Ei sitä kukaan talojen lapsista käytä. Taloja kolme ja yhden talon verran tolppapaikkoja, yksi kärrypaikka ja kaksi vierasparkkia. Tosi huonosti järjestetään parkkipaikkoja asukkaille. Ei vain riitä kaikille.

Sitten kadunvarteenkin parkkeerataan siten että joko siihen mahtuu auto tai sitten siihen juuri ja juuri mahtuu moottoripyörä ja toisinaan ei mahdu edes fillari.

Pätijöiltä unohtuu monesti monta eri tekijää miksei joka kerta onnistu jokin asia. Yksi minne en aja enää ikinä on parkkihallit, ne vitun masiinat on vittumisesti laitettu. Tästäkin tuli muuten vittuilut kun jouduin nousemaan ulos autosta että sain sen perkeleen lipun otettua. Jos olisin ajanut lähemmäksi, olis helmat menny autosta ja mikähän olisi ollut miehen reaktio siihen? Niinpä, ei ole vaikea arvata, vai onko?

Ap

Vierailija
55/145 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihme mysteeri tuo taskuparkki on? Olen itse juuri autokoulussa. Eilen ensimmäistä kertaa opeteltiin taskuparkkia. Kolme kertaa tehtiin (yksi aika jyrkässä ylämäessä) ja ensimmäisellä onnistui joka kerta. Muuten en todellakaan ole mikään loisto-oppilas, mutta tuo taskuparkki on kyllä ihan helppo juttu. Toinen minkä valittelua en ymmärrä on mäkilähtö. Eihän siinä ole mitään ihmeellistä. 

Odota kun tulee talvi. Se voi yllättää, kuten joka vuosi se yllättää pk-seudulla xD

Vierailija
56/145 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä vielä juhli. Talvi tulossa. Kokeileppa sitten takavetosella mäkilähtöä jäätiköllä. Etuvetoisella vielä suht helppoa mutta takapotku asia eri. Ei missään hiekoitetulla tiellä. Vaan paikassa jossa on jäätä ja vielä irtolunta. Juhli sitten vasta. Ei mitkään renkaat ole niin pitävät. Talvella on ihan eri juttu ajaa muutenkin. Pitää ennakoida enemmän liukkauden vuoksi, oli ne renkaat kuinka uudet ja hyvät tahansa. Itse ajoin korttini talvella.

Vierailija
57/145 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi useimmiten kännissä ajelijat ovat miehiä?

Kovasti naisia haukutaan huonoiksi kuskeiksi ja iso osa rattijuopoista ovat miehiä.

Mikä siinä on kun pitää päissään lähteä ajamaan?

Mitä olen itse törmännyt ja kuskina ollut niin kovimmat ajotaidon arvosteljamiehet ovat itse rattijuoppoja joilla on kortti ollut niin usein hyllyllä että joutaisivat itse kulkemaan bussilla tai taxilla kuin että saisivat korttiaan ikinä enää takaisin. Menepäs sanomaan ja arvostelemaan kun mies törttöilee liikenteessä, hyvä ettei silmille hypi ja lähde kaikista henkseleistä irti :D

Niin. Miehet? Kai te kaikessa viisaudessanne osaatte vastata tähänkin? ;)

Vierailija
58/145 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä AP uskon että osaat ajaa ihan hyvin. Tiedän muutaman loistokuskin (ajavat siis ihan ammatikseen) jotka hekin häkeltyvät jos matkustajat alkavat nälviä ja huudella "ohjeita" juuri silloin kun pitäisi keskittyä.

Seuraavan kerran ajelet sitten yksin ilman miestä ja poikaa. Vaihtoehtoisesti laita tulpat korviin ja aja niin kuin ajat, älä välitä muista auton matkustajista.

Kaikki ei aina ymmärrä että ajaminen vaatii keskittymisrauhaa.

Vierailija
59/145 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätä räävitään? Hyi mitä kieltä?

Mies oli humalassa ja kävitte kaupassa? Ja hänen poikansa mukana?

Taidatte muutenkin olla sivistyneistön kermaa.

Vierailija
60/145 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päätä räävitään? Hyi mitä kieltä?

Mies oli humalassa ja kävitte kaupassa? Ja hänen poikansa mukana?

Taidatte muutenkin olla sivistyneistön kermaa.

Mäkin jäin ihmettelemään, et miten päätä räävitään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kahdeksan