Asiakaspalvelu Suomi, onko jonkun mielestä hauska juttu?
Facebookissa on tämä trolliprofiili, jonka nimi on Asiakaspalvelu Suomi ja vastailee firmoille annettuihin palautteisiin antaen ymmärtää, että edustaa firmaa. Juu, ihan hyvin keksitty vedätys, mutta voi kyllä olla aika ikävä juttu näille firmoille, jos joku ei oikeasti ehdi hoksaamaan, että kyseessä ei olekaan firman oma asiakaspalvelija. Enkä kyllä oikein ymmärrä, mitä hauskaa on siinäkään, että kiusataan joku pettynyt asiakas raivon partaalle. Tänään tuli omassa uutisvirrassa vastaan tällainen postaus, jossa pilkattiin Nordean asiakasta oikein kunnolla.
Eli onko tuo joidenkin mielestä hauskaa ja harmitonta?
Kommentit (58)
Joku on ilmeisesti langennut tuohon trollailuun ja nyt loukkaantuneena täällä jankuttaa kiusaamisesta ja yritysten maineen pilaamisesta :D Älä ota niin tosissaan, elämä on silloin helpompaa.
Ei se asiakaspalveluja kuitenkaan mitenkään ilkea ole ollut ainakaan mitä minä olen nähnyt, enemmänkin vaan ihan osuvasti kommentoinut.
Niin. Asiassahan ei tietysti voi mitenkään nähdä muuten mitään ongelmaa, paitsi jos on itse joutunut pilailun kohteeksi.
No olkoot. Unohtakaa koko juttu. Ei näköjään ole kovin empatiakykyistä sakkia täällä. Ongelma on ongelma, vasta kun se koskettaa itseä. Niin kauan kaikki on vain hauskaa.
Ai että joku on kyllä keksiny viihdyttävän jutun! Pointsit sille.
Vierailija kirjoitti:
Niin. Asiassahan ei tietysti voi mitenkään nähdä muuten mitään ongelmaa, paitsi jos on itse joutunut pilailun kohteeksi.
No olkoot. Unohtakaa koko juttu. Ei näköjään ole kovin empatiakykyistä sakkia täällä. Ongelma on ongelma, vasta kun se koskettaa itseä. Niin kauan kaikki on vain hauskaa.
Jaxuhali!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaxuhali!
Saanko kysyä, minkä ikäinen olet? Onko sinulla lapsia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On hauska.
Ja oikein hyvä opetus niille ketkä eivät tajua että nyt heitä vedätetään.Miksi tällaisten ihmisten pitäisi saada joku opetus? Onko siinä jotain väärää, jos uskoo asian olevan niin kuin se näyttää olevan?
Nuo ketkä antavat vedättää itseään ovat niitä antavat tunnuslukunsa puhelimitse kun "poliisi" soittaa, lähtevät mukaan verkostomarkkinointihuijauksiin jne.
Ja kaikki kaatuu lopuksi tavallisen veronmaksajan niskaan.
Hölmöille kuuluukin nauraa. Jos se saa aikaan pahaa mieltä niin samalla se saa aikaan tarkkuutta kun seuraavan kerran huijari yrittää jotain.
Vierailija kirjoitti:
En minä kyllä asiassa näkisi ongelmaa, vaikka itsekin joutuisin pilailun kohteeksi. Koulukiusattuna ihmisenä en koe tuota kiusaamiseksi. Ja jos itse väen vängällä asettaa tilanteeseen, jossa itse provosoi tappelua alkavaksi, mieluummin kannattaisi peiliin katsoa kuin alkaa huutelemaan suurista tapahtuneista vääryyksistä. Itseen voi vaikuttaa, somessa muihin harvemmin.
Pick your battles, on yksi hyvistä motoistani. Kaikesta ei kannata alkaa tappelemaan.
Kyllä vain perään kuulutan medialukutaitoa. sillä netti on vaarallinen paikka jos kaiken uskoo. Voi vaikka alkaa tappelemaan trollin kanssa.
Hahah, mun mielestä todellakin hauskoja osa noista jutuista :D Ihmiset on niin idiootteja välillä, ihan oikein että joku sanoo niille vastaan. Vaikkakin sitten läpällä.
Tää on just hauska :D
Ei kannata olla idiootti yrityksien Facebook-sivuilla :) aivan oikein, että palautetaan maan pinnalle ja laitetaan luu kurkkuun.
Läskit yh av mammat ei tietenkään ymmärrä, koska kaikesta pitää valittaa <3
Minun mielestäni ihan hauska ja osuva sikälikin, että suomalaisilla on kaikesta valittaminen varsinkin nykypäivänä mennyt ihan uskomattomiin sfääreihin. En enää asu Suomessa ja olen täällä uudessa asuinmaassani saanut melkoisesti perspektiiviä siihen, kuinka hyvin Suomessa loppujen lopuksi asiat on. Siitä huolimatta suomalaiset tuntuvat olevan maailman negatiivisin ja tyytymättömin kansakunta. Suomalaisten asiakkaiden palveleminen on aivan hirveää työtä, jota en enää koskaan tule tekemään. Kun katselet joka ikinen päivä niitä väärinpäin olevia naamoja ja kuuntelet sitä jatkuvaa kiukkua ja negatiivisuutta, niin vaikea siinä on pysytellä itsekään kovin asiakaspalveluhenkisenä työpäivänsä loppuun. Aina onneksi voi vaihtaa alaa.
Asiasta voi tietenkin reklamoida, jos oikeasti palvelussa tai tuotteessa joku mättää. Senkin voi tehdä neutraalisti ja asiallisesti, aina ei tarvitse heti raivostua jos joku asia ei nyt just heti mene niin kuin minä haluan. Reklamoinninkin voi hoitaa hyvässä hengessä. Mutta nykyisin harrastetaan myös pienimmistäkin asioista vinkumista, eikä mikään ole joillakin ihmisillä koskaan hyvin. Myöskin melko harva muistaa nykyään antaa positiivista palautetta yritykselle, mikäli homma toimii moitteettomasti tai saa hyvää palvelua. Ja oma lukunsa on taas se ilmiö, kun asiakas on ITSE mokannut mutta syytetään siitä huolimatta yritystä huonosta palvelusta kun se oman vastuun kantaminen omista mokailuistaan on olevinaan vähän niinkuin rocket science.
'
Joten kyllä - nerokas on se ihminen, joka "Asiakaspalvelu Suomi"-profiililla antaa noille iänikuisille vinkujille nenille. Poislukien tietenkin ihan asiallisesti ja asiasta reklamoivat ihmiset. Vastaukset ovat osuvia ja sellaisia, joita jossakin vaiheessa uraansa varmasti joku oikea asiakaspalvelija itsekin haluaisi sanoa näille aaseille, muttei voi koska asiakaspalvelija on ihmisten mielissä se, jonka tehtävä on kestää mitä tahansa törkeyksiä ihmisiltä ja olla sylkykuppina.
Ihan on oikein antaa kunnon näpäytys tuollaiselle, joka ei tiedä, kuinka ihmisten kanssa keskustellaan.
Ihmisiä siellä aspassakin on töissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On hauska.
Ja oikein hyvä opetus niille ketkä eivät tajua että nyt heitä vedätetään.Miksi tällaisten ihmisten pitäisi saada joku opetus? Onko siinä jotain väärää, jos uskoo asian olevan niin kuin se näyttää olevan?
Nuo ketkä antavat vedättää itseään ovat niitä antavat tunnuslukunsa puhelimitse kun "poliisi" soittaa, lähtevät mukaan verkostomarkkinointihuijauksiin jne.
Ja kaikki kaatuu lopuksi tavallisen veronmaksajan niskaan.Hölmöille kuuluukin nauraa. Jos se saa aikaan pahaa mieltä niin samalla se saa aikaan tarkkuutta kun seuraavan kerran huijari yrittää jotain.
Ihan oikeasti? :O Oletteko aikuisia ihmisiä kaikki? Jos jotakuta saa vedätettyä esim noiden tunnuslukujen antamiseen, ei huijari ole tehnyt mitään väärää , vaan huijaus oli kaikkien etu? Huijarin vastuu poistuu sillä, että toinen oli tyhmä? Juu, kyllä minäkin jaksan taivastella, miten vielä nykypäivänäkin löytyy näitä, jotka antavat niitä tunnuslukujaan ja lähettelevät rahaa nigerialaisille prinsseille, mutta en minä nyt silti sanoisi, että se huijaaminen on ihan oikein ja toivottavaa. En nyt ollenkaan ymmärrä tätä ajatusmaailmaa.
En myöskään ole koskaan ymmärtänyt esim tällä palstalla, että trollialoitukseen ja keskusteluun mukaan lähteminen olisi jotenkin noloa. Kyllä ne trollattavat asiatkin ovat ihan oikeita asioita, joista jokaisella on oma mielipiteensä eikä keskustelu tai toisen typerästä tai törkeästä käytöksestä huomauttaminen pitäisi olla mitenkään noloa. En minä tuolla turuilla ja toreillakaan voi mennä haistattelemaan ihmisille päin naamaa mitä tahansa ja sitten vain sanoa, että hahaa, en minä tosissani ollut, oletkos vähän tosikko. Huono käytös on huonoa käytöstä, oli se sitten trollausta tai ei.
Vierailija kirjoitti:
Ihan on oikein antaa kunnon näpäytys tuollaiselle, joka ei tiedä, kuinka ihmisten kanssa keskustellaan.
Tarvitaanko siihen näpäytyksen antamiseen sitten tuollaista. Eikö se ole aikuismaisempi ajatustapa, että ei alennuta samalla tasolle, vaan tehokkaammin toimii se, että pysytään viimeiseen asti itse asiallisina? Eikös kaikenlaiseen kiusaamiseen yleensä kehoteta suhtautumaan asiallisesti tai välinpitämättömyydellä eikä haastamalla riitaa. Kyllä minä ainakin koen esimerkiksi lapsia kasvattaessani epäonnistuneeni, jos alan itsekin kiukutella, kun lapsi kiukuttelee. Ehkä minulla on nyt mennyt jotain ihan täysin ohi, jos tällainen onkin nykyään se oikea tapa opettaa kanssaihmisiä tavoille.
On hauska. Vääryyttä tai "vääryyttä" omasta mielestään kokeneet asiakkaat ovat muutenkin yleensä liikenteessä ihmeellisellä minä vaadin -raivoasenteella ja sitten kun vähän härkkii, niin todella kiehuu yli. 😂
Ihmetyttää kyllä miten joku tuollaiseen menee, kun tuo Asiakaspalvelu Suomi on kyllä niin läpinäkyvä trolli kuin olla ja voi ja luulen, että melkein kaikki muut sen aina tajuavat paitsi tämä sen hetkinen uhri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarvitaanko siihen näpäytyksen antamiseen sitten tuollaista. Eikö se ole aikuismaisempi ajatustapa, että ei alennuta samalla tasolle, vaan tehokkaammin toimii se, että pysytään viimeiseen asti itse asiallisina? Eikös kaikenlaiseen kiusaamiseen yleensä kehoteta suhtautumaan asiallisesti tai välinpitämättömyydellä eikä haastamalla riitaa. Kyllä minä ainakin koen esimerkiksi lapsia kasvattaessani epäonnistuneeni, jos alan itsekin kiukutella, kun lapsi kiukuttelee. Ehkä minulla on nyt mennyt jotain ihan täysin ohi, jos tällainen onkin nykyään se oikea tapa opettaa kanssaihmisiä tavoille.
Näköjään. Tuskin oli ensimmäinen kerta, kun Sari käytti törkeää kieltä asioidessaan asiakaspalvelun kanssa. Sitä paitsi Sariin verrattuna tuo aspa oli oikein asiallinen.
Okei. Olen sitten näköjään ainoa, jonka mielestä tuo huumori on yhtä hauskaa kuin duudsonien "potkitaan munille hehee" -huumori. Eli ei ollenkaan hauskaa vaan hiton noloa ja lapsellista.
Vierailija kirjoitti:
Okei. Olen sitten näköjään ainoa, jonka mielestä tuo huumori on yhtä hauskaa kuin duudsonien "potkitaan munille hehee" -huumori. Eli ei ollenkaan hauskaa vaan hiton noloa ja lapsellista.
Toki saat olla tuota mieltä. Ei kaikkien kanssa tarvitsekaan olla asioita samaa mieltä.
Mukavaa päivän jatkoa sinulle :)
Hahaa! Mielestäni Asiakaspalvelu Suomi ainakin haastaa yritysten asiakaspalveluita tehostamaan ja nopeuttamaan vastaamista! :) Eli voi siitä olla hyötyäkin firmoille. Ja usein näkee hyviä osuvia vastauksia firmoilta jälkikäteen.
En ole joutunut. Minua vain ihmetyttää, miten aikuiset ihmiset lähtevät tuollaiseen pilkkaamiseen mukaan eivätkä näe siinä mitään ongelmaa. Ehkä olen vähän herkkä, kun en siedä minkäänlaista kiusaamista ja nöyryyttämistä.