Asiakaspalvelu Suomi, onko jonkun mielestä hauska juttu?
Facebookissa on tämä trolliprofiili, jonka nimi on Asiakaspalvelu Suomi ja vastailee firmoille annettuihin palautteisiin antaen ymmärtää, että edustaa firmaa. Juu, ihan hyvin keksitty vedätys, mutta voi kyllä olla aika ikävä juttu näille firmoille, jos joku ei oikeasti ehdi hoksaamaan, että kyseessä ei olekaan firman oma asiakaspalvelija. Enkä kyllä oikein ymmärrä, mitä hauskaa on siinäkään, että kiusataan joku pettynyt asiakas raivon partaalle. Tänään tuli omassa uutisvirrassa vastaan tällainen postaus, jossa pilkattiin Nordean asiakasta oikein kunnolla.
Eli onko tuo joidenkin mielestä hauskaa ja harmitonta?
Kommentit (58)
Ahhahahaa! Tässäkin triidissä on näköjään yksi miinaan ajanut peppukipeilemässä! :DD
No on hauska 😁 Mitäs tulevat julkisesti nillittämään facebookiin.
Ei ole hauskaa. Lapsellista kiusaamista. Kannattaa ilmiantaa niin facebook poistaa!
Aluksi oli hauska, kun keskittyi vain kommentoimaan palautetta. Ei ole enää hauskaa, kun aletaan kaivaa profiilista jotain ammattia tai kumppanin valokuvaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan on oikein antaa kunnon näpäytys tuollaiselle, joka ei tiedä, kuinka ihmisten kanssa keskustellaan.
Ihmisiä siellä aspassakin on töissä.
Tarvitaanko siihen näpäytyksen antamiseen sitten tuollaista. Eikö se ole aikuismaisempi ajatustapa, että ei alennuta samalla tasolle, vaan tehokkaammin toimii se, että pysytään viimeiseen asti itse asiallisina? Eikös kaikenlaiseen kiusaamiseen yleensä kehoteta suhtautumaan asiallisesti tai välinpitämättömyydellä eikä haastamalla riitaa. Kyllä minä ainakin koen esimerkiksi lapsia kasvattaessani epäonnistuneeni, jos alan itsekin kiukutella, kun lapsi kiukuttelee. Ehkä minulla on nyt mennyt jotain ihan täysin ohi, jos tällainen onkin nykyään se oikea tapa opettaa kanssaihmisiä tavoille.
Ei se asiallisuus toimi. Idiootit vaan jatkaa ja harva tajuaa itse olleensa idiootti tai turhaan hankala.
T. Ex-myyjä
Ei ole hauska ja on kiusaamista niinkuin joku tuolla sivuilla oli kommentoinutkin. Mutta sopii tähän nykyaikaan idolssien ja muiden ohella, missä tehdään pilkkaa ihmisistä ja nöyryytetään julkisesti.
Jotenkin saattaisi ehkä mennä, jos asiakkaiden nimet olisi edes sensuroitu, mutta tuollaisenaan on julkista pilkkaa, eikä osunut minun nauruhermoon yhtään, ei ollut tarpeeksi överiksi vedetty että ymmärtäisi heti epäillä trolliksi.
Onkohan tuollainen laillistakaan?
Samaan aikaan vastustetaan koulukiusaamista ja sitten naureskellaan tuollaiselle.
Hävetkää oikeasti, ettekö näe miten ristiriitaista toimintanne on?
Miksi lainrikkojia pidetään hauskoina? Tää trolli on jo rikkonut lakia ja itse antanut siihen todisteet. Miksette pilkkaa trollia typeryydestä?
Musta se on ihan hauska silloin, kun kyseessä on oikeasti joku raivopää purkautuja, jolla on joku ihan idioottimainen, keksityn oloinen valitus tai joka johtuu omasta tyhmyydestä.
Mutta sitten kun noi vittuilee johonkin ihan normaaliin asiakaspalautteeseen, niin siitä katoaa pointti.
Se idea kun on käsittääkseni osoittaa ihmisen oma tyhmyys, ei vittuilla vittuilun ilosta. Se on sitten lähinnä ilkeää, eikä naurata.
Vierailija kirjoitti:
Musta se on ihan hauska silloin, kun kyseessä on oikeasti joku raivopää purkautuja, jolla on joku ihan idioottimainen, keksityn oloinen valitus tai joka johtuu omasta tyhmyydestä.
Mutta sitten kun noi vittuilee johonkin ihan normaaliin asiakaspalautteeseen, niin siitä katoaa pointti.
Se idea kun on käsittääkseni osoittaa ihmisen oma tyhmyys, ei vittuilla vittuilun ilosta. Se on sitten lähinnä ilkeää, eikä naurata.
A) Minkä ihminen tyhmyydelleen voi, saako myös koulussa lapset pilkata luokkakaveria jos tämä on tyhmä?
B) Ihmisillä on erilaisia elämäntilanteita, joillakin voi olla hyvin rankkakin vaihe menossa. Kuvitellaan, että jollakin on vaikka 2 vuotias lapsi kuollut ja tunteet sitten purkautuu "turhasta valittamisena", sinustako on oikein pilkata sitä lapsensa menettänyttä siitä, että hän raivoaa jostakin pikku asiasta/mielestäsi keskitystä? Tämän pointti se, ettet sinä tunne niitä ihmisiä, siksi tuollaista pilkkaamista ei oikeasti voi perustella millään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan on oikein antaa kunnon näpäytys tuollaiselle, joka ei tiedä, kuinka ihmisten kanssa keskustellaan.
Ihmisiä siellä aspassakin on töissä.
Tarvitaanko siihen näpäytyksen antamiseen sitten tuollaista. Eikö se ole aikuismaisempi ajatustapa, että ei alennuta samalla tasolle, vaan tehokkaammin toimii se, että pysytään viimeiseen asti itse asiallisina? Eikös kaikenlaiseen kiusaamiseen yleensä kehoteta suhtautumaan asiallisesti tai välinpitämättömyydellä eikä haastamalla riitaa. Kyllä minä ainakin koen esimerkiksi lapsia kasvattaessani epäonnistuneeni, jos alan itsekin kiukutella, kun lapsi kiukuttelee. Ehkä minulla on nyt mennyt jotain ihan täysin ohi, jos tällainen onkin nykyään se oikea tapa opettaa kanssaihmisiä tavoille.
Ei se asiallisuus toimi. Idiootit vaan jatkaa ja harva tajuaa itse olleensa idiootti tai turhaan hankala.
T. Ex-myyjä
Koskee myös sinua. Hyvä että olet ex-myyjä, ei sekään homma sovi kaikille.
On hauska, erinomaisia vastauksia.
Ja muuten ei ole kertaakaan _antanut ymmärtää_ että edustaa ko. firmaa.
Kömpelöä ja väkinäistä, mutta antaa kyllä erittäin hyvän mallin lapsille ja nuorille, että kuinka idioottia kohdellaan: Nimi esiin feikkiprofiililla ja kaikkien pilkan ja naurun kohteeksi.
Jos olisin yksi uhreista, nii tekisin kyllä rikosilmoituksen tuosta. Ei eroa juuri mitenkään esim. risumiehen kiusaamisesta.
Vierailija kirjoitti:
Samaan aikaan vastustetaan koulukiusaamista ja sitten naureskellaan tuollaiselle.
Hävetkää oikeasti, ettekö näe miten ristiriitaista toimintanne on?
Syöksy sementtiin.
No nyt on kyllä pakko sanoa että toi palautteenantaja ansaitsi ton. Raivoamalla ei yleensä saa asioitaan hoidettua, ja sitä rahaa ihan oikeasti kannattaisi panna vähän säästöön.
Jos on niin tyhmä, ettei ymmärrä sitä trollia, niin sitten saakin tulla puijatuksi. Ja onhan osa niistä asiakkaiden valituksista ihan naurettavia.
Näihin lankeavat ovat pääasiassa elämänkoululaisia. Mun mielestä hauskoja ja osuvia vastauksia.