Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teini ja silmälasit

Vierailija
11.09.2017 |

Miten teillä on suhtauduttu teini-iässä saatuihin silmälaseihin. Pojalla 15 v. reilusti likinäköä ja laseja täytyisi pitää koko ajan. Ei kuitenkaan suostu ottamaan mukaan esim. kouluun. Ei myöskään halua piilolaseja. On kovin arka ollut aina silmistään, joten ne ei ole vaihtoehto.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahahaha, minä ainakin ottaisi siitä koulussa KAIKEN IRTI. Jumankauta kiusasin nelisilmää!

Vierailija
2/17 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän 14 v sai viime talvena. Ihan hyvin on suhtautunut. Näkö siinä rajoilla tarviiko lasit ja poika halusi. Käyttää koko ajan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se aluksi jännittää kuinka muut oppilaat suhtautuu ja tuleeko jotain ilkeää kuittailua. Itse sain lasit 17 vuotiaana ja nopeasti niihin tottui eikä keltää tullut kommentteja :)

Vierailija
4/17 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hahahaha, minä ainakin ottaisi siitä koulussa KAIKEN IRTI. Jumankauta kiusasin nelisilmää!

Sulla täytyy olla kyllä todella vaikea olla itsesi kanssa.

Vierailija
5/17 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä poika piti aluksi laseja vain tunneilla. Ei ole koskaan oppinut tykkäämään niistä ja lopulta halusi 15-vuotiaana piilolinssit. Alussa oli hankalaa, mutta tottui nopeasti. 

Vierailija
6/17 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä poika sai ysillä silmälasit. Aluksi käytti vain oppitunnilla, mutta nykyään koko ajan. Ei kukaan kuittaillut. Eiköhän sellainen käytös kuulu ala-asteikäisille.

Vierailija
7/17 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sovitte nyt ensin, että kouluun oppitunneille täytyy ottaa lasit, että näkee taululle. Muulloin ihan oman halun mukaan, ei ole pakko pitää välkällä.

Sitten kun pojalla alkaa tulla päänsärkyjä tai hyppää väärään bussiin, niin eiköhän asia tule sitten uudelleen ajankohtaiseksi ihan häneltä itseltään. Siihen voi mennä vielä vuosia.

Mutta ensinnäkin, antakaa pojan itse valita lasit, tai sitten ostakaa jotkut trendikäät. Ei mitään halpoja rumia koodaajalaseja, niitä ei taatusti halua pitää. Viekää hyvään kauppaan, jossa on monenlaisia laseja. Rohkaiskaa hulluttelemaan ja kokeilemaan.

nimim. oma kokemus

Vierailija
8/17 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasit ovat nykyisin asuste ja pukeutumisen osa likinäköisille. Ei niistä enää kukaan kettuile. Meillä on kaksi lapsista saanut lasit teini-ikäisenä. Ovat ottaneet mielellään lasit käyttöön. Jos nuori ei millään halua laseja, ei jää muuta vaihtoehtoa kuin sanoa, että säästää kesätyörahoistaan itselleen leikkauksen.

Vierailija
9/17 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse jouduin käyttämään laseja tunnilla ja telkkaria katsoessa kutoselta asti ja seiskalla kokoaikaisesti. Itse tein niin että ilmestyin vain seiskalle lasit päässä. Toki moni siitä meni että "ai sä käytät nykysin laseja" ja sitten se uutuuden ihmettely loppui ja kukaan ei sanonu enää mitään.

Vierailija
10/17 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lasit ovat nykyisin asuste ja pukeutumisen osa likinäköisille. Ei niistä enää kukaan kettuile. Meillä on kaksi lapsista saanut lasit teini-ikäisenä. Ovat ottaneet mielellään lasit käyttöön. Jos nuori ei millään halua laseja, ei jää muuta vaihtoehtoa kuin sanoa, että säästää kesätyörahoistaan itselleen leikkauksen.

Minkä ikäisille näitä leikkauksia tehdään? Tuskin 15 vuotiaille?

Vierailija
11/17 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käykää sovittelemassa eri piilolinssejä. Kyllä hän tottuu niihin nopeasti.

Vierailija
12/17 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaakseni itse sain lasit 9. luokalla, kaytin niita aluksi vain tunnilla (ja toivoin ettei kukaan huomaisi...). Lukioon mennessa otin ne osaksi uutta imagoa ja siita lahtien ne on ollut aina paassa :) Nykyaan naytan omasta mielesta oudolta ilman (oon 29 v), mutta kun katson vanhoja valokuvia, entiset lasit nayttaa aina aivan urpoilta (jopa naita nykyisia edeltavat). Laseista nakee muodin ja oman tyylin kehittymisen niin selvasti. En luultavasti luopuisi naista vaikka saisin ilmaiseksi leikkauksen, niin luontevasti ne istuu nykyaan omaan naamaan,

Ja pari kertaa baarissa keski-ikaiset miehet on yrittanyt iskea mua sanoilla "oon aina tykannyt lyhyista tytoista joilla on lasit" :D 

Vierailija
13/17 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silmälasithan on nyt muotia. Ihania kehyksiä nykyään. Silloin joskus 70-luvulla, kun itte sai lasit, oli kyllä ihan järkkyä. Onneksi sitten tuli piilarit, joita tuli käytettyä varmaan parikymmentä vuotta. Mut, nyt jos olisin teini, niin rillit päähän vaan. Piilarit sitten varoiksi harrastuksiin, jos tarttee.

Vierailija
14/17 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma poika passitettiin silmälääkärille kasiluokalla. Silmälääkäri sanoi, että laseille olisi tarvetta, mutta on oma päätös, käyttääkö niitä vai ei. Poika sinnitteli ilman laseja lukioon asti. Vieläkin käyttää niitä vain telkkaria katsellessa, oppitunneilla ja autoa ajaessa. Piilolinssit haluaisi, mutta kun ajatuskin silmien härppimisestä ällöttää, niin nyt haaveilee laserleikkauksesta.

Itse sain silmälasit 8-vuotiaana luokan ekana. Luokalla oli pari edellä olevan kaltaista riemuidioottia, jotka jaksoivat naureskella laseilleni. Olin kuitenkin sitkeämpi ja idiootitkin kyllästyivät lällättelyyn. Toinen sai lasit joskus myöhemmin, harmi, kun en silloin hoksannut kuittailla rillipäälle.

Vierailija
15/17 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpointa varmasti olisi jos lähimmät koulukaverit tietäisivät laseista ennen kuin ne laitetaan koulussa päähän. Eli siis jos ovat vaikka teillä pelaamassa pelejä tms., niin pojallasi olisi rillit päässä ja hän saisi siitä ns. itseluottamusta.

Valitkaa nuorelle kivat pokat ja jos vahvuuksia on paljon, niin tilatkaa ohennetut linssit.

Vierailija
16/17 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäisille näitä leikkauksia tehdään? Tuskin 15 vuotiaille?

Leikkaus voidaan tehdä kun näkö on pysynyt samana tietyn aikaa. Ennen sitä on turha leikata kun se ei pysäytä näön huononemista.

Vierailija
17/17 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helpointa varmasti olisi jos lähimmät koulukaverit tietäisivät laseista ennen kuin ne laitetaan koulussa päähän. Eli siis jos ovat vaikka teillä pelaamassa pelejä tms., niin pojallasi olisi rillit päässä ja hän saisi siitä ns. itseluottamusta.

Valitkaa nuorelle kivat pokat ja jos vahvuuksia on paljon, niin tilatkaa ohennetut linssit.

Eikai nyt enää 15v tartte tuommoisia kepulikonsteja. Päähän vaan ja kouluun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi viisi